Тема: Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Розпис тарілочки. Написання запрошення.

Про матеріал

Тема: Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Розпис тарілочки. Написання запрошення.

Мета: ознайомити учнів з основними видами посуду; навчити дітей створювати декор зі стилізованих рослинних орнаментів; формувати навички розпису; розвивати почуття гармонії, ритму, рівноваги, декору на площині, творче ставлення до роботи;виховувати любов до народної творчості,глибоку шану до надбань попередніх поколінь,бажання продовжувати їхні справи;ознайомити учнів зі зразком ділового мовлення; вчити складати письмові запрошення; виховувати культуру писемного мовлення.

Перегляд файлу

Тема: Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Розпис тарілочки. Написання запрошення

 Мета: ознайомити учнів з основними видами посуду; навчити дітей створювати декор зі стилізованих рослинних орнаментів; формувати навички розпису; розвивати почуття гармонії, ритму, рівноваги, декору на площині, творче ставлення до роботи;виховувати любов до народної творчості,глибоку шану до надбань попередніх поколінь,бажання продовжувати їхні справи;ознайомити учнів зі зразком ділового мовлення; вчити складати письмові  запрошення;  виховувати культуру писемного мовлення.

Обладнання:виставка виробів з глини та предметів домашнього вжитку; ілюстративний матеріал; презентація; ребуси; довідничок-помічничок; пензлики, фарби (гуаш),тарілочки  з пап’є -маше.

                           Хід уроку:

Організаційний момент.

Мотивація навчальної діяльності.

-Подумайте і скажіть,який має бути наш урок?

(Цікавим,веселим,загадковим,навчальним)

-А ви на уроці якими повинні бути?

(Уважними,активними,наполегливими)

Актуалізація опорних знань учнів.

1.Бесіда.

-Що таке декоративно-прикладне мистецтво?( Один із видів художньої діяльності, твори якого поєднують естетичні та практичні якості. Декоративне означає «прикрашати». Ужиткове ж означає, що речі мають практичний вжиток, а не лише є предметом естетичної насолоди.)

Одним із видів декоративно-прикладного мистецтва є орнамент.

-Що таке орнамент?(Візерунок,узор-побудований на ритмічному повторенні певних елементів.)

-Які  види орнаменту вам відомі?(Рослинний-квітки,стебла,листочки,ягоди;орнамент складений з ліній,рисок,крапок,геометричних фігур-геометричний.)

2.Відгадування загадок.

1.Як у піч мене несуть,

В мене овочі кладуть.

Ще й водичку наливають,

У вогонь-і борщик мають.(Горщик)

2.Біля тіла-вухо,

Голови-не маю.

Молоко,сметану,квас

Добре зберігаю.(Глечик)

3.А я чудо із чудес-

Мене знає рід увесь,

Бо я хлопець-молодець,

Опішнянський…(куманець).

4.Глина в кого ожива?

Творить з неї хто дива?

В кого посуд ніби жар?

Ну,звичайно це…(гончар).

Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на нас чекає цікава подорож у світ народного глиняного посуду. Ми навчимося прикрашати тарілочки  елементарними рослинними узорами та вчитимемось  складати письмові  запрошення.

Робота над темою уроку. Розпис тарілочки

1.Вступна бесіда.

Отже,давайте спочатку зясуємо,хто такі народні майстри.

Народні майстри-це люди,які виявляли творчі здібності,навички у певному ремеслі.Це і столяри,і теслі,і бондарі,і звичайно,гончарі.

На території України дуже багато родовищ глини.Тому здавна на нашій землі процвітало гончарство.Ще з часів Київської Русі більша частина нашого національного посуду була виготовлена з глини.Гончарі виготовляли багато потрібних речей:горщики,глечики,макітри,черепицю,цеглу,різні речі для прикрашання хати і навіть дитячі іграшки.

Опішня-столиця українського гончарства.І такий посуд там виготовляють наші славні майстри-гончарі.І ще багато всіляких красивих і корисних  речей з глини можна побачити в Опішнянському музеї гончарства.

Відвідують цей музей і дорослі,й діти.Там зібрана кераміка всіх літ.Щоб люди могли свій край  вивчати і про гончарство розказати.

2.Робота в групах

Відгадування ребусів.

1 група:кухоль;

2 група:ринка;

3 група:глечик;

4 група:таріль;

5 група:барило;

6 група:куманець;

7 група:макітра.

Фізкультхвилинка.

Раз,два!Раз,два!

Гончарі творять дива:

Беруть грудочки землі-

Ставлять посуд на столі!

Я охайно,плавно,легко

Пластилін візьму і стеку.

Розкачаю рухом звичним

Заготовку циліндричну.

Стисну пальцями злегенька-

Вийде блюдечко маленьке.

З пластиліну,а чи з глини

Роблю конус без вершини.

Зроблю гарний візерунок,

І готовий подарунок!

Раз,два!Раз,два!

Гончарі творять дива:

Беруть грудочки землі-

Ставлять посуд на столі!

3.Практична діяльність вчителя і учнів.

а)Демонстрація готових виробів. Розгляд зразків.

б)Інструктаж щодо розпису декоративного посуду.

4.Самостійна робота учнів.

Розпис посуду.

Робота над темою уроку. Написання запрошення

5. Вступна бесіда.

-Як ви розумієте , що таке запрошення?(Коротке повідомлення про якусь подію і запрошення взяти в ній участь).

-Чим відрізняється запрошення від привітання?

6.Ознайомлення зі структурою запрошення

Запрошення       

 звертання           

зміст події          

місце         

підпис

7.Колективна робота

Послухайте записку-запрошення.

Будь ласка, приходь на новорічне свято. Надягай маскарадний костюм, маску, принось цукерки, печиво, тістечка. Будемо танцювати, співати, водити хороводи і їсти солодощі.

Приходь до шкільного залу о 17 годині 28.12.06.

- Яких частин записки бракує? (Звертання, підпису.)

8.Складання запрошення (усно)

— Усно складіть запрошення іншій на виставку дитячих робіт, яке відбудеться у нашій  школі.

9.Редагування  запрошення (письмово)

                                      -------------------------------!

Раді запросити ___(Вас) на творчу _______(виставку) дитячих робіт «Юних гончарів». Виставка буде _________(проходити) 16 грудня  2016 року  з 13-00 до 16-00 в приміщенні школи №78 (Садовий проїзд,7)

                    13грудня                         ________(Ваші діти)

Фізкультхвилинка.

Підсумок уроку.

1.Бесіда.

-Яку тему вивчали на уроці?

-Про що дізналися?

-Що навчилися робити?

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку