Тема. Підготовка до захисту проектів
Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) та родовід родини видатних людей (за вибором учня)
Етапи роботи над біологічним відкриттям
(С-У Інтегрований урок –проект в межах
проведення інженерного тижня)
Автор:
Пантелей Г.Г.,вчитель біології
Нижньосірогозького опорного закладу
ПЗСО
Нижні Сіроози-2020
Інженерний тиждень 9 клас.
Урок-2.
Тема.Підготовка до захисту проектів
Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня)
Етапи роботи над біологічним відкриттям
Мета.Показати старшокласникам важливість інтелектуального розвитку людини для виявлення та розв’язання життєвих проблем, які вирішують вчені винахідники на науковій основі, важливість та ємність інженерного втручання у вирішенні життєвих процесів на клітинному, молекулярному, організмовому рівнях організації живої природи.
Формувати дослідницькі компетентності пошуково-творчої діяльності школярів
Пробудити у здобувачів освіти зацікавленість життєвими проблемами через дослідницьку діяльність.
Тип уроку. Навчальний проект формування практичних вмінь.
Методи навчання.Групова колективна робота, практичне дослідження.
Обладнання: тексти підручника, інтернет-ресурси, бібліотечні джерела інформації .
План і хід уроку.
Прохання до старшокласників обрати метафори, які, на їхню думку, найкраще описують час.
(ріка, годинник, життя…)
Примітно, що молодь тяжіла до описів «час це тихий, непорушний океан», а люди старшого віку обирали вислови подібні до «час – це потяг, який постійно пришвидшується».
–Як ви думаєте, чому така різна думка?А якщо мова піде про життєво важливі глобальні проблеми, що потрібно вирішити молодим людям на інтелектуальному рівні? Скільки часу знадобиться для їх розв’язання? Спробуємо досягти розв’язання проблеми уроку за короткий час/ Чи встигнете ви виконати завдання? До речі : робота на час вам буде до потреби під час проходження ЗНО
1)Теоретичне обґрунтування завдання:
-згадати методи дослідження в біології
-виявити алгоритм виконання наукового дослідження
-добрати теоретичний матеріал до обраної теми дослідження.
2)Формування практичних вмінь
Завдання.
1.Виявити, з яких етапів складається Engnering Design Process на прикладі історії деяких винаходів?
2. Зробити висновок , як вчені працюють над створенням важливих рішень
3.Пояснення терміну «Патент» — документ, що засвідчує авторство на винахід та виключне право на використання його протягом певного строку.
4. Продемонструвати шлях винахідника схематично, на прикладах тем власних досліджень:
Теми власних досліджень:
Захист проектів
Тема-1 «Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня)»
Тема-2 «Родовід родини видатних людей (за вибором учня)»
Тема-1 « Як використати природний барвник для харчової промисловості у наш час( для крашанок на Великдень)»
Тема-2. «Природні мазки для обличчя: їх користь та шкода)
Тема-3 «Власні дослідження впливу харчових продуктів рослинного та тваринного походження на організм людини»
-Об»єднання старшокласників у групи за темами дослідження
-Розробка міні дослідження за обраною темою
-Групова презентація теми дослідження.
Формулювання висновку: - Чому обрана вами тема є важливою для людства?
Вправа «Прощання»
-В чому полягає важливість для майбутнього країни наявності творчої інтелектуальної еліти?
-Чи важлива командна робота для створення наукового дослідження або відкриття?
Думки старшокласники пишуть на моделях власної наукової книги, прикріплюють на єдину «КНИГУ НАУКИ»