17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Тема:"ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА. ДІЇ УЧНІВ ПРИ ПОЖЕЖІ"

Про матеріал

розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі, про ознаки несправності обігрівальних приладів; навчати вимикати несправний електроприлад, гасити невелику пожежу; спонукати учнів до виконання правил користування обігрівальними приладами; виховувати відповідальність.

Перегляд файлу

Пожежна безпека

 

Мета: розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі, про ознаки несправності обігрівальних приладів; навчати вимикати несправний електроприлад, гасити невелику пожежу; спонукати учнів до виконання правил користування обігрівальними приладами; виховувати відповідальність.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
    1. Гра «вільний мікрофон»
  • Розкажіть, яких правил користування водогоном необхідно дотримувати.
  • Як слід діяти, якщо сталася аварія водогону?
  1.  Робота над загадками

Без крил, без рук, без ніг,

А вгору піднімається. (Дим)

З язиком, а не лає,

Без зубів, а кусає. (Вогонь)

  • Усі ви знаєте, що вогонь може бути добрим і злим. Коли ж вогонь буває небезпечним?

III. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила пожежної безпеки.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1.  Повідомлення вчителя
  • Є таке прислів’я: «Вогонь — добрий слуга, але поганий господар». Це означає, що вогонь вірно служить людям у побуті й на виробництві, за його допомогою здійснюється безліч корисних справ. Він — давній помічник людини. Однак трапляється, що вогонь з вірного слуги, друга та помічника перетворюється на «поганого господаря» — безжального ворога і руйнівника, який знищує за лічені хвилини те, що створювала природа або людина довгими роками наполегливої праці. Причини пожеж різні. Але найчастіше пожежа виникає тому, що з вогнем поводилися необережно або залишили його без нагляду. Щоб вогонь з доброго помічника не перетворився на небезпечного ворога, дотримуйся правил пожежної безпеки.
  1. Не грайся сірниками, свічками, запальничками.
  2. Самостійно не запалюй газову плиту, не розтоплюй піч. Не суши над ними і біля них білизну, інші речі.
  3. Без дорослих не користуйся петардами, бенгальськими вогнями та феєрверками.
  4. Не чіпай бензину, ацетону, гасу та інших легкозаймистих речовин.
  5. Не залишай без нагляду ввімкнені електроприлади.
  6. На вулиці теж не жартуй з вогнем!
  7. Не розпалюй багаття.
  8. Не кидай у вогнище різні флакони та балони.
  9. Не підпалюй сухої трави, листя, сіна, тополиного пуху тощо.
  • У разі пожежі необхідно діяти швидко. Коли вогонь ще не набрав сили, а полум’я невелике, можна залити його водою, накрити ковдрою або засипати піском, землею.
  • Якщо загасити вогонь не вдається, треба негайно залишити місце пожежі та звернутися по допомогу до дорослих. Якщо поряд нікого немає, слід викликати пожежників, зателефонувавши за номером 101. Назвати місце пожежі (адресу), своє прізвище.
  • У жодному разі не можна ховатися під ліжко, стіл, у шафу та інші місця, адже пожежники можуть тебе не знайти. Уважно слухай їх і виконуй усе, що вони говорять.
    1. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

  1. Робота за підручником (с. 86–91)
  1.  Легкозаймисті речовини. Гра «Горить — не горить»
  • Розгляньте малюнки на с. 86. Назвіть те, що добре горить, і те, що не горить (папір — горить, пісок — не горить).
  • Запам’ятайте! Легкозаймисті речовини необхідно зберігати у недоступних для дітей місцях.
  1.  Як виробляють електричний струм. Руханка
  • Утворіть коло, розрахуйтесь на перші — другі номери та присідайте через одного (перші номери підводяться, другі — присідають). Так працюють і турбіни на електростанціях.
  • Візьміться за руки і передайте по колу потиск руки. Так струм подаєтьсявід електростанції до будинків та електричних приладів.
  • Запам’ятайте! Виробництво електричного струму коштує дорого. Економте електрику, вимикайте зайве світло!
  1.  Як запобігти ураженню електричним струмом.
  • Розгляньте знаки на с. 88. Що вони означають?
  • Чому не можна торкатися оголених та обірваних проводів?
  • Чому не можна вимикати з розетки електроприлад, тягнучи за шнур?
  • Запам’ятайте! Вода й електрика несумісні. Не торкайтеся електроприладів мокрими руками!
  1.  Електроприлади: як запобігти пожежі.
  • Розгляньте знаки на с. 88. Що вони означають?
  • Запам’ятайте! Порушення правил користування електроприладами може спричинити пожежу.
  1.  Як загасити невелику пожежу.
  • Розгляньте малюнки на с. 90. Розкажіть і покажіть, як слід діяти, побачивши іскри або дим від увімкненого електроприладу.
  1.  Практична робота.
  • Разом із дорослими розгляньте кілька упаковок з аерозолями. Знайдіть на них застережні знаки і написи.
  • Розгляньте кілька електричних приладів. Знайдіть на них застережні знаки.
  • На плані вашої квартири розташуй зображені на с. 91 предмети згідно із правилами пожежної безпеки.
  1.  Для допитливих
  • Скільки років сірникам?
  • Сірники винайшли нещодавно, у ХІХстолітті. У 2013 р. Виповнилося 180 років першій фабриці, що виготовляє сірники. У Києві 2009 р. було встановлено пам’ятник сірнику.
  1.  Робота над прислів’ями

Криком вогню не загасиш.

У сіні вогню не сховаєш.

  1.  Робота над загадками

Дерев’яні хлопці

Лежать у коробці.

Коли з ними граються,

То вогнем займаються. (Сірники)

Лишає він страшні сліди,

Усе він пожирає,

А як даси йому води —

Відразу помирає. (Вогонь)

 

 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

Бесіда

  • Які правила протипожежної безпеки вам відомі?
  • Чим небезпечне порушення цих правил?
  • Які правила користування обігрівальними приладами ви запам’ятали?
  • Що слід робити, щоб не «допомогти» спалахнути пожежі?
  • Коли необхідно викликати пожежників?
  • Із якими новими правилами протипожежної безпеки ви ознайомилися?
  • Згадайте назви книжок, мультфільмів, герої яких приборкували пожежу. Як це їм удалося?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пожежна безпека

Мета: познайомити учнів з основами пожежної безпеки, правилами поведінки під час стихійних лих; виховувати в них інтерес до професії пожежних; розвивати кмітливість, спостережливість, увагу.

Обладнання: плакати, ілюстрований матеріал на пожежну тематику.

Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні ми вивчаємо нову тему з основ здоровя -  “Пожежна безпека”. А урок я буду проводити не сама - мені допоможе ввесь клас. Ну що ж, розпочинаймо!

Ведучий:   У високім світлім домі

  Чергові сигналу ждуть.

  Службу справну і невтомну

  День і ніч вони несуть.

Ведучий:  І гуде сигнал тривоги:

           - Всі з дороги!

  - Всі з дороги!

  І в погоду, і в негоду

  Всі вони готові в путь.

  І завжди добро народу

  Від пожежі збережуть.

  • Найважче тим, хто бореться з вогнем. Дим, спека, гаряча пара, хмари диму. Бійці продовжують цю нелегку боротьбу. Полумя помалу відступає. Будинок врятований. Врятовані люди та їх майно. Але пожежні не йдуть. Вони хочуть знати причину пожежі. Хтось помітив обгорілу праску. Так і є! Це –


винуватець пожежі. Ії забули вимкнути. Всі розходяться, а бійці їдуть далі оберігати оселі від пожеж. ВОНИ ЗАВЖДИ ПРИЙДУТЬ НА ДОПОМОГУ!

Ведучий: Ким ти, сину, хочеш стати -

  Міг би тато й не питати.

  Адже форма його ця

  Мені дуже до лиця.

  Знають всі, що я, як він

  Теж готуюсь у двобій

  Із пожежою вступати

  І хоробрим буть, як тато.

  • Діти, а які ж правила поведінки при попередженні виникнення пожеж ви знаєте?

Учень:  Телевізор, плитку, праску

   Вимикати вчасно слід.

   Памятай про це, будь ласка,

   Бо наробиш безліч бід.

Учениця:  Праска – навіть цуцик знає

   В побуті допомагає.

   Та памятати має кожний,

   Що з нею бавитись не можна.

Учень:  Памята хай кожен з вас:

   Де бензин, мастило, газ,

   Там вогню не підпускай –

   Спалахне усе -  і край.

Учениця:  Промовля лісник сердито:

  • Вогнищ в лісі не палити!
  • Від багаття ліс згорить –

                           Де тоді всі будуть жить:

   Білка, їжачок, зайчата

   І маленькі лисенята?

Учень:  Фарба ацетонова –

   Вогненебезпечна.

   Це дорослі знають всі,

                           А не зна малеча.

Ведучий:  А як трапилась біда,

   Що ж тоді робити?

Ведуча:  Не ховатися в куточок,

   А вогонь гасити.

  • Брат нашого Миколи працює в Туркменістані, де добувають нафту і газ. Коля нам розповість, як гасять пожежу на буровій.

Учень: Я розповім вам про пожежу, яку гасив мій старший брат. Він працює пожежником.

Якось на буровій виникла пожежа. Вогненний смерч заввишки з багатоповерхівку піднімався в небо. Що робити? Потрібно терміново викликати диво-машину. Машина ця непроста. Це - турбореактивна установка. А керує цією нею мій старший брат Віктор. Величезний двигун цієї чудо-машини спрямував струмінь на бушуючий фонтан. І вогонь здався!

Я хочу бути схожим на свого старшого брата – бути таким, як він - сильним, сміливим, витривалим.

  • А що нам про роботу пожежних може розповісти Тетянка?

Дівчина: Те, про що  я вам хочу розповісти,  прочитала в одному з технічних журналів мого батька. То ж бо, слухайте!

 Сигнал тривоги! І ось до місця пожежі мчить автомобіль... з ракетною установкою. Натиснуто пускову кнопку – і у вікно палаючої квартири влітають чотири ракети. Вибух – і пожежу ліквідовано.

 Протипожежні ракети – японський винахід. При вибухові цих ракет виділяються речовини, що гасять полум’я на відстані 50м навкруги.

  • Нам дуже сподобалися ваші розповіді, діти. А якщо хтось із вас надумає бути пожежним,  що треба робити вже зараз?

Учень: Щоб вміло, вправно гасити пожежі, потрібно бути хоробрим, сміливим, дужим, витривалим, володіти прийомами боротьби з вогнем, знати і розумітися на пожежній техніці.

Учень: А зараз, насамперед, слід займатися спортом, розвивати влучність, тренувати силу волі, а головне – треба бути обережним із вогнем.

Учениця: Якщо всі будуть дотримуватись  правил пожежної безпеки, то поруч із вами буде лише добрий вогонь.

  • Тож давайте ще раз повторимо правила пожежної безпеки.

 Учень: На роботі мама й тато.

  Сірники знайшли малята.

  І не знає дітвора,

  Чим скінчитись може гра?

  Ну ж бо всі, часу не гайте,

  Хором всі відповідайте.

Діти(всі разом):   Пожежею.

Учениця:     Чайник без води нагрівся,

      Перегрівся, загорівся.

          Загорілася плита.

  В нас пожежа! В нас біда!

Учень (показує плакат): Наказали мама й тато

      Все це разом не вмикати,

      Бо нагріється розетка,

      Спалахне вогнем умить,

      А від того й дім згорить.

Учениця:      Блискавиця завжди зла –

           Хоч велика, хоч мала.

           Коли грім гримить – гуркоче,

           Блискавиця цілить в очі,

   Вікна треба зачиняти,

   Не впускать її до хати.

Учень:     Бачиш – сіно! Обережно,

    Щоб не сталася пожежа.

   Бо вогонь такий гарячий,

   По сухій травичці скаче.

   Все сухе: листок, стеблину

   Може зїсти за хвилину.

Учениця:      Листя спалюють малята

           Близько – близько біля хати.

          А від того, треба знати, -

           Хата може запалати.

Ведучий:       Як горить щось – треба , діти,

         До пожежників дзвонити.

Ведуча:          Бачите вогонь і дим –

        Набирайте 101!

  • Добре, діти , ви засвоїли сьогоднішній матеріал. А може ще хто знає загадки про пожежу чи пожежників?

Учень:  Як поспішає – то кричить,

           Моргає синім оком.

              А як прибуде – все умить

   Стихає ненароком.

      Пожежна машина

Учениця:  До пори вишу,

   До пори мовчу,

   А вогонь зачую –

   І сичу, й лютую!

     Вогнегасник

Ведучий:  А ми знаємо “загадки – добавлянки”

    Не хотів би я , малята,

   В руки ваші потрапляти.

   Гратись з дітьми я не звик,

  А зовуть мене...

Діти (разом): Сірник!

Ведуча: Хлопчик схоче запалити,

  Та забуде загасити,

  Ось тоді я вже не влежу

  І зроблю страшну...

Діти (разом): Пожежу!

Ведучий: Я згорю, та річ не в тім,

  Не згорів би раптом дім.

  Та й життя у вас, малята,

  Я не хочу...

Діти (разом): Відбирати!

  • Ми з вами на уроці дізналися багато про вогонь, що він може бути не лише другом людини, а й великим ворогом. Коли виникає пожежа, на допомогу завжди приходить пожежник, який,  коли буде спритним, сміливим, дужим,  зможе допомогти людині перемогти страшну стихію – пожежу. Тому вдома зверніть увагу на те, в якому стані ваша електропраска, скільки електроприладів підключені до однієї розетки, як зберігаються ацетонові фарби, якщо вони у вас є,  і пам’ятайте:  лише там не буває пожеж, де діти й дорослі дотримуються правил пожежної безпеки. Я думаю, що цей урок залишиться у вашій памяті надовго. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Пожежна безпека

Мета: закріпити правила протипожежної безпеки, поглибити знання і вміння викликати пожежну команду та засвоїти порядок дій у випадку виникнення пожежі; сприяти розвитку творчого мислення, уяви, уваги; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я, майно, бажання турбуватися про життя і здоров’я навколишніх, повагу та інтерес до професії пожежника.

Обладнання: комп’ютер, таблиці, малюнки учнів, сигнальні картки.

Хід уроку

І. Організація класу.

Девіз уроку : Слухати – уважно,

відповідатиати – правильно,

думати і запам’ятовувати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Протягом уроку спробуємо з’ясувати, що ж є відгадкою на загатку: «Не золото, а найдорожче.» ( Прийом «Відстрокована відгадка».)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів про причини виникнення пожеж.

  1.  Учні за виконаними вдома малюнками розповідають про причини пожеж.
  • Пожежа – страшне лихо. Через необережне поводження з вогнем гинуть люди, згоряють будинки. Минулого року від пустощів дітей з сірниками виникло 2686 пожеж. У вогні загинуло 62 дитини. Щодоби в Україні палає 57 пожеж.

2) Вікторина.

  1. Вогонь : друг чи ворог ?
  2.  Які ви знаєте причини виникнення пожеж ?
  3. Яке свято найчастіше супроводжуються або закінчується пожежами ?

3) Загадки :

Живуть у тісній темниці

Без страху, темноти

Хлоп’ята яснолиці –

Вогню малі брати.

І мають душу щедру,

Хоч дерева сини,

Згоряють дощенту,

Вогонь дають вони.                                                                   (Сірники).

Машини червоного кольору з білою смугою та сиреною,

рухаються дуже швидко навіть при червоному

і жовтому світлі світлофора.                                     ( Пожежна машина ).

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми з вами повторимо причини виникнення пожеж, а також закріпимо привила поведінки під час пожежі.

V. Організація засвоєних знань.

  1. Як би ви діяли під час пожежі ? (Прийом «Точка зору»).
  2. Ознайомлення з порядком дій під час пожежі (Використовую таблиці ).
  • Якщо виникла пожежа - облік часу йде на секунди. Не треба панікувати. Пам'ятайте, що необхідно остерігатися задимленості, високої температури, загазованості, обвалу конструкцій та споруд, вибухів технічного обладнання, падіння дерев (якщо пожежа в лісі).
  • Найбільш небезпечними точками виникнення пожеж зазвичай стають частини квартири, де знаходяться електричні прилади та опалювальні пристрої, а також місця для зберігання вугілля, дров, бензину (підвал, горища, балкони, гаражі).
  • Гасіння пожежі в квартирі на початковій стадії загоряння. Правила поведінки під час пожежі
  • Пам'ятайте, що не можна вдома:
  • користуватися несправними електричними побутовими приладами;
  • захаращувати балкони і підвали;
  • гратися з вогнем;
  • зберігати на балконах і в гаражах легкозаймисті матеріали;
  • сушити речі над плитою.
  • Правила гасіння пожежі в квартирі на початковій стадії загоряння:
  • слід вимкнути джерела струму, перекрити крани газоподачі, джерело вогню накрити простирадлом;
  • якщо пожежа виникла через несправність електропроводки, нічого не можна заливати водою, можна взяти пісок, повстину, вогнегасники,"
  • вікна відкривати не можна, бо кисень посилить вогонь.
  • Якщо вогонь відразу загасити не вдалося, необхідно якомога швидше покинути приміщення і покликати на допомогу дорослих. Якщо є можливість, закрити по дорозі всі двері.
  • Не можна ховатися у шафах, під ліжком чи столом, у туалеті чи ванній кімнаті. Необхідно зателефонувати за номером 101 і повідомити повну домашню адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім’я та по батькові, скільки поверхів у будинку.
  • Під час пожежі заборонено користуватися ліфтами; з висотного будинку не біжіть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину.
  • Щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробуватися до виходу поповзом, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини або пальтом.

Фізкультхвилинка.

Грицева лічилка

Не вмикай на кухні газ – раз,

Не клади в за піч дрова – два,

В лісі сірники не три – три,

Не лишай вогонь в квартирі – чотири,

Не лягай при свічці спати – п’ять,

Іскра впала на підлогу – погасіть – шість,

Зачиніть вікно, коли в небі грім – сім,

У грозу під деревом не стійте в лісі – вісім,

Сірником не забавляйтеся знічев’я – дев’ять,

Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – десять.

  • Під час виникнення пожежі у приміщенні школи учні мають виконувати накази і розпорядження вчителів. План евакуації школярів має знаходитися у рамці під склом на видному місці. На ньому позначено також аварійні та запасні виходи.
  • Не можна ховатися у кабінетах, підсобних приміщеннях, туалетах тощо.
  • Під час евакуації треба поводитися організовано та не піддаватися паніці.
  1.  Домедична допомога постраждалим від пожеж.
  • Якщо хтось постраждав від пожежі, слід:
    • заспокоїти постраждалого, покликати дорослих;
    • якщо під рукою немає води, накинути на постраждалого
    • цупку тканину;
    • як тільки вогонь згасне, зняти тканину, щоб не травмувати
    • обгорілу шкіру;
    • не зривати одяг з обгорілого тіла, акуратно розрізати його
    • ножицями і зняти те, що знімається;
    • до приїзду лікарів накласти на опік суху й чисту тканину.
  1. Пожежники на захисті життя і здоров’я людей.
  • Розповідь про пожежні команди в минулому. ( Ілюстрації).
  • Розповідь про сучасних пожежників. ( Ілюстрації ).
  • Повідомлення вчителя про пожежний транспорт ( пожежні потяги, літаки, кораблі ) та про пожежні команди, що готуються до гасіння пожеж у космосі.

Розповідь вчителя.

  • Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце в кабіні машини. За скільки секунд мають одягнутись два кращих пожежників?

Зустріч з пожежником.

  • Діти, як ви думаєте, чим займаються пожежники, коли немає пожеж ? (Тренуються, змагаються на швидкість, силу, спритність, знання, винахідливість, дисципліну, кмітливість, взаємовиручку).

Розширення словникового запасу.

Евакуація –

це переміщення людей,

яким загрожує вогонь, у безпечне місце.

  1. Порядок евакуації.
  2. Що таке паніка? Неприпустимість паніки.

Практична робота. Евакуація з приміщення (школи).

  • У кожній установі на видному місці має висіти план евакуації людей на випадок пожежі.
  • Під час виникнення пожежі у приміщенні школи учні мають виконувати накази і розпорядження вчителів.
  • Розгляньте план евакуації з приміщення нашої школи під час пожежі. Чи бачили ви його раніше? Де саме?
  • Яким чином відбувається евакуація за планом?

Практична вправа «Евакуація Під час пожежі».

Ситуаційна гра «Дії під час пожежі!».

(Учитель поділяє учнів на групи по 5-6 осіб. Кожна група має придумати ситуацію, до якої потрібно скласти план дій. Проводиться інсценізація ситуацій).

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1) Кросворд.

 

  1. він буває добрим і злим, нещадним і жорстоким, за його допомогою ми маємо тепло, світло, електроенергію, готуємо їжу. ( Вогонь)
  2. лихо, під час якого вогонь виходить з- під контролю людей і завдає великої шкоди. ( Пожежа)
  3. через пустощі з ними виникає найбільша кількість пожеж. (Сірники)
  4. переміщення людей, яким загрожує пожежа, у безпечне місце. ( Евакуація)
  5. неорганізована поведінка, метушня, біганина, що заважаючи під час пожежі. ( Паніка)

2) Колективна робота над складання пам’ятки «Пожежа» за планом:

  • Яка ?
  • Що робить ?
  • Синонім ?
  • Порада чи висновок.

Запис на дошці :                              Пожежа

Нещадна, жорстока.

Спалює, знищує, губить.

Пожежа – це страшне лихо.

Будьте обережні з вогнем !

Заучування напам’ять .

VII. Підсумок уроку.

  1.  Гра «Так - ні» ( використовую комп’ютер ).

Зіграти хочеться мені

Із вами, друзі, в «Так?» чи «Ні?»

Я вам питання задаю,

Готуйте ж відповідь свою.

(Учні за допомогою сигнальних карток показують відповідь:

зелений – «так», червоний – «ні»).

  • Найчастіше пожежі виникають через не вимкнені електричні прилади. (Ні)
  • Найбільша кількість пожеж виникає через пустощі дітей з вогнем. (Так)
  • Переміщення людей у безпечне місце називають евакуацією. ( Так)
  • Під час пожежі треба метушитися, бігати, кричати, створювати паніку. (Ні)
  • Під час пожежі треба телефонувати за номером «102» (Ні)
  • Телефон пожежної команди «101» ( Так)
  • Найцінніше, що треба рятувати під час пожежі, - це іграшки. ( Ні)

2)  « Відстрокова відгадка»

  • Повернімось ж тепер до загадки, яку ви почули на початку уроку. Що ж таке «Не золото, а найдорожче?»
  • Правильно, це життя, здоров’я. Отже, поводьтеся так, щоб не створювати загрозу для життя, здоров’я і свого , і оточуючих.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хай дитина знає кожна

жартувать з вогнем не можна!

Мета. Прочитати правила пожежної і протипожежної безпеки і засвоїти з учнями причини виникнення пожеж та правила, які треба виконувати, щоб запобігти пожежам. Розвивати логічне мислення, уміння робити висновки. Виховувати інтерес до професії пожежного.

Хід уроку

І. Організація класу.

II. Повідомлення теми і мети уроку.

Без крил, без рук, без ніг,

А вгору піднімається. (Дим)

— У народі кажуть, що диму без вогню не буває. Чому, як ви гадаєте? (Відповіді дітей).

От і пожежа, як правило, виникає не сама по собі, а з вини людей. Багато горя і сліз приносить пожежа. Вона знищує все, сіє смерть. Пожежу легше попередити, ніж загасити. Тому ми сьогодні на занятті згадаємо правила протипожежної безпеки. (Діти читають девіз заняття з дошки). Щоб у вашому домі не було біди, Будьте обережні з вогнем завжди!

III. Робота над темою.

1. Загадки.

Перевірка домашнього завдання.

Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. (Вогонь)

Скільки б не їв, ніколи ситий не буде. (Вогонь)

Живуть у тісній темниці,

Без страху темноти,

Хлоп’ята яснолиці —

Вогню малі брати.

І мають душу щедру,

Хоч дерева сини,

Згораючи до щенту,

Вогонь дають вони. (Сірники)

Вчитель. Вогонь дуже небезпечний. Але тільки тоді, коли люди виявляють безпечність.

Насправді ж, вогонь давній помічник людини. З його допомогою здійснюється багато корисних справ. Він вірно служить людям у побуті й на виробництві.

(Виходить Вогник).

Вогник.

Добрий день, шановні друзі!

Я здоров’я всім бажаю.

Але будьте обережні —

Вогник завжди тління має.

Словникова робота.

Пожежа — полум’я, яке охоплює і знищує все навколо.

Якщо виникне десь дим,

Або раптом буде спалах,

Телефон лише один —

«101» — «сто один, сто один».

Вчитель. Подумайте, діти, коли вогонь — наш друг?

Учні.

— Вогонь зігріває нас, наше житло. За допомогою вогню можемо приготувати їжу.

— Без вогню неможливе життя на Землі. Він потрібен всюди: у будинках, у школах, на заводах. Вогонь плавить руду і допомагає людині отримати метал.

— Вогонь, запалений від сонячного проміння на далекому Олімпі, несуть спортсмени-олімпійці.

— Вогонь — це ще й символ. Люди схиляють голови перед Вічним вогнем біля пам’ятника героям.

Вчитель. Але ж трапляється, що вогонь із вірного друга та помічника перетворюється на безжалісного ворога та руйнівника, знищуючи за лічені хвилини те, що створювалося довгими роками наполегливої праці.

Важко усвідомлювати, як у вогні гинуть дорослі люди, але ще страшніше, коли ця біда трапляється з дітьми.

Учні.

Не розводьте у дворах

Вогонь, попелища,

Особливо, коли вітер

Між будівель свище.

Понесе вітер жаринку

На дах, у кватирку,

А для спалаху майна

Досить і хвилинки.

Як не будеш за тим стежить,

Може виникнуть пожежа.

Вчитель. Щоб у нас вогонь був тільки добрим, ми самі повинні не допустити його злоби. Пам’ятайте, що з вогнем жартувати не можна, бо вогонь не пробачає помилок. Цей традиційний заклик доводиться нам чути з дитинства. Багато хто до нього звик, вважає, що біда може скоїтися з кимось іншим, а не з ним. А пожежі палахкотять. У вогні гинуть люди, майно, тварини, рослини. Значні кошти витрачає Україна на гасіння пожеж. Щороку в Україні виникає більш як 50 тисяч пожеж, збитки від них становлять мільйони гривень, а головне — гинуть тисячі людей. За статистикою, кожна десята пожежа у містах і селах нашої області — результат дитячих пустощів з вогнем, кожен десятий із загиблих — дитина.

Збільшується кількість пожеж у зимовий період. Чому? (Починається опалювальний сезон).

(Використання матеріалів періодичної преси, фактів з життя).

— Але у теплу погоду теж існує небезпека виникнення пожежі. Через людську недбалість згорають поля, цілі лісові масиви.

Ми з вами вивчили правила протипожежної безпеки. Згадати їх допоможуть наші товариші.

1. Не гратися з сірниками та запальничками.

2. Не запалювати папір або інші предмети.

3. Не переносити запалені свічки, бенгальські вогні, запалювати їх під контролем дорослих.

4. Не запалювати легкозаймисті речовини, не перевіряти можливості їхнього горіння.

(Діти читають вірш).

Школярам і всім малятам

Дуже добре треба знати:

Сірники — не для забави,

З ними страшно мати справу!

Вчитель. Діти! Дотримання правил протипожежної безпеки допоможе державі зберегти житлові будівлі, підприємства, лікарні, школи, витвори мистецтва, меблі, книги — все те, що людина створила трудом, а головне — здоров’я і життя людей. А тепер відгадайте загадку.

Лежать у порядку дерев’яні малятка,

Білі, здорові, всі чорноголові. (Сірники)

Вчитель. Саме через розваги з ними виникає багато пожеж.

Учень.

Не грайся, дружи, з сірниками!

Запам’ятай, хоч він малий,

Але від подиху одного

Будинок наш згорить новий.

Вчитель. Дуже небезпечні пустощі й з такими горючими рідинами, як бензин, ацетон, лак. Це загрожує вибухом, а значить і опіками, каліцтвом, смертю. Пам’ятайте й про те, що загрожують пожежею і залишені без нагляду праска, плита; ніколи не забувайте вчасно вимикати й інші електронагрівальні прилади.

Бути обережними з вогнем, контролювати свою поведінку під час користування ним закликають різні пам’ятки, інструкції.

Учень.

У світі безліч речовин:

І спирт, і газ, і керосин.

Вони загальну рису мають:

Від іскри навіть вибухають.

Про це ви завжди пам’ятайте

Й подалі від вогню ховайте!

(На дошці малюють діти: сірники, бензин, газ, фарба, спирт).

—Пам’ятайте завжди, що гра з вогнем приведе до біди!

IV. Фізкультхвилинка.

А зараз за допомогою лічилки ми з вами трохи відпочинемо.

Не вмикай на кухні газ — раз,

Не клади в запіч дрова — два,

В лісі сірники не три — три,

Не лишай вогонь в квартирі — чотири,

Не лягай при свічці спати — п’ять.

Вчитель. Як діяти, якщо пожежа все ж спалахнула?

Учень. Не лякатися, не ховатися, а залишити приміщення і повідомити комусь із дорослих або подзвонити у пожежну охорону «101».

Вчитель. Чи можна водою гасити вогонь, який виник від спалаху телевізора?

Учень. Ні. Вода — провідник струму.

Вчитель. Уявіть собі, що загорілася праска. Чим можна її загасити? (Товстою ковдрою).

Водою не можна — вдарить струмом.

Якщо пожежа починається у лісі, то як її загасити? (Піском, землею, водою)

Вчитель. А чим ще можна загасити полум’я, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку.

До пори вишу,

До пори мовчу,

А вогонь зачую

— І сичу, й лютую. (Вогнегасник)

(Вивішується малюнок).

У вогнегаснику є спеціальна піна, яка може загасити полум’я, поливаючи палаючі предмети.

Вчитель. Що робити, якщо виникла велика пожежа?

Учень. Викликати пожежних за номером «101» і повідомити комусь із дорослих.

Вчитель. А зараз відгадайте загадку.

Машина червоного кольору з білою смугою та сиреною, рухається дуже швидко навіть при червоному і жовтому світлі світлофора. (Пожежна машина)

Показ зразка пожежної машини (іграшка).

Розповідь учня про сучасні пожежні машин).

При пожежі, при пожежі,

Знає наш громадянин,

При пожежі, при пожежі

Набирають «сто один».

Пожежні — професія героїчна. Це мужні, безстрашні, спритні бійці. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями «вогняного фронту», адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека.

Наприклад, найкращий пожежний одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце у кабіні пожежної машини.

Але треба пам’ятати дуже важливе правило: «Даремно пожежного не турбуй!».

Чому? Вони не встигнуть приїхати вчасно туди, де є пожежа.

V. Закріплення і систематизація знань.

Читання оповідання «Щасливий кінець».

VI. Підсумок уроку.

— Який висновок ви зробили після цього уроку? Що нам треба завжди пам’ятати? Гра з вогнем приведе до біди!

VII. Домашнє завдання.

1. Дотримуватися «Правил пожежної безпеки».

2. Намалювати ілюстрації, які розповідають про пожежну безпеку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Правила протипожежної безпеки.

Мета. Ознайомити з причинами виникнення пожеж та правилами протипожежної безпеки, порядком дій у надзвичайних ситуаціях. Розвивати мотивації до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки. Виховувати повагу до праці пожежників.

Обладнання. Виставка дитячих малюнків, тест, проектор, відеозображення, пам’ятки з правилами протипожежної безпеки, картки для індивідуальної роботи учнів, комп’ютер,  аудіозапис  музики, «Тематичний словник школяра» (К.С.Прищепа, В.Г.Лук’яненко).

Хід уроку

І. Організаційний момент.

   – Сьогодні на уроці ми познайомимося з дуже корисними правилами – правилами протипожежної безпеки, іншими словами у нас урок обережного поводження з….А щоб закінчити моє речення потрібно відгадати загадку.

           Він може зігріти, зварити  обід.

           Він плавить метал і розтоплює лід.

           А може і ліс велетенський спалити,

           Майно і будинок – усе спопелити.

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

   На уроці ми дізнаємося про види пожеж, причини їх виникнення,  вивчимо правила протипожежної безпеки, переконаємося в небезпечності гри з вогнем.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Актуалізація опорних знань.

– Що ж таке пожежа? Давайте знайдемо тлумачення цього слова в «Тематичному  словнику школяра» (Робота в парах). По закінченню часу на обговорення, учні обмінюється результатом роботи з усім класом.

          Пожежа – це полум’я, яке охоплює і знищує все, що горить.

  • Пожежа – це не контрольований процес горіння, який загрожує життю людей і тварин, знищує природні ресурси і матеріальні цінності.
  • Які причини виникнення пожеж? (Вправа «Мікрофон»).

(Відповіді школярів)

  • Причин багато. Але найчастіше пожежі виникають  з участю людини
  • через пустощі дітей;
  • необережне поводження з вогнем;
  • порушення правил пожежної безпеки;
  • аварії на підприємствах;
  • підпали.
  • Інколи пожежі виникають без участі людини. Це пожежі
  • від ударів блискавки;
  • виверження вулканів;
  • самозаймання торфу.

2. Розповідь учителя про види пожеж ( з фрагментами відеозображення), предмети та речовини пожежогасіння .

   Пожежі бувають таких видів

  • лісові пожежі;
  • торф’яні пожежі;
  • побутові пожежі;
  • пожежі нафтопродуктів.

          Дуже швидко загоряються під час пожежі горючі речовини – вата, папір, дерево, пластик, тканина, нафта, спирт, гас, бензин.

   Під час гасіння пожеж використовують різні предмети та речовини пожежогасіння.

   Пожежі гасять піском, ґрунтом, водою, піною та порошком з вогнегасників, цупкою тканиною. Нафтопродукти (бензин, керосин, мастила) не можна гасити водою (вони легші за воду,тому спливуть на поверхню і продовжуватимуть горіти). Включені електричні прилади не гасять водою і піною.

3. Вивчення правил протипожежної безпеки. (Робота в групах)

Учні  читають правила (на окремих аркушах), обговорюють їх.

Перед початком роботи школярі повторюють правила роботи в групі.

         Спочатку оберіть лідера.

         Уважно слухайте та читайте завдання.

    Говоріть по черзі,не перебивайте один одного.

    Працюйте так, щоб не заважати іншим.

    Дотримуйтесь правил піднятої руки.

                                          1група

          Правила протипожежної безпеки в побуті.

  • Не грайся сірниками й запальничками.
  • Не суши білизну над газовою плитою, на  каміні.
  • Не залишай увімкнені електроприлади без нагляду.
  • Не вмикай одночасно багато електричних приладів.
  • Не відкривай дверцята печі, плити, бо може випасти вуглинка.

 

                                      2група

            Правила протипожежної безпеки в лісі.

  • Не розпалюй багаття в спекотну й вітряну погоду.
  • Вибирай місце для вогнища якомога далі від сухої трави, моху, листя та сухих дерев.
  • Не залишай вогнище не загашеним, обов’язково залий жар водою і присип землею.
  • Не залишай бите скло, що діє як лінза і може від сонячного проміння запалити суху траву.

                                       3група

           Правило протипожежної безпеки біля ялинки.

  • Ялинку потрібно встановлювати на безпечній відстані від печей та нагрівальних приладів.
  • Не можна прикрашати ялинку свічками, бо може зайнятися хвоя, паперові іграшки.
  • Не можна гратись сірниками біля ялинки.
  • Не запалюй свічок, бенгальських вогнів, феєрверків у приміщенні.
  • Не користуйся хлопавками, петардами біля ялинки.
  • Відключай електрогірлянди, коли виходиш з квартири.

4.Виступи представника кожної групи. Доповнення вчителя.

5.Фізкультхвилинка.

На галявині вогнище

Полум’я стелиться низько-низько (присідають),

Далі багаття розгоряється (піднімаються)

І полум’я коливається (показують руками).

Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються).

Полили, загребли (імітація руками)

І з галявини пішли (крокують).

6.Робота з підручником(с.60-62).

Відповіді на запитання.

– Назвіть дії дітей до приїзду пожежників.

1.Ніколи не панікуй! Якщо загорілась    невелика річ – кинь її на підлогу.                                Полум’я затопчи ногами, накрий мокрою ковдрою або залий водою.

2.Якщо вогонь не загас, залиши помешкання й поклич дорослих.

3.Якщо в квартирі багато диму, лягай на підлогу,  дихай через зволожений     рушничок, серветку,футболку тощо.

4.На випадок пожежі телефонуй 101. При цьому чітко повідомляй адресу(вулицю, дім, квартиру), код під’їзду,своє ім’я та прізвище , що загорілось і з якої причини.

7. Індивідуальна робота учнів.

(2 учня виконують завдання за картками)

                                Картка

  1. Допиши речення, вибери потрібне, на твій погляд, слово з дужок.

Гратися сірниками (дуже весело, цікаво, можна, небезпечно).

  1. З’єднай частини речення.

Вогонь можна запалювати тільки                з дітьми                     

                                                                              самому

                                                                              з дорослими

3.Роз’єднай на окремі слова, запиши речення.

Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь !

4.Склади речення зі слів, запиши.

Не, під, розпалюй, деревами, багаття.

5.Закресли букви ч, м, с. Прочитай застереження.

Нечзалишаймбезснаглядучелектромприладис !

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.           

1. Тестове опитування.

1.На випадок пожежі телефонуй за номером

а) 102;

б) 101;

в) 103.

2.На новорічне свято я обов’язково візьму

а) бенгальські вогні;

б) петарди;

в) веселий настрій.

3.Скільки приладів потрібно вмикати в одну розетку

а) 1;

б) 3;

в) 2.

4.Не можна розпалювати багаття в

а) безвітряну погоду;

б) суху погоду;

в) холодну погоду.

5.Суши білизну

а) над газовою плитою;

б) на каміні;

в) у ванній кімнаті.

6.Якщо в квартирі багато диму, закрий вологим рушником

а) ніс і рот;

б) очі;

в) рот.

7. До горючих речовин відносяться

а) пісок;

б) папір;

в) вода.

8. Чим не можна гасити бензин?

а) водою;

б) ґрунтом;

в) піском.

2. Гра «Пожежна тривога»

   Учні отримують папірці з назвами предметів пожежогасіння. Вчитель називає різні ситуації виникнення пожежі,а учні намагаються її загасити.

«Загорілась трава»( Ґрунт ,пісок,вода, гілля дерев).

«Задимлене приміщення» ( Рушник, вода) .

«Горить шнур праски ( Суха тканина,ковдра).

3.Вправа «Запитання – відповідь».

  Учитель називає речовину, а учні плескають в долоні, якщо вона належить до горючих.

Пісок, тканина, папір, вода,  дерево, молоко, нафта, цегла,бензин, скло.

V.  Робота «Довідкового бюро».

Розповідь про професію пожежника.

   Пожежники –  захисники життя і здоров’я людей. Це мужні, безстрашні спритні люди. Пожежники готові до героїчного вчинку кожний день. Їх називають рятівниками, бо вони рятують людей, бійцями «вогняного фронту»,тому що, як і на війні, їм щоразу загрожує смертельна небезпека. Адже  кожна пожежа ніколи не буває схожа на іншу, і ніколи точно не можна сказати, що на цей раз в палаючій кімнаті не впаде на тебе.

   26 квітня 1986 року над 4 реактором  Чорнобильської атомної електростанції нічну пітьму розірвало полум’я. Загорівся дах машинного залу. Вогонь міг перекинутися на сусідні реактори, спричинити вибух. Першими до реактора через кілька секунд по тривозі прибули пожежні з охорони електростанції. Вони кинулись у вируюче полум’я не за наказом командира, а за законом совісті.

   Рятівники захистили собою не лише станцію та Європу,вони врятували Землю від загибелі.

VІ. Виконання пісні на протипожежну тематику.

(«Прокинься і співай»)

Пожеж хай ніколи не буває,

Лиха біда всіх обминає.

І мир панує скрізь на всій землі.

Хочемо ми, щоб на планеті,

Щасливі були всі на світі,

І панувала скрізь лиш злагода.

ПР. Нехай же чують всі на світі і дорослі, і малі,

       Що знали й вміли все ми вам розповіли.

       Нехай цих лих не бува, вогонь лиш в серці пала,

  рятівник на службі лиш відпочива

І спокій всіх людей лише оберіга.

VІІ. Підсумок уроку.

        Чи сподобався вам урок?

  • Що нового ви дізнались на уроці?
  • Що нам треба завжди пам’ятати?

VІІІ. Домашнє завдання.

   Дотримуватись правил протипожежної безпеки. Ознайомити з правилами батьків, друзів, сусідів.


«Скажімо наше дружнє «Ні!»

усім пожежам на землі»

ВИХОВНИЙ ЗАХІД

(для учнів початкових класів)

Тема: Скажімо наше дружнє «Ні!» усім пожежам на землі. (для учнів початкових класів)

Мета: Розповісти дітям про історію виникнення вогню, його користь та  небезпеку у житті людини. Розкрити причини виникнення пожеж. Ознайомити з правилами протилежної безпеки. Виховувати бажання  дотримуватись цих правил з метою збереження життя і здоров’я,  виховувати повагу до професій: пожежника і рятувальника

Обладнання: Виставка літератури на протипожежну тему, плакати зі  зображенням: правил поведінки при пожежі; перша  допомога потерпілим, зразки вогнегасників і костюмів  пожежних і рятувальників, малюнки і творчі роботи дітей  початкових класів на дану тему

Монтаж учнів

  1. Хай летять дні за днями

Ми зібралися із вами,

Щоб про користь вогню більше знати,

Протипожежні засоби вивчати,

Причини пожеж виявляти,

Професію рятувальників рекламувати.

  1. І дорослі, і діти це знають:

Наші предки в печерах жили.

Скільки люди себе пам’ятають,

Із вогнем вони дружбу вели.

  1. Із вогнем, щоб у люту негоду

Біля вогнища всіх зігрівав,

Щоб людському великому роду

В холоднечу загинуть не дав.

  1. Тож його берегли, як уміли,

Усесильний гарячий вогонь,

І хоч тисячі літ відшуміли

Люди досі шанують його.

  1. Так вогонь з давнини і донині

Помагає і служить людині.

  1. І до зірок здійснить політ

На кораблях космічних

Допомагає нам вогонь,

Неначе він – магічний.

  1. Він потрібен на заводах,

Літаках і пароходах,

Світить в шахтових проходах,

Рухає автомобілі й поїзди.

Якщо треба ти його знайди.

  1. Отже, без вогню

Ніхто і ніяк не зможе.

Коли якийсь недуг,

Вогонь нам допоможе.

Ведучий. Про виникнення та користь вогню ви тільки що довідались.  А яку небезпеку несе вогонь?

З’являється Відьма –Пожежа (співає)

Сірники ви мої, сірники !

Від вогню від яскравого полум’я,

Я щаслива завжди,

І яке я маю задоволення.

 Відьма – Пожежа. Слухайте уважно, діти!

Як правильно пожежу розпалити:

Спочатку ви по хаті побродіть,

Понишпоріть та сірники знайдіть.

І часу не гайте – розведіть вогонь,

І не гасіть його – Боже боронь!

Хай дим пожежі всі довкіль побачать,

Бо ви герой, а це велика вдача,

І як герой сховайтесь тишком-нишком

Подалі від вогню, хоча б під ліжком.

Учень  Стій-но – злодюго – Відьмо, стій!

Ти так навчать дітей не смій!

Разом з дітьми ми про небезпеку

Вивчаємо правила нелегкі.

І щоб навік тебе здолати,

Ми їх повинні твердо знати.

Про пожежу швидко,

Старшим сповіщай,

Подзвони хутенько,

Подзвони, мій друже,

У пожежну службу номер 101!

 Відьма Пожежа (стає на коліна) У пожежну службу? Не дзвони!

Краще я втечу подалі від біди.

Учень Іди геть, пропади! Не повертайся більше сюди.

Ведуча Діти, не слухайте порад Відьми- Пожежі. А чітко дотримуйтесь правил протипожежної безпеки.

Монтаж учнів

1. Якщо ж ви помітили ознаки пожежі – не панікуйте.

2. Спочатку з’ясуйте, що горить.

3. Якщо це електроприлади – негайно вимкніть із розетки.

4. Якщо щось інше із предметів, візьміть хутко ковдру, рядно, намочіть їх у воді і накрийте вогонь або просто залийте водою.

5. Якщо ж ви самі не в змозі ліквідувати вогонь - мерщій викличте пожежну охорону.

6. Якщо підете в гості з дому

Надовго до своїх знайомих,

Про газ і струм не забувайте,

Ретельно все перевіряйте,

Без догляду не залишайте.

7. Якщо в сім’ї маленькі діти

І вміють сірники палити,

То пустощі з вогнем завжди

Привести можуть до біди.

Дітей самих не покидайте,

І сірники від них ховайте!

7.Якщо колись в якусь годину

Ви десь помітили жарину,

Її ви швидко погасіть

З –за неї може все згоріти.

Тож знайте вимоги пожежні,

Будьте пильні з вогнем, обережні!

7. У світі безліч речовин –

І спирт, і газ, і керосин.

Вони загальну рису мають:

Від іскри навіть вибухають.

Про це завжди пам’ятайте

Й подалі від вогню ховайте!

7.Вогню боятися не треба

Якщо прядок в домі є

Коли працюють справно речі –

Магнітофони, праски, печі

І телевізор, й газ плита –

Пожежа в дім не завіта.

Ведуча Приборкати вогонь, врятувати людей і тварин, швидко прибути на допомогу вміють і можуть відважні пожежники. Про їх героїзм ми часто чуємо по радіо і телебаченню, читаємо в газетах. А учні нашої школи заспівають «Пісню про пожежників».

Пісня про пожежних ( на мелодію пісні «Ати –бати йшли солдати»)

Кожен день, кожну годину

Чує кожен з нас

Про пожежі, про обвали

В світі раз у раз.

І несуть почесну вахту

Дуже непросту –

Народна служба порятунку

Завжди на посту!

І рятують з горя, з бід, з нещастя,

І відводять від людей напастя.

І в якому б столітті ми не жили –

Потрібні рятувальники, завжди усім були.

Ведучий Пожежники спеціально тренуються, щоб уміти гасити будь-яку пожежу. Зараз ми проведемо конкурс «Юних пожежників».

1.Хто швидше наносить води (конкурс на рухливість).

2.Хто швидше врятує тварин під час пожежі, долаючи вузький лаз (конкурс на спритність).

3.Хто швидше перенесе потерпілих під час пожежі у безпечне місце (конкурс на кмітливість).

Ведучий Відвагою і мужністю пожежних часто захоплюються дівчата. До вашої уваги: Сценка «Мій обранець»

  • Послухай новину! Я виходжу заміж!
  • І який він, твій обранець?
  • А хто ж він?
  • Пожежний!
  • Повезло тобі ж! Адже найкращі чоловіки – у військах Міністерства з надзвичайних ситуацій.
  • І все – таки краще вийти за депутата – у нього більша зарплата!

Ведучий Наші пожежні – це супер, це клас!

І від біди захистять усіх нас.

Та пам’ятати ми маємо завжди:

Від сірника – один крок до біди!

Вірш «Сірник і Запальничка» Л.Коваль

(інсценізація)

Спитав сірник у запальнички:

«Чого похнюпилась, сестричко?»

Вона зітхнула: «Бо щоднини

Мене для гри бере хлопчина.

Того не хоче зрозуміти,

Що небезпечно так робити:

В мені, хоч я і невеличка,

Страшний вогонь! Я – запальничка!».

Сірник сказав : «Тут не до сміху,

Бо від вогню буває лихо…

А там, де я живу, хлопчина –

Розумна змалечку дитина:

Мене ніколи не займає.

Від сірника – він добре знає –

Пожежа може запалити…

Про це всім треба пам’ятати!»

Ведуча А зараз – реклама! А рекламувати будемо засоби, які допоможуть заподіяти біді –  зберегти життя.

1. Вогнегасник пінний.

Вогнегасники бувають пінні.

Вже сто років вони незамінні.

Добре піною гасять вони,

І папір, і потік рідини!

Ведучий Але електричні прилади пінним вогнегасником гасити не можна.

2. Вогнегасник вуглекислотний

Дуже надійні, дуже добротні,

Вогнегасники вуглекислотні.

(Учні демонструють зразки вогнегасників).

Ведучий Гра «Так – ні»

Зіграти хочеться мені

Із вами друзі, в «так?» чи «ні?»

Я вам питання задаю,

Готуйте відповідь свою.

  • Найчастіше пожежі виникають через не вимкнені електричні прилади (так).
  • Найбільша кількість пожеж виникає через пустощі дітей з вогнем (так).
  • Переміщення людей у безпечне місце називається евакуацією (так).
  • Під час пожежі треба метушитися, бігати, кричати, створювати паніку (ні).
  • Під час пожежі треба зателефонувати за номером «102» (ні).
  • Телефон пожежної команди «101» (так).
  • Найцінніше, що треба врятувати під час пожежі – це іграшки (ні).

Ведучий Пожежі кожен рік завдають нашій державі великі збитки. Значні кошти втрачає держава на гасіння пожеж. Щоб уникнути таких трагічних наслідків, усі, в тому числі і діти повинні дотримуватись вимог пожежної безпеки. Тільки за таких умов наше життя та матеріальні надбання будуть збереженні.

Танець «Приборкання вогню» (виконують учні початкових класів)

Підсумок : Учні:

1. Ми віримо, що, зло, біда, -

Не будуть людям заважати!

Тому сьогодні вам усім

Ми хочемо щиро побажати.

2. Дай, Бог, вам, друзі, щоб сирени

Пожежні на сполох не били!

І до останньої хвилини

Ви всі в добрі й безпеці жили!

docx
Додано
9 січня
Переглядів
878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку