ПРОДУКТИВНІСТЬ УРОКІВ: раціональне використання часу, щільність і динаміка. Організація індивідуальної роботи з обдарованими та здібними учнями. Підготувала: Шатога Тетяна Борисівна, вчитель фізики та інформатики, вищої категорії, старший вчитель Петрівської ЗОШ І-ІІІ ст.№2, Іванівської РДА, Одеської обл.
В.О.Сухомлинський, залишив нам цінні поради. Ось що він писав про творчого педагога. «Справжній майстер педагогічного процесу, який знає незмірно більше, ніж вивчається в школі, не дає в поурочному плані викладу нового матеріалу. Він продумує розповіді, готує наочні посібники, приклади і задачі. Усе це немає потреби записувати в поурочний план. Його поурочний план – це не зміст розповіді (лекції, пояснення), а замітки про деталі педагогічного процесу на уроці, необхідні для керівництва розумовою працею учнів».
Пропоную розглянути 9 правил учителя, який на своєму уроці встигає виконати усі заплановані завдання: Перевірку домашнього завдання здійснюю через перевірку схожих завдань; 4 Чітко організовую початок уроку; 1 Перевіряю готовність дітей до уроку; 2 Заздалегідь готую дидактичний матеріал; 3 Мова не обтяжена багатослів'ям; 5
Для того, щоб самостійна робота учнів була ефективною, дотримуюсь певних умов: чіткої, конкретної постановки завдань перед учнями; характер завдань і запитань для самостійної роботи та їх складність на різних етапах навчання змінюю; завдання для самостійної роботи підбираю доступними і посильними; диференціюю завдання для самостійної роботи (або об’єдную учнів в групи за рівнем знань та умінь, або даю можливість дитині самостійно обрати завдання відповідно до його рівня, що сприяє виробленню правильної самооцінки); намагаюсь дотримуватись систематичності і послідовності застосування самостійної роботи учнів в процесі навчання;