Урок "Відношення. Пропорція. Розв'язування задач "

Про матеріал
Матеріал містить план уроку, презентацію до уроку, учнівську презентацію по темі "Золотий переріз"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ПО ТЕМІ «ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ»a:b=c:d 𝒂𝒃=𝒄𝒅 

Номер слайду 2

Девіз уроку. Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання. Арістотель

Номер слайду 3

Усні вправи. Чому дорівнює частка чисел 54 і 6?У скільки разів число 24 більше за число 3?Знайдіть невідомий член пропорції 5𝑥=23 . Знайдіть число 23  якого дорівнює 18. Доньці 8 років. Її вік складає 27 віку матері. Скільки років матері?Запишіть 75% нескоротним дробом. {8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}7,5𝟑𝟒288279міянну{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}7,5288279міянну

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання№ 618 8 вантажівок – 3 дні 8 вантажівок – 3 дні 6 вантажівок – x днів x вантажівок –2днів 86=𝑥3 8𝑥=23 x=8•36 x=8•32 x=4 x=12 Відповідь: 4 д., 12в.  

Номер слайду 5

Перевірка домашнього завдання№ 6383x+4x+8x=3015x=30 X=2 Отже, І частина 2•3=6, ІІ частина 2•4=8, ІІ частина 2•8=16 Відповідь: 6, 8, 16.

Номер слайду 6

Відношенням називають…. Відношення показує……. або яку ……. Пропорція – це …. У пропорції числа називаються …. У правильній пропорції добуток …. Цю властивість називають …. Закінчи речення

Номер слайду 7

1.3. 24 Знайти невідомий член пропорції{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГ251265

Номер слайду 8

Розв’язування задач. Мурашина сім’я протягом дня знищує близько 1кг комах, завдяки чому захищає ліс площею 2500 м2. Яку площу лісу захистить мурашина сім’я за тиждень?

Номер слайду 9

Розв’язування задач. Учні 6 класу зібрали 260 кг макулатури. А відомо, що 20 кг макулатури зберігають одне дерево. Скільки дерев зберегли учні 6 класу?

Номер слайду 10

Розв’язування задач. Один гектар лісу (20-річного віку) поглинає за рік 9,35т вуглекислого газу і виділяє 8,2т кисню, який забезпечує дихання 200 людей. Скільки кілограмів кисню потрібно на рік для дихання учням 6 А класу? (в класі 30 учнів).

Номер слайду 11

Розв’язування задач. Обчислити, скільки кубічних метрів повітря очистить від автомобільних викидних газів 25 каштанів, посаджених вздовж дороги, якщо одне дерево очищує зону довжиною 100м, шириною 20 м, висотою 10 м без шкоди для себе

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Повторити §15, № 626, №642 Практичне завдання: визначити пропорційність свого зросту. Виміряйте свій зріст і відстань від підлоги до талії. Знайдіть відношення цих вимірів. Чи відповідає це відношення «золотому перерізу»?

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Золотий переріз. Підготувала учениця 6 класу. Кирнична Яна

Номер слайду 2

Чому ми захоплені, коли слухаємо музику, читаємо вірші, розглядаємо витвори архітектури, живопису, дивимося на павутинку, на розташування насіння соняшника? Бо все це створено за законами краси.

Номер слайду 3

Виявляється, що кришталик людського ока найкраще сприймає предмети, розміри яких перебувають у відношенні 618:1000. Таке відношення називають золотим перерізом.

Номер слайду 4

Золотий переріз. Суть його полягає в тому, що менша частина відноситься до більшої так само, як більша частина - до цілого. Це відношення приблизно дорівнює 0,618

Номер слайду 5

Золотий переріз. Золотий переріз – гармонічна пропорція. Видатні майстри живопису Леонардо да Вінчі, Фідій, Рафаель та інші в основу своїх творінь поклали золоту пропорцію або«золотий переріз».

Номер слайду 6

100 : 61,8 = 61,8 : 38,2 = 38,2 : 23,6 =1,618 Вершиною світового мистецтва вважається афінський Парфенон. Ширина Парфенона дорівнює 100 грецьким футам, висота споруди 62,8; висота колони – 38,2; висота перекриття й фронтону – 23,6. Вказані розміри утворюють ряд«золотої пропорції»

Номер слайду 7

Золотий переріз. Золота пропорція відома і в музиці. Так дослідження показали, що в музичних творах визначних композиторів Баха, Бетховена, Моцарта кульмінація мелодії припадає на точку золотого перерізу, мелодія таких творів наче розвивається, підкоряється законам математики, а саме закону золотого перерізу

Номер слайду 8

Пропорція і природа. Піфагорійці вважали, що співзвучні акорди в музиці, гармонія у Всесвіті, порядок у природі пов’язані з пропорцією.І не можна з цим не погодитись!

Номер слайду 9

Дякую за увагу!Матеріали взято з мережі Інтернет

Перегляд файлу

Урок математики в 6 класі

 

Тема: Пропорція і відношення. Розв'язування вправ і задач.

 

Мета: Повторити означення пропорції та відношення, основну властивість пропорції. Формувати навички розв'язування вправ на пропорції, уміння знаходити невідомий член пропорції. Ознайомити з поняттям «золотий переріз», показати зв'язок теми з довкіллям. Розширити кругозір учнів, розвивати у них пізнавальну активність, логічне мислення. Виховувати зацікавленість предметом, почуття колективізму, відповідальність за одержання колективного результату роботи, впевненість у собі.

Обладнання: Картки із завданням для самостійної роботи, таблиця «Пропорція і відношення», проектор для показу презентації.

Тип уроку: застосування умінь та навичок.

 

Хід уроку  І. Мотивація навчальної діяльності.

Доброго дня! Вітаю усіх присутніх! Діти! Сьогодні ми проведемо незвичайний урок.

А зараз прочитайте вислів, який буде девізом нашого уроку:

Розум полягає не лише в знаннях, але  й у вмінні застосовувати ці знання.

Арістотель

Математика створювалася людським розумом упродовж багатьох століть і продовжує розвиватися, а її застосування охоплюють все ширші кола буття. Отож і ми сьогодні на уроці будемо застосовувати математичні знання.

Усний рахунок      -ключове слово

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка ДЗ ( на слайді коротке розв’язання та відповіді)
  2. На дошці 3 учнів виконують завдання на картках, 1 за партою тестування, (аналогічні дз)
  3. Діти! Із поняттям «пропорція» і «відношення» ви вже ознайомлені. А чи добре ви засвоїли ці терміни ми дізнаємось, коли виконаємо завдання

«Закінчи речення».

  1. Знайди навідомий член пропорції
  2. Перевірка завдань, виконаних на дошці.

Рівняння-0.96

Про воду- 480000л, 160000людям

Про замазку-3.9кг,2.6кг,2.6кг

Про олію-16кг

ІІІ. Розв’язування задач.

Ну що ж знання ми маємо, тепер перевіримо чи вміємо ми їх застосовувати.

Скажіть, будь-ласка, яка на вашу думку головна проблема людства? (екологія)

Тому задачі, які ми будемо рзв’язувати, присвячені саме цій тематиці.

Клас поділимо на 4 групи експертів, кожна з яких отримає завдання., на розв’язання якого 5 хвилин. Далі кожна група представляє свою задачу.

 

Завдання для групи №1 (Ліпін В., Дремух Д., Данко Ж.)

  • Мурашина сім’я протягом дня знищує близько 1кг комах, завдяки чому захищає ліс площею 2500 м2. Яку площу лісу захистить мурашина сім’я за тиждень? (17500 м2)

Завдання для групи №2 (Годний А., Маковей Д., Романець Н.)

Учні 6 класу зібрали 260 кг макулатури. А відомо, що 20 кг макулатури зберігають одне дерево. Скільки дерев зберегли учні 6 класу? (13 дерев)

 

Завдання для групи №3 (Сакало Р., Ушкова Д., Пилипон Д.)

 

  • Один гектар лісу (20-річного віку) поглинає за рік  9,35т вуглекислого газу і виділяє 8,2т кисню, який забезпечує дихання 200 людей. Скільки кілограмів кисню потрібно на рік для дихання учням 6 А класу? (в класі 30 учнів). (1230 кг)

 

Завдання для групи №4 (Вантєєва М., Рожок А., Кирнична Я.)

 

Обчислити, скільки кубічних метрів повітря очистить від автомобільних викидних газів 25 каштанів, посаджених вздовж дороги, якщо одне дерево очищує зону довжиною 100м, шириною 20 м, висотою 10 м без шкоди для себе. (500 000м3)

 

 

ІV. Підсумок уроку

Презентація «Золотий переріз»

 

VДомашнє завдання

 

  • Повторити §15, № 626, №642
  • Практичне завдання: визначити пропорційність свого зросту. Виміряйте свій зріст і відстань від підлоги до талії. Знайдіть відношення цих вимірів. Чи відповідає це відношення «золотому перерізу»?

 

zip
Додано
15 березня 2019
Переглядів
11372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку