Тема: "Права дитини"

Про матеріал
Тема: «Права дитини.» Мета: Формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з їх основними правами та обов’язками Навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Дати уявлення про поняття «право», «Конституція». Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості. Тип уроку: комбінований Обладнання: демонстраційний , ілюстраційні картини із зображенням прав дитини, Конституція України, телеграми, зошити, пам’ятки про права та обов’язки дітей.
Перегляд файлу

Тема: «Права дитини.»                   

Мета: Формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з їх основними правами та обов’язками Навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Дати уявлення про поняття   «право», «Конституція». Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.  

Тип уроку: комбінований

Обладнання: демонстраційний , ілюстраційні картини із зображенням прав дитини, Конституція України,  телеграми, зошити, пам’ятки про права та обов’язки  дітей. 

Хід уроку

 

I. Організація класу          

1. Привітання

-Нумо, діти, підведіться,

Один одному всміхніться.

Чули, вже дзвенів дзвінок –

Починаємо урок.

2. Настанова на урок

а) -Всі сідайте тихо, діти.

    Домовляймось не шуміти,

    На уроці не дрімати,

    Руки вчасно підіймати

    А щоб не було мороки

    Всі готові до уроку?

    То ж гаразд, часу не гаймо

    І урок розпочинаймо.

 б) Девіз уроку: "Працюй наполегливо, швидко, старанно,

                                Щоб жодна хвилина не втратилась марно".

II. Вступ до теми.

1.Таєсмничо-чарівна хвилинка.  («Чарівна скринька»)

- Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідати своїм однокласникам, кого ви там побачили. І мовчіть до того часу, аж поки всі охочі не зазирнуть на дно скриньки.

   (Звучить фонозапис щебетання птахів, під який відкривається скринька.  Діти по черзі заглядають у скриньку.)

- То кого ви побачити у чарівній скринці? (себе)

- Так, ви побачили у чарівному дзеркальці кожен себе – людину. Адже людина – найцінніший скарб.

    Кожен з вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме більше такої на цій Землі немає і ніколи не було.

   Ось послухайте, як про це співає відома українська артистка Оксана Білозір. СЛАЙД 3

2. Пісня О. Білозір «Неповторна кожна людина».  (звучить аудіо запис пісні)

Кожна доля єдина, єдина

І вона неповторна знов.

Неповторна кожна людина,

Неповторна кожна любов.

-Діти, ви говорите по-різному, кожен має свою родину, свою домівку, свою долю, свій характер, маєте різних друзів. Через те, що ви такі різні інколи виникають суперечки. Але ви завжди повинні пам’ятати, що ніколи не можна ображати людину, не можна принижувати людську гідність. Тому люди живуть, дотримуючись певних правил. Без правил життя було б просто не можливе. Існує чимало правил: правила у сім'ї, у школі, у грі, в житті.

 -Навколо нас – дуже багато правил. І серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають Закон.  Кожна країна, кожна держава має свої Основні закони. Основним Законом нашої держави є Конституція України.

-Погляньте на цю книжечку, що я тримаю у руках. Хто її впізнає? (Показую Конституцію України) СЛАЙД 4

-Так це Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо сьогодні в нашій країні.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Слово вчителя.

-Діти, сьогодні до нас на урок завітала Сова. СЛАЙД 5

-А символом чого у народі є Сова?    ( мудрості)

-Отже, пропоную вам попрацювати та ребус Сови розв’язати! Хто правильно розгадає ребус, той першим дізнається про що ми будемо вести розмову на сьогоднішньому уроці.

- Сьогодні ми поговоримо про ……… СЛАЙД 6

Так, тема нашого уроку: " Права дитини.».

  -Ми  сьогодні повинні познайомитись з такими поняттями, як «Декларація», «Конвенція». «Конституція», право,обов’язок.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Слово вчителя.

- Діти, що потрібно для того, аби дитина виросла? (їсти, гратися, займатися фізкультурою, вчитися, спілкуватися, дотримуватись здорового способу життя.)

- На все, що ви зараз сказали, ви маєте право.

- А що таке «право»? – запитаєте ви. 

2. Словникова скарбничка СЛАЙД 7

Право – система обов’язкових дій для всіх, формально зазначених правил поведінки.

А ще: Право – надана законом держави можливість здійснювати певну діяльність.

3. Розповідь учителя

Увагу на дітей почали  звертати тільки в XVII- XVIIIст.

А в 1924 р. в  м. Женева – прийнятий перший документ про потреби дітей –  Декларацію прав дитини. СЛАЙД 8

    Декларація – офіційна заява, проголошення основних принципів за якими ви живете. Ці рекомендації рекомендовані для реалізації у всіх країнах.

Декларація – офіційне проголошення основних принципів, а також документ, в якому вони викладені. СЛАЙД 9

  Упродовж XX століття було прийнято ряд документів, спрямованих на захист дітей, дитинства.

    Послухайте  уважно, скільки правових документів було прийнято, щоб виробити та вдосконалити права дитини.

1924р. – перша Декларація прав дитини.

1948р. – Загальна Декларація прав людини

1959р. – Конвенція ООН про права дитини. СЛАЙД 10

Конвенція ООН це….

Книга прав дитини – це закон,

Вона називається Конвенція ООН.

Прогресивні країни світу її підписали,

Щоб права всі діти мали. СЛАЙД 11

     ООН – міжнародна організація, до якої входить більше 150 країн світу, утворена в 1945р.

    Це  організація, яка приймає міжнародні  закони за згодою держав і намагається контролювати їх дотримання, стежити за безпекою в світі і не допускати війни.

    Наша ж держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. Тому в 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції і зобов’язалася її виконувати.

  Наша країна дбає про дітей, але і в нашій країні є випадки, коли порушуються права дитини. Є ще багато проблем і, можливо частину їх зможете вирішити ви, коли станете дорослими. Ви ще дуже юні, але повинні знати й розуміти проголошені в Конвенції права, брати активну участь у їх втіленні в життя.

4. Робота в групах

1. Права дітей

-Зараз я об’єднаю вас у 7 груп за назвами днів тижня.

Кожна група отримує картку з малюнком та три картки із написами, що виражають певне право дитини. Завдання: визначити, яке право показано на малюнку, приклеїти (або дописати) продовження речення (додаток 2).


2. Зараз я об’єднаю вас у 4 групи за назвами пір року.

Кожна група отримує картку з алфавітом, де пронумеровані літери, а також картку з шифром «Обов’язки  дитини». Завдання: розшифрувати напис (додаток 3).

3.  Робота на індивідуальних картках.

  •            Позначте знаком «+», які обов’язки ви маєте в сім’ї. Своє улюблене заняття розмалюйте (додаток 4).

Підсумок:

Діти мають права, які дозволяють щасливо і повноцінно жити. Діти також мають обов’язки, які треба виконувати.

5. Слово вчителя.

- Діти, серед записаних вами прав є право на відпочинок. То давайте і ми з вами відпочинемо.

Руханка СЛАЙД 12

6. Пошта казкових героїв.

- Діти, поки ви відпочивали на адресу вашого класу прийшли якісь незвичайні телеграми. CЛАЙД 13

   Прошу вас розібратися, що це за телеграми. Від кого вони? І які права порушені і чиї .

Телеграма 1.  СЛАЙД 14

 Вельмишановні діти! Допоможіть!Вовк хоче з'їсти моїх козенят! 

              (Кізонька – мати, « Вовк і 7 козенят», - право на життя)

Телеграма 2. СЛАЙД 16

 Мудрим школярам! Рятуйте! П'єро та Мальвіну ображає Карабас  Барабас.

     ( Буратіно. «Золотий ключик», - жорстоке ставлення, насильство)

Телеграма 3. СЛАЙД 18

 Я зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та  прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви розкажіть.  ( «Коза-дереза», право на житло)

Телеграма 4. СЛАЙД 20

                          Роботи багато!

                          Не встигну ніяк!

                          Та й що одягну я!

                          Це ж свято! Це бал!

                          А, може, мені допоможете ви

                          Так хочу сьогодні на бал я піти.

   ( «Попелюшка», - на відпочинок, на дозвілля, на свободу і особисте життя, на свободу думки і слова, на володіння і користування своєю власністю)

   Телеграма 5. СЛАЙД 22

                           « В бочку з сином посадили

                             Засмолили, покотили.

                             Та й пустили в океан –

                             Мов велів так цар Салтан».

(Королева, А. С. Пушкін «Казка про царя Салтана», - право на життя.)                                                                     

Телеграма 6. СЛАЙД 24

                     Діти! Прошу у вас я допомоги! Як бути?

                     Що робити? Не в силі я уже терпіть.

                     Гидким мене всі називають, всі ображають

                   та щипають.(«Гидке-каченя», - право на гідність, повагу.)

Телеграма 7. СЛАЙД 26

 Благаю у вас я допомоги! Сиджу на дереві старому. А зла  Змія Яга його вже майже догриза. Як не поможите мені, мене засмажать у печі.

                («Івасик-Телесик»,- право на життя.)

Телеграма 8.  СЛАЙД 28  

Любі друзі! Поможіть!

Дід з бабою спалили моє гніздечко!

Як мені бути?

           ( «Кривенька-качечка», - право на особисті речі, на життя)

- Діти, а в яких ще казках були порушені права казкових героїв?

7.  Дайте відповідь на запитання:

- Яке найбільше багатство в житті кожної людини?  (здоров'я)

- Хто  піклуються про ваше  здоров'я  у вашій родині?

- Отже, ви зрозуміли, що для того щоб бути здоровим, потрібно піклуватися і про своє здоров'я, і про здоров'я рідних вам людей. Тому поряд з правами ми маємо ще й обов'язки.

   А так, як ми живемо у суспільстві, то піклуватися потрібно і про своїх друзів, і про однокласників, і про тих людей з якими ми поряд. Адже держава піклується про нас.

    Права і обов’язки будь-якої людини, будь-якої дитини взаємопов'язані і дуже важливі, життя буде гармонійним і справедливим за умови, якщо кожна людина дотримуватиметься своїх прав і не забуватиме про свої обов’язки, як гарантію дотримання прав інших.

Скажіть будь ласка, як ви думаєте, який обов’язок для вас є найголовнішим у школі?

V. Узагальнення вивченого

1. Слово вчителя.

- Дорогі діти, давайте подивимося чи ми старанно працювали, чи все засвоїли, запам’ятали.

А для цього ми пограємо гру. Коли я називатиму право ви плескаєте в долоньки, а коли обов’язок – ні

*  на життя

*  на ім'я і громадянство

* на власну думку

* старанно вчитися

* на житло

*  робити щеплення

* медичне обслуговування

* на освіту

* на відпочинок

* заняття спортом

* відвідувати школу

* на захист від завдання фізичної і моральної шкоди

* на захист від жорстокого ставлення і покарання

* вживати овочі і фрукти

* на повноцінне харчування

*на вільне спілкування.

2. Перегляд мультфільмe про права дитини. CЛАЙД 30

VI. Підсумок уроку.

1. Вправа «Мікрофон»

- Чи сподобався урок?

- Що  ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

-Що запам’яталося ?

2.Підсумок

-Саме у школі, діти, у вас є можливість поповнити  свою  скарбничку  знань, тому  що навчання – це  прихований  скарб, це  світ знань про людей та їх оточення. Вчіться, щоб знати, діяти і жити. Я впевнена, що зерна науки дадуть добрі сходи і зростуть у ваших думках урожаєм мудрості та натхнення.

Ростіть здоровими, досягайте високих результатів у навчанні та завжди будьте активними у громадському житті. Будьте щасливими, досягайте своєї мети у житті! Успіхів Вам у навчанні.   Памятайте:                                                                   

            З часом пізнається світ, пізнається доля,

            Пізнається і життя - на те твоя воля.

            Будь людиною простою, май хорошу душу.

            Бо людина - це є ти. Обійди калюжу.

            Якщо є сторонній шлях, піди по сухому,

            Тільки скривдити себе не давай нікому.

            Полюби усіх навколо, це тобі потрібно,

            І своє звання - людина - ти відстоюй гідно.

- Дорогі діти, наш урок добіг кінця.

 

 

 

docx
Додано
13 січня 2021
Переглядів
472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку