Тема : Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.

Про матеріал
Тема : Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.Мета і проблемне завдання: повсякденне життя має великий вплив на розвиток держави.
Перегляд файлу

Тема : Повсякденне життя та культура  України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.

Мета і проблемне завдання: повсякденне життя має великий вплив на розвиток держави.

Мікрофон –доведіть це

Актуалізація опорних знань виконання завдань на бланках

Вивчення нового матеріалу

Особливості розвитку культури України

По матеріалу підручника с.81 заповнимо таблицю

Східна Україна

Західна Україна

 

 

Самостійна робота

  • По матеріалу &10-11 заповнимо окремі квітки та представимо віночок на дошці +паралельно заповнимо по відео квітки у бланку
  • Перегляд відео

 

  • Освіта
  • Наука
  • Література
  • Картинки по запросу ромашка малюнокТеатр
  • Образотворче мистецтво
  • Архітектура

Творча хвилинка – розіграємо діалог з Кайдашевої сім'ї ,ніби в театрі

Автор: раз уранці Мелашка вимела хату й половину сіней, обмела коло своєї призьби, змела до порога та й пішла в хату за рядюгою, щоб винести сміття на смітник. (Мелашка вийшла). Саме тоді Мотря вибігла з сіней і вгляділа коло порога сміття. Сміття було підметене аж під Мотрину призьбу. 

Мотря: — Доки я буду терпіти од тієї іродової Мелашки! 
(Мотря вхопила деркача та й розкидала сміття попід Лавріновою призьбою. Мелашка вийшла з хати з рядниною. Коли гляне вона, сміття розкидане геть попід її призьбою й по призьбі.)
Мелашка: — Хто це порозкидав сміття?
Мотря: — Я розкидала: не мети свого сміття під мою призьбу, бо я тебе ним колись нагодую
Мелашка: — А зась! Не діждеш ти мене сміттям годувати. Нагодуй свого Карпа. (Мелашка почала змітати сміття докупи до порога)
Мотря: — Не мети до порога, бо мені треба через поріг ходити!
Мелашка: — Авжеж, велика пані. Покаляєш, княгине, золоті підківки.
Мотря: — Не мети до порога, бо візьму тебе за шию, як кішку, та натовчу мордою в сміття, щоб удруге так не робила.
Мелашка: — А, ти, паскудо! То ти смієш мені таке говорити? Хіба ти моя свекруха? Ти думаєш, що я тобі мовчатиму? То ти мене вчиш, як малу дитину? Ось тобі, ось тобі!
(Мелашка підкидала сміття деркачем на Мотрину призьбу, на сіни, на вікна)
Мотря: — То це ти так! То це та, що од свекрухи втікала?
Мелашка: — Ти мені не свекруха, а я тобі не невістка. Я од тебе не втікатиму і мовчать тобі не буду. Ось тобі на, ось тобі на!
(Мотря кинулась до Мелашки та й почала видирати деркача з рук)
Мелашка: — Гвалт! Гвалт! Якого ти дідька чіпляєшся до мене, сатано?!
(З хати вибігла Кайдашиха з кочергою в руках і махнула на Мотрю кочергою. Мотря одскочила, кочерга потрапила в Мотрине вікно. З хати вибіг Карпо, а за ним Лаврін. Чоловіки розборонили жінок і розігнали їх.)
Мотря: — Одривай хату! Не буду я з вами жити через сіни, хоч би мала отут пропасти! Бери, Карпе, сокиру, та зараз одривай хату, а як ти не хочеш, то я сама візьму сокиру та й заходжусь коло хати.
Карпо: — Чи ви показились, чи знавісніли? Хто це розбив вікно?
Мотря: — Твоя мати! Це вже пішлося наче з Петрового дня! Одна обпаскудила мені стіни, друга вікна побила. Ось тобі за те! Ось тобі! (Мотря почала хапати рукою сміття і кидати на Мелашчину хату)
Кайдашиха: — Бий тебе сила божа! Не кидай, бо я тобі голову провалю кочергою, — крикнула (Кайдашиха погналась за Мотрею) Лавріне! Одривай їх хату. Про мене, нехай Мотря йде жити під три чорти або під греблю; я з нею зроду-віку не буду жить під однією покрівлею
Мотря: — Карпе! Одривай хату, бо я підпалю й їх, і себе та й на Сибір піду.
Кайдашиха: — Лавріне! Одривай їх хату, бо я ладна й до сусід вибратись. Зараз піду в волость, та нехай громада зійдеться та розкидає їх хату.
Волосний: — Ідіть ви собі ік нечистій матері та, про мене, повибивайте й очі, не тільки вікна.

Повсякденне життя

  • Особливості життя формують землеробство та переважна більшість селянства
  • Особливості українського менталітету

Похожее изображениеСтікер- напишіть 5 особливостей українців

 

Традиційні види занять

Картинки по запросу борщПо матеріалу с.99-100 заповнимо сонечко

Творча хвилинка – посадимо цибулю у горшечки

 

Поселення і житло

Робота з мм-дошкою,переглянемо ілюстрації та запишемо опис міста та села

Картинки по запросу пейзаж  розмальовки

Одяг,їжа та напої

З представлених продуктів складемо меню на день для української родини

 

Шлюб і сім'я

  • Патріархальна родина на традиційних засадах
  • Жінка- господиня
  • Підлеглість чоловіку
  • Малі та великі сім'ї
  • 5-7 чоловік у родині
  • Великі весільні обряди

 

  • Перегляд тематичних відео
  • Спробуємо написати сценарій сватання та розіграти його
  • Творча хвилинка –розмалюємо картину
  • Порівняємо творчі стилі однокласників
  • Робота з пластиліном- зліпимо власну статуетку

 

Підбиття підсумків уроку

Домашня робота

Підготувати мм-презентацію та виступ по ній за темою

А) Наддніпрянська Україна в системі міжнародних відносин (по &12)

Б) Особливості модернізації промисловості та сільського господарства (по &14)

В) Місто та село- життя в пореформену добу (по &15)

Г) Український національний рух наприкінці 50- у 80-ті рр.ХІХ ст. (по &16)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка знань з теми

Картинки по запросу кирило мефодіївське братство «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.-2»

  1. Дайте характеристику роду занять людей з фото (5 балів)

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

______________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Складіть статтю для газети «Революція 1848-49 рр. в Україні» (5 балів)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Напишіть 5 дат та подій, що, на вашу думку, є важливими для історії України 19 століття (2 бали)
  • _____________________________________________________________________
  • _____________________________________________________________________
  • _____________________________________________________________________
  • _____________________________________________________________________
  • _____________________________________________________________________

 

Оцінка __________балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2021
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку