Мета: познайомити учнів з різноманітністю внутрішніх вод і водних ресурсів; вчити визначати чинники, які вплинули на виникнення, розвиток і життя озер, підземних вод України, визначати особливості їх розміщення; сформувати вміння аналізувати гідрологічні системи, встановлювати залежність виникнення та формування озер, підземних вод від кліматичних умов, геологічної будови та інших чинників; формувати поняття про взаємозв’язок єдиної гідрологічної сітки території України; вдосконалювати вміння працювати з різними джерелами географічної інформації; виховувати дбайливе ставлення екологічну самосвідомість.
Обладнання: фізична карта України, карта «Внутрішні води України», географічні атласи, географічні словники, мультимедійна дошка.
Методичні прийоми: аналіз карт, діаграм, таблиць, бесіда з елементами дискусії, розповідь, представлення результатів дослідження.
Тип уроку: комбінований
Тривалість уроку: 45 хвилин
Форма уроку; урок – паркур
План уроку.
І. Мотиваційний етап
1. З’ясування емоційного настрою (привітання, відео сюжет «Паркур»)
2. Актуалізація суб’єктивного досвіду
- гра «Паркур- аукціон»
Робота з географічною картою
3. Оголошення теми уроку.
ІІ. Цілевизначення та планування діяльності
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
ІУ. Рефлексивно – оцінювальний етап
У. Домашнє завдання.
Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
1. Привітання
Доброго ранку, доброго дня!
Говорите ви і говорю вам я!
Продзвенів уже дзвінок, починається уроку,
Всі разом сідайте, діти,
Домовляймось не шуміти!
Руку вчасно підіймати, на уроці – не дрімати.
А щоб не мали ми мороки, всі готові до уроку?
Тож, гаразд, часу не гаймо і роботу починаймо!
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок,
Тема ця хоч не проста,
Та для вас цікава,
Будуть в ній нові знання, буде і забава…
Багато хто з вас бачив у місті чи по телебаченню хлопців, які стрімко пересуваються вулицями, долаючи перешкоди, що зустрічаються на шляху. Дерева, стіни, загорожі, паркани, перила – це для них можливість випробувати себе. Їх девіз «Кордонів не існує, існують лише перешкоди, які потрібно долати». Хто ці хлопці? Пропоную відео – підказку. (Відео «Паркур – це мистецтво»).
У паркурі вивчення нових елементів триває місяцями, а практика – усе життя перш ніж вивчати якийсь новий рух, досвідчені трейсери розминаються, повторюють старі трюки. Пропоную кожному з вас на уроці відчути себе у ролі трейсера. Ви дуже схожі. Тому, що ми на кожному уроці повторюємо вивчене. Нам необхідно повтори те, що ви вже щнаєте. За кожну правильну відповідь ви отримаєте фішку.
А) гра «Паркур», зачитується коротка характеристика найбільших річок України, учні повинні назвати їх.
Б) гра «Хто найбільше» - за 30 сек покаже на карті водних об’єктів України.
4. Оголошення теми уроку.
ІІ. Цілевизначення та планування діяльності.
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
Паркур – це мистецтво долати перешкоди. Оскільки ви трейсери на уроці, то яку перешкоду вам потрібно перш за все подолати найпершою?
Типи улоговин |
Назва озер |
річкові |
Полісся, Дунай |
лиманні |
Ялпуг, Кульницький, Тілігульський |
карстові |
Шацькі |
льодовикові |
Озера Карпат |
вулканічні |
Озера Закарпаття |
завальні |
Синевир |
ІУ. Рефлексивно – оцінювальний етап.
Рефлексія. Відео « як слово впливає на стан води».
У. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф. Вивчити географічні об’єкти, вміти показувати їх на карті України.
Підготуватись до дискусії: «Чи потрібні болота на території України?»