Тема. Озера і лимани, їх типи. Підземні води. Основні артезіанські басейни України.

Про матеріал
Конспект уроку з географії. 8 клас. Тема. Озера і лимани, їх типи. Підземні води. Основні артезіанські басейни України. Мета: познайомити учнів з різноманітністю внутрішніх вод і водних ресурсів; вчити визначати чинники, які вплинули на виникнення, розвиток і життя озер, підземних вод України, визначати особливості їх розміщення; сформувати вміння аналізувати гідрологічні системи, встановлювати залежність виникнення та формування озер, підземних вод від кліматичних умов, геологічної будови та інших чинників; формувати поняття про взаємозв’язок єдиної гідрологічної сітки території України; вдосконалювати вміння працювати з різними джерелами географічної інформації; виховувати дбайливе ставлення екологічну самосвідомість. Обладнання: фізична карта України, карта «Внутрішні води України», географічні атласи, географічні словники, мультимедійна дошка. Методичні прийоми: аналіз карт, діаграм, таблиць, бесіда з елементами дискусії, розповідь, представлення результатів дослідження. Тип уроку: комбінований Тривалість уроку: 45 хвилин Форма уроку; урок – паркур
Перегляд файлу

Конспект уроку з географії. 8 клас.

Тема. Озера і лимани, їх типи. Підземні води. Основні артезіанські басейни України.

Мета: познайомити учнів з різноманітністю внутрішніх вод і водних ресурсів; вчити визначати чинники, які вплинули на виникнення, розвиток і життя озер, підземних вод України, визначати особливості їх розміщення; сформувати вміння аналізувати гідрологічні  системи, встановлювати залежність виникнення та формування озер, підземних вод від кліматичних умов, геологічної будови  та інших чинників; формувати поняття про взаємозв’язок єдиної гідрологічної сітки території України; вдосконалювати вміння працювати з різними джерелами географічної інформації; виховувати дбайливе ставлення екологічну самосвідомість.

Обладнання: фізична карта України, карта «Внутрішні води України», географічні атласи, географічні словники, мультимедійна дошка.

Методичні прийоми: аналіз карт, діаграм, таблиць, бесіда з елементами дискусії, розповідь, представлення результатів дослідження.

Тип уроку: комбінований

Тривалість уроку: 45 хвилин

Форма уроку; урок – паркур

План уроку.

І. Мотиваційний етап

1. З’ясування емоційного настрою (привітання, відео сюжет «Паркур»)

2. Актуалізація суб’єктивного досвіду

- гра «Паркур- аукціон»

Робота з географічною картою

3. Оголошення теми уроку.

ІІ.  Цілевизначення та планування діяльності

  1. Представлення концепту мети ( проблемне питання).
  2. Вибір особисто значущих цілей із запропонованого переліку, ознайомлення з планом роботи.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Вступне слово.
  2. Гра «Лінгвісти».
  3. Типи озер
  • Таблиця «Озерні улоговини»
  • Причини утворення озер.
  • 3.1. Чому в Поліссі сформувалась велика кількість озер?
  • 3.2. Поясніть причини утворення озер на території Причорномор’я?
  • 3.3. Які типи озер утворюються на території Українських Крапат?
  1. Фізкультхвилинка
  2. Виступи груп.
  3. Артезіанські басейни ( позначити на контурній карті)
  4. Підземні води нашої місцевості (дослідження)
    1.        Криниці нашого селища( презентація)
    2.        Артезіанська вода (повідомлення)

ІУ. Рефлексивно – оцінювальний етап

  1. Метод «Прес»
  2. Брейн – ринг

У. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1. Привітання

Доброго ранку, доброго дня!

Говорите ви і говорю вам я!

Продзвенів уже дзвінок, починається уроку,

Всі разом сідайте, діти,

Домовляймось не шуміти!

Руку вчасно підіймати, на уроці – не дрімати.

А щоб не мали ми мороки, всі готові до уроку?

Тож, гаразд, часу не гаймо і роботу починаймо!

 

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок,

Тема ця хоч не проста,

Та для вас цікава,

Будуть в ній нові знання, буде і забава…

Багато хто з вас бачив у місті чи по телебаченню хлопців, які стрімко пересуваються вулицями, долаючи перешкоди, що зустрічаються на шляху. Дерева, стіни, загорожі, паркани, перила – це для них можливість випробувати себе. Їх девіз «Кордонів не існує, існують лише перешкоди, які потрібно долати». Хто ці хлопці? Пропоную відео – підказку. (Відео «Паркур – це мистецтво»).

  1. Актуалізація.

У паркурі вивчення нових елементів триває місяцями, а практика – усе життя перш ніж вивчати якийсь новий рух, досвідчені трейсери розминаються, повторюють старі трюки. Пропоную кожному з вас на уроці відчути себе у ролі трейсера. Ви дуже схожі. Тому, що ми на кожному уроці повторюємо вивчене. Нам необхідно повтори те, що ви вже щнаєте. За кожну правильну відповідь ви отримаєте фішку.

А) гра «Паркур», зачитується коротка характеристика найбільших річок України, учні повинні назвати їх.

Б) гра «Хто найбільше» - за 30 сек покаже на карті водних об’єктів України.

4. Оголошення теми уроку.

ІІ. Цілевизначення та планування діяльності.

  1. Проблемне питання « Які природні умови необхідні для того, щоб природна улоговина заповнилась водою і утворилось озеро?»
  2. Трейсери постійно ставлять перед собою цілі для досягнення мети. Які цілі ви поставите перед собою?

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

Паркур – це мистецтво долати перешкоди. Оскільки ви трейсери на уроці, то яку перешкоду вам потрібно перш за все подолати найпершою?

  1. Що називається озером?. Гра «Лінгвісти». Робота з географічним словниками.
  2. Паркур – це високоморальна колективна культура. Майже всі трейлери займаються в командах. Отже, робота в групах.
  3. Заповнити таблицю «Озерні улоговини»

Типи улоговин

Назва озер

річкові

Полісся, Дунай

лиманні

Ялпуг, Кульницький, Тілігульський

карстові

Шацькі

льодовикові

Озера Карпат

вулканічні

Озера Закарпаття

завальні

Синевир

  1. Причини утворення озер.

 

  • Чому в Поліссі сформувалась велика кількість озер?
  •  Поясніть причини утворення озер на території Причорномор’я?
  • . Які типи озер утворюються на території Українських Крапат?
  1. Фізкультхвилинка.
  2. Виступи груп.
  3. Підземні води нашої місцевості.
    1. Криниці нашого селища( презентація)
    2. Артезіанська вода (повідомлення)

ІУ. Рефлексивно – оцінювальний етап.

  • Метод «прес». « Які природні умови необхідні для того, щоб природна улоговина заповнилась водою і утворилось озеро?»
  • Брейн – ринг
  1. Знижена ділянка земної поверхні заповнена водою (озеро).
  2. Найважливіший чинник утворення більшості озер (клімат).
  3. Типи озерних улоговин ( річкові, лиманні, карстові, льодовикові, вулканічні, завальні).
  4. Назвіть природні чинники формування озер (геологічна будова, рельєф)
  5. Річки, струмки, опади для озера є джерелами ( живлення).
  6. Озера, солоність яких становить менш 1% (прісні)
  7. Озера, солоність яких становить більше 24% (солоні)
  8. Найглибше озеро України (Світязь)
  9. Найбільше за площею озеро України (Ялпуг)
  10.  Найвисокогірніше озеро України (Синевир)
  11.  Води, які залягають в поверхневому шарі земної кори називаються ( підземними).
  12. Найбільша артезіанські басейни України.

Рефлексія. Відео « як слово впливає на стан води».

У. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф. Вивчити географічні об’єкти, вміти показувати їх на карті України.

Підготуватись до дискусії: «Чи потрібні болота на території України?»

 

docx
Додано
9 березня 2020
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку