Н.М. Бірюкова, вчитель- логопед, заклад дошкільної освіти №19 «Світлячок»
(ясла-садок комбінованого типу)
Смілянської міської ради
Тема: «Пізнаю світ»
Індивідуальне (немовна дитина)
Корекційно-розвиткова мета: навчити розуміти назви та розрізняти зовнішній вигляд домашніх тварин, стимулювати до їх звуконаслідування; вчити розуміти назви елементарних предметів побуту та дій з ними; вчити розумінню назв предметів навколишнього середовища; розвивати всі психічні процеси; стимулювати мовлення дітей; укріплювати артикуляційний апарат; поповнювати активний та пасивний словник; розвивати загальну та дрібну моторики; стимулювання активності, старанності, естетичних смаків, любові до природи.
Обладнання:дзеркало, логопедичні масажні зонди, імпровізовані акваріуми з водою та гідро гелем, паперовий кораблик, рибки, домашні тварини, кінетичний пісок, відеоролик «Звуки домашніх тварин», картинки домашніх тварин.
Хід заняття:
І Вступна частина
Нервово-психологічна настановка на концентрування уваги:
На заняття дуже хочуть,
В дзеркало я подивлюся,
Всім довкола посміхнуся!
ІІ. Основна частина
Вправа «Кораблик» (використання паперового кораблика на теплій воді)
Дихальна вправа: «Подуй на кораблик».
Формування дотикових відчуттів: «Познайомся з водичкою»( вода тепленька )
Самомасаж обличчя перед дзеркалом (теплою водою, за словесною вказівкою вчителя, з допомогою).
Слухання – розуміння мовлення вчителя. Виконання словесних інструкцій та вказівок.
Артикуляційна вправа «Рибки».
Пальцева моторика «Як пливе рибка»(показати долонями рук рухи рибки).
Знайомство з домашніми тваринками. Д/гра « Поховалися тваринки».
( прозора посудина з гідрогелем та іграшками - домашніми тваринками).
Імітація корови (вказівні пальці над головою).
Артикуляційна вправа «Киця п’є молоко».
Артикуляційна вправа: «Цуценя»
Імітація свинки ( п’ятачок – торкнутися вказівним пальцем до носика).
Артикуляційна вправа «Хоботок»
Пальцева моторика «Півник».
Артикуляційна вправа «Колесо»
Пальцева моторика «Курочка їсть зерно».
Пальцева моторика «Зайчик» ( пальці рук над головою).
Артикуляційна вправа: «Коник».
Розглядання картинок домашніх тварин та птахів – стимулювання до будь-яких звуковиявлень.
Перегляд відеоролика «Домашні тварини та птахи». Коментування переглянутого вчителем. Збагачення пасивного словника дитини.
ІІ. Заключна частина
Підсумок
Похвала та заохочення.