Тема.Про що можна дізнатись із сімейного фотоальбому. Родинне дерево.

Про матеріал
Презентація до практичної роботи з історії України у 5 класі на тему "Про що можна дізнатись із сімейного фотоальбому. Родинне дерево". Презентація допоможе навчити дітей підбирати інформацію про минуле за фотографіями; створювати сімейне дерево та за його допомогою розповідати про сім’ю.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мета : навчитися створювати родинне дерево та презентувати його. Тема. Про що можна дізнатись із сімейного фотоальбому. Родинне дерево.

Номер слайду 2

Бесіда на повторення вивченого матеріалу1. Що вивчає наука історія?2. За допомогою чого на уроці історії ми орієнтуємося в часі?3. Які одиниці вимірювання часу ми використовуємо на уроках історії?4. Яка річ на уроках нам допомагає орієнтуватися в просторі?5. Що таке “ легенда історичної карти “?6. Що таке “ історичні джерела ”?7. Які ви знаєте види історичних джерел?8. Що вивчає наука археологія?9. Де зберігаються речові історичні джерела?

Номер слайду 3

Очікувані результати. Після цього уроку ви зможете:підбирати інформацію про минуле по сімейних фотографіях; створювати сімейне дерево та за його допомогою розповідати про сім’ю;Поняття та терміни: генеалогія, рід, родина

Номер слайду 4

Перші фотоапарати. Що історики бачать на фотографіях.

Номер слайду 5

Фотографію винайшли у першій половині XIX століття. Перші фотоапарати були великими та громіздкими. Щоб зробити знімок, фотограф спочатку встановлював пристрій на певному місці, а потім накривав його і себе великим клаптем чорної тканини. Після тривалих приготувань він робив фотознімок людей або певної місцевості.

Номер слайду 6

Перша вдала зафіксована фотографія, зроблена Нісефором Ньєпсом 1826 року.

Номер слайду 7

Запитання для учнів:1. Як ви думаєте , чи можна було зробити випадкові чи миттєві фотознімки такими фотоапаратами?2. Чому це неможливо було зробити?3. Коли це стало можливо?4. До якого виду історичних джерел належать фотографії?5. Які ще види історичних джерел ви знаєте?

Номер слайду 8

Практична робота. Дослідіть фотографії як історичного джерела , відповідаючи на питання у такій послідовності: Кого зображено на фотографії? Хто ці люди, і що вони роблять? Коли і де відбувається подія? Чому ви так вважаєте? Якої інформації бракує, аби повністю відповісти на ці запитання? Чи є на фотографії підпис, інші написи? Чи можуть вони стати у пригоді під час вашого дослідження? З якою метою зроблено фотографію?

Номер слайду 9

Фотографія. Свято Покров Пресвятої Богородиці в школі.2012 \2013 н. р.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Миколаїв на світлинах. Переплетіння сучасності та минулого. Завдання учням: переглянувши світлини – порівняння зробіть висновок як змінилося наше місто з плином часу.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Перспектива ул. Б Морская от ул. Фалеевской

Номер слайду 14

Троллейбус модели Зи. У-5, заводской номер 89, идущий по маршруту №3 по улице Большая Морская. Фото из альбома "Николаевщина" 1979 г.

Номер слайду 15

Троллейбус модели Зи. У-5, заводской номер 89, идущий по маршруту №3 по улице Большая Морская. Фото из альбома "Николаевщина" 1979 г. Вулиця Советская (Соборна)

Номер слайду 16

Троллейбус модели Зи. У-5, заводской номер 89, идущий по маршруту №3 по улице Большая Морская. Фото из альбома "Николаевщина" 1979 г. Старий Інгульський міст

Номер слайду 17

Трамвайная остановка ул. Декабристов напротив бывшего магазина «Юный техник»

Номер слайду 18

Індивідуальна робота з фотографією. Завдання. Проаналізувати послідовно фотографію згідно інструкції 1. Подивіться, чи має фотографія підпис.2. Про що говорить підпис ?3. Пригадайте, яка подія зображена на фотографії .4. Придумайте назву історії, яку можна скласти на основі побаченої фотографіїСкласти історію за фотографією на 4-5 речень.. На

Номер слайду 19

Початок Української революції. Демонстрація в Києві за участю 100 тисяч осіб. 19 березня 1917 р.

Номер слайду 20

У сімейних архівах знатних родин у давнину та нині зберігають відомості про походження сім’ї та прізвища, про родинні зв’язки та близькість до інших заможних і відомих людей. Схему походження сім’ї називають родинним або генеалогічним деревом. Чому родинне дерево є історичним джерелом

Номер слайду 21

Словникова робота. Генеалогія (від грецьких слів «рід, походження» та «слово, знання»)- допоміжна історична наука про походження та взаємний зв’язок родин. Рід, родина– група осіб, кровно пов`язаних між собою, що виводять своє походження від одного спільного предка.

Номер слайду 22

Представлення результатів роботи: кожен учень демонструє створене ним на уроці родинне дерево . Запитання для висновку:- Чому необхідно знати своє родинне дерево?(Індивідуальна робота над створенням родинного дерева ).

Номер слайду 23

Подумайте: Яку інформацію можна отримати з родинного дерева? Чому родинне дерево важливе для людей? Що потрібно знати, аби створити родинне дерево?

Номер слайду 24

Олег. СвятославІгор. Володимир Великий. Ольга. Ярослав Мудрий. Генеалогічне дерево давньоруських князів.

Номер слайду 25

Самооцінювання учнів Пригадайте свою діяльність на уроці та оцініть у балах, наскільки ви погоджуєтеся з твердженнями: 1 бал— не погоджуюся, 2 бали— частково, 3 бали — цілком погоджуюся. Твердження Бали. Я знаю, чому фотографія є цінним історичним джерелом Я розумію, що означає «досліджувати фотографію як історичне джерело» Я вмію описувати те, що зображено на фотографії  Я знаю, що таке родинне дерево. Я можу пояснити, чому родинне дерево є історичним джерелом 

Номер слайду 26

Домашнєзавдання. Дайте відповіді на запитання.1. У чому полягає цінність фотографій для істориків?2. Про що ми можемо дізнатися з фотографій?3. Чи можливо за сімейними фотографіями відобразити історію сім’ї?Складіть історію за фотографією із сімейного фотоальбому на чотири-п'ять речень.

pptx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
4806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку