Тема: Повторення вивченого прикметника

Про матеріал

Тема: Повторення вивченого прикметника

Мета: узагальнити знання учнів про прикметник; розвивати фонетичний слух, орфографічну грамотність, увагу; виховувати любов та повагу до символів української землі, самостійність учнів під час виконання завдань.

Обладнання: презентація, зошит, підручник, ілюстративний матеріал.

Хід уроку:

I.Організаційний момент

- Доброго дня, діти, сьогодні урок української мови проведу у вас я, а звати мене Галина Олександрівна.

- Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку? (підручник, зошит, пенал)

- Діти давайте домовимось, що на уроці ви будете вести себе чемно, прислухатися один до одного, бути активними, не вигукувати з місця, а піднімати руки. Побажаймо один одному плідної праці на уроці. Тож часу не гаймо, роботу починаймо!

Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ - Мотивація навчальної діяльності

1. Сьогодні до нас на урок завітав гість. Що це за гість ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку, тож слухайте уважно.

Гостя нова завітала -

Холод-сніг увесь прогнала

І дарує залюбки

Лісу трави і квітки.

- Ну що здогадались? (Весна)

- Так, це весна. Вона вже відчувається в усьому: і в ніжних пересвистах пернатих солістів, і в лагідному дотику сонячних промінців, і в особливому, тільки весні притаманному запаху. Отже, сьогодні до нас на урок завітала дівчинка-весна. Вона принесла з собою безліч квіточок, для того, щоб ці квіточки розцвіли на нашій галявині, ми повинні з вами виконати всі завдання, які приготувала нам дівчинка-весна. Отож будьте уважні.

III. Актуалізація опорних знань

1.Повторення вивченого.

- Давайте ми поглянемо на перше завдання, яке нам приготувала дівчинка-весна. Давайте з вами пограємо у гру «Продовжи речення», я буду читати вам початок а ви бедете його закінчувати. Ви готові? Тож розпочинаймо!

Прикметник означає -

Прикметник відповідає на питання … (який? яка? яке? які?)

Прикметник називає …( ознаку предмета)

Прикметник в реченні виступає …( другорядним членом речення)

Прикметник зв¢язаний з …( іменником)

- Наведіть приклад (сніг (який?)білий; дерева (які?)зелені)

- Із цим завданням ви справились. За це завдання дівчинка-весна дарує нам першу квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину першу квіточку).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Щоб дізнатися про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці нам дівчинка-весна приготувала вправу. Ви повинні прочитати слово.

Вправа «Криголам» (Діти читають хором слово «прикметник»)

  • Молодці! І ще одну квіточку отримуємо від дівчинки-весни.

Урок наш підсумковий,

Тому треба дружно працювати,

Щоб змогли на всі питання

Правильні відповіді дати.

IV. Повторення та узагальнення матеріалу.

Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема: Повторення вивченого прикметника

Мета: узагальнити знання учнів про прикметник; розвивати фонетичний слух, орфографічну грамотність, увагу; виховувати любов та повагу до символів української землі, самостійність учнів під час виконання завдань.

Обладнання:  презентація, зошит, підручник, ілюстративний матеріал.

Хід уроку:

  1.    Організаційний момент

- Доброго дня, діти, сьогодні урок української мови проведу у вас я, а звати мене Катерина Олександрівна.

- Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку? (підручник, зошит, пенал)

- Діти давайте домовимось, що на уроці ви будете вести себе чемно, прислухатися один до одного, бути активними, не вигукувати з місця, а піднімати руки. Побажаймо один  одному плідної праці на уроці. Тож часу не гаймо, роботу починаймо!

Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ - Мотивація навчальної діяльності

1. Сьогодні до нас на урок завітав гість. Що це за гість ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку, тож слухайте уважно.

Гостя нова завітала -

Холод-сніг увесь прогнала

І дарує залюбки

Лісу трави і квітки.

- Ну що здогадались? (Весна)

- Так, це весна. Вона вже відчувається в усьому: і в ніжних пересвистах пернатих солістів, і в лагідному дотику сонячних промінців, і в особливому, тільки весні притаманному запаху. Отже, сьогодні до нас на урок завітала дівчинка-весна. Вона принесла з собою безліч квіточок, для того, щоб ці квіточки розцвіли на нашій галявині, ми повинні з вами виконати всі завдання, які приготувала нам дівчинка-весна. Отож будьте уважні.

         III. Актуалізація опорних знань

  1. Повторення вивченого.

 - Давайте ми поглянемо на перше завдання, яке нам приготувала дівчинка-весна. Давайте з вами пограємо у гру «Продовжи речення», я буду читати вам початок а ви бедете його закінчувати. Ви готові? Тож розпочинаймо!

      Прикметник означає -

      Прикметник відповідає на питання … (який? яка? яке? які?)

      Прикметник називає …( ознаку предмета)

      Прикметник в реченні виступає …( другорядним членом речення)

      Прикметник звязаний з …( іменником)

      - Наведіть приклад (сніг  (який?)білий; дерева  (які?)зелені)

- Із цим завданням ви справились. За це завдання дівчинка-весна дарує нам першу квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину першу квіточку).

     ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 - Щоб дізнатися про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці нам дівчинка-весна приготувала вправу. Ви повинні прочитати слово.

    Вправа «Криголам» (Діти читають хором слово «прикметник»)

  • Молодці! І ще одну квіточку отримуємо від дівчинки-весни.

Урок наш підсумковий,

Тому треба дружно працювати,

Щоб змогли на всі питання

Правильні відповіді дати.

IV. Повторення та узагальнення матеріалу.

  • Ще одне завдання приготувала нам дівчинка-весна. Вона пропонує нам каліграфічну хвилинку. Сіли всі рівненько, положили зошит під кутиком, ноги поставили разом, спинка рівненька.

Відкриваємо зошити, пишемо число, класна робота.

  1. Орфографічна розминка. Хвилинка каліграфії.
  • Слова з дошки записуємо в зошит, вставляємо пропущені букви і пояснюємо правопис.

На дошці записані слова: в…сняний, с…ло, з…лений. Не забуваємо про з'єднання, а також доводимо всі літери до відповідних ліній.

  • Прочитайте слова і скажіть, на які б групи ви їх поділили?

(Діти групують слова за частинами мови – іменники, прикметники, дієслова.)

      2. Усне опитування. Вправа «Мозковий штурм».

 -  Для того, щоб успішно виконати наступне завдання, яке приготувала нам дівчинка весна давайте пригадаємо і швидко дамо відповіді:

  1.               Яку частину мови ми називаємо прикметником? (Прикметник – це частина мови, що називає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які?)
  2.               З якою частиною мови прикметник пов'язаний у реченні? (Прикметники в реченні зв’язані з іменниками.)
  3.               В якому числі завжди стоїть прикметник? (Прикметник завжди стоїть у тому числі, що й іменник, з яким він зв’язаний.)
  4.               Прикметники змінюються… (В однині прикметники змінюються за родами. Також змінюються за числами та питаннями.)
  1.               Вибірковий диктант
  • Дівчинка-весна приготувала нам ще одне цікаве завдання. Діти, я називаю прикметники, ви записуєте тільки прикметники чоловічого роду.

Березневий, українська, абрикосовий, молода, розмальований, паперова, синє, вічний, іскристий, новий, сонячне, осінній, казковий.

(Діти записують слова – березневий, абрикосовий, розмальований, вічний, іскристий, новий, осінній, казковий.)

  1.               Робота над реченнями
  • Наша дівчинка-весна пропонує від іменника «калина» утворити прикметники і введіть у речення. Речення запишіть у зошит, утворені прикметники підкресліть.
  1.               З … вуст молодої дівчини зринає задушевна пісня.
  2.               … чай допомагає від застуди.
  3.               У багатьох селах України зустрічаються ще … гаї.

         Фізкультхвилинка (електронна)

  1.               Гра «Хто швидше?»
  • Діти дівчинка-весна приготувала наступне завдання. Утворіть від іменників прикметники чоловічого, жіночого та середнього роду

Тепло – … (теплий, тепла, тепле).

Весна – … (весняний, весняна, весняне).

Сонце – … (сонячний, сонячна, сонячне).

Діти – … (дитячий, дитяча, дитяче).

  1. Робота в групах над деформованими реченнями.

 - А зараз наступне завдання від дівчинки-весни.Ви повинні скласти правильні речення.

      1. Сонце, в густий, ліс, зазирнуло. (Сонце зазирнуло в густий ліс.)

  1. В спеку, воду, з криниці, песику, приніс, Гриць, холодну. (Гриць в спеку приніс песику холодну воду.)
  2. Берізки, до, проміння, сонячне, всміхнулося. (Сонячне проміння всміхнулося до берізки.)
  3. Робота в парах над загадками. (Кожна пара за партою отримує картку із загадкою).
  • Діти, за ознаками відгадайте, про яку квітку йдеться в загадці. У тексті загадки підкресліть прикметники і визначте число (усно).

Загадки


  1.               Стоять у полі сестрички:

Жовте очко, білі вічка.

(Ромашки)

  1.               Чудова квіточка така,

Чорними брівками морга.

(Чорнобривці)

  1.               Хоч з гілками я колючими,

Зате з квітками пахучими.

(Троянда)

  1.               Стоїть півень на току

В червоному ковпаку.

(Тюльпан)

  1.               Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле-біле.

І за вітром полетіло.

(Кульбаба)

  1.               Цвіте синьо, лист зелений,

Квітник прикрашає,

Хоч мороз усе побив

Його не займає.

(Барвінок)

  1.               Я зацвітаю синім цвітом серед гаю

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку

(Пролісок)

  1.               На городі тичка, а на тичці –

Півень у червонім ковпаку.

(Мак)

  1.               Жовта велика квітка

Повертає свою голівоньку до сонечка.

(Сонях)

  1.          Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки.

Як зовуть їх – упізнай?

(Конвалія)


Діти. (Називають прикметники і визначають число)

  1.               Жовте – одн., білі – множ.
  2.               Чудова – одн., чорними – множ.
  3.               Колючими, пахучими – множ.
  4.               В червоному – одн.
  5.               Біле – одн.
  6.               Зелений – одн.
  7.               Синій – одн.
  8.               У червонім – одн.
  9.               Жовта – одн.
  1.               Творча робота.
  •                   Утворіть і запишіть прикметники.

Учень (який?) охайний, …

товариш (який?) вірний, …

дівчинка (яка?) щаслива, …

яблуко (яке?) солодке, …

рушник (який?) вишиваний, …

посуд (який?) глиняний, …

мамині руки (які?) лагідні, …

зимовий вітер (який?) пронизливий, …

  1.               Гра «Утвори слово»
  •                   Від поданих іменників утворіть прикметники і запиши їх.

  Ліс - …

  Поле - …

  Степ - ...

  •                   Від поданих прикметників утворіть іменники і запишіть їх.

  Морський - …

  Гірський - …

  Річковий - …

  1. А зараз дівчинка-весна приготувала ще одне завдання. До малюнка дібрати прикметники і записати їх.
  • Яблуко (яке?) тверде, смачне, червоне).
  • Сонце (яке?) тепле, ласкаве, золоте.
  • Цибуля (яка?) гірка, корисна, зелена.
  • Огірок (який?) зелений, великий, маленький.
  • Берізка (яка?) струнка, кучерява, білокора.

    V. Підсумок уроку

 - Збіг урок наш, як коротка мить. Що сподобалося на уроці найбільше? Якими прикметниками ви, діти, охарактеризуєте наш урок? (Цікавий, незвичайний, прекрасний, святковий, оригінальний, …)

Характеристика роботи учнів, оцінювання їх знань й умінь. 2. «Незакінчені речення»

- Діти зараз я буду кидати вам м’ячик, той хто отримав м’ячик повинен продовжити моє речення. (вчитель кидає дітям м’ячик, а учень, який отримав м’ячик дає відповідь на питання )

Я знаю…

Я вмію..

Я дякую..

- Що вам найбільше сподобалось?

VІ. Домашнє завдання

Оцінювання учнів

 Отже, ми молодці, сьогодні на уроці ми виконали всі завдання, які принесла нам дівчина-весна і зробили нашу галявину барвистою і квітучою. Ви дуже хороші учні. Сьогодні я задоволена вашою роботою на уроці.

Виділити найактивніших учнів, поставити оцінки у щоденник

- До побачення!

 

 

docx
Додано
17 березня 2018
Переглядів
2099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку