Тема: Повторення вивченого прикметника
Мета: узагальнити знання учнів про прикметник; розвивати фонетичний слух, орфографічну грамотність, увагу; виховувати любов та повагу до символів української землі, самостійність учнів під час виконання завдань.
Обладнання: презентація, зошит, підручник, ілюстративний матеріал.
Хід уроку:
I.Організаційний момент
- Доброго дня, діти, сьогодні урок української мови проведу у вас я, а звати мене Галина Олександрівна.
- Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку? (підручник, зошит, пенал)
- Діти давайте домовимось, що на уроці ви будете вести себе чемно, прислухатися один до одного, бути активними, не вигукувати з місця, а піднімати руки. Побажаймо один одному плідної праці на уроці. Тож часу не гаймо, роботу починаймо!
Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ - Мотивація навчальної діяльності
1. Сьогодні до нас на урок завітав гість. Що це за гість ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку, тож слухайте уважно.
Гостя нова завітала -
Холод-сніг увесь прогнала
І дарує залюбки
Лісу трави і квітки.
- Ну що здогадались? (Весна)
- Так, це весна. Вона вже відчувається в усьому: і в ніжних пересвистах пернатих солістів, і в лагідному дотику сонячних промінців, і в особливому, тільки весні притаманному запаху. Отже, сьогодні до нас на урок завітала дівчинка-весна. Вона принесла з собою безліч квіточок, для того, щоб ці квіточки розцвіли на нашій галявині, ми повинні з вами виконати всі завдання, які приготувала нам дівчинка-весна. Отож будьте уважні.
III. Актуалізація опорних знань
1.Повторення вивченого.
- Давайте ми поглянемо на перше завдання, яке нам приготувала дівчинка-весна. Давайте з вами пограємо у гру «Продовжи речення», я буду читати вам початок а ви бедете його закінчувати. Ви готові? Тож розпочинаймо!
Прикметник означає -
Прикметник відповідає на питання … (який? яка? яке? які?)
Прикметник називає …( ознаку предмета)
Прикметник в реченні виступає …( другорядним членом речення)
Прикметник зв¢язаний з …( іменником)
- Наведіть приклад (сніг (який?)білий; дерева (які?)зелені)
- Із цим завданням ви справились. За це завдання дівчинка-весна дарує нам першу квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину першу квіточку).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Щоб дізнатися про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці нам дівчинка-весна приготувала вправу. Ви повинні прочитати слово.
Вправа «Криголам» (Діти читають хором слово «прикметник»)
Урок наш підсумковий,
Тому треба дружно працювати,
Щоб змогли на всі питання
Правильні відповіді дати.
IV. Повторення та узагальнення матеріалу.
Конспект уроку
Тема: Повторення вивченого прикметника
Мета: узагальнити знання учнів про прикметник; розвивати фонетичний слух, орфографічну грамотність, увагу; виховувати любов та повагу до символів української землі, самостійність учнів під час виконання завдань.
Обладнання: презентація, зошит, підручник, ілюстративний матеріал.
Хід уроку:
- Доброго дня, діти, сьогодні урок української мови проведу у вас я, а звати мене Катерина Олександрівна.
- Подивіться на свої парти. Чи все ви приготували до уроку? (підручник, зошит, пенал)
- Діти давайте домовимось, що на уроці ви будете вести себе чемно, прислухатися один до одного, бути активними, не вигукувати з місця, а піднімати руки. Побажаймо один одному плідної праці на уроці. Тож часу не гаймо, роботу починаймо!
Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ - Мотивація навчальної діяльності
1. Сьогодні до нас на урок завітав гість. Що це за гість ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку, тож слухайте уважно.
Гостя нова завітала -
Холод-сніг увесь прогнала
І дарує залюбки
Лісу трави і квітки.
- Ну що здогадались? (Весна)
- Так, це весна. Вона вже відчувається в усьому: і в ніжних пересвистах пернатих солістів, і в лагідному дотику сонячних промінців, і в особливому, тільки весні притаманному запаху. Отже, сьогодні до нас на урок завітала дівчинка-весна. Вона принесла з собою безліч квіточок, для того, щоб ці квіточки розцвіли на нашій галявині, ми повинні з вами виконати всі завдання, які приготувала нам дівчинка-весна. Отож будьте уважні.
III. Актуалізація опорних знань
- Давайте ми поглянемо на перше завдання, яке нам приготувала дівчинка-весна. Давайте з вами пограємо у гру «Продовжи речення», я буду читати вам початок а ви бедете його закінчувати. Ви готові? Тож розпочинаймо!
Прикметник означає -
Прикметник відповідає на питання … (який? яка? яке? які?)
Прикметник називає …( ознаку предмета)
Прикметник в реченні виступає …( другорядним членом речення)
Прикметник звязаний з …( іменником)
- Наведіть приклад (сніг (який?)білий; дерева (які?)зелені)
- Із цим завданням ви справились. За це завдання дівчинка-весна дарує нам першу квіточку. (Вчитель прикріплює на галявину першу квіточку).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Щоб дізнатися про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці нам дівчинка-весна приготувала вправу. Ви повинні прочитати слово.
Вправа «Криголам» (Діти читають хором слово «прикметник»)
Урок наш підсумковий,
Тому треба дружно працювати,
Щоб змогли на всі питання
Правильні відповіді дати.
IV. Повторення та узагальнення матеріалу.
Відкриваємо зошити, пишемо число, класна робота.
На дошці записані слова: в…сняний, с…ло, з…лений. Не забуваємо про з'єднання, а також доводимо всі літери до відповідних ліній.
(Діти групують слова за частинами мови – іменники, прикметники, дієслова.)
2. Усне опитування. Вправа «Мозковий штурм».
- Для того, щоб успішно виконати наступне завдання, яке приготувала нам дівчинка весна давайте пригадаємо і швидко дамо відповіді:
Березневий, українська, абрикосовий, молода, розмальований, паперова, синє, вічний, іскристий, новий, сонячне, осінній, казковий.
(Діти записують слова – березневий, абрикосовий, розмальований, вічний, іскристий, новий, осінній, казковий.)
Фізкультхвилинка (електронна)
Тепло – … (теплий, тепла, тепле).
Весна – … (весняний, весняна, весняне).
Сонце – … (сонячний, сонячна, сонячне).
Діти – … (дитячий, дитяча, дитяче).
- А зараз наступне завдання від дівчинки-весни.Ви повинні скласти правильні речення.
1. Сонце, в густий, ліс, зазирнуло. (Сонце зазирнуло в густий ліс.)
Загадки
Жовте очко, білі вічка.
(Ромашки)
Чорними брівками морга.
(Чорнобривці)
Зате з квітками пахучими.
(Троянда)
В червоному ковпаку.
(Тюльпан)
Усміхнулось, розцвіло,
Потім стало біле-біле.
І за вітром полетіло.
(Кульбаба)
Квітник прикрашає,
Хоч мороз усе побив
Його не займає.
(Барвінок)
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку
(Пролісок)
Півень у червонім ковпаку.
(Мак)
Повертає свою голівоньку до сонечка.
(Сонях)
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки.
Як зовуть їх – упізнай?
(Конвалія)
Діти. (Називають прикметники і визначають число)
Учень (який?) охайний, …
товариш (який?) вірний, …
дівчинка (яка?) щаслива, …
яблуко (яке?) солодке, …
рушник (який?) вишиваний, …
посуд (який?) глиняний, …
мамині руки (які?) лагідні, …
зимовий вітер (який?) пронизливий, …
Ліс - …
Поле - …
Степ - ...
Морський - …
Гірський - …
Річковий - …
V. Підсумок уроку
- Збіг урок наш, як коротка мить. Що сподобалося на уроці найбільше? Якими прикметниками ви, діти, охарактеризуєте наш урок? (Цікавий, незвичайний, прекрасний, святковий, оригінальний, …)
Характеристика роботи учнів, оцінювання їх знань й умінь. 2. «Незакінчені речення»
- Діти зараз я буду кидати вам м’ячик, той хто отримав м’ячик повинен продовжити моє речення. (вчитель кидає дітям м’ячик, а учень, який отримав м’ячик дає відповідь на питання )
Я знаю…
Я вмію..
Я дякую..
- Що вам найбільше сподобалось?
VІ. Домашнє завдання
Оцінювання учнів
Отже, ми молодці, сьогодні на уроці ми виконали всі завдання, які принесла нам дівчина-весна і зробили нашу галявину барвистою і квітучою. Ви дуже хороші учні. Сьогодні я задоволена вашою роботою на уроці.
Виділити найактивніших учнів, поставити оцінки у щоденник
- До побачення!