Тема: Почуття та емоції в спілкуванні.

Про матеріал
вивчити поняття «емоції» та «почуття», дослідити свої психологічні особливості; розвивати навички визначення емоційного стану іншої людини; виховувати культуру прояву своїх почуттів.
Перегляд файлу

Предмет: Професійна етика і культура спілкування

 

Професія: «Соціальний робітник»

 

Тема: Почуття та емоції в спілкуванні.

 

Мета: вивчити поняття «емоції» та «почуття», дослідити свої психологічні особливості; розвивати навички визначення емоційного стану іншої людини; виховувати культуру прояву своїх почуттів.

 

Обладнання: роздатковий матеріал, фломастери, ручки, мультимедійний проектор, фліпчарт.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

ХІД УРОКУ

 

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПІДВЕДЕННЯ ДО ТЕМИ УРОКУ

 

Викладач:

  •              Пропоную вам, шановні учні самостійно визначити тему сьогоднішнього уроку

 

Завдання 1. Зібрати вислів.

(Вислови розділені по виразам в конверті)

Найчастіше ми ховаємося під маскою байдужості, ховаючи свої справжні почуття і емоції ...

Сила наших  емоцій - це барви нашого життя.

 

Завдання 2. Перегляд фото учнів з проявами різних емоційних станів.

 

Викладач

  • І так, яка ж тема сьогоднішнього уроку? Про що ми сьогодні будемо говорити і що вивчати?

 

Оголошуємо тему уроку.

Оголошуємо мету уроку.

 

Викладач:

  • У кожного з вас на столі лежать конспекти уроку, з якими ви будете працювати протягом заняття.

 

Оцінювання: за урок кожен з вас отримає оцінку.

  1. За ведення ваших конспектів і виконання всіх завдань ви матимете 7 балів.
  2. Активна участь на уроці - 3 бали.
  3. Формування власних думок і висловлювань - 2 бали.

Пригадайте наше правило щодо роботи на уроці: Кожна думка має право на існування. Якщо ми будемо з чимось не згодні, то ми подискутуємо.

 

ІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

На минулому уроці  ви познайомилися з поняттям «Спілкування».

  1. Давайте коротко охарактеризуємо поняття «Спілкування»?

Спілкування - це обмін інформацією, думками, почуттями, переживаннями з іншими людьми. Воно є життєвою потребою людини будь-якого віку. У спілкуванні людей дуже важливу роль відіграють почуття та емоції.

  1. Підібрати синоніми до слова «Спілкування».

Контакт, комунікація, обмін інформацією, зв’язок

 

  • Чому ми звертаємось до пригадування саме цього терміну, адже тема нашого уроку сьогодні емоції та почуття в спілкуванні.

 

ІІІ. Робота над темою уроку

Інформаційне повідомлення.

 

Щодня у нашому житті відбувається чимало подій, які не зали­шають нас байдужими і викликають різні емоції та почуття. Світ почуттів — необмежений, кожен з вас у цю хвилину щось переживає. Наприклад, ви можете відчувати радість з приводу того, що почався урок, або цікавість до нової теми. Але можуть бути і неприємні емоції  та почуття. Це також абсолютно нормально.

Сьогодні ми поговоримо про те, що таке почуття та емоції, які вони бувають. Як розпізнати емоційний стан людини за її зовнішнім виглядом;  чи  потрібно контролювати наші почуття та як це можна зробити. 

В кінці уроку ми з вами повинні дати відповідь на запитання: Яке значення в житті люди мають емоції і почуття та чи можемо ми впливати на ці стани.

 

Вправа «Подаруй посмішку»

1.Підніміть руку ті, хто сьогодні дивився на себе в дзеркало.

2.Підніміть руку ті, хто сьогодні посміхався, дивлячись на своє зображення в дзеркалі.

А тепер я хочу, щоб кожен з вас посміхнувся до свого сусіда по парті, зарядив кожного позитивним настроєм на подальшу нашу роботу.

 

VІ.  ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Сьогодні ми говоримо про емоції. Так що ж означає цей термін?

1. Емоції – це миттєві реакції організму на подію, людину, тварину. В емоціях виявляється ставлення людей до навколишнього світу, до усього, що відбувається в житті.

Це стани які покращують настрій (радість, захоплення, задоволення), або навпаки псують його (страх, відчай, гнів, тривога) – псують його. Не завжди людина може чітко усвідомити емоцію, що не скажеш про почуття.

2. Почуття формуються довше і зазвичай не зникають миттєво. Почуття – це стійке переживання, пов’язане зі ставленням до іншої людини, предмета чи явища. Наприклад: любов, дружба, заздрість, ворожість. Почуття виражаються через емоції. Проте інколи буває так, що вони не співпадають, або ж навпаки суперечать одне одному.

  1. Якщо вас насварила (емоція) мама за якийсь ваш нехороший вчинок, то це не означає, що вона вас не любить або ставляться вороже.
  2. Ви любите свою собаку. ( це почуття). Він погриз ваше взуття, ви розсердилися ( це емоція), вона швидко мине, але любов до вашого улюбленця залишиться.
  3. Вам не зателефонував друг, ви образилися (це емоція), але дружба (це почуття) не зникла.

Давайте разом з вами, дивлячись на картинки, спробуємо визначити, які ж емоції у зображених на них дітей. Вже на початку уроку ви переглядали фото саме ваші, на яких чітко є емоційні стани і почуття. Так давайте спробуємо наглядно визначити дивлячись на інших людей! Адже в вашій професійній діяльності, а саме соціального робітника, потрібно чітко розрізняти в якому стані знаходиться людина.

Вправа (СЛАЙД З КАРТИНКАМИ ЕМОЦІЙ) «Підбери емоцію»

Кожна емоція має свій вигляд, свої особливості, свій стан, жести, міміку

Так як бачите емоцій і почуттів дуже багато і я вже говорила що вони є як позитивні так і негативні, а також і не визначені .

Позитивні емоції - реакція психіки на задоволену потребу: радість, насолода, задоволення тощо. Негативні - наслідок незадоволеної чи недостатньо задоволеної потреби: сум, гнів, страх тощо. В невизначених немає безпосереднього зв'язку між ступенем задоволення потреби та реакцією психіки: інтерес, здивування.

 

Завдання «Розділіть емоції і почуття на групи»

1 група негативні емоції та почуття, 2 група позитивні емоції і почуття

Над не визначеними подумаємо разом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Впертість, нетерплячість, розгубленість, тривога, заздрість, щастя, упевненість, образа, самотність, гнів, горе, байдужість, недовірливість, схвильованість, вдячність, страх, веселість, роздратування, задоволення, наполегливість, радість.

 

  •                   Скажіть , будь ласка , яким чином можна зрозуміти, які емоції переживає людина? (відповіді учнів)

Так, дійсно кожна емоція має свій прояв, завдяки діям, жестам, проявам та інш. Та всі люди різні і деякі є настільки скриті , що їх не можна прочитати як розгорнуту книгу і одразу по якимось ознакам зрозуміти що з цією людиною відбувається або в якому вона стані.

 

Але також на наш емоційний стан впливає й оточуюче середовище або навіть як ми сприймаємо оточуюче середовище.

Пропоную вам переглянути відео і дати відповідь на питання: Чи справді ми самі можемо керувати своїми емоціями в залежності від того як ми все сприймаємо?

Відео «мультфільм»

 

Обговорення

 Питання:

  1.          Скажіть будь ласка, про що цей мультфільм?
  2.          А чи дійсно те, що коїться навколо нас, може впливати на наш настрій, наші емоції та почуття від того, що відбувається навкруги.
  3.          Якщо ми будемо оточувати себе позитивом, людьми які насолоджуються життям, дивитися на світ і сприймати його що це щось чарівне і прекрасне., чи зможемо ми менше депресувати, сумувати, сердитися або байдуже ставитися до оточення?

 

  • Дійсно, все залежить від нас з вами. Кожна людина сама обирає як їй жити, але для комфорту прояву своїх емоцій і почуттів ви повинні вміти контролювати свої стани. Адже у вашій професійній діяльності це вам дуже може знадобитися. Вас завжди будуть оточувати багато людей і зрілого віку, з особливими потребами, які потребують уваги і ті, хто зовсім не можуть справлятися зі своїми емоціями. А ви повинні бути кваліфікованими робітниками зі сформованою професійною і соціальною компетенцією. Тобто бути професіоналами в професійній діяльності і пристосовані до умов соціуму.

 

Вправа. «Смайлик»

  1.              Напишіть по одному почуттю або емоції, які найчастіше ви відчуваєте, позитивну і негативну.
  2.              Прикріпіть до смайлика.
  3.              А тепер відкріпіть ту емоцію, з якою ви б легко розпрощалися.

 

  • Чи легко вам було розпрощатися зі своїм стікером?

 

Кожна емоція і почуття мають право на існування, ніхто не може вам вказувати як бути або діяти в конкретній ситуації, як сприймати або відноситися до подій, що нас оточують. І не буває так в житті, що ви просто взяли і попрощалися, наприклад, з гнівом, радістю, сумом та інше. Ви маєте для себе визначити, що буде для вас дієвим в роботі над своїм емоційним станом.

 

Завдання. (Кожен учень самостійно читає рекомендації і обирає одну)

Оберіть найбільш вдалу рекомендацію, яка б підійшла саме вам для роботи зі своїми емоціями. Давайте по черзі, хто бажає оголосимо по одній рекомендації.

 

V.   УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.

На початку уроку ми ставили перед собою завдання дати відповідь на запитання:

  • Яке значення в житті люди мають емоції і почуття та чи можемо ми впливати на ці стани?

Хочу щоб ми ще раз коротенько переглянули і пригадали який вигляд має та чи інша емоція.

А тепер кожному в ваших робочих зошитах є завдання на самоперевірку і закріплення знань нашого з вами уроку. Один оголошує.

 

Вставити пропущені слова :

У людини є _________ та __________. Миттєві реакції організму на подію, людину, тварину - це _______________. Стійке переживання, пов’язане зі ставленням до іншої людини, предмета чи явища – це _____________. Радість, задоволення , любов – це __________ почуття. Негативні почуття : _____, _______, ________. Почуття та емоції можна виражати _____________, ___________, ___________.

 

V. Підсумок уроку.

Емоції є дуже важливою, невід’ємною частиною будь-якого спілкування. Вони визначають нашу поведінку, ставлення інших людей до нас. Тобто, всі взаємодії в суспільстві супроводжуються вираженням емоцій. Вмінню виражати емоції та розуміти почуття інших важко навчитись, але потрібно для того, щоб ви могли знайти шлях до серця кожної людини та щоб вас вважали дійсно вмілим комунікатором.

Я бажаю, щоб ви завжди були в гармонії із собою. Завжди знали, що формуєте себе саме ви і за всі свої дії відповідатимете самі ви. І вже за традицією хочу, щоб кожен з вас отримав солодкий подаруночок з побажанням, адже ви пам’ятаєте, що солодке піднімає настрій, а кому воно шкодить той поділиться позитивом і задоволенням з близькою людиною.

 

Оцінки за урок отримає кожен. Ви здаєте свої конспекти на перевірку. І до них я додам ще бали за роботу на уроці. Оголошу оцінки після перерви

 

VІ. Домашнє завдання:

  1.                 Вивчити конспект.
  2.                 Намалювати малюнок «Як я уявляю негативні та позитивні емоції в фарбах»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гриценко Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
9 березня 2021
Переглядів
3816
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку