Управління освіти адміністрації
Холодногірського району Харківської міської Ради
Харківська гімназія № 152
Харківської міської ради Харківської області
Конспект уроку з математики в 3 класі
Тема «Ознайомлення із взаємопов'язаними величинами: ціна, кількість, вартість».
Підготувала
вчитель початкових класів
вищої категорії
методист
Бацула Наталія Володимирівна
УРОК № 19
Тема «Ознайомлення із взаємопов'язаними величинами: ціна, кількість, вартість».
Мета:
закріпити навички табличного множення і ділення чисел на 6; ознайомити учнів із трійкою взаємопов’язаних величин, що перебувають у пропорційній залежності: ціна, кількість, вартість; розвивати вміння виділяти у тексті взаємопов’язані величини, застосовувати правило знаходження певної величини під час розв’язування задач;розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни і поняття: назв чисел при діленні; ціна, кількість, вартість.
Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова.
Обладнання: обчислювальні таблиці, картки для самостійної роботи, картки контролю, мультимедійне обладнання. підручник «Математика» (автор М.В.Богданович, Г. П. Лишенко с.27-28).
ХІД УРОКУ
І. Вступна частина.
1. Організація класу (з використання прийому «Інтрига»).
Ранок починався, як завжди. Сонце заховалося і здавалося ось-ось вийде, але сірий туман так огорнув його своїми пазурами, що не видно було жодного промінчика. Все довкола було сіре і похмуре..І ось попереду блиснуло незвичайне світло, яке почало наближуватися. Від несподіванки перехопило подих.
-Продовження захоплюючої історії нас чекає…
-Головних героїв узнаємо після усної розминки…
2. Актуалізація опорних знань.
1) Усна лічба(фронтально з використанням прийому «Мікрофон»)
Гра «Математична естафета».
Хід гри
Учитель заздалегідь на двох аркушах записує вирази на вивчені випадки множення та ділення. Ділить клас на три команди. По сигналу вчителя учні розв’язують вирази, передаючи їх ланцюжком один одному. Виграє та команда, яка швидше поверне розв’язані вирази учителю.
2) Математичний ланцюжок (з використання прийому «Інтрига»)
Гра «Шифрувальник»
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
15,19,10,1,15,11……12,18,19,20,16,7,18,7,23,33,18,11.
(Козаки,інопланетяни)
3)Каліграфічна хвилинка
-Хлопці записують числа другого десятка в порядку зростання, збільшивши на 8.
(18,19,20,23,24,26,27)
-Дівчата записують числа другого десятка в порядку спадання, збільшивши на 8.
(27,26,24,23,20,19,18)
- Коли світло було вже зовсім поряд, можна було розгледіти трьох невеличких людиноподібних істот.
Маленькі губи незнайомців зарухались : «Не бійтеся. Ми майже такі, як і ви, але ще не час нам ближче налагоджувати контакт. Ми не бажаємо вам зла, в нас вимушена аварійна зупинка. Допоможіть нам..»
-Сюжет, якого мультфільму так починався? («Як козаки́ інопланетя́н зустріча́ли»)
4) Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)
«Як козаки́ інопланетя́н зустріча́ли» — анімаційний мультфільм студії «Київнаукфільм», знятий у 1987, як восьмий із серії.
ІІ. Основна частина
1.Повідомлення теми та мети (з використанням прийому «Синтез думок»)
-Згадаємо мультфільм… Прибульцям для повернення на рідну планету потрібно мастило.
Козаки запропонували «Олію соняшникову», але вона не підійшла…Помандрували наші герої Європою у пошуках мастила.
-Як ви гадаєте, що вони взяли з собою?
-А для чого вони потрібні?
-Яка тема нашого уроку?
Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)
Гроші — особливий товар, що є загальною еквівалентною формою вартості інших товарів.
Гри́вня — офіційна валюта України.
2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Мозковий штурм»
- А для чого нам треба володіти цими знаннями ? (Відповіді учнів.)
3.Вивчення нового матеріалу
1) Уточнення понять «гроші», «ціна» (з використанням методу «Мозковий штурм»)
-Без чого не підеш в магазин, на базар?
-А що таке гроші? (Це металеві або паперові знаки, що є мірою вартості при купівлі-продажу.)
- Для чого потрібні гроші?
- Я буду продавцем, а ви покупцями.
- Подивіться уважно на вітрину нашого магазину.
-Що продається в магазині?
- Що позначено під картинками? (Ціна.)
- Ціна по-іншому називається цінник.
- Що показує ціна? (Скільки коштує один предмет.)
-Для чого потрібні цінники на товарах? (Щоб дізнатися ціну.)
-Складіть задачі за даними таблиці.
Рахунок |
|||
Назва |
Кількість предметів |
Ціна |
Вартість |
|
? |
6 шт. |
48 грн |
|
5 |
9 шт. |
? |
|
9 |
? шт.. |
54 грн |
Всього |
|
|
|
Висновок . Щоб знайти вартість, треба ціну помножити на кількість.
Щоб знайти кількість, треба вартість поділити на ціну.
Щоб знайти ціну, треба вартість поділити на кількість.
3) Розв’язання математичної загадки(робота у міні – групах з використанням прийому «Навчаючи – учусь»)
-Щоб бути успішним покупцем, треба добре орієнтуватися в числах, тобто в цінниках, вміти швидко….рахувати.
Математична загадка
Одна знайома дівчинка вже допомагає батькам та ходить до магазину. Правда розраховується за покупку тільки тоді, коли порахує на калькуляторі.
Вчора вона дуже поспішала , а калькулятор залишила вдома.
Вона прибігла до супермаркету та за списком склала свою покупку:
3 пачки печива по 4 грн та цукерок у пакеті на 39 грн. А в неї було 50 грн.
-Чи вистачить їй грошей?
-Чи можемо ми відразу відповісти на це питання? Чому?
1) 4*3+39=51 (грн..)- вартість покупки;
2) 51-50=1 (грн.)
Відповідь. грошей не вистачить…
4) Фізкультхвилинка
Рухлива народна ігра «ЗОЗУЛЯ».
Мета: виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; розвивати природний слух, орієнтацію у просторі; виховувати чесність, приязні стосунки.
ХІД ГРИ
Дитина сидить на стільчику спиною до інших дітей, вона — «зозуля». Діти на слова вчителя «По гайочку погуляємо, зозулю пошукаємо» розходяться по всьому приміщенні. Дитина-«зозуля» кує: «Ку-ку, ку-ку!». Діти зупиняються.
За сигналом вихователя одне з дітей кує: «Ку-ку, ку-ку!». «Зозуля» знову повторює: «Ку-ку, ку-ку!».Та сама дитина відповідає зозулі: «Ку-ку, ку-ку!». «Зозуля» повертається і відгадує. Якщо відгадає, ця дитина стає «зозулею». Гра повторюється.
5) Розв’язування рівнянь на с.28 №178 ( самостійна робота за варіантами)
-Самостійно розв’язавши рівняння, ви дізнаєтесь про пригоди прибульців, про допомогу козаків.
Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)
Козаки разом з інопланетянами мандрують Європою у пошуках мастила для свого НЛО, захищають Болгарію від ворогів, винаходять водопровід у Римі і ледь не потрапляють на багаття інквізиції в Іспанії. Проте виявляється, що заповітне мастило увесь цей час було в козаків під рукою...
Про використання дьогтю
Колись жодне господарство не обходилося без дьогтю: ним мастили шкіряне взуття, гужову збрую, аби була довговічною та м'якою, не розмокала на дощі й не тріскалася на сонці. Дьоготь вживали і для інших господарських потреб.
ІІІ. Заключна частина
С. 28, № 179,180.
2. Рефлексія (з використанням прийому «Мікрофон »)