26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Тема: Правила і процедури загартовування. Практична робота: «Гра "Одягни ляльку" (вибір одягу за погодою)»

Про матеріал
Мета: формувати в учнів навички піклування про своє здоров’я; дати уявлення про загартовування, види загартовування; розвивати інтерес до загартовування за допомогою природних чинників: сонця, повітря, води; виховувати бажання систематично займатися процедурами загартовування, прагнути зміцнювати й оздоровлювати свій організм.
Перегляд файлу

 

Основи здоров’я

Урок 12

Тема: Правила і процедури загартовування. Практична робота: «Гра "Одягни ляльку" (вибір одягу за погодою)»

Мета: формувати в учнів навички піклування про своє здоров’я; дати уявлення про загартовування, види загартовування; розвивати інтерес до загартовування за допомогою природних чинників: сонця, повітря, води; виховувати бажання систематично займатися процедурами загартовування, прагнути зміцнювати й оздоровлювати свій організм.

Очікувані результати: учні повинні знати про важливість загартовування; учні повинні вміти розрізняти способи загартовування.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, лялька, одяг для ляльки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

1. Організаційний момент

2. Перевірка виконання домашнього завдання

Усне опитування.

  • Чому фізичні вправи важливі для здоров’я?

- Що належить до фізичних вправ?

3. Актуалізація опорних знань учнів

Відгадування загадок.

  • Ранком хтось не поспішає,

Жовту кульку надуває,

А як випустить її —

Стає світло на землі.

 (Сонце.)

  • Дуже лагідна, слухняна,

Доброзичлива я панна,

Але якщо закортить,

Можу камінь підточить.

 (Вода.)

  • Сам не бачить і не чує,

Ходить, дме, свистить, вирує,

Кого в полі втрапить —

Того б’є і гладить.

  (Вітер.)

- Що об’єднує ці відгадки? (Сонце, вода, вітер — це природа.)

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Гра «Склади прислів’я».

  • Розставте слова так, щоб вийшло прислів’я. Поясніть його значення. (На дошці записані слова.)

вода сонце ваші друзі повітря кращі

5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

5.1. Розповідь учителя.

Для людини природа — це дім. Усе, що їй потрібно для життя, вона отримує від природи. Ще в давні часи вчені зрозуміли необхідність використання людиною природно-кліматичних чинників, які загартовують організм.

Сонце випромінює світло і тепло. Під дією сонячних променів у людському організмі утворюється вітамін D, який сприяє росту і розвитку дітей, захисту від інфекцій. Сонце допомагає загартовуватися. Під дією сонячних променів гинуть хвороботворні мікроби, покращується обмін речовин.

Чисте повітря — дар природи, а доля людини — запорука здоров’я. Загартовування повітрям найдоступніше. Яскравим прикладом загартовування є факт пристосування шкіри обличчя і кистей рук до низької температури навколишнього повітря взимку. Усі види зимового спорту пов’язані із загартуванням холодним повітрям. Кращому загартуванню сприяє систематичне перебування на свіжому повітрі. Тому слід узяти за правило: повітряні ванни — в будь-яку погоду, крім сильного дощу.

Найпростіші та найдоступніші форми загартовування водою — обтирання та обливання. Обтирання бажано проводити після ранкової гімнастики протягом 1–2 хвилин. Тіло швидко обтирають віджатою губкою, кінцем рушника, рукавичкою, потім швидко розтирають насухо рушником до появи рожевого кольору й відчуття приємного тепла.

Обливання починають після звикання до обтирання через 1–1,5 місяця. Температура води для обливання +35 °С. Поступово вона знижується до +19 °С...+20 °С.

Літні купання — найприємніший вид загартовування водою. Але не слід забувати про поступовість і обережність. Вода для перших купань має прогрітися до +22 °С. Тривалість першого купання 2–4 хвилини. Через кілька днів можна плавати і грати у воді близько 10 хвилин.

— Про які ще способи загартовування ви знаєте? (Ходіння босоніж, купання у холодній воді взимку.)

Основні чинники загартовування — сонце, повітря і вода. Розумне застосування їх допоможе вашому організму звикнути до змін зовнішнього середовища й виробити несприйнятливість до застудних захворювань, підвищить працездатність.

Правильному фізичному розвитку та зміцненню здоров’я сприяє дотримання основних правил загартовування:

а) загартовувати організм слід систематично (щоденно в будь-яку пору року);

б) температуру повітря й води слід поступово знижувати, а тривалість кожної процедури підвищувати;

в) використовувати всі засоби загартовування в комплексі;

г) враховувати індивідуальну реакцію організму на процес загартовування;

д) поєднувати процес загартовування з руховою активністю (іграми, плаванням, катанням на лижах, санчатах, ковзанах);

е) одягатися відповідно до погоди, остерігаючись перегрівання чи переохолодження організму.

 

Загартовуючись сонячним промінням, слід пам’ятати про такі правила:

 Сонячні ванни корисні з 8 до 11 години і з 15 години до кінця денної сонячної активності.

 Приймати сонячні ванни потрібно через 1–1,5 години після їди, не приймати їх натщесерце.

 Перебувати на сонці слід у світлому капелюсі.

 Починати приймати сонячні ванни краще з 4–5 хвилин, поступово збільшуючи їх до 35–40 хвилин.

 Щоб уникнути опіків, необхідно час від часу змінювати положення тіла.

 Чергувати сонячні ванни з купанням. Після купання насухо обтертися рушником. Купатися часто не рекомендується.

 Після сонячних ванн і купання слід відпочити в затінку.

 При перших ознаках нездужання (погане самопочуття, прискорене серцебиття, нудота, головний біль) необхідно припинити приймання сонячних ванн.

 Перебувати довго на сонці не можна, це може призвести до сонячного опіку або удару.

1) Що таке загартовування?

2) Для чого потрібно загартовуватися?

3) Чинники загартовування.

5.2. Робота з підручником.

а) Розгляд і аналіз малюнків.

б) Читання та обговорення тексту підручника.

в) Відповіді на запитання.

5.3. Робота в зошиті.

5.4. Колективне складання правил загартовування та запис їх на дошці.

5.5. Оздоровча хвилинка.

Оздоровча хвилинка.

Станем струнко! Руки в боки!

Пострибаєм, як сороки,

Як сороки-білобоки.

Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

А тепер, як жабенята,

Хочем трохи пострибати.

Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

Щоб спочила голова.

(Л. Кондрацька)

6. Узагальнення та закріплення нових знань

6.1. Гра «Так чи ні».

Мета: закріплювати знання учнів про методи загартовування.

Діти плескають у долоні, коли чують, як можна загартовуватися.

Перебувати на свіжому повітрі.

Грати м’ячем.

Вітатися з дорослими.

Голосно кричати.

Читати книгу.

Обтиратися мокрим рушником.

Ходити босоніж по траві, піску, гальці.

Одягатися відповідно до погоди.

Висновок: Загартовуватися краще комплексно — і повітрям, і водою, і сонцем, але обов’язково зважати на пору року.

6.2. Практична робота. Гра «Одягни ляльку».

На столі лежать: лялька, одяг для ляльки або малюнки із зображенням одягу.

Один із учнів називає пору року, інший обирає одяг залежно від пори року і виду занять на прогулянці.

- Чому саме цей одяг обрали?

6.3.Бесіда.

- Доведіть, що загартовування позитивно впливає на організм людини.

Висновок: Якщо дитина загартована, вона рідко хворіє, завжди має гарний настрій.

6.4. Літературна хвилинка.

Завдання: прочитати й обговорити зміст вірша.

Повинні завжди люди робити вірний шаг.

Здорові мають бути і тіло, і душа.

Вода, повітря, сонце, зарядка, спорт, режим:

Радій життю, мій друже! Здоров’я бережи!

 (О. Чеботарьов)

7. Підбиття підсумків уроку

Відгадування загадок.

  • Я малюю на вікні

Вам сніжиночки малі.(Мороз.)

  • Роботи я багато маю —

Всіх на світі напуваю.(Вода.)

  • Я — мороза менший братик,

Дошкулить вам буду радий.(Холод.)

  • Перли ніч порозсипала.

Сонце встало та й зібрало.(Роса.)

  • По небу гуляє,

Весь світ зігріває.(Сонце.)

  • Знає мене істота кожна,

Без мене дихати не можна.(Повітря.)

  • Босоніж по мені стрибай,

Здоров’я й сили набирай.(Земля.)

— Що допомагає людині загартовуватись?

— Як ви загартовуєтесь?

Висновок: Треба зміцнювати свій організм загартуванням.

Інтерактивна гра «Мікрофон».

Мета: узагальнити знання учнів про загартовування.

  • Як загартовувати свій організм?
  • Доведіть, що вода корисна для здоров’я.
  • Які процедури називаються повітряними ваннами?
  • Які правила слід пам’ятати, щоб зміцнювати здоров’я за допомогою повітря?

Висновок: Треба постійно зміцнювати й загартовувати свій організм.

8. Домашнє завдання

До уроку«Правила і процедури загартовування. Практична робота: “Гра “Одягни ляльку” (вибір одягу за погодою)»

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
12 березня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку