Тема: Обов’язки дитини вдома та в школі

Про матеріал
Мета: формувати в учнів уміння спілкуватися з рідними, друзями, однокласниками та дорослими людьми; ознайомити дітей з їхніми обов’язками вдома та в школі; навчити свідомо оцінювати ситуацію; розвивати відповідальність, дисциплінованість; виховувати доброзичливе ставлення до рідних, друзів, прагнення добросовісно ставитися до своїх обов’язків та
Перегляд файлу

 

Основи здоров’я

Урок 14

Тема: Обов’язки дитини вдома та в школі

Мета: формувати в учнів уміння спілкуватися з рідними, друзями, однокласниками та дорослими людьми; ознайомити дітей з їхніми обов’язками вдома та в школі; навчити свідомо оцінювати ситуацію; розвивати відповідальність, дисциплінованість; виховувати доброзичливе ставлення до рідних, друзів, прагнення добросовісно ставитися до своїх обов’язків та сумлінно їх виконувати.

Очікувані результати: учні повинні знати і розуміти тлумачення таких понять, як «обов’язок», «дружні стосунки», «взаємодопомога»; учні повинні вміти визначати та виконувати свої обов’язки.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, сюжетний
малюнок.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

1. Організаційний момент

2. Перевірка виконання домашнього завдання

2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками.

2.2. Інтерактивна гра «Мозковий штурм».

Мета: узагальнити знання дітей про права дитини.

 Як ви розумієте слово «право»?

 Які права дитини ви знаєте?

 У якому державному документі зафіксовані права людини? дитини?

Висновок: Треба знати і користуватися своїми правами.

3. Актуалізація опорних знань учнів

Робота за сюжетним малюнком.

 Що зображено на малюнку? (Сім’я.) Чому ви так думаєте?

 Хто входить до складу сім’ї?

3.1 Робота в групах.

— Чи мали право так поводитися казкові герої?

І група

Снігова королева з однойменної казки Г. К. Андерсена викрала хлопчика Кая, що мешкав у маленькому будиночку з бабусею, і відвезла його до свого величезного льодового палацу. Вона обіцяла йому подарувати увесь світ і пару ковзанів на додачу.

— Чи мала Снігова королева право забирати, викрадати Кая з рідної домівки?

(За законами нашої Конституції, діти мають право жити зі своїми батьками, і нікому не дозволено їх з ними розлучати.)

ІІ група

У казці А. Ліндгрен «Малюк і Карлсон, який живе на даху» фрекен Бок не поважала і не любила дітей. Вона промовляла: «Нічого, нічого! В мене і діти, і собаки швиденько стають шовковими!»

— Чи мала фрекен Бок право карати дітей?

(У Декларації прав дитини сказано: «Жодна дитина не повинна бути скривджена». У статті 28 Конституції України записано: «Кожен має право на повагу його гідності...»)

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Мотиваційна бесіда.

 Чи піклуються про вас батьки? Як саме?

 Чому в родині люди піклуються одне про одного?

 Як саме робите це ви?

5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

Гра «Права та обов’язки».

Мета: навчити дітей відрізняти права від обов’язків.

— Чим відрізняються права від обов’язків?

Учитель читає фразу, якщо це право, учні піднімають руку, якщо обов’язок — плескають у долоні.

 Добре вчитися;

 ходити до школи;

 допомагати мамі;

 охороняти природу;

 отримувати медичну допомогу;

 відвідувати бібліотеку.

Висновок: Обов’язки повинен виконувати кожен з нас. До прав іншої людини слід ставитися з повагою.

5.1. Розповідь учителя.

1) Що таке родина.

2) Як повинні піклуватися в сім’ї одне про одного?

3) Обов’язки членів родини.

Довідка: Обов’язок — це те, чого треба беззастережно дотримуватися, що слід безвідмовно виконувати відповідно до вимог суспільства або виходячи з власного сумління.

4) Обов’язки учнів у школі та вдома.

а) Обов’язки в школі

Учні зобов’язані:

старанно вчитися;

дотримуватися правил розпорядку школи;

виконувати шкільні доручення.

б) Обов’язки вдома

Хлопці і дівчатка повинні:

піклуватися про членів своєї родини;

допомагати старшим (прибирати квартиру, мити посуд, виносити сміття тощо);

доглядати за домашніми тваринами, квітами;

доглядати за молодшими і слабшими членами родини;

підтримувати чистоту і порядок робочого місця та у своїй кімнаті.

5.2. Робота з підручником.

а) Розгляд та аналіз малюнків.

б) Читання та обговорення тексту підручника.

в) Відповіді на запитання.

5.3. Робота в зошиті.

5.4. Оздоровча хвилинка.

6. Узагальнення та закріплення нових знань

Літературна хвилинка.

Завдання: прочитати й обговорити зміст вірша.

Маленька помічниця


Хоч на зріст я ще маленька,
В мене й кіска ще тоненька,
Та робити дещо вмію —
Ось тарілочку помию,
Ось кімнату замітаю,
Вранці квіти поливаю.
Всього я навчусь,
Бо роботи не боюсь.
Я матусі помагаю:
Пил із меблів витираю.
А як вариться обід,
Підготую все як слід.
Принесу з комори мамі
Капустинку з бурячками.
Як прийде татусь з роботи,
То поставлю йому воду,
Мило й щіточку подам.
Ну а вмиється він сам.

 (О. Журлива)

— Чи сподобалась вам дівчинка? Чим саме?

— Кого називають маленькими помічниками?

— Чи називають так вас удома? Чому?

6.1. Гра «Збери прислів’я».

Мета: формувати у дітей уявлення про те, що тільки у дружній сім’ї можна зберегти своє здоров’я.

 Розташуйте слова так, щоб можна було прочитати прислів’я. Поясніть його зміст.

(На дошці записані слова.)

і в сім’ї мир допоможуть взаєморозуміння здоров’я зберегти усім

(Мир і взаєморозуміння в сім’ї допоможуть усім зберегти здоров’я.)

Висновок: Дружна сім’я — запорука збереження здоров’я.

6.2. Складання розповіді про свою родину.

6.3. Складання усного твору «Що я роблю вдома».

Мета: повторити обов’язки дітей вдома.

Кілька учнів розповідають, що вони зазвичай роблять удома. Інші учні визначають, чи згадуються в розповідях обов’язки і які саме.

Висновок: Потрібно завжди виконувати свої обов’язки вдома, допомагати батькам.

6.4. Постановка проблемного запитання.

 Який головний обов’язок учня? Доведіть свою думку.

 Чому необхідно дотримуватися правил розпорядку школи?

Висновок: Потрібно завжди виконувати свої обов’язки у школі.

7. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

— Яку сім’ю можна назвати дружною?

— Яку роботу виконують вдома ваші мами? тати?

— Що вони роблять разом?

— Як ви допомагаєте своїм рідним?

Висновок: Сім’я повинна бути дружною та міцною.

Робота в парах (з картками).

— Розподіліть обов’язки між дітьми і батьками. Якщо це обов’язки дитини, напишіть букву «Д», якщо обов’язки батьків,— букву «Б».

 Шанувати батька й матір своїх. (Д)

 Любити й оберігати своїх дітей. (Б)

 Піклуватися про здоров’я й навчання дітей. (Б)

8. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
18034
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку