ТЕМА. Паралелограм та його види

Про матеріал
ТЕМА. Паралелограм та його види ТИП УРОКУ: урок узагальнення знань, вмінь та навичок МЕТА : Навчальна: навчити учнів застосовувати теоретичні знання при розв’язуванні задач; Розвиваюча: розвивати образне та логічне мислення, уяву, пам'ять, вміння аналізувати отриману інформацію за поданим рисунком задачі; тренувати навички швидкого обчислення та навички застосування властивостей фігур; Виховна: виховувати відповідальність за отриманні якісні й стійкі знання; розуміння необхідності вивчення математики; прагнення до самовдосконалення, культуру учбової праці
Перегляд файлу

Урок геометрії, 8 клас.

ТЕМА.  Паралелограм  та його види

ТИП  УРОКУ:  урок узагальнення знань, вмінь та навичок

МЕТА :

 Навчальна: навчити учнів застосовувати теоретичні знання при розв’язуванні задач;

Розвиваюча: розвивати образне та логічне мислення, уяву, пам'ять, вміння аналізувати отриману інформацію за поданим рисунком задачі; тренувати навички швидкого обчислення та навички застосування властивостей фігур;

Виховна: виховувати відповідальність за отриманні якісні й стійкі знання; розуміння необхідності вивчення математики; прагнення до самовдосконалення, культуру учбової праці

 

ОБЛАДНАННЯ: таблиці  з  чотирикутниками, роздатковий  матеріал: картки  різного  кольору  для  об'єднання  учнів  у  групи, завдання  для  індивідуального  тестування, аркуші  ватману, фломастери.

 

 ДЕВІЗ  УРОКУ : «Серед різних умов за однакових умов має перевагу той, хто знає геометрію…»

Б.Паскаль

Хід уроку

Важко уявити собі життя без чотирикутників. Розгляньте предмети побуту, окремі конструкції будівель, зайдіть до магазину чи в картинну галерею і ви побачите безліч речей, деталі яких є

є чотирикутниками.

    Число чотири... У давнину його називали символом сили. Воно цікаве, наприклад, тим, що всі числа першого десятка можна отримати за допомогою дії додавання з перших чотирьох: 1, 2, 3, 4.

    До речі, про картинні галереї. Там не тільки ви можете побачити картини чотирикутної форми, а й навіть картину під назвою «Чорний квадрат».

    В Японії селекціонер Томоюкі Оно вивів сорт кавунів, що мають форму куба, їх зручно перевозити.

   В Ізраїлі в інституті сільськогосподарських досліджень виростили «квадратні» помідори, їх легко пакувати.

    В США виростили зерна кукурудзи квадратної форми. Вони не скочуються з тарілок під час вживання їжі в літаках.

І так, світ що нас оточує – це світ геометрії. Тож давайте пізнавати його! Відкривайте зошити, запишемо число, класна робота, тему уроку.

І. Актуалізація  опорних  знань

 Метод  «Мікрофон»

Девіз: «Знання  збираються  по  краплині, як  вода  в  долині».

Учням  надається  слово  по  черзі, передаючи  мікрофон. Відповідати  має  право  лише  той, у  кого знаходиться  мікрофон. Учні  повинні  говорити  швидко, відповідаючи  на  запитання, або  висловлюючи  свою  думку.

Запитання:

  1. Яку  тему  ми  зараз  вивчаємо?
  2. Що  називається  чотирикутником?
  3. Назвати  сусідні  сторони  даного  чотирикутника.
  4. Назвати  протилежні  сторони  даного  чотирикутника.
  5. Назвати  його  сусідні  вершини.
  6. Назвати  його  протилежні  вершини.
  7. Що  називається  діагоналлю  чотирикутника?
  8. Назвати  діагоналі  даного  чотирикутника.

9. Паралелограм, у якого всі кути прямі (прямокутник).

10. Прямокутник, у якого всі сторони рівні (квадрат).

11. Паралелограм , у якого всі сторони рівні (ромб). 

12. Назва однієї з чотирьох точок, які з’єднуються відрізками послідовно (вершина).

13. Як поділяються діагоналі паралелограма точкою перетину? (пополам)

14. Несусідні вершини чотирикутника (протилежні).

15. Пристрій для побудови та вимірювання прямих ліній (лінійка).

16. Відрізки, які сполучають протилежні вершини чотирикутника (діагоналі).

17. Одиниця вимірювання кутів (градус).

18. Чотирикутник, у якого сторони попарно паралельні (паралелограм).

19. Назва відрізка, який сполучає вершини чотирикутника (сторона).

20. Якщо в паралелограмі діагоналі перпендикулярні, то цей паралелограм - ... (ромб).

А ось і наші друзі, привітаємо їх !

Квадрат 

              Рекомендуюсь. Я – Квадрат.

  Усяку  площу  міряю  підряд.

  І  маю  я  чотири  сторони.

  Усі  однаковісінькі  вони.

  Ну, це  ви  знаєте,  а  далі?

  Я  рівні  маю  ще  й  діагоналі.

  Вони  нарівно  ділять  всі  кути,

  Нарівно  й  площу  ділять вони.

 

 

Прямокутник

  А  зажди,

  У  мене  рівні  теж  діагоналі.

 

Ромб

Ти  постривай,  тебе  не  викликали,

Мої  не  рівні  з  давнини,

Та  під  кутом  прямим

Перетинаються  вони

У  центрі  у  моїм.

 Паралелограм

Але  чому  і ти  черги  не  ждеш ?

Попарно  хоч  і  рівні  сторони  мої,

І  паралельні, я, однак,  в  печалі,

Бо  рівні  не  завжди  мої  діагоналі.

           Тож давайте перевіримо, чи добре вивчили ми властивості чотирикутників.

ІІ. Відпрацювання  навичок

  Метод  роботи  в  малих  групах

  Метод  «Карусель»

Девіз: «Хто не знає — людей питає»

Учнів  об'єднуємо  в  гетерогенні (різнорідні  за  рівнем  знань) групи.

В  кожній  групі  розподіляються  обов'язки:

  1.     Спікер – зачитує  завдання  групі, організовує  порядок  виконання  завдання, визначає доповідача, в  кінці  уроку  дає  оцінку  роботи в  класі , а  також  якості  підготовки  до  уроку  кожного члена  групи (від  1  до  3  балів ).
  2.     Секретар – веде  записи  результатів  роботи  групи.
  3.     Посередник – стежить  за  часом.

Усне опитування

Тести

Розв’язування задач

Практичні задачі

Підсумки

 

 

 

 

 

  1.    Доповідач – чітко  висловлює  думку  групи, доповідає  про  результати  роботи  групи. Картка оцінювання:

Кожній  групі  дається  аркуш  в  і  фломастер  певного кольору.

Завдання:

І група – паралелограм.

ІІ група – прямокутник.

ІІІ група – ромб.

ІV група – квадрат.

За  2  хвилини  треба  обговорити  і  записати  схематично  на  аркуші  означення  цього  чотирикутника. Після  цього  треба  передати  аркуш  наступній  групі  за  годинниковою  стрілкою  і  на  отриманому  аркуші  написати  схематично властивість  тієї  фігури,  яка  накреслена  на  ньому, і т.д.

Коли  до  кожної  групи  повернеться  аркуш  з  її  початковим  завданням,  учні  групи  повинні  переглянути  всі  записи,  можливо  доповнити  і  підготуватись  до  виступу. Потім  дається  слово  по  черзі  доповідачу  з  кожної  групи  і  він  розповідає  перед  усім  класом  властивості  даної  фігури, вказує  на  можливі  неточності  в  записах  інших  груп, висвітлює  основні  моменти  доведення  даних  властивостей. Решта  учнів  слухають, задають  запитання.

Узагальнення.

Запитання  вчителя:

  1.          Сформулюйте  властивості, які  справедливі  для  всіх  розглянутих  чотирикутників.
  2.          Які  властивості  справедливі  тільки  для  прямокутника  і  до  квадрата?
  3.               Які  ви  можете  назвати  властивості, притаманні  тільки  одній  з  вивчених  фігур?

ІІІ. Розв'язування  вправ

Усні  задачі.

При вивченні теми і розв’язуванні задач ви припускалися помилок, давайте їх згадаємо і виправимо. Чи буде даний чотирикутник паралелограмом? Чому?

№1.

 

 

 

 

№2.

 

 

 

№3

№4

№5

ІV. Перевірка  знань  кожного  учня

       Самостійна  робота.

Девіз: «Щоб других навчити, треба самому вміти».

Ви згадали всі означення і зараз ми закріпимо їх за допомогою тестів, які лежать у вас на партах.

  Тестування

Питання, I варіант

Відповіді

1. Будь який прямокутник є…

а)Ромбом
б)Квадратом
в)Паралелограмом

2. Якщо у чотирикутника діагоналі рівні і взаємно перпендикулярні, то чотирикутник є

а)Ромб
б)Квадрат
в)Прямокутник

3. Ромб, у якого один кут прямий є…

а)Квадратом
б)Прямокутником
в)Паралелограмом

4. Який чотирикутник має властивості інших чотирикутників?

а)Прямокутник
б)Ромб
в)Квадрат

5. Якщо у паралелограма діагоналі рівні, то цей чотирикутник …

а)Ромб
б)Прямокутник
в)Квадрат

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

Питання, II  варіант

Відповіді

1. Будь який квадрат є …

а)Паралелограмом
б)Прямокутником
в)Ромбом

2. Якщо у паралелограма діагоналі перпендикулярні, то цей паралелограм є …

а)Ромбом
б)Квадратом
в)Немає правильної відповіді

3. У ромба…

а)Усі кути рівні
б)Усі сторони рівні
в)Діагоналі рівні

4. Паралелограм, один кут якого прямий, є…

а)Прямокутником
б)Квадратом
в)Ромбом

5.Якщо у чотирикутника діагоналі перпендикулярні , той цей чотирикутник …

а)Ромб
б)Квадрат
в)Немає правильної відповіді

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

  Взаємоперевірка

Учні  перевіряють  роботи  один  одного  за  таблицею  відповідей, яку  відкриває  вчитель і  підраховують  кількість  балів.

V. Закріплення  знань  та  застосування  їх  на  практиці

Девіз : «Не  досить  оволодіти  премудрістю, потрібно  також  вміти  користуватися  нею».

Учні розповідають інформацію про те, де в житті можна зустріти чотирикутники.                             

  ПАРАЛЕЛОГРАМ

В фізиці -  при вивчені сил, при знаходженні рівнодіючої сили. В житті – це рами велосипедів, мотоциклів, де для  пружності проведена діагональ.

 ПРЯМОКУТНИК

Несе красоту, чіткість, стрункість. Поглянь навколо себе: стіни, підлога, поверхня столу, зошити і багато іншого. Спробуй побудувати дім або зробити раму для картини, не знаючи властивостей прямокутника.

РОМБ, КВАДРАТ

Використовують в мистецтві: художники на тканях, у візерунках на килимах; плиточники укладають плитку у вигляді ромба, квадрата;  домкрат для легкових автомобілів має форму ромба.

   Тому наше завдання буде навчитися застосовувати властивості чотирикутників не тільки при розв’язуваанні геометричних задач, а і практичних. Кожна група  має завдання. Будь ласка, спікери, прочитайте завдання групі, та разом складіть план відповіді.

Практична  робота.

1) Дано дошку з паралельними краями. Тесляреві треба відрізати кінець дошки під кутом 450. Як це зробити?

2) Як агроному, не вимірюючи кутів чотирикутної земельної ділянки, пересвідчитись, що вона квадратна?

 3)  Щоб  вирізати  прямокутник  з   аркушу  картону, який  має  вигляд  чотирикутника  неправильної  форми, тесля  провів  його  діагоналі  і  від  точки  перетину  цих  діагоналей  в  різні  сторони  по  ним  відклав  відрізки  однакової  довжини, а  потім  послідовно  з'єднав  кінці  цих  відрізків. Чи  вірно  це?

 4) Трьом  шевцям  дали  завдання:  перевірити, чи  має  кусок  тканини  форму  квадрата. Перший  перегнув  її  по  діагоналі  і  пересвідчився,  що  протилежні  сторони  співпали. Другий  перегнув  її по  діагоналі, а  потім  склав  ще  раз, щоб  співпали  кінці  цієї  діагоналі. Третій  перегнув  тканину спочатку  по  одній  діагоналі, а  потім  по  іншій  і  перевірив,  щоб  в  обох  випадках  сторони  співпали. Який  спосіб  самий  надійний?

Після обговорення доповідачі груп демонструють свої відповіді.

VІ. Підсумок  уроку

Девіз :  «Не  кажи  чому  учився,  а  чого  пізнав».

  Учні  відповідають  на  запитання  вчителя:

-               Що  цікавого  дізналися  ви  сьогодні  на  уроці?

-               Що  сподобалося  найбільше?

-               Які були труднощі?

-               Над чим треба ще попрацювати вдома?

Виставлення  оцінок.

Спікер  кожної  групи  оцінює  роботу  товаришів.

  Бали  за  всі  види  робіт  додаються  і  виставляється  оцінка  за  урок    кожному  учневі.

Завдання  додому:

Повторити  теоретичний  матеріал.

Розв'язати  задачі  з  підручника (ст. 93): № 10, № 27

Підготуватися  до  контрольної  роботи.

 

docx
Додано
26 січня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку