Тема: Природні скарби України
Мета: дати уявлення про природні багатства України: напрями господарства, корисні копалини ; формувати в школярів громадянську та просторову компетентність, національну свідомість;розвивати увагу,пам'ять,мислення; виховувати гуманне ставлення до природних скарбів України, викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.
Тип уроку: комбінований
Вид: урок-змагання
Технології і методи: розповідь, бесіда, пояснення; ілюстрація; робота з підручником, вправи; «Асоціативний куща»
Здоров'я зберегаючі технології: рухлива фізкультхвилинка
Міжпредметна інтеграція: фізичне виховання, природознавство, літературне читання
Обладнання уроку: Карта України, картки для групової та індивідуальної роботи.
Основні поняття й терміни: скарб
Тема: Природні скарби України
Мета: дати уявлення про природні багатства України: напрями господарства, корисні копалини ; формувати в школярів громадянську та просторову компетентність, національну свідомість;розвивати увагу,пам’ять,мислення; виховувати гуманне ставлення до природних скарбів України, викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.
Тип уроку: комбінований
Вид: урок-змагання
Технології і методи: розповідь, бесіда, пояснення; ілюстрація; робота з підручником, вправи; «Асоціативний куща»
Здоров’я зберегаючі технології: рухлива фізкультхвилинка
Міжпредметна інтеграція: фізичне виховання, природознавство, літературне читання
Обладнання уроку: Карта України, картки для групової та індивідуальної роботи.
Основні поняття й терміни: скарб
Література: Я у світі.3 клас:підруч. для загальноосвіт.закл./Н.М.Бібік –Х.:вид.група «Основа»,2014.-160с.:іл.
http://sophia.sophiakievska.org/uk/node/9, http://ua.igotoworld.com/ua/poi_object/2459.htm
Хід уроку
І. Організація класу, створення позитивного настрою (1хв)
У – спішний (урок)
Р – розумний (вчитель)
О – організовані (учні)
К – кмітливі (учні)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (5 хв)
1 команда - Рубін
- Пригадайте і запишіть національні символи України
2 команда - Смарагд
Пригадайте і запишіть державні символи України
3 команда - Алмаз
- Пригадайте і запишіть , слова які багато значать для українського народу( 3 слова)
Звіт груп.
ІІІ. Актуалізація опорних знань (1 ХВ.)
1. Читання вірша
Будем у світ мандрувати.
Будем скарби України вивчати!
Перед нами – нелегкі задачі.
Тож хвилини не втрачаєм,
Все нове запам’ятаєм.
2. Робота з словником
- Ви не раз у розмові чули та вживали слово скарб. А що ж воно означає?
- Із тлумачного словника дізнаємося, що
Скарб – це
1. Коштовності, гроші, цінні речі.
2. Духовні та культурні цінності, що створила людина.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку Станція «Загадкова» (об’єднання в групи.)
- Визначіть тему уроку, прочитавши анаграму.
ВОТЯ НАЇКРА – НАЇУКАР(Твоя країна-Україна,
ДРОНІПРИ КАСБИР КУРАНИЇ(Природні скарби України)
- Девізом уроку будуть слова:
Моя найкраща в світі сторона!
Чарівна, неповторна
Україна!
Для мене в цілім світі ти одна
І мила, й рідна, дорога.
V.Вивчення нового матеріалу.
1. Побудова асоціативного куща (гронування).
- Закрийте очі і подумайте, що ви уявляєте, почувши слово Україна?(5 ХВ.)
(ВУГІЛЛЯ, ГАЗ, ЦУКРОВИЙ БУРЯК, ГОСПОДАРСТВО, КОРИСНІ КОПАЛИНИ, НАФТУ, ВУГІЛЛЯ, СІЛЬ, ТОРФ)
Загадки
Роблять з неї для машин і солярку, і бензин. (Нафта.)
Усіх коней обжену, кого хоч наздожену. (Автомобіль.)
Повіз близняток цілий десяток. (Електровоз.)
І мотор у мене є, що життя мені дає. (Літак.)
По ньому мчить залізний кінь - сороканіжка. (Залізниця.)
А два тижні одцвітає, а два тижні наливає,
А два тижні підсихає? (Пшениця.)
З чого ж чорні паляниці? (Жито.)
За сонцем повертаю я голову свою. (Соняшник.)
Давайте тепер устно доповними асоціативний кущ за допомогою розгаданих загадок.
2.Фізкультминутка
- А тепер давайте трохи відпочинемо. Встаньте з-за парт. Повторюйте за мною слова і рухи.
Тихо! Тихше! Тихіше!
Вітер дерева колише.
Вправо-вліво згинає
Та до землі прихиляє.
Ш-ш-ш! Вітер шепоче,
теж відпочити хоче.
Та-ша-ша! Затихай!
Сядь тихенько, спочивай...
Іше-іше-іше!
Тихо! Тихше! Тихіше!
— Відпочили? Сядьте!
До роботи приступайте!
3. Розповідь учителя про Україну.( 1 ХВ)
Ви вже знаєте, що ми живемо на багатій квітучій землі. Ще в прадавні часи первісні люди відчували потребу в праці: добуваючи їжу, будуючи житло, виготовляючи одяг
та речі побуту…Для цього люди повинні працювати, розумно використовувати всі багатства, які є в країні. Що краще люди працюють, то краще живуть.
Звичайно від обставин життя, природних умов, місця проживання одні луди ловили рибу, другі полювали, а інші висівали зернятка в розпушену палицею землю. І так склалося, що в Україні розвинені різні напрями господарства.
3.Робота з підручником (с. 114-115)
- Відкрийте підручник на сторінці 114. Прочитаємо текст ланцюжком по реченню, починаючи с парти від вікна.
— Що із прочитаного було вам знайоме?
— Що нового ви дізналися?
— Що сприяє розвитку різних напрямів господарства в Україні? ,
— Що вирощують в Україні?
— Які галузі тваринництва розвинені в Україні?
— Які і де добувають корисні копалини?
— Яке найбільше родовище солі?
— Розгляньте карту в кінці підручника. Розкажіть, що видобувають, виготовляють,вирощують люди вашого краю.
— Прочитаємо рубрику ≪Чи знаєш ти?≫ на с. 115 дощиком.
- Що вирощують в Україні? ( В Україні вирощують зернові, картоплю, цукрові буряки, соняшник, кормові культури. На півдні, у Криму, вирощують виноград.)
- Яке найцінніше багатство України? ( корисні копалини)
- Які саме? Перерахуйте. ( Камяне вугілля, зосередженого в Донбасі, а також у Львівській і Волинській областях. Залізну руду видобувають у Кроворіжжі) А іще що?( Крім кам’яного вугілля, на території нашої держави, зокрема в Кіровоградській і Закарпанатській областях, видобувають буре вугілля)
VІ. Узагальнення і систематизація знань
1.Робота з картою.
- У мене для кожної команди конверт з завданням. Але перед тим я як роздати я вам поясню, що вам потрібно буде робити. В конверті знаходяться корисні копалини, які ви повинні позначити на карті, що на дошці. А допоможе вам в цьому карта, що знаходиться в підручнику. По одну з команди без підручника підходить до карти і прикріплює позначку. І так почнемо. Даю 2 хвилини на підготовку, а потім почне одна із команд.
2. Заповніть таблицю
- Для узагальнення роботи з картою заповніть таблицю. Хто перший виконає завдання отримає 3 скарби, другий – 2 скарби, а третій – 1 скарб. Але тільки за правильно заповнені таблиці. Якщо таблиця буде заповнена не правильно відповідь не зараховується.
Корисна копалина |
Місце видобування |
Кам’яне вугілля |
|
|
|
Буре вугілля |
|
|
|
Залізна руда |
|
Сіль |
|
|
|
Граніт, мармур,кварц |
|
|
|
Торф |
|
VІI. Підведення підсумків уроку і повідомлення
Команду переможця привітаємо оплесками. Всій команді, що зайняла перше місце поставимо 10 балів, 2 місце – 9 балів, 3 місце – 8 балів за урок.
Інтерактивна технологія
-Відкрийте щоденники та запишіть домашнє завдання – сторінка 114-115
Рубин
1