Конспект уроку "Спілкувальний етикет"

Про матеріал
Мета: довести учням необхідність доброзичливості, щирості, уваги і поваги до партнера в спілкуванні, вчити формулювати і використовувати найважливіші правила бесіди .
Перегляд файлу

Тема: Що таке спілкувальна поведінка та мовний етикет

Мета:  довести учням необхідність доброзичливості, щирості, уваги і поваги до партнера в спілкуванні, вчити формулювати і використовувати найважливіші правила бесіди (для того, хто говорить, для того, хто  слухає), моделювати ситуації та

 розв язувати їх, сприяти застосуванню мовного етикету учнями в житті.

 

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник Данилевської «Етика» 5 клас, друковані зошити з етики.

 

 

                               Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Привітання, побажання успіху учням.

Що для себе чекаєте від уроку?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: Пропоную вам, діти, поспостерігати за розмовою

 школярів-п ятикласників. Чи все вам сподобалось у ній?

Розігрування підготовленими учнями ситуації.

1. Ой, Сашко , обережніше, ти так пройшов, що всі мої книжки впали на підлогу!

 

2. Що?! Ти сама винна, нема чого своє дрантя  розкладати. Ще вибачайся перед нею.

 

1. Але ж   мій зошит забруднився.

 

2. Та він  і був брудний у тебе, нечупаро! А вибачатися я ніколи не буду!

 

Обговорення:

1. Як ви розцінюєте поведінку хлопця?

2. Про що свідчить його  мовлення?

 

Отже,  ми будемо говорити про те, що треба знати, щоб бути цікавими співрозмовниками  і спілкування приносило нам тільки задоволення.

 

ІІ. Оголошення теми, діти визначають завдання самостійно за допомогою підручника на стр.123

 

 

ІІІ. Формування нових знань, умінь, навичок

   Учитель:

Продовжіть речення: « Найбільшим скарбом, яким володіє людина на землі є … ( спілкування)

1. Повідомлення учнів  про роль спілкування в житті людини

 (зв язок з українською мовою)

2. Запис до словника термінів : спілкування, спілкувальники

(с.124)

3. Чи потрібно під час спілкування дотримуватись певних правил? Чому?

Висновки:

Спілкувальна  поведінка – це правила поведінки людини під час спілкування.

 

4.Аналіз схеми « Комунікативна ситуація»:

Хто?- Кому?- Що?- Про що?- Для чого? –Де? – Коли?

 

Для того, щоб з ясувати, чи вміють учні спілкуватися, проводимо тест  « Чи вмієте ви спілкуватися?» (« Етика. Розробки уроків. 5 клас.» Гісем, Мартинюк. Майстер-клас.2007р. с.149) або тест «Чи приємний ви співрозмовник» (с.150)

 

Учитель:

Під час спілкування ми дотримуємося не лише певної поведінки, а й певних слів. Ці слова не  потрібно вигадувати кожному, хто опиняється  в подібних умовах. Спілкувальники використовують готові словесні формули, або мовний етикет.

 

Мовний етикет  це певні словесні формули, які використовує людина під час спілкування ( привітання, вибачення…)

( запис до словника термінів)

 Київський князь Володимир Мономах у своєму «Повчанні дітям» виклав поширені серед тогочасних русичів правила спілку вального етикету: « При старших мовчати, мудрих слухати, старшим підкорятися, з рівними собі й молодшими  перебувати в любові, без лукавого умислу розмовляти, а якомога більше вдумуватися, не шаленіти словом, на засуджувати промови, не сміятися багато»

 

Чи втратили своє значення поради Мономаха сьогодні?

 

Виступ підготовленого учня « Поради відомого американського дослідника людських стосунків Дейла  Карнегі»

 

 

Завдання-гра

«Ланцюжок чарівних слів»

Декілька учнів виходять до дошки. Кожен по черзі повинен сказати формулу словесного етикета ( спасибі, вибачте, дякую і т.д…..).

У кого варіантів не залишається, той сідає. Залишається переможець.

 

Завдання групам:

1група

Придумайте комунікативну  ситуацію, в якій би ви показали знання мовного етикету.

 

2 група

Користуючись підручником, підготуйте рекомендації для мовця ( стр.126)

 

3 група

 

Підготувати рекомендації для слухача (стр.126)

 

Виступ  кожної групи, обговорення.

 

ІV. Систематизація вивченого, оцінювання з коментарем

Робота в друкованих зошитах, колективний коментар.

Чи задоволені ви своєю працею?

Що вам допомагало, а що заважало?

 

Домашнє завдання.

Закінчити роботу в друкованих зошитах, підготувати виступ

« Як стати цікавим співрозмовником»


doc
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Розробки уроків
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
4670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку