Тема: Природні скарби України Мета: дати уявлення про природні багатства України: напрями господарства, корисні копалини ; формувати в школярів громадянську та просторову ком

Про матеріал

Тема: Природні скарби України

Мета: дати уявлення про природні багатства України: напрями господарства, корисні копалини ; формувати в школярів громадянську та просторову компетентність, національну свідомість;розвивати увагу,пам'ять,мислення; виховувати гуманне ставлення до природних скарбів України, викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.

Тип уроку: комбінований

Вид: урок-змагання

Технології і методи: розповідь, бесіда, пояснення; ілюстрація; робота з підручником, вправи; «Асоціативний куща»

Здоров'я зберегаючі технології: рухлива фізкультхвилинка

Міжпредметна інтеграція: фізичне виховання, природознавство, літературне читання

Обладнання уроку: Карта України, картки для групової та індивідуальної роботи.

Основні поняття й терміни: скарб

Перегляд файлу

 

Тема: Природні скарби України

Мета: дати   уявлення  про природні  багатства  України: напрями господарства, корисні копалини ; формувати в школярів громадянську та просторову  компетентність, національну свідомість;розвивати увагу,пам’ять,мислення; виховувати гуманне ставлення до природних скарбів України,  викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.

Тип уроку: комбінований

Вид: урок-змагання

Технології і методи: розповідь, бесіда, пояснення; ілюстрація; робота з підручником, вправи; «Асоціативний куща»

Здоров’я зберегаючі технології:  рухлива фізкультхвилинка

Міжпредметна інтеграція: фізичне виховання, природознавство, літературне читання

Обладнання уроку: Карта України, картки для групової та індивідуальної роботи.

Основні поняття й терміни: скарб

Література: Я у світі.3 клас:підруч. для загальноосвіт.закл./Н.М.Бібік –Х.:вид.група «Основа»,2014.-160с.:іл.

 http://sophia.sophiakievska.org/uk/node/9, http://ua.igotoworld.com/ua/poi_object/2459.htm

 

Хід уроку

І. Організація класу, створення позитивного настрою (1хв)

  • Добрий день,мене звуть Катерина Сергіївна, сьогодні урок «Я у світі» проведу я
  • Для того, щоб настроїтись на урок  давайте на кожну букву слова «урок» придумаємо слово. І не просто слово, а те що буде характеризувати

У – спішний  (урок)

Р – розумний (вчитель)

О – організовані (учні)

К – кмітливі (учні)

ІІ. Перевірка домашнього завдання (5 хв)

  • Давай с вами розділимося на команди и по рядах 1 ряд – Рубін,  2 ряд – Смарагд, 3 ряд – Алмаз.
  • Почнемо ми наше змагання  «Бліц – турніру.»Я сталю питання кожній  команді по черзі. Якщо команда не знає відповіді, то на це питання відповідають інші команди. Кожній команді за правильну відповідь свій дорогоцінний камінь в скриньку, яка є в кожній команді. Не забувайте, що за викрикування з команд будуть зніматися скарби.
  •  Почнемо с команди Рубін.
  •                     Найбільше місто України. (Київ.)
  •                     Найбільша річка України. (Дніпро.)
  •                     Найглибше озеро. (Світязь на Волині.)
  •                     Найбільше озеро. (Ялпуг в Одеській області.)
  •                     Найбільше море, що омиває Україну. (Чорне море.)
  •                     Найвища гора. (Говерла в Карпатах, 2061м)
  •                     Найстаріше дерево. (Дуб 1300років в Рівненській області.)
  •                     Найвище дерево. (Модрина, 54м, в м. Рахові.)
  •                     Найбільша тварина. (Зубр, 1т, в Карпатах.)
  •                     Чемпіони із боксу.( Брати  Віталій і Володимир Клички.)
  •                     Найбільший літак. («Мрія», АН-255.)
  •                     Найбільший птах (журавель сірий, зріст його досягає 120 см)
  • Наступне завдання по групах. Я роздаю кожній команді індивідуальне завдання. За правильну відповідь два скарби.

1 команда - Рубін

- Пригадайте і запишіть національні символи України

2 команда - Смарагд

Пригадайте і запишіть державні символи України

3 команда  - Алмаз

- Пригадайте і запишіть , слова які багато значать для українського народу( 3 слова)

Звіт груп.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань (1 ХВ.)

1. Читання вірша

 Будем у світ мандрувати.

 Будем скарби України вивчати!

 Перед нами – нелегкі задачі.

 Тож хвилини не втрачаєм,

 Все нове запам’ятаєм.

2. Робота з словником

 - Ви не раз у розмові чули та вживали слово скарб. А що ж воно означає?

-  Із тлумачного словника дізнаємося, що

 Скарб – це

1. Коштовності, гроші, цінні речі.

2. Духовні та культурні цінності, що створила людина.

 

ІV. Повідомлення  теми і мети уроку Станція «Загадкова» (об’єднання в групи.)

- Визначіть тему уроку, прочитавши анаграму.

      ВОТЯ НАЇКРА – НАЇУКАР(Твоя країна-Україна,

      ДРОНІПРИ КАСБИР КУРАНИЇ(Природні  скарби України)

- Девізом уроку будуть слова:

Моя найкраща в світі сторона!
Чарівна, неповторна
Україна!

Для мене в цілім світі ти одна

І мила, й рідна, дорога.

  • Отже сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про природні скарби України та господарськудіяльність у деяких містах нашої держави.

 

V.Вивчення нового матеріалу.

1. Побудова асоціативного куща (гронування).

- Закрийте очі і подумайте, що ви уявляєте, почувши слово Україна?(5 ХВ.)

 

                                                    

 

                                                         

 

 

 

 

 

(ВУГІЛЛЯ, ГАЗ, ЦУКРОВИЙ БУРЯК, ГОСПОДАРСТВО, КОРИСНІ  КОПАЛИНИ, НАФТУ, ВУГІЛЛЯ, СІЛЬ, ТОРФ)

  • Чарівник приніс цілий мішок скарбів. Але для того, щоб їх отримати  кожна команда повинна дати правильні  відповіді на загадки Чарівника. Але не забувайте Чарівник не любить  коли викрикують на загадки, тому чекайте своєї черги , а якщо піднімаєте руки, то мовчки. За кожну правильну відповідь  1 дорогоцінний камінь.

Загадки

  •                     Чорне, блискуче, всіх людей гріє. (Вугілля.)
  •                     Буре, м’яке, із рослин складається, легко загоряється. (Торф.)
  •                     Темно-бура рідина, масляниста вона,

Роблять з неї для машин і солярку, і бензин. (Нафта.)

  •                     Я не їм вівса, ні сіна, дайте випити бензину,

Усіх коней обжену, кого хоч наздожену. (Автомобіль.)

  •                     Ухопився за дріт, покотився у світ,

Повіз близняток цілий десяток. (Електровоз.)

  •                     Я літаю, я літаю, дуже міцні крила маю,

І мотор у мене є, що життя мені дає. (Літак.)

  •                     По асфальту їде дім, ще й людей багато в нім. (Автобус.)
  •                     В’ється річка у різні міста, кінця-краю їй нема. (Дорога.)
  •                     Полотно, а не доріжка,

По ньому мчить залізний кінь - сороканіжка. (Залізниця.)

  •                     Щодва тижні зелениться, а два тижні колоситься,

А два тижні одцвітає, а два тижні наливає,

А два тижні підсихає? (Пшениця.)

  •                     Білий хліб печуть з пшениці.

З чого ж чорні паляниці? (Жито.)

  •                     До сонця я подібний і сонце я люблю,

За сонцем повертаю я голову свою. (Соняшник.)

  •                     Цілий день жує, всім дітям молоко дає. (Корова.)
  •                     Маленьке, сивеньке, всіх людей одягає. (Вівця.)
  •                     У воді купалася, сухою зосталася. (Качка, гуска.)

Давайте тепер устно доповними асоціативний кущ за допомогою розгаданих загадок.

 

2.Фізкультминутка

- А тепер давайте трохи відпочинемо. Встаньте з-за парт. Повторюйте за мною слова і рухи.

Тихо! Тихше! Тихіше!

Вітер дерева колише.

Вправо-вліво згинає

Та до землі прихиляє.

Ш-ш-ш! Вітер шепоче,

теж відпочити хоче.

Та-ша-ша! Затихай!

Сядь тихенько, спочивай...

Іше-іше-іше!

Тихо! Тихше! Тихіше!

— Відпочили? Сядьте!

До роботи приступайте!

 

3. Розповідь учителя про Україну.( 1 ХВ)

  Ви вже знаєте, що ми живемо на багатій квітучій землі. Ще в прадавні часи первісні люди відчували потребу в праці: добуваючи їжу, будуючи житло, виготовляючи одяг

та речі побуту…Для цього люди повинні працювати, розумно використовувати всі багатства, які є в країні. Що краще люди працюють, то краще живуть.

  Звичайно від обставин життя, природних умов, місця проживання одні луди ловили рибу, другі полювали, а інші висівали зернятка в розпушену палицею землю. І так склалося, що в Україні розвинені різні напрями господарства.

       3.Робота з підручником (с. 114-115)

- Відкрийте підручник на сторінці 114. Прочитаємо текст ланцюжком по реченню, починаючи с парти від вікна.

— Що із прочитаного було вам знайоме?

— Що нового ви дізналися?

— Що сприяє розвитку різних напрямів господарства в Україні? ,

— Що вирощують в Україні?

— Які галузі тваринництва розвинені в Україні?

— Які і де добувають корисні копалини?

— Яке найбільше родовище солі?

— Розгляньте карту в кінці підручника. Розкажіть, що видобувають, виготовляють,вирощують люди вашого краю.

— Прочитаємо  рубрику Чи знаєш ти? на с. 115 дощиком.

  • Розкажіть, про що ви дізналися.

 - Що вирощують в  Україні? ( В Україні вирощують зернові, картоплю, цукрові  буряки, соняшник, кормові культури. На півдні, у Криму, вирощують виноград.)

- Яке найцінніше багатство України? ( корисні  копалини)

- Які саме? Перерахуйте. ( Камяне вугілля, зосередженого в Донбасі, а також у Львівській і Волинській областях. Залізну руду видобувають у Кроворіжжі) А іще що?( Крім кам’яного вугілля, на території нашої держави, зокрема в Кіровоградській і Закарпанатській областях, видобувають буре вугілля)

VІ. Узагальнення і систематизація знань

1.Робота з картою.

- У  мене для кожної команди конверт з завданням. Але перед тим я як роздати я вам поясню, що вам потрібно буде робити.  В конверті знаходяться корисні копалини, які ви повинні  позначити на карті, що на дошці. А допоможе вам в цьому карта, що знаходиться в підручнику. По одну з команди без підручника підходить до карти і прикріплює позначку. І так почнемо. Даю 2 хвилини на підготовку, а потім почне одна із команд.

2. Заповніть таблицю

- Для узагальнення роботи з картою  заповніть таблицю. Хто перший виконає завдання отримає 3 скарби, другий – 2 скарби, а третій – 1 скарб. Але тільки за правильно заповнені таблиці. Якщо таблиця буде заповнена не правильно відповідь не зараховується.

 

Корисна копалина

Місце видобування

Кам’яне вугілля

 

 

Буре вугілля

 

 

Залізна руда

 

Сіль

 

 

Граніт, мармур,кварц

 

 

Торф

 

 

VІI. Підведення підсумків уроку і повідомлення

  • Капітани команд  підрахуйте  дорогоцінне каміння. І запишіть отриманий результат на дошці.

Команду переможця привітаємо оплесками. Всій команді, що зайняла перше місце поставимо 10 балів, 2 місце – 9 балів, 3 місце – 8 балів за урок.

Інтерактивна технологія

  1.                     Бесіда.
  • Над якою темою працювали?
  • Що нового дізналися?
  • Що нового дізналися?
  • Що найбільше здивувало?
  • Які завдання було виконувати найважче?
  • Які завдання було виконувати найцікавіше?
  • Як ви гадаєте, як треба ставитись до природних багатств?

 

  1.                     Домашнє завдання.

-Відкрийте щоденники та запишіть домашнє завдання – сторінка 114-115

  1.                     Мотивація і виставлення оцінок.

 

Рубин

1

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
5024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку