Бесіда на повторення вивченого матеріалу1. Що вивчає наука історія?2. За допомогою чого на уроці історії ми орієнтуємося в часі?3. Які одиниці вимірювання часу ми використовуємо на уроках історії?4. Яка річ на уроках нам допомагає орієнтуватися в просторі?5. Що таке “ легенда історичної карти “?6. Що таке “ історичні джерела ”?7. Які ви знаєте види історичних джерел?8. Що вивчає наука археологія?9. Де зберігаються речові історичні джерела?
Фотографію винайшли у першій половині XIX століття. Перші фотоапарати були великими та громіздкими. Щоб зробити знімок, фотограф спочатку встановлював пристрій на певному місці, а потім накривав його і себе великим клаптем чорної тканини. Після тривалих приготувань він робив фотознімок людей або певної місцевості.
Практична робота. Дослідіть фотографії як історичного джерела , відповідаючи на питання у такій послідовності: Кого зображено на фотографії? Хто ці люди, і що вони роблять? Коли і де відбувається подія? Чому ви так вважаєте? Якої інформації бракує, аби повністю відповісти на ці запитання? Чи є на фотографії підпис, інші написи? Чи можуть вони стати у пригоді під час вашого дослідження? З якою метою зроблено фотографію?
Індивідуальна робота з фотографією. Завдання. Проаналізувати послідовно фотографію згідно інструкції 1. Подивіться, чи має фотографія підпис.2. Про що говорить підпис ?3. Пригадайте, яка подія зображена на фотографії .4. Придумайте назву історії, яку можна скласти на основі побаченої фотографіїСкласти історію за фотографією на 4-5 речень.. На
У сімейних архівах знатних родин у давнину та нині зберігають відомості про походження сім’ї та прізвища, про родинні зв’язки та близькість до інших заможних і відомих людей. Схему походження сім’ї називають родинним або генеалогічним деревом. Чому родинне дерево є історичним джерелом
Самооцінювання учнів Пригадайте свою діяльність на уроці та оцініть у балах, наскільки ви погоджуєтеся з твердженнями: 1 бал— не погоджуюся, 2 бали— частково, 3 бали — цілком погоджуюся. Твердження Бали. Я знаю, чому фотографія є цінним історичним джерелом Я розумію, що означає «досліджувати фотографію як історичне джерело» Я вмію описувати те, що зображено на фотографії Я знаю, що таке родинне дерево. Я можу пояснити, чому родинне дерево є історичним джерелом
Домашнєзавдання. Дайте відповіді на запитання.1. У чому полягає цінність фотографій для істориків?2. Про що ми можемо дізнатися з фотографій?3. Чи можливо за сімейними фотографіями відобразити історію сім’ї?Складіть історію за фотографією із сімейного фотоальбому на чотири-п'ять речень.