Презентація «Застосування технології інтегрованого навчання на уроках біології - важливий крок до формування компетентісної особистості в освітньому просторі НУШ»

Про матеріал
Статтею 12 Закону України «Про освіту» визначено мету повної загальної середньої освіти - всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині, однією з яких є основні компетентності у природничих науках і технологіях.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема досвіду : «Застосування технології інтегрованого навчання на уроках біології - важливий крок до формування компетентісної особистості в освітньому просторі НУШ» Мета: 1. Відстежити важливість інтегрованого підходу до вивчення біології як одного із шляхів успішного оволодіння знаннями та розвитку життєвих компетентностей здобувачив освіти. 2.Проаналізувати підвищення якості освіти під час використання інтеграції сучасних освітніх технологій на уроках біології З досвіду роботи Полякової Надії Володимирівни, учителя біології КЗ «Шарівський ліцей Валківської районної ради Харківської області», спеціаліста вищої категорії, учителя – методиста, Відмінника освіти України, 2020 2020

Номер слайду 2

Обгрунтування Статтею 12 Закону України «Про освіту» визначено мету повної загальної середньої освіти - всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині, однією з яких є основні компетентності у природничих науках і технологіях. Company Logo www.themegallery.com Отлично!

Номер слайду 3

Завдання досвіду Company Logo www.themegallery.com дослідити теоретичні і методологічні основи інтегрованого навчання 1 відстежити особливості і розробити с труктуру інтегрованого уроку 2 довести Важливість використання орієнтованих завдань як важливої умови для формування ключових компетентностей. 4 проаналізувати методи і прийоми успішного формування в школярів уміння встановлювати причинно- наслідкові звязки 3

Номер слайду 4

Об’єктом дослідження є інтегроване навчання. Предметом дослідження є: форми, методи і прийоми інтегрованого навчання, які можна застосувати на уроках біології, щоб: створити успішне освітнє середовище; надати учням якісні освітні послуги для формування критичного мислення і створення єдиної наукової картини світу; спонукати до творчого пізнання дійсності, до встановлення причинно-наслідкових зв’язків; розвивати логіку, ініціативність, самостійність, комунікативність, громадянську свідомість.

Номер слайду 5

Очікувані результати . розробка і апробація дидактичних матеріалів підвищення якості знань з біології; оволодіння теоретичними і практичними навичками технології інтегрованого навчання вироблення методичних рекомендацій з конструювання інтегрованого уроку та формування вмінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки

Номер слайду 6

Наукова новизна досвіду Науковою новизною досвіду є те, що: автором зібрано і проаналізовано науково-методичні матеріали про інтегроване навчання; розроблено схему структури інтегрованого уроку; узагальнено основні методи і прийоми, завдяки яким урок є інтегрованим; детально проаналізовано важливість встановлення причинно-наслідкових зв’язків для формування єдиної наукової картини світу; розроблено новий прийом закріплення знань «Оптиміст- песиміст».

Номер слайду 7

Практична значимість Практична значимість досвіду полягає в успішній реалізації нових освітніх завдань державної політики в галузі освіти НУШ. Має соціальну значущість як для вчителів біології так і викладачів інших предметів. Дає можливість учителям разом з учнями опановувати значний за обсягом навчальний матеріал. Досягти формування міцних, усвідомлених міжпредметних звязків. Дає можливість уникнути дублювання у висвітленні теми. Досвід показує, що використання інтегрованого навчання вирішує проблему зміцнення і збереження психічного і фізичного здоров’я школяра Сприяє підвищенню мотивації навчальної діяльності, а отже формуванню компетентісного випускника - майбутнього успішного громадянина своєї держави.

Номер слайду 8

Інтегроване навчання, його сутність Интеграция – (от латинского слова integer – целый, восстановление). Интеграция как средство обучения учащихся способствует приобретению новых знаний, представлений на стыке традиционных предметных знаний, является высшей формой воплощения межпредметных связей на качественно новой ступени. Как целостная единая система, интеграция является эффективным средством обучения детей на основе более совершенных методов, приёмов, форм и новых технологий в учебно-воспитательном процессе. Эта система обучения включает в себя элементы различных предметов, соединение которых способствует рождению качественно новых знаний, взаимообогащая предметы, способствуя эффективной реализации триединой дидактической цели.

Номер слайду 9

ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ, ЙОГО СУТНІСТЬ Інтегровані уроки це: розвиток творчості у процесі навчання у закладі; форма реализації міжпредметних зв’язків при вивченні комплексной проблемы, требующей синтеза знаний из разных наук; уроки, необычные по замыслу, организации, методике проведения Інтегроване навчання має чітке завдання: Сформувати цілісну наукову картину про навколишній світ; створити оптимальні умови для розвитку мислення учнів в процесі вивчення загальноосвітніх предметів і предметів професійно-теоретичного циклу; активізувати та підтримувати пізнавальну діяльність учнів; досягти рівня конкурентноспроможної та якісної освіти .

Номер слайду 10

Інтеграція, її види Внутрипредметная интеграция Внутрипредметная интеграция включает в себя: фрагментарную интеграцию включает отдельный фрагмент урока, требующий знаний из других предметов; узловую интеграцию на протяжении всего урока учитель опирается на знание из других предметов Межпредметная интеграция Межпредметная или синтезированная интеграция объединяет знания разных наук для раскрытия того или иного вопроса. На перекрестке этих подходов могут быть и разные результаты: Рождение абсолютно новых предметов (курсов); Рождение новых спецкурсов, обновляющих содержание внутри одного или нескольких смежных предметов; Рождение циклов (блоков) уроков, объединяющих материал одного или ряда предметов с сохранением их независимого существования; Разовые интегрированные уроки разного уровня и характера как проба сил учителя в новом направлении. Company Logo www.themegallery.com

Номер слайду 11

інтегрований підхід до навчання: - способствует развитию научного стиля мышления учащихся; - даёт возможность широкого применения учащимися естественно-научного метода познания; - формирует комплексный подход к учебным предметам, единый с точки зрения естественных наук взгляд на ту или иную проблему, отражающую объективные связи в окружающем мире; - повышает качество знаний учащихся; - повышает и развивает интерес учащихся к предметам (формирует убеждение учащихся, что они могут изучать с пониманием более сложные вещи в сравнении с теми, которые предлагаются в учебнике; - позволяет использовать авторские компьютерные программы учащихся (созданные на базе интеграции) в дальнейшем учебном процессе; - расширяет кругозор учащихся, способствует развитию творческих возможностей учащихся, помогает более глубокому осознанию и усвоению программного материала, приобщает школьников к научно-исследовательской деятельности.

Номер слайду 12

Форми інтегрованих уроків выделяет следующие формы интегрированных уроков. 1. Интегрированный урок: на базе одной дисциплины, другая же дисциплина выступает в роли вспомогательной; уроки, в которых вклад дисциплин из одной образовательной области одинаков. 2. Бинарный урок: урок, в котором участвуют несколько, обычно двое учителей, ведущих разные предметы, что позволяет показать их взаимосвязь. 3. Урок с использованием межпредметных связей (фрагментарные, узловые, синтезированные): проведение урока двумя или более учителями разных дисциплин; одним учителем, имеющим базовую подготовку по соответствующим дисциплинам. В урок эпизодически включается материал других предметов, но при этом сохраняется самостоятельность предмета со своими целями, задачами, программой. В целом сохраняется структура урока. 4. Отдельные уроки на основе интеграции: Из содержания предметов берутся только те сведения, которые определены общей целью. Этапы урока располагаются в традиционной последовательности, но отличаются связью с содержанием изучаемых знаний. Company Logo www.themegallery.com

Номер слайду 13

Методика інтегрованого уроку базується на міжпредметних зв’язках з огляду на дидактичну діяльність. Для цього вчителю треба проявити фантазію і бажання зробити урок захопливим і цікавим. Саме вчитель шукає оптимальні способи організації уроку, метою яких є формування не тільки навчальних, а життєвих компетентностей. В освітньому процесі відбувається зміщення акцентів з предметної на міжпредметну складову: головне досягнення в результаті навчання – опанування учнем комплексу необхідних саме йому компетентностей. Застосування практико-орієнтованих завдань (вони мають не лише навчальну, а й життєву цінність), метою яких є підвищення інтересу учнів до навчання, формує розуміння особистої значущості освітнього процесу.L Такий результат навчання дозволить школярам оволодіти вміннями самостійно визначати мету, планувати, оцінювати та покращувати свою навчальну, a згодом і професійну діяльність.

Номер слайду 14

Мета інтегрованого уроку Цель урока достигается с помощью определённых методов реализации интеграции. Устанавливая межпредметные связи, необходимо хорошо знать преимущества каждого метода обучения и в зависимости от учебной темы проводить отбор наиболее результативных методов. Своевременное установление межпредметных связей включает учащихся в процесс обдумывания нового материала. Оно должно удачно вписываться в тему урока и выполнять важную мобилизующую функцию. Напоминание полученных ранее знаний показывает путь от известного к неизвестному; у школьников образуется «отправная точка», от которой начинается путь к познанию нового биологического материала. Четкий показ значения изучаемой темы для знания, данного и смежных предметов, всегда заинтересовывает учащихся, способствует большому сосредоточению их внимания и развитию памяти. При выборе метода обучения необходимо учитывать специфику содержания учебного материала и уровень подготовленности класса.

Номер слайду 15

методи інтегрованного навчання: 1) активное использование знаний, полученных на уроках по другим предметам (привлечение понятий, образов, представлений из других дисциплин); 2) рассмотрение комплексных проблем, которые требуют привлечения знаний из разных предметов; 3) исследовательский метод (учащиеся самостоятельно сопоставляют факты, суждения об одних и тех же явлениях, событиях, устанавливают связи и закономерности между ними, применяют совместно выработанные учебные умения). При работе как с группой, так с целым классом очень важно использовать активные методы обучения. С.И. Перовский объединяет их в три группы: словесные, наглядные и практические. Эти методы можно использовать на уроках в разном сочетании.

Номер слайду 16

Структура інтегрованого уроку Розробляючи такий урок учитель має враховувати: 1. Мету уроку (це може бути потреба у скороченні термінів вивчення теми, ліквідації прогалин у знаннях учнів, перерозподіл пріоритетів) 2. Добір об’єктів джерел інформації, які б відповідали цілям уроку. 3. Визначення системоутворюючого чинника, тобто знаходження підстави для об’єднання різногалузевої інформації (ідея, явище, поняття чи предмет). 4.Створення нового функціонального призначення знань. 5. з’ясувати чи готові діти дидактично і психологічно до проведення такого уроку, 6 продумати як активізувати опорні звязки що будуть синтезувати знання про явище в нових умовах, 7 урок повинен бути практично спрямований сприяти розширенню ерудиції і світогляду учнів.

Номер слайду 17

Структура інтегрованого уроку Організаційний момент (налаштування на ситуацію успіху). Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань. Мотивація навчальної діяльності (проблемна ситуація) Актуалізація та коригування опорних знань з усіх інтегрованих предметів Осмислення змісту теми (повторення, аналіз основних фактів, подій явищ) Творче перенесення знань, умінь і навичок у нові ситуації Узагальнення, систематизація навчальної діяльності учнів. Підбиття підсумків інтегрованого уроку. Рефлексія. Домашнє завдання

Номер слайду 18

Форми і методи роботи на уроці Форми роботи Групові ( “Точка зору”, “Доведіть правильність твердження або спростуйте”, “Метод ПРЕС…”). Індивідуальні (“Так – ні”, “Закінчить речення”…). Методи навчання Інформаційні ( лекція з елементами бесіди, демонстрація,) Пошукові ( ділова гра, ситуація, проблемне питання…) Операційні ( алгоритм, літературна вікторина…) Метод самостійного учіння (слухання, читання, аналіз, робота з додатковою літературою, …) о І

Номер слайду 19

Методи і прийоми на уроках біології, повязані з інтегрованим навчанням Етапи уроку Мета Методи і прийоми Актуалізація Підведення дітей до нової теми через проблемну ситуацію Дерево передбачень, мозковий штурм асоціативний кущ, ментальна карта мотивація Фокусування уваги дітей на проблемі, викликання інтересу до обговорення теми Робота в парах, групах kубування, коло ідей, знаємо-хочемо дізнатися-дізналися, kарта понять Осмислення Забезпечення розуміння учнями змісту матеріалу, Засвоєння навчального матеріалу досягнення результативності Оптиміст - песиміст, проекти, кейси лабораторні і практичні дослідження, екологічне моделювання, конференція Узагальнення Учні визначають причинно-наслідкові зв’язки, формулюють висновки щодо проблеми Дискусія, дебати, шкала думок, фішбоун, круглий стіл Рефлексія Творче бачення результатів уроку Екологічний клубочок Коло друзів і однодумців Домашнє завдання Сприяє розумінню цілей, змісту і способам виконання д.з.

Номер слайду 20

Методи Проведення експериментів за допомогою цифрової та вірт уальної лабораторій перевага надається практичним і лабораторним роботам, демонстраціям і спостереженням у природі, екологічному моделюванню, вирішенню ситуативних завдань, а також практичній діяльності з охорони природи. встановлення причинно-наслідкових зв’язків Company Logo www.themegallery.com

Номер слайду 21

Етапи формування ПНЗ Для розуміння ПНЗ важливо домагатися, щоб учні не просто заучували причинно-наслідкові відносини й залежності, а й усвідомлювали внутрішній зв’язок між ними. Тому: Роботу з формування вміння встановлювати ПНЗ потрібно починати з формування вмінь складати схеми. В результаті в учнів з’явиться розуміння того, що в основі будь-якого наслідку лежить причина. Причина - наслідок (пряма залежність) дається дітям легше, наслідок – причина (зворотня залежність) провокує на не завжди правильні твердження. На другому етапі слід сформувати розуміння однозначності ПНЗ, тобто що в кожного факту є своя причина. На третьому етапі робота полягає у формуванні уявлень про те, що причини факту, який стався, можуть носити латентний(прихований) характер. Потреба в цьому етапі пояснюється тим, що трапляються випадки коли для учня справжні причини події виявляються прихованими. Company Logo www.themegallery.com

Номер слайду 22

«Оптиміст-песиміст» Company Logo www.themegallery.com

Номер слайду 23

От же: інтегрованє навчання: - формирует комплексный подход к учебным предметам, единый с точки зрения естественных наук взгляд на ту или иную проблему, отражающую объективные связи в окружающем мире; Зараз інтеграція дозволила вивчення в старших класах природничі науки модулями Біологія і екологія Фізика і астрономія А також вивчення інтегрованого курсу «Природничі науки» - повышает качество знаний учащихся; - повышает и развивает интерес учащихся к предметам (формирует убеждение учащихся, что они могут изучать с пониманием более сложные вещи в сравнении с теми, которые предлагаются в учебнике; - расширяет кругозор учащихся, способствует развитию творческих возможностей учащихся, помогает более глубокому осознанию и усвоению программного материала, приобщает школьников к научно- исследовательской деятельности. - Сприяє свідому обранню профілю навчання у старший школі

Номер слайду 24

підвищується якість знань учнів 10 клас 2019/ 2020 2018/ 2019 2017/ 2018 2016/ 2017 2015/ 2016 83,8% 81,8% 67% 57,1% 57% 9 клас 76% 72% 76% 73% 8 клас 80% 79% 75% 7 клас 78,5% 75,8% Примітка: 11 клас у минулому році свідомо обрав вивчення інтегрованого курсу “ Природничі науки ”. Підстави: використання інтегрованих технологій на уроках біології (2017/2018 рік) Company Logo www.themegallery.com

Номер слайду 25

Підвищення и розвиток інтересу учнів к предмету Company Logo www.themegallery.com Інтерес до біології збільшився на 17%; Географії – на 4%; Фізики – 3,7% Хімії – 2%

Номер слайду 26

Сприяє формуванню гармонійно – розвиненої особистості олімпіади Company Logo www.themegallery.com

Номер слайду 27

Я знаю, якими ви є, а разом пізнаємо: якими ви будете? Для того, щоб ніхто не помилявся у виборі професії, яка більш за все підходить до природного дарування учня, треба знайти учителя, який би відкрив у кожного його дарування.

Номер слайду 28

У своїй роботі спираюсь на наукові та практичні дослідження, досвід вчителів області, держави:

ppt
Додано
2 березня 2020
Переглядів
2742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку