Тема: Особа, суспільство і злочин

Про матеріал
Матеріал уроку сформує в учнів поняття правопорушення, ознайомить з таким видом правопорушень,як злочин; наголосить на тому,що злочин завжди тягне за собою кримінальну відповідальність і одна прикра помилка - правопорушення - здатна значною мірою негативно вплинути на все майбутнє життя.
Перегляд файлу

        Тема: Особа, суспільство і злочин

 

Мета: розказати, як уникнути небезпеки стати жертвою злочину, пояснити, як діяти в небезпечній ситуації, навчити учнів моделювати варіанти поведінки в ситуаціях загрози стати жертвою злочину, оцінювати наслідки злочину для конкретної особи, оточуючих і суспільства в цілому.

 

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-практикум.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

Гра «Пароль»: учні називають по одному важливому слову або словосполученню, яке відповідає змісту попередньої теми «Кримінальне право» (слова не повинні повторю-ватись, наприклад, вина, правопорушення, юридична відповідальність, Кримінальний кодекс і т. д.). Інші учні, яких визначає вчитель, стисло пояснюють їх.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Наслідки злочину для особи і суспільства

На попередньому уроці вивчалось поняття «злочин»

-Що означає це слово?

- Які найбільш типові злочини трапляються в нашому районі? (відповіді записуються на дошці)

 Формулюється визначення злочину

Ставиться проблемне питання: якими можуть бути наслідки злочину для особи і суспільства ?

Клас ділиться на 2 групи.

1-ша група працює над проблемою «Наслідки злочину»

2-га група - «Наслідки злочину для суспільства»

 Надалі групи презентують роботи, спільне обговорення, висновки.

Для закріплення - обговорення ситуацій.

1. Я завжди хотів бути пілотом. Я  лише пройшов медичну комісію. На зворотньому шляху додому мене збив п'яний водій. Скло пошкодило мені очі. Що тепер мені робити?

2. Мені 69 років коли я йшла до магазину, двоє молодих людей вкрали в мене гаманець. Тепер у мене немає грошей на харчування  та ліки. У мене немає родичів. Що тепер мені робити?

3. Мій чоловік відвідував зібрання і пізно повертався додому. Хтось вдарив його по голові та обікрав. Тепер він має дуже серйозні пошкодження і йому треба робити операцію. У нас п'ятеро малих дітей. Що тепер мені робити?

4. Я йшов зі школи у своїй модній куртці. Двоє хлопців схопили мене та забрали мою
куртку. Я все літо важко працював, щоб заробити на неї грошей. Зараз у мене немає роботи. Що мені робити?

2. Як не стати жертвою злочину. Вправа «Мікрофон».

-  Існує  поняття «жертва злочину». Складіть портрет такої людини.

-  Хто частіше за все стає жертвою злочину?

Відповіді учнів записуються на дошці.

Статистика свідчить, що 90 % всіх злочинів проти особи (розбій, зґвалтування, побиття) відбувається проти самотньої персони. Злочинець обирає жертву з числа людей у пригніченому стані невпевнених у собі, у своїх силах чи агресивних. Тож як уникнути крадіжок, грабежів і  насильства?

Клас ділиться на 2 групи , які складатимуть поради для тих, хто не хоче стати жертвою злочину.

І-ша група працює над проблемою «Як вберегтися від квартирних крадіжок» (слова-підказки: більше світла, ключ, дзвінок в двері,сам вдома.)

ІІ-га група - «Як вберегтися від пограбувань і насильства»(слова - підказки: знайомства, кроки за спиною, алкоголь і наркотики, прогулянка наодинці, допомога один одному).

По закінченні відведеного часу групи презентують свої роботи. Колективне обговорення.

 V. Підбиття підсумків уроку.

Отже, щоб не стати жертвою злочину, потрібно (вправа «Мікрофон»)

VI. Домашнє завдання: створити буклет - пам'ятку «Як не стати жертвою злочину»

 

doc
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
13 листопада 2022
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку