Тема: Письмо букви «бе», складів та слів з новою буквою.
Мета: Навчальна: Формувати вміння писати маленьку букву «бе», поєднувати її з іншими вивченими буквами у складах і словах.
Акріплювати вміння орієнтуватися у сітці зошита, правильно розташовувати букву на рядку.
Розвиваюча: Розвивати окомір, спостережливість, уввагу; уміння співставляти та аналізувати структуру друкованої і рукописної букви.
Активізувати словниковий запас учнів, розвивати уміння добирати слова з новоюбуквою, вміння робити звуко-буквений аналіз слів.
Виховна: Виховувати старанність, наполегливість, прагнення до оволодіння каліграфічним письмом.
Обладнання: плакат «Правильно сиди під час письма», розрізна азбука, сигнальні планшети, зрзок друкованої і рукописної букви.
Хід уроку
І. Оргмомент
Ми починаємо урок, а на уроці ми…
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!
Звучить спокійна музика.
Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб
зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами.Почнімо наш урок. Девіз нашого уроку(хором) : «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!»
ІІ. Повторення вивченого звука на попередньому уроці навчання грамоти.
- Яку букву ми вивчили на уроці читання? (Букву Бб).
- Який звук позначає буква б? (Буква б позначає звук [б] – приголосний, дзвінкий, губний, твердий, лише перед [і] він пом’якшений).
Звукові аналітико-синтетичні вправи.
В якому слові почуєте букву б, плескайте в долоні.
Бором брів бобер до брата
борошна собі набрати,
бо бобриха й бобренята
будуть бублі виробляти.
Назвіть слова з новим звуком
Утворити сполучення звука [а] з різними наступними приголосними, твердими і м'якими .
До даних звуків додати звук [б] і назвати слово, яке утворилось:
б-орошно, ри-б-а, б-і-б
ІІІ. Оголошення теми уроку
Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ви познайомитеся із написанням малої літери б. Ви навчитеся писати цю літеру окремо та в сполученні з буквами.
ІV. Навчання письма нової букви.
- Ось так виглядає писана буква Б б.
- Що відрізняє писані Б б від друкованих?
Гра «Знайди пару».
У одного учня друковані букви, у другого – рукописні. Діти знаходять пару і викладають на парті.
Порівняння друкованої і рукописної букви б.
З яких елементів складається буква б? (З малого овалу, прямої подовженої похилої лінії з поворотом праворуч угорі).
а) Показ написання букви на дошці з поясненням послідовності зображення елементів.
Мала буква б («бе») складається з двох елементів: овалу і прямої лінії з плавним поворотом праворуч угорі.
Пояснення написання рукописної малої букви б. Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії, ведемо вгору, заокруглюємо в лівий овал, не відриваючи ручки, ведемо вгору до надрядкової лінії пряму подовжену похилу лінію з плавним поворотом праворуч.
б) Написання учнями букви у повітрі з орієнтацією на збільшений зразок.
Пишемо очима.
«Написання» букви б в повітрі.
в) Уявне написання нової букви на площині парти зворотною стороною ручки.
г) Написання нової букви учнями на дошці мокрим пензлем.
«Мокре письмо». На дошці 3 учні пишуть пензликом.
д) Написання нової букви учнями крейдою на дошці.
а) Порівняння збульшеного зразка рукописної букви поданої у прописах зі зразком вчителя на дошці.
Порівняння написаного.
б) Обведення учнями поданого зразка зворотною стороною ручки, засвоєння послідовності написання букви.
Пишемо в зошиті тильною стороною ручки
Вправи для пальчиків. Підготуємо наші пальчики до письма.
1) Прапорець в руці я маю, 2) Пальчиками перебираємо, 3) Курчатка клюють
Ним я весело гойдаю. Ланцюжок сплітаємо. зернятка.
Закличка. (Правильна постава під час письма, розташування зошита на парті).
Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу враз візьмусь.
а) Написання нової букви за пунктирним зразком у зошитах з друкованою основою.
Робота в зошитах.
Обвести букву б по пунктиру, прописати 3 букви, до кінця.
б) Написання трьох букв самостійно.
в) Аналіз самостійно написаних букв, зіставлення їх за зразком, виправлення допущених помилок.
г) Самосійне дописування першого рядка.
д) Письмо з’єднань рядка букв під такт.
— Запам’ятайте кожен рух і продовжте писати літеру «бе» самостійно. (Учитель задає ритм: «І-раз-і, два-і».)
Фізкультхвилинка
Ось ведмедиця іде,
Ведмежат купати веде.
1-2 – нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
3-4 – походили,
Лапки у воді помили.
Похитали головою,
Ще притупнули ногою.
На 5-6 дружно стали
І назад помандрували.
V. Письмо з’єднань нової букви у складах або буквосполученнях.
(бл — нижнє поєднання; бе — верхнє поєднання)
Написання складів, слів із буквою б.
Звуко-буквений аналіз слова берізка.
VI. Письмо слів з вивченою буквою (1-2 рядка)
Написання слів із буквою б. Учні читають слова, пояснюють з’єднання букв і записують слова в рядках
Із слів, написаних на дошці, необхідно обрати і записати слова, в яких зустрічається буква б.
Фізкульхвилинка
- Щоб ви трішки відпочили, вийдіть із за парт та повторюйте рухи за мною.
Ми писали, ми трудились,
наші руки вже стомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім'яти,
Руки тільки раз тряхнемо
І писати знов почнемо,
Відпочивши дружно враз,
Приступив до праці клас.
VII. Написання речення
VIII. Підведення підсумків уроку
1