(урок-квест)
Вчитель етики
Рогозняк В.Т.
2018
Тема. Подорож у країну Ввічливості і Доброти.
Мета: виховувати в учнів любов до рідного краю, розуміння прекрасного в навколишньому середовищі та природі, бережливе ставлення до громадського та особистого майна; формувати в учнів морально-етичні знання, навички свідомої культурної поведінки, основи здорового способу життя, культуру розумової праці; розвивати навички художньої, творчої діяльності.
Обладнання: тематичні малюнки, музичний супровід, комп’ютер, конверти із завданнями.
Форма проведення: урок квест.
Запрошені: учні, батьки, вчителі.
Клас: 5.
Хід проведення:
Ведуча(вчитель)
Шлях в цю країну буде нелегким. Його треба подолати підтримуючи один одного. На кожній зупинці ви будете отримувати частини ключа, які зможете в кінці скласти у ключ від країни Ввічливості і Доброти.
Отже, відправляємося у подорож!
Стежка Правдивості
Команди слухають визначення понять (Додаток 3), які вивчали на попередніх уроках етики, потім радяться 30 секунд і записують кожне слово на окремому аркуші паперу. За кожну правильну відповідь отримують смайли.
Гори Поваги, Вершини честі, гідності, Совісті
Щоб піднятися на Гори Поваги і досягти вершин Честі, Гідності, Совісті, вам належить знайти гідний вихід зі запропонованих ситуацій.
Команди отримують картки з ситуаціями (Додаток 4), міркують протягом 2-3 хвилин і по черзі розповідають про свої рішення.
Болото байдужості
Щоб потрапити до Долини Миру і Взаєморозуміння, ми повинні подолати Болото байдужості. Як це зробити? Я пропоную вам перетворити болото в квіткову галявину - зіграти в гру «Розквітаючий бутон». Крок 1. Всі учасники кожної команди мають стати в коло, присісти в колі навпочіпки і взятися за руки. Крок 2. Постарайтеся одночасно встати, не відпускаючи рук. Ви можете попередньо обговорити, хто поруч з ким буде стояти, щоб краще виконати це завдання. Крок 3. Кожна команда перетвориться в розквітаючі бутони. Для цього ви повинні відхилятися назад, міцно тримаючи один одного за руки.
Молодці, діти, кожна команда дружно та вправно впоралася з перешкодою. Отримуєте смайли! Тепер на місці болота будуть рости гарні квіти, і ми зможемо йти вперед.
Долина Миру і Взаєморозуміння
Ви змогли піднятися на вершини Честі та Гідності, перетворили болото Байдужості в квітучу галявину і нарешті потрапили в Долину Миру і Взаєморозуміння. Тут ми спробуємо краще зрозуміти близьких нам людей і зможемо знайти шляхи мирного вирішення сімейних проблеми. Кожна команда отримає картку з ситуацією із сімейного життя (Додаток 5). За два-три хвилини вам потрібно прочитати ситуацію, розподілити ролі членів родини, підготуватися до розігрування у ролях - як вирішити сімейний конфлікт мирним способом. Має бути зроблений висновок: чому неприпустимо застосування в суперечці насильства, чому важливо вирішувати конфлікти мирним шляхом. Щоб показати сценку, маєте не більше 2 хвилин.
Міст Дружби
Діти, увага! Попереду нова перешкода - швидка та глибока Річка Злості. Ми зможемо її подолати, якщо всі разом побудуємо Міст Дружби.
Згадайте пісні, вірші, прислів'я про дружбу. Візьміться за руки і з піснею перейдіть небезпечну річку. (Команди обговорюють завдання, записують вірші, прислів'я, домовляються, яку пісню виконують, замовляють фонограму).
Ось і річка позаду, вона не така страшна, коли друг поруч і може простягнути тобі руку допомоги.
Діти, наша подорож підходить до кінця. Дорога Добра привела нас до Міста Посмішок. Ви всі молодці, впоралися з усіма перешкодами. Пропоную похвалити один одного, сказати кілька добрих слів. Я думаю, що кожен і кожна їх заслужили, тому що в нашій подорожі проявили себе з кращого боку. Дивлячись в очі сусідові про команді, треба сказати йому комплімент, за щось похвалити. Приймаючий говорить: «Спасибі, мені дуже приємно», потім дарує комплімент своєму сусідові. І так триває до тих пір, поки кожен отримає комплімент.
Підведення підсумків, нагородження команд-переможців.
Рефлексія - обговорення з дітьми заходу у загальному колі:
У жителів Міста Посмішок є добра традиція - висаджувати на бульварах алеї Дерев Щастя. Пропоную прикрасити наше Дерево Щастя різнобарвними стрічками. Всі, хто зав’язує стрічку, мають сказати, що їм найбільше сподобалося в нашій подорожі, що робить їх щасливими, які бажання вони загадали (наприклад: «я щасливий, що мені допомагали товариші, і бажаю надалі ні з ким не сваритися»).
- Що вам дала ця подорож? Що нове про однокласників ви дізналися?
- Чому ви навчилися під час гри? Як елементи гри використовувати в повсякденному житті?
- Дякую за гарну подорож! Будьте добрими! Частіше посміхайтеся!
Підсумок уроку
Учитель. Діставшись Доброї землі ви, напевно, зрозуміли, що у кожної людини, великої і маленької, — свій шлях до доброти.
Шлях до доброти — нелегкий, довгий шлях, на якому людину чекають зльоти і падіння, спуски і підйоми, чергування добра і зла. Навчитися бути по-справжньому добрим нелегко. Людина повинна частіше зупинятися і розмірковувати над своїми вчинками.
А я сьогодні всім дякую за теплу, довірчу розмову, за добрі, розумні думки, за творче ставлення до роботи.
Добрі слова — корені.
Добрі думки — квіти.
Добрі справи — плоди.
Добрі серця — сади.
Піклуйтеся про свій сад і не дозволяйте йому заростати бур'янами, наповнюйте його сонячним світлом, добрими словами і добрими справами!