Тема: Письмо букви «бе», складів та слів з новою буквою.

Про матеріал
Мета: Навчальна: Формувати вміння писати маленьку букву «бе», поєднувати її з іншими вивченими буквами у складах і словах. Акріплювати вміння орієнтуватися у сітці зошита, правильно розташовувати букву на рядку. Розвиваюча: Розвивати окомір, спостережливість, уввагу; уміння співставляти та аналізувати структуру друкованої і рукописної букви. Активізувати словниковий запас учнів, розвивати уміння добирати слова з новоюбуквою, вміння робити звуко-буквений аналіз слів. Виховна: Виховувати старанність, наполегливість, прагнення до оволодіння каліграфічним письмом.
Перегляд файлу

Тема: Письмо букви «бе», складів та слів з новою буквою.

Мета: Навчальна: Формувати вміння писати маленьку букву «бе», поєднувати її з іншими вивченими буквами у складах і словах.

Акріплювати вміння орієнтуватися у сітці зошита, правильно розташовувати букву на рядку.

Розвиваюча: Розвивати окомір, спостережливість, уввагу; уміння співставляти та аналізувати структуру друкованої і рукописної букви.

Активізувати словниковий запас учнів, розвивати уміння добирати слова з новоюбуквою, вміння робити звуко-буквений аналіз слів.

Виховна: Виховувати старанність, наполегливість, прагнення до оволодіння каліграфічним письмом.

Обладнання: плакат «Правильно сиди під час письма», розрізна азбука, сигнальні планшети, зрзок друкованої і рукописної букви.

                                     Хід уроку

І. Оргмомент

Ми починаємо урок, а на уроці ми…

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

Звучить спокійна музика.

      Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб    

зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами.Почнімо наш урок. Девіз нашого уроку(хором) : «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!»

 

 

ІІ. Повторення вивченого звука на попередньому уроці навчання грамоти.

- Яку букву ми вивчили на уроці читання? (Букву Бб). 

- Який звук позначає буква б? (Буква б позначає звук [б] – приголосний, дзвінкий, губний, твердий, лише перед [і] він помякшений).

 

Звукові аналітико-синтетичні вправи.

 

  1. Виконання вправ на впізнання звуків у заданих словах, визначення його місця у слові в різних позиціях – на початку слова, в середині, в кінці.

 

В якому слові почуєте букву б, плескайте в долоні.

Бором брів бобер до брата

борошна собі набрати,

бо бобриха й бобренята

будуть бублі виробляти.

 

 

  1. Самостійний добір слів з новими звуками у різних позиціях.

 

Назвіть слова з новим звуком

  1. Синтетичні звукові вправи на утворення складів-злиття з новими звуками.

Утворити  сполучення звука [а] з різними наступними приголосними, твердими і м'якими .

 

 

  1. Доповнення складу-злиття новими звуками до утворення слів

 

До даних звуків додати звук [б] і назвати слово, яке утворилось:

 б-орошно, ри-б-а, б-і-б

ІІІ. Оголошення теми уроку

  • Діти, Бобриха напекла смачних бубликів і відіслала запрошення білці на чай. А підписала вона так: Подрузі  білці.
  • Чи правильно написала бобриха? (Ні, тому що перша буква друкована). Так, молодці! Але ж бобриха, так як і ми, ще не вміла писати цю букву. А що ж робити? Як допомогти бобрисі? (Навчити писати цю букву).
  • Тому на уроці ми будемо уважні, розумні, організовані, кмітливі, щоб навчитися самім писати малу букву б, склади, слова речення з нею,  навчити нашу Бобриху.

 

 

 

 

Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ви познайомитеся із написанням малої літери б. Ви навчитеся писати цю літеру окремо та в сполученні з буквами.

ІV. Навчання письма нової букви.

 

  1. Показ зразка рукописної букви у сітці зошита збільшеної у 20 разів.

 

- Ось так виглядає писана буква Б б.

- Що відрізняє писані Б б  від друкованих?

 

 

  1. Порівняння рукописної і друкованої букви. Знаходження спільного і відмінного у формі та особливостях написання букви.

 

Гра «Знайди пару».

У одного учня друковані букви, у другого – рукописні. Діти знаходять пару і викладають на парті.

Порівняння друкованої і рукописної букви б.

 

 

 

  1. Аналіз будови рукописної букви з переліком її елементів.

 З яких елементів складається буква б? (З малого овалу, прямої подовженої похилої лінії з поворотом праворуч угорі).

 

 

  1. Засвоєння структури рукописної букви.

а) Показ написання букви на дошці з поясненням послідовності зображення елементів.

 Мала буква б («бе») складається з двох елементів: овалу і прямої лінії з плавним поворотом праворуч угорі.

 

 

 

Пояснення написання рукописної малої букви б. Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії, ведемо вгору, заокруглюємо в лівий овал, не відриваючи ручки, ведемо вгору до надрядкової лінії пряму подовжену похилу лінію з плавним поворотом праворуч.

 

б) Написання учнями букви у повітрі з орієнтацією на збільшений зразок.

Пишемо очима.

         «Написання» букви б в повітрі.

 

в) Уявне написання нової букви на площині парти зворотною стороною ручки.

 

г) Написання нової букви учнями на дошці мокрим пензлем.

      «Мокре письмо». На дошці 3 учні пишуть пензликом.

 

д) Написання нової букви учнями крейдою на дошці.

 

 

 

  1. Аналіз зразка букви у прописах

 

а) Порівняння збульшеного зразка рукописної букви поданої у прописах зі зразком вчителя на дошці.

Порівняння написаного.

 

 

б) Обведення учнями поданого зразка  зворотною стороною ручки, засвоєння послідовності написання букви.

Пишемо в зошиті тильною стороною ручки

 

 

  1. Вправи з написання букви у прописах.

 

  Вправи для пальчиків. Підготуємо наші пальчики до письма.

1) Прапорець в руці я маю,   2) Пальчиками перебираємо,      3) Курчатка клюють

    Ним я весело гойдаю.            Ланцюжок сплітаємо.                   зернятка.

 

      Закличка. (Правильна постава під час письма, розташування зошита на парті).

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу враз візьмусь.

 

а) Написання нової букви  за пунктирним зразком у зошитах з друкованою основою.

 

Робота в зошитах.

Обвести  букву б по пунктиру, прописати 3 букви, до кінця.

 

 

б) Написання трьох букв самостійно.

 

 

в) Аналіз самостійно написаних букв, зіставлення їх за зразком, виправлення допущених помилок.

 

г) Самосійне дописування першого рядка.

 

д) Письмо з’єднань рядка букв під такт.

 

— Запам’ятайте кожен рух і продовжте писати літеру «бе» самостійно. (Учитель задає ритм: «І-раз-і, два-і».)
 

 

 

 

          Фізкультхвилинка

 

Ось ведмедиця іде,

Ведмежат купати веде.

1-2 – нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

3-4 – походили,

Лапки у воді помили.

Похитали головою,

Ще притупнули ногою.

На 5-6 дружно стали

І назад помандрували.

 

 

V. Письмо з’єднань нової букви у складах або буквосполученнях.

(бл — нижнє поєднання; бе — верхнє поєднання)

 

 

 

  1. Виділенн із слів (самостійний добір слів) складів-злиття з новою буквою.

Написання складів, слів із буквою б.

 

  1. Звуковий аналіз слів та фонетичне моделювання виділених складів.

 

Звуко-буквений аналіз слова берізка.     

 

 

  1. Позначення звуків у виділених складах друкованими буквами з розрізної азбуки.

 

 

  1. Показ написання складів вчителем на дошці з поясненням варіантів з’єднання букв (верхнє, середнє, нижнє).

 

 

 

  1. Самостійний запис учнями складів-з’єднань у зошиті.

 

 

VI. Письмо слів з вивченою буквою (1-2 рядка)

 

  1. Виділення (самостійний добір) слів із записаними складами

 

  1. Звуковий аналіз слів та їх фонетичне моделювання.

 

 

  1. Позначення  звуків у словах друкованими буквами з розрізної азбуки.

 

 

  1. Показ послідовності написання слів вчителем на дошці з поясненням варіантів з’єднання букв

 

 

  1. Самостійний запис учнями слів у зошиті.

 

Написання слів із буквою б. Учні читають слова, пояснюють зєднання букв і записують слова в рядках

Із слів, написаних на дошці, необхідно обрати і записати слова, в яких зустрічається буква б.

 

 

  1. Аналіз самостійно написаних слів, зіставлення їх зі зразком, виправлення допущених помилок.

 

 

 Фізкульхвилинка

 

- Щоб ви трішки відпочили, вийдіть із за парт та повторюйте рухи за мною.

Ми писали, ми трудились,
наші руки вже стомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім'яти,
Руки тільки раз тряхнемо
І писати знов почнемо,
Відпочивши дружно враз,
Приступив до праці клас.

 

VII. Написання речення

 

  1. Складання учнями речення з одним із записаних слів.

 

 

  1. Аналіз речення: визначення кількості слів у реченні, виконання графічної моделі.

 

 

 

  1. Повторення правил запису речення: перше слово пишеться з великої букви, кожне слово пишеться окремо, у кінці ставиться крапка.

 

 

 

  1. Показ послідовності написання речення вчителем на дошці з поясненням варіантів з’єднання букв у словах.

 

 

 

 

  1. Самостійний запис учнями речення у зошиті (з дошки або із зразка поданого у прописах).

 

 

 

  1. Аналіз самостійно записаного речення, зіставлення із зразком, виправлення допущених помилок.

 

 

 

VIII. Підведення підсумків уроку

  • Яку нову букву навчилися писати?
  • Що робили на уроці?
  • Чого нового навчилися?

 

 

1

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку