Тема: Охорона тварин. Значення тварин у природі

Про матеріал
Мета: Ознайомити учнів з Червоною книгою України; чинниками, що впливають на життя рослин, засобами збереження й охорони тварин і рослин. Учні повинні засвоїти поняття «екологія», «екологічні чинники», «довкілля», знати рідкісні види рослин свого регіону, що занесено до Червоної книги України. Навчати дітей бачити красу навколишнього світу; виховувати милосердя, співчуття до всього живого, готовність прийти на допомогу природі, охороняти її скрізь і завжди. Спрямовувати дітей на досягнення загальнолюдських ідеалів, духовних цінностей
Перегляд файлу

Тема: Охорона тварин. Значення тварин у природі. (с.149 – 150)

Мета: Ознайомити учнів з Червоною книгою України; чинниками, що впливають на життя рослин, засобами збереження й охорони тварин і рослин. Учні повинні засвоїти поняття «екологія», «екологічні чинники», «довкілля», знати рідкісні види рослин свого регіону, що занесено до Червоної книги України. Навчати дітей бачити красу навколишнього світу; виховувати милосердя, співчуття до всього живого, готовність прийти на допомогу природі, охороняти її скрізь і завжди. Спрямовувати дітей на досягнення загальнолюдських ідеалів, духовних цінностей.

Обладнання: диск з відео, зображення тварин.

                                Хід уроку

                 І. Організація класу.

              ІІ. Хвилинка спостережень.

- Яка пора року зараз?
- Який місяць?
- Що ви можете сказати про стан неба?
- Надворі світить сонце, чи хмарно?
- Сьогодні тепло чи холодно?
- Чи є надворі вітер?
- Як поводять себе звірі, птахи?

              ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Бесіда.
- Що таке довкілля?
- На які частини поділяється природа?
- Що належить до неживої природи?
- Що належить до живої природи?
- Доведіть що рослини і тварини живі організми?
2.Тестова перевірка знань учнів.

Тести
1. Природа – це:
А) усе, що дихає, живиться, росте, розмножується і вмирає;
Б) усе, що нас оточує крім того, що зроблено людиною;
В) усе, що нас оточує.
2. Для життя рослині необхідні:
А) вода, холод, тепло, повітря;
Б) вода, поживні речовини, світло, повітря, грунт, тепло;
В) вода, повітря, світло, каміння.
3.Ромашка – це:
А) дерево; Б) кущ; В) трав’яниста рослина
4.Тварини живі організми тому що вони:
А) дихають, живляться, ростуть, розмножуються, відмирають.
Б) дихають, живляться, граються, ростуть.
В) дихають, сплять, живляться, ростуть.
5. Тварині для життя потрібне:
А) тепло, світло, грунт, вода;
Б) тепло, світло, вода, повітря, тварини, рослини;
В) тепло, світло, вода, повітря.
6)Ящірка – це:
А) земноводний; б) риба; в) плазун.

7.Першою ланкою в ланцюгу живлення є:
А) рослиноїдна тварина;
Б) рослина;
В) хижа тварина.
8. Хто не піклується про своїх малят?
А) птахи;
Б) звірі;
В) плазуни.
9. Хто годує своїх малят молоком?
А) звірі;

Б) комахи;
В) земноводні.
10. Крокодил, гадюка, ящірка – це..?
А) земноводні;
Б) риби;

В) плазуни.
             IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Послухайте вірш «Дві богині» і скажіть як називають рослин, а як тварин?
- Від кого ми повинні їх захищати?

Були у Матері-Природи
Дві донечки такої вроди:
Хто їх побачив хоч на мить, —
Не міг забуть і розлюбить.
Голубооку звали Флора,
У неї очі, наче зорі.
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна та привітна.
А Фауна — швидка, як вітер,
Могла за птахами летіти
І за оленями стрибати
Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
То ж вирішила мудра мати
На посаг їм дарунки дати:
Мрійливій Флорі — світ рослинний,
А жвавій Фауні — тваринний,
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.
Живуть в легендах і понині
Живого світу дві богині.

- Що таке фауна?
- Що таке флора?

        V.Повідомлення теми та мети уроку.
- Отже, тема нашого уроку «Охорона рослин і тварин»
- Від кого захищають рослин і тварин?

VІ. Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

1. Послухайте таку цікаву інформацію.
У Лейпцигському зоопарку (Німеччина) перед входом висить об’ява «Найстрашніший звір на Землі». Людина підходить і бачить своє відображення у дзеркалі…
- Поміркуйте, що це значить.
- Якої шкоди завдає людина природі?
- Що таке екологія?
Екологія – це стан повітря в атмосфері.

2. Робота з підручником.
Прочитайте перший і другий абзац і зробіть висновок
- Якої шкоди завдають люди рослинам і тваринам?

3. Робота в парах.
Обговоривши, поставлені запитання записати в робочому зошиті ( завд. 1. ст.79)

4. Інформаційна хвилинка.
Нині зникає велика кількість рідкісних рослин. Інформацію про них заносять до Червоної книги. Що ж це за книга? Хто знає?
Ідея її створення належить відомому англійському зоологу, професору Пітеру Скотту. Червона книга — це зібрання фактів про унікальних представників флори і фауни нашої планети, над якими нависла загроза зникнення.
До Червоної книги України занесено 224 види рослин, 382 тварин.

5.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Ніби ягоди рвемо.
Будемо присідати
І мурашок розглядати.
Ой, ходили журавлі,
То великі, то малі.
Присідали на ріллі.
Так де гнеться верболіз
Чорногуз у став заліз.
Крила миє у водиці.
Вичищає крила птиця.
Бо бруднулею ходить
Їй сумління не велить.
Пострибає так хвилинку
Й годувать летить дитинку.

6.Робота з підручником.
- Вибіркове читання
Як ще охороняють рослин і тварин?
- В країні прийнято Закон про охорону рослин і тварин, який записаний в нашій Конституції, а також є багато різних заповідників.
- Що таке заповідники?
Заповідник – це певна територія землі, яка охороняється, на якій ростуть рідкісні рослини та живуть рідкісні тварини.

В нашій країні є багато природних заповідників. Найбільш відомі це такі, як Асканія-Нова, Кримський заповідник, Канівський, Карпатський.

На Хмельниччині теж є багато заповідних територій. На території області розташовано 492 об’єкти природно-заповідного фонду (14,8 % від площі області), які включають в себе: Національний природний парк “Подільські Товтри”; Регіональний ландшафтний парк “Мальованка”;
7. Самостійна робота.
Виконати в зошиті завдання №2 на с.79

              VII. Закріплення та осмислення знань.

  1. Перегляд відео фільму «Значення тварин у природі»
  2. Бесіда

Як школярам треба поводитись, щоб не зашкодити рослинам тваринам?
- Пригадайте правила поведінки у природі.
- Не топчіть, не зривайте трав’янистих рослин – без них збідніє природа, втратять свою привабливість луки, гори, ліси. - Не знищуйте не їстівних грибів, вони можуть бути ліками для тварин. - Не ламайте гілок та кущів. Не пошкоджуйте кору: в свіжу ранку часто потрапляють шкідливі мікроорганізми і дерево хворіє. - Не відловлюйте комах, не руйнуйте мурашників. - Не займайте пташиних гнізд, бо птахи можуть покинути їх назавжди. - Не галасуйте в лісі. - Не залишайте після себе сміття. - Багаття розпалюй лише у спеціальних місцях.

                     VIII. Підсумок уроку.

1.Який наш обов’язок?
Наш обов'язок — зберегти на Землі повітря і водойми чистими, ґрунти — родючими, рослини — зеленими, а тварин — живими!

                 IX. Домашнє завдання.

Написати повідомлення про рослину або тварину занесену до Червоної книги.

 

docx
Додано
4 листопада
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку