Тема “Однорідні члени речення. .Речення зі звертаннями. Вставними словами..”

Про матеріал
Контрольна робота № 3 з теми “Однорідні члени речення. .Речення зі звертаннями. Вставними словами..”
Перегляд файлу

Контрольна робота № 3 з теми “Однорідні члени речення. .Речення зі звертаннями. Вставними словами..”

Варіант І

Завдання 1 – 7 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь.(0,5 балів)

1.   Укажіть речення з однорідними членами. (0,5 бали)

А) Срібною гладінню розлився ставок, на пагорбі хати біліють (І. Нечуй-Левицький).

Б) Собака стояв під грушею і не зводив з Сашка здивованих очей (О. Копиленко).

В) Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами (В. Собко).

Г) Уже сонце скотилось до заходу, уже степова трава лисніла червоним одлиском, уже небо затяглося хмарами. (І. Нечуй-Левицький).

 

2. Укажи речення зі звертанням(0,5 бали)

А Моя думка — краще закріпитися і чекати допомоги (Я. Качура).

Б Вже почалось, мабуть, майбутнє (Л. Костенко).

В Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим (А. Малишко).

Г І вже не існувало для нього нічого, окрім озера, осики й хмелю (І. Цюпа).

 

3. Позначити речення, у якому є поширене звертання (розділові знаки пропущено). (0,5 бали)

 А) Яка ти розкішна земле весело засівати тебе хлібом (М. Коцюбинський)

 Б) Ластівочко звідкіля ти прилетіла? (А. Камінчук).

В) Ти знов прийшла моя музо? (Ліна Костенко)

Г) Мамо зваріть супу! (Остап Вишня).

 

4.   Укажіть речення, у якому однорідні члени – присудки. (0,5 бали)

А)   Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці, звиває собі віночок (Леся Українка).

Б)   З берега на берег можна добутися баржами або човнами (О. Гончар).

В)   Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, у завтрашнє, у безкрає (Л. Дмитерко).

Г)   Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів (Л. Дмитерко).

 

5.   Яким членом речення виступає узагальнювальне слово в поданому реченні? (0,5 бали)

Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі, і тиша в тиші, і тумани в полі (Б. Олійник).

А)   Присудком;

Б)   додатком;

В)   підметом;

Г)   обставиною.

6. Позначити речення, у якому є вставне речення. (0,5 бали)

     А) Читачі пам’ятають, як юнаки (серед них був і Олесь Гончар) залишали аудиторії та бібліотеки,  шикувалися в студентські батальйони.

     Б) Батарея їх стояла десь, певно, зовсім близько (Із часопису).

     В) Звісно, важливо порівнювати себе з іншими людьми (Із часопису).

 

 

 

 

7.   Укажіть речення з неоднорідними означеннями (окремі розділові знаки пропущено). (0,5 бали)

А)  На липах з’явилося свіже молоде пахуче листя (В. Собко).

Б)  Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, по тому настали теплі погожі дні (Ю. Мушкетик).

В)   Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна (П. Воронько).

Г)   Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце (М. Коцюбинський).

 

8.Складіть  і запишіть  речення за схемою ( 0,5 балів)

__ [ УС ] :O,О,О і О.

 

Завдання 9 та 10 передбачає установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

9.Установіть відповідність речення з визначенням синтаксичної функції однорідних членів. (1 бал)

1. Підмети     А Освідчуйтесь в любові людям, селам, містам…

2. Присудки     Б Ліс стояв тихий, спокійний, зажурений.

3. Додатки     В Щоб хліб, як сонце, сяяв на столі у кожній хаті, домі і колибі…

4. Означення   Г Ні вража лють, ні лжа, ні спроба збройна мене не відвернули від  мети    

5. Обставини  Д Вода була холодна,  летіла, рвалась зі скель, шуміла голосом дзвінким         

 

10.  Установити відповідність між вставними словами поданих речень і їх групою за значенням. (1 бал)

1. Виражає невпевненість                

2. Виражає послідовність викладу    

3. Указує на джерело повідомлення     

4. Указує на ввічливість                     

 

А) Отже доречно жестикулюйте.     

Б) Рослини-символи як свідчать широко використовували   повсякденному житті наші предки (Із часопису).

В) Сину подай будь ласка води (Із часопису).

Г) Ти мабуть не знаєш, що наша дивізія носить ім'я мого рідного  міста (О. Гончар).

Д) На жаль не час, пане генерале (О. Гончар).

 

11. Запишіть речення, вставляючи, де потрібно, пропущені букви та розділові знаки, знімаючи риску. (2 бали)

Чисте небо не/налягало на гори а навпаки своєю високою легкою синявою довершувало гармон..йно доповнювало їх.

 

12. Складіть речення так, щоб в одному випадку слова може, правда,

на щастя були вставними, а в іншому членами речення. (2 бали)

 

13. Поширити речення спочатку однорідними означеннями, а потім – неоднорідними. (2 бали)

Почулась пісня. Звисали хмари.

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 3 з теми “Однорідні члени речення. .Речення зі звертаннями. Вставними словами..”

Варіант ІІ

Завдання 1 –78 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь.

1.   Укажіть речення з однорідними членами. (0, 5 бали)

А)  Оркестр шалів, погрожував, благав, журивсь і плакав скрипок голосами, то шквалом бурі тишу розривав, то озивався десь під небесами (О. Доріченко).

Б)  Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь (Г. Тютюнник).

В)   Ось тільки в лісі туман тримається найдовше, він тут хапається за кожний виярок. (Є. Гуцало)

Г)   Копита відбивали чіткий ритм, і, збуджений тим ритмом, він навмисне прискорював біг (В. Дрозд).

 

2. Укажи речення зі звертанням(0,5 бали)

А Моя думка — краще закріпитися і чекати допомоги (Я. Качура).

Б Ой, не шуми луже (Народна пісня

В Падав тихий лапатий сніг (О. Чорногуз).

Г І вже не існувало для нього нічого, окрім озера, осики й хмелю (І. Цюпа).

 

3. Укажи речення з поширеним звертанням(0,5 бали)

А Слово, моя  ти  єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє (Леся Українка).

Б Всю кров тобі, Вітчизно, завжди готові ми віддати (В. Сосюра).

В Який ти, світе, теплий і широкий! (А. Малишко).

Г Чи не продали б ви, чоловіче, тої ялинки, що росте в вашім садочку? (М. Коцюбинський).

 

4.   Укажіть речення, у якому однорідні члени – обставини. (0,5 бали)

А)   Посаджене матір’ю насіння зійде, зацвіте, закрасується, перев’ється по всьому городі (М. Стельмах).

Б)  І хороше, і дивно, і радісно стає мені, малому, в тім світі (М. Стельмах).

В)  Між Гончарівкою й Дігтярами вип’явся високий та обривчастий згірок із загубленою чи призабутою назвою (Ю. Яновський).

Г)   Остап зірвався на рівні ноги й не пішов, а побіг далі (М. Коцюбинський).

 

5.   Укажіть речення з неоднорідними означеннями. (0,5 бали)

А)  З дому рано мене повела неспокійна епоха по тернистих дорогах важкого, складного життя (Д. Луценко).

Б)  І ридає рояль за стіною про далекі загублені дні (В. Сосюра).

В)  З плаксивим, ридаючим риком вітри орди хмар несуть (В. Симоненко).

Г)  Сніг лежить білий, сріблястий (Ю. Яновський).

 

6. Укажіть речення, в якому при однорідних членах є  узагальнювальне слово. (0,5 бали)
А) На вудлищі гнучкім прозора волосінь та білий поплавець, та залізний гачечок – ото і зброя вся  (М. Рильський).
Б) Спинився – волошка чи не волошка вистромила  голівку з-поміж  колосочків (С. Васильченко).
В) Розцвітай же, слово, і в родині, і у школі, й на заводі, і  у полі  пречудесно,  пречудово – розцвітай же, слово! (П. Тичина).
Г) Та не з братом, не з сестрою – з німими стінами на чужині (Т. Шевченко).

 

7. Позначити речення, у якому є вставне речення. (0,5 бали)

А) Тепер, коли під стелею горить синява жарівка, а за буфетом чорні (неприродно довгі вії надають очам вигляд блискучих комах з безліччю тоненьких, чорних ніг) очі Моніки, студенти не помиляються, що їдять і п'ють (І. Вільде).

 Б) Звуки, ніби малі, світляні петлі, налітали з усіх сторін, обсідали думки і паралізували кожний її рух (І. Вільде).

 В) Десь кажуть є гора де не співають птиці.

 

 8.Складіть  і запишіть  речення за схемою:

О,О,О  --- [ УС ] __

 

Завдання 9 та 10 передбачає установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

9.Установіть відповідність речення з визначенням синтаксичної функції однорідних членів. (1 бал)

1. Підмети           А Тихі води дніпрові я стрічав у дорозі, сині хмари, діброви, спілі

2. Присудки   ранки та грози.

3. Додатки   Б Старий, столітній дуб підкошено під корінь.

4. Означення В Ну, що ж, було, спливло й нема..       

5. Обставини  Г Під літнім широченним небокраєм мене стрічають друзі і знайомі.

    Д Щасливо, радісно, весільно квітує нива молода…

    

10.  Установити відповідність між вставними словами поданих речень і їх групою за значенням. (1 бал)

1. Виражає порядок викладу думок 

2. Виражає невпевненість                       

3. Виражає впевненість               

4. Виражає почуття                    

 

 А) Каленик Романович скоса глянув на дебелу руку Губіна і відповів: «Твоя либонь чи не сильніша» (І. Сенченко).

Б) Видно, вірять люди в чудеса.

В) Тепер, безперечно, довкола було досить голо і сумно (І Франко)

Г) Гриць, по-перше, горнувся до батька, і, по-друге, не звертав ні  на що уваги (Ю. Збанацький).

Д) На жаль, не здійснились гетьманські надії.

 

11. Запишіть речення, вставляючи, де потрібно, пропущені букви та розділові знаки, знімаючи риску. (2 бали)

Барвисті ліси на схилах оба/біч дороги не тільки не/гасли під скісним промін..ям вечірнього сонця а навпаки розжеврювалися ще яскравіше ніж удень.

12. Складіть речення так, щоб в одному випадку слова кажуть, на щастя,

на щастя були вставними, а в іншому членами речення. (2 бали)

 

13. Поширити речення спочатку однорідними означеннями, а потім – неоднорідними. (2 бали)

Стоїть тиша. Настане літо.

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
2129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку