Вправи для виявлення здібностей учнів
Вправа «Без маски»
Мета: розвиток навичок самоаналізу та рефлексії
Кажуть: «Життя – театр, а всі ми в ньому актори». Актори завжди носять маски. Усе залежить від обставин – яку маску і в який час одягнути, але іноді так хочеться скинути її і відкрити свою душу. Я пропоную це зробити, на мить зняти звичні маски і відверто без підготовки закінчити фрази, які написані на картках.
Орієнтовний зміст речень на картках:
Я хочу навчитися краще…
Мені особливо приємно, коли мене…
По-справжньому мені хочеться…
Єдине, що я хотів би змінити в собі, це…
Що мені найбільше подобається в собі, то це…
Мені дуже важко забути…, але я…
Найбільше я люблю (вмію)…
Мені добре, коли…
Я виходжу з себе, коли…
Я можу бути вітерцем, тому що…
Я ніби пташка, тому що…
Я ніколи не забуду день, коли…
Мені подобається, коли оточуючі…
Мені буває соромно, коли я…
Я почуваюся ніяково, коли…
Особливо мене дратує, що я…
Я не дуже добре вмію…
Мені краще помовчати, коли знаходжуся…
У незнайомому товаристві я, як правило, почуваюся…
Одного разу мене дуже злякало те…
У товаристві чоловіків я, зазвичай, почуваюся…
Я перетворююся в тигра, коли…
Я ніби мурашка, коли…
Вправа виконується по колу.
Учасники діляться емоціями, які виникали під час виконання вправи.
Вправа «Мій настрій»
Мета: створення позитивного емоційного фону, розвиток саморефлексії емоційного стану, виявлення здібностей учнів
Завдання:
Намалювати власний настрій та презентувати малюнок
Вправа «Мій портрет у променях сонця».
Мета:розвиток позитивного само сприйняття, адекватної самооцінки
Завдання:Спробуйте відповістити на запитання : «Чому я заслуговую поваги?». Щоб це зробити намалюйте сонце, у центрі сонячного кола, напишіть своє ім'я й намалюйте свій портрет. Потім уздовж променів напишіть свої переваги, все гарне, що ви про себе знаєте.
Вправа: «Психогімнастика»
Мета:корекція неадекватних емоцій, самовираження
Завдання:За допомогоюдолонікожен з учасниківпередає один одному своїпочуття. Післяпередачісвоїхпочуттів, члени групипроговорюють, щовідчувкожен з них, і щонамагавсяпередатиіншому. У даномупантомімівиявляютьсяприхованіімпульсиучасників, допомагаєкоректуватинеадекватніемоції і даєматеріал для встановленнязворотногозв’язку. Даєінформаціющодостосунків у групі і положення в нійокремихучасників.
Вправа «Вітер віяв…»
Мета: отримати більше інформації один про одного, зняти емоційну напругу, підвищити настрій.
Завдання: всі учасники сидять на стільцях по колу. Ведучий пропонує помінятися місцями тим учасникам, у кого виявиться однакова ознака. Наприклад, ведучий промовляє «вітер віяв, віяв і здув…» - далі промовляється кінцівка фрази, яка об’єднає принаймні декілька осіб у групі.
Обговорення результатів: хто про кого що запам’ятав?
Вправа «Кожний …»
Мета: надати можливість висловити свої життєві принципи, розширити уявлення про групу
Завдання:Кожному учаснику необхідно миттєво закінчити фразу, написану на картці. Відповіді не коментуються.
Підсумок: Як ви почувалися під час гри? Що було найважливішим?
Примітка: варіанти текстів карток потрібно підготувати заздалегідь, відповідно яке завдання ви поставите перед собою.
Вправа «Малюнок у парі»
Мета:відчути проблемну ситуаціюю; усвідомити власний стиль поведінки в конфлікті.
Завдання:об’єднатися в пари. На одному аркуші, використовуючи одну ручку, не розмовляючи, за 1 хвилину намалювати картину.
Обговорення результатів: які у вас виникли відчуття?Чи хотілося вам поговорити?У чому переваги вербалізації?Назвіть вашу стратегію поведінки.
Вправа «Якою може бути…»
Мета:зняття втоми, розвиток креативних здібностей.
Завдання:учасники сидять у колі, кидають один одному м’яч і відповідають на питання, якою може бути… (усмішка, любов, щастя, радість, професійна діяльність тощо).