Тема. Ознаки осені у природі. Похолодання, зменшення світлового дня. Екскурсія до осіннього лісу

Про матеріал
Мета: виявити зміни, що відбулися восени в неживій природі, в житті рослин; з'ясувати причини, що зумовлюють ці зміни; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; ознайомити з принципами охорони здоров'я восени; виховувати дбайливе ставлення до рослин, до свого здоров'я. Обладнання: папки; плакат; листя клена, берези, дуба; хвоя. Підготовка до уроку-екскурсії 1 Вивчити вірш
Перегляд файлу

Дорога в дивосвіт

Урок 4

Тема. Ознаки осені у природі. Похолодання, зменшення світлового дня. Екскурсія до

осіннього лісу

Мета: виявити зміни, що відбулися восени в неживій природі, в житті рослин;

з'ясувати причини, що зумовлюють ці зміни; розвивати спостережливість, уміння

порівнювати, узагальнювати; ознайомити з принципами охорони здоров'я восени;

виховувати дбайливе ставлення до рослин, до свого здоров'я.

Обладнання: папки; плакат; листя клена, берези, дуба; хвоя.

Підготовка до уроку-екскурсії

1   Вивчити вірш на уроці читання.

Листочки-парашутики,

Як стомлені пташки,

Летять і опускаються

 На трави і стежки.

Листочків-парашутиків

У лісі не злічити —

То осінь опускається,

Бо хоче відпочити.

Дати індивідуальне завдання:

а) вивчити вірш М. Підгірянки «Співанка про місяці»; М. Сингаївського «Вересень»; Н. Забіли «Жовтень»; Я. Купала
«Листопад»; М. Підгірянки «Ліс восени»;

б) підготувати повідомлення «Чомучок»: про березу, клен,
ялину, дуб, ліщину, калину, шипшину.

ХІД УРОКУ

і.    Організаційний момент

►► Бесіда (в класі)

Сьогодні ми підемо на екскурсію в ліс. Там побачимо рослини лісу, дізнаємося, як вони пристосувалися до життя в цьому середовищі.

І пригадаємо правила поведінки на екскурсії.

    Потрібно бути дисциплінованими та уважними

Слухати, що говорять учитель, екскурсовод.

Намагатися не загубитися.

Не ламати гілок і не рвати без потреби квітів.

Поводитися тихо, щоб не налякати мешканців лісу.

Не руйнувати мурашники.

— Що бере кожний учень із собою на екскурсію?

Тож вирушаймо в країну, що зветься Ліс! Ця країна дуже цікава, пропоную ознайомитися з її життям.

Дорогою до лісу діти спостерігають за погодою, за змінами, що відбу­лися в природі. (Записують у блокноти.)

II.  Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1   Бесіда

— Ми підійшли до лісу. Подивіться на його красу. Які зміни ви помітили? Осінь господарює скрізь, куди не глянь. Що вона зробила з деревами? Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні, жовті, багряні й мідні кольори. Уже деякі дерева скинули листя. Ось подув вітер! Помилуйтеся, як падає

листя.

Згадаймо віршик, який вивчили на уроці читання («Листочки-парашутики»).

 Діти, ми. заходимо в ліс, спостерігатимемо, які зміни в ньому
відбулися порівняно з літом, зберемо листя і насіння дерев, кущів,
пограємо в цікаві ігри, почитаємо вірші.

►► Зупинка 1 — «Листяні дерева»

 Погляньте довкола. Як багато різних дерев! На які види вони
поділяються? (Листяні та хвойні)

 За якими ознаками їх можна розпізнати? Ось листяні де­
рева. Які вони різні! Мають листочки жовті, багряні, а ось стоїть
зовсім голе.

2 Гра «Відшукай дерево»

Учитель називає дерево, діти підбігають до нього.

3 Повідомлення «Чомучок»

Діти розповідають про березу, дуб, клен. Усі підходять до цю дерев — малюють листочки, кладуть у папку.

4 Гра «Порівняй дерева»

Порівняти спільні та відмінні риси (береза, дуб, клен): колір

форма, розмір.

Учні читають вірші «Вересень», «Жовтень», «Листопад».

►► Зупинка 2 — «Кущі»

У нашому лісі росте багато кущів — ліщина, глід, калина, шип­шина. Якою є найважливіша відмінність куща від дерева?

Послухаємо цікаві повідомлення «Чомучок» про ліщину, ка­нту, шипшину. (Діти підходять до певного куща під час розповіді про нього, записують цікаве.)

5 Гра «Упізнай рослину на дотик»

Діти заплющують очі, учитель дає їм до рук плоди шипши­ни,  калини; листочки ліщини,  шипшини, пропонує впізнати рослину.

►► Зупинка 3 — «Хвойні дерева»

Діти наближаються до сосни чи ялинки. Розглядають, тор­каються кори, хвоїнок. Чомучки розповідають цікаве про ці дерева.

6 Гра «Упізнай дерево на дотик»

Двоє учнів будуть називають спільні та відмінні риси ялини та

І'ОСІІИ.

7 Слово вчителя

Опале листя — це лісова підстилка, яка взимку охороняє землю від холоду і морозу, зберігає коріння дерев, а влітку зберігає вологу, захищає від спекотного сонечка, збагачує лісовий ґрунт поживними речовинами. Ось чому не можна руйнувати листяну підстилку лісу — все в природі відбувається розумно, на користь, не на шкоду. Шкодить природі лише людина, коли приходить в ліс і смі­ши.. Ліс приймає людей як добрих гостей, а вони залишають після себе купу сміття.

ПАМ'ЯТКА

Щоб газета, кинута в лісі, змішалася із землею, потрібен рік; порожня бляшанка - 10 років; поліетиленовий пакет — сотні років; скло розбитої банки псуватиме ліс століттями.

Дерева ростуть повільно, тому їх потрібно насаджувати після вирубування. Які саме вирубувати дерева, знають лише лісники, її тому будь-хто рубати не має права.

Молоді дерева слід оберігати. У хвойних лісах легше дихати,

 їй очищують повітря від шкідливих бактерій. І тому санаторії

будують переважно недалеко від лісу.

>►  Зупинка 4 «У класі»

Як потрібно одягатися восени? Це важливо для здоров'я. Щоб не захворіти, стежте, щоб одяг відповідав погоді: не перемерзайте,

не намочіть НОГИ.

Робота у зошиті (Урок 4) 

Домашнє завдання

— Намалюйте свої враження від екскурсії до осіннього лісу.

 

 

1

 

docx
Додано
20 квітня 2019
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку