Вправи для виявлення здібностей учнів

Про матеріал
Вправи на розвиток навичок самоаналізу та рефлексії, створення позитивного емоційного фону, розвиток саморефлексії емоційного стану, виявлення здібностей учнів та корекція неадекватних емоцій, самовираження.
Перегляд файлу

Вправи для виявлення здібностей учнів

Вправа «Без маски»

 

Мета: розвиток навичок самоаналізу та рефлексії

 

Кажуть:  «Життя    театр,  а  всі  ми  в  ньому  актори».  Актори  завжди  носять маски. Усе залежить від обставин – яку маску і в який час одягнути, але іноді так хочеться скинути її  і відкрити свою душу. Я пропоную це зробити, на мить зняти звичні маски і відверто без підготовки закінчити фрази, які написані на картках.

 

Орієнтовний зміст речень на картках:

  Я хочу навчитися краще…

  Мені особливо приємно, коли мене…

  По-справжньому мені хочеться…

  Єдине, що я хотів би змінити в собі, це…

  Що мені найбільше подобається в собі, то це…

  Мені дуже важко забути…, але я…

  Найбільше я люблю (вмію)…

  Мені добре, коли…

  Я виходжу з себе, коли…

  Я можу бути вітерцем, тому що…

  Я ніби пташка, тому що…

  Я ніколи не забуду день, коли…

  Мені подобається, коли оточуючі…

  Мені буває соромно, коли я…

  Я почуваюся ніяково, коли…

  Особливо мене дратує, що я…

  Я не дуже добре вмію…

  Мені краще помовчати, коли знаходжуся…

  У незнайомому товаристві я, як правило, почуваюся…

  Одного разу мене дуже злякало те…

  У товаристві чоловіків я, зазвичай, почуваюся…

  Я перетворююся в тигра, коли…

  Я ніби мурашка, коли…

 

Вправа виконується по колу.

Учасники діляться емоціями, які виникали під час виконання вправи.

 

Вправа «Мій настрій»

 

Мета: створення позитивного емоційного фону, розвиток саморефлексії емоційного стану, виявлення здібностей учнів

Завдання:

Намалювати власний настрій та презентувати малюнок

Вправа «Мій портрет у променях сонця».

Мета:розвиток позитивного само сприйняття, адекватної самооцінки

Завдання:Спробуйте відповістити на запитання : «Чому я заслуговую поваги?». Щоб це зробити намалюйте сонце, у центрі сонячного кола, напишіть своє ім'я й намалюйте свій портрет. Потім уздовж променів напишіть свої переваги, все гарне, що ви про себе знаєте.

 

Вправа: «Психогімнастика»

 

Мета:корекція неадекватних емоцій, самовираження

Завдання:За допомогоюдолонікожен з учасниківпередає один одному своїпочуття.  Післяпередачісвоїхпочуттів, члени  групипроговорюють, щовідчувкожен  з них, і  щонамагавсяпередатиіншому.  У  даномупантомімівиявляютьсяприхованіімпульсиучасників, допомагаєкоректуватинеадекватніемоції і даєматеріал  для  встановленнязворотногозв’язку. Даєінформаціющодостосунків  у  групі  і  положення  в  нійокремихучасників.

 

Вправа  «Вітер віяв…»

 

Мета: отримати більше інформації один про одного, зняти емоційну напругу, підвищити настрій.

Завдання: всі учасники сидять на стільцях по колу. Ведучий пропонує помінятися місцями тим учасникам, у кого виявиться однакова ознака. Наприклад, ведучий промовляє «вітер віяв, віяв і здув…» - далі промовляється кінцівка фрази, яка об’єднає принаймні декілька осіб у групі.

Обговорення результатів: хто про кого що запам’ятав?

 

Вправа  «Кожний …»

 

Мета: надати можливість висловити свої життєві принципи, розширити уявлення про групу

Завдання:Кожному учаснику необхідно миттєво закінчити фразу, написану на картці. Відповіді не коментуються.

Підсумок: Як ви почувалися під час гри? Що було найважливішим?

Примітка: варіанти текстів карток потрібно підготувати заздалегідь, відповідно яке завдання ви поставите перед собою.

Вправа  «Малюнок у парі»

 

Мета:відчути проблемну ситуаціюю; усвідомити власний стиль поведінки в конфлікті.

Завдання:об’єднатися в пари. На одному аркуші, використовуючи одну ручку, не розмовляючи, за 1 хвилину намалювати картину.

Обговорення результатів: які у вас виникли відчуття?Чи хотілося вам поговорити?У чому переваги вербалізації?Назвіть вашу стратегію поведінки.

 

Вправа  «Якою може бути…»

 

Мета:зняття втоми, розвиток креативних здібностей.

Завдання:учасники сидять у колі, кидають один одному м’яч і відповідають на питання, якою може бути… (усмішка, любов, щастя, радість, професійна діяльність тощо).

 

docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку