Тема. Риби. Множення трицифрового числа на одноцифрове виду 240 * 3. Розв’язування рівнянь. Задачі вивчених видів

Про матеріал
Інтегрований урок математики та природознавства за темою " Риби. Множення трицифрового числа на одноцифрове виду 240 * 3. Розв’язування рівнянь. Задачі вивчених видів "
Перегляд файлу

Природознавство,  математика 3 клас

Тема. Риби. Множення трицифрового числа на одноцифрове виду 240 * 3. Розв’язування  рівнянь. Задачі вивчених видів
Мета: познайомити учнів з різноманітністю риб, особливостями будови; розвивати пізнавальну активність учнів, спостережливість, увагу; виховувати почуття відповідальності і бережного відношення до світу природи, розуміння своєї значимості у вирішення екологічної проблеми.  Вчити учнів виконувати множення трицифрового числа на одноцифрове виду 240 * 3 . формувати уміння розв'язувати задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності величин .
Обладнання: підручник, презентація, індивідуальні картки.

Хід уроку

І. Організація класу

До уроку приготуйтесь

На роботу налаштуйтесь

Будемо ми риб вивчати

Й нові знання здобувати

II. Актуалізація опорних знань

1.Бесіда

- Хвилинка спостереження

III. Повідомлення теми і мети уроку

Відгадайте загадку і дізнайтесь , яку групу тварин ми будемо вивчати на уроці.

1.Загадка про рибу

У лусці мої боки,

Вони холодні і слизькі.

Плавать можу досхочу,

Та усе життя мовчу.

Тема нашого уроку: «Риби» та «Множення трицифрового числа на одноцифрове (240 ∙ 3).

Розв’язування  рівнянь. Задачі вивчених видів.»

-      Сьогодні до нас завітала золота рибка. Вона буде допомагати на цьому цікавому уроці. 

КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Щоб наша золота рибка не покинула нас, давайте ми її намалюємо в наш зошит .

( малювання рибки в зошит)

V. Вивчення нового матеріалу

-      Риби живуть в озерах, ставках, в річках, морях і океанах, і навіть в акваріумах.

У басейні Дніпра нараховують 61 вид риб. Найбільш численні біля 20 видів риб. Серед них тюлька, щука, плотва, красноперка, амур білий, линь, лящ, карась, короп, товстолоб, сом судак окунь, бички.

Я пропоную сьогодні нам всім відправитися в підводну експедицію.

- Згодні?

- А хто знає, що значить експедиція?   

- Експедиція – це подорож з конкретним завданням.

-  Як ви думаєте на чому можна подорожувати в підводне царство?

-  А відправимося ми в експедицію на підводному човні.

-  Перебуваючи на ньому, ви повинні дотримуватись правил:

1. Не шуміти.

2. Бути уважними.

3. Відповідати на поставлені запитання.

- Наша експедиція буде проходити під девізом: «Спостерігай, вивчай і оберігай!»

-  Всі готові?

-  Починаємо зануренняв річку, а потім на морське дно.

-         Подивіться в ілюмінатор!

-         Водорості виділяють кисень. А риби дихають киснем розчиненим у воді, який надходить через розкритий рот, а з нього проганяється через зябра і потрапляє в кров риби,

-         Кого ви впізнали?    (краснопірка).

-         Ця риба рухається зграєю.Водорості є основним джерелом харчування. Рослиноїдні риби очищують водойми від надмірної кількості водяних рослин і запобігають заболоченню.

 Карась Живуть у річках, ставках, озерах, канавах. Невимогливі до якості води, може жити у дуже замулених водоймах з низьким вмістом кисню у воді, навіть у болотах. Всеїдна риба, живиться водоростями, планктоном, безхребетними.

Окунь

Харчується дрібною рибою. Є доступною здобиччю для багатьох хижих видів риб (сом, щука, судак, минь), а також навколоводних птахів

Щука

Тіло щуки має видовжену, стрілоподібну форму У водоймі щука тримається в заростях водяної рослинності. Як правило, вона там стоїть нерухомо і зачаївшись, раптово кидаючись на здобич. Впіймана здобич проковтується тільки в напрямку з голови. Навесні щука з охотою поїдає жаб.

Сом

Найбільша прісноводна донна  риба, що живе на глибоких ділянках річок.Сом веде одиночний спосіб життя, лише перші 2-3 роки молоді соми тримаються зграями.. Тіло голе, без луски, покрите шаром слизу. Як і щука, сом — прекрасний санітар водойм: він з'їдає хворих і ослаблих риб. Шукає їжу сом за допомогою нюху, дотику, слуху .

Сом має великий попит у споживачів. Цінним є не тільки його жирне й ніжне м'ясо. З плавальних міхурів сома виготовляють клей.

Занурення в море.

-         Як тут красиво!

-         Як багато тварин і рослин!

-         Більшість риб рухаються зграєю. Плавати рибі допомагають плавці та хвіст. За допомогою хвоста риби можуть повертати у воді.

-         А ще у риб є плавальний мішечок. Він наповнений повітрям і  допомагає рибам легше спливати на поверхню і опускатися на глибину.

Фізкультхвилинка

А ми з вами занурюємося глибше і дізнаємося які ж риби ввішли в топ 10 самих чудернацьких та незвичайних риб світового океану. Але золота рибка так просто нам цих риб не покаже. Вона підготувала нам завдання які ми з вами повинні будем розв’язати. Після кожного правильно розв’язаного завдання , буде відкривати нам цих незвичайних риб. Тому не будемо гаяти часу і приступимо до роботи .

Перше завдання усний рахунок.  Але для початку повторимо таблицю

множення на 8 і 9.

Гра « Швидко і точно»

12 * 6 – 2 : 10 * 9 +17 = 80

28 * 3 – 4 : 10 *7 – 26 = 30

19 * 3 + 3 : 2 +50 : 10 = 8

18 * 6 = 108

26 *4 = 104 

37 * 2 = 74

Молодці. І нам відкривається перша риба це -

(розповідь про рибу  Скорпена ямбом )

Наступне завдання знаходиться у вас на партах.

Ви будете працювати в парі. Ваше завдання скласти за схемою задачу і розв’язати її.

Назва риби

Маса однієї риби

Кількість

Загальна маса

 

Скорпена ямбом

 

870 г

 

2

 

?

 

Риба – жаба

 

 

2 кг

 

?

 

16 кг

 

Морський дракон

 

 

?

 

4

 

1200 г

 

Місяць – риба

 

 

235 кг

 

2

 

?

 

Широконоса химера

 

 

20 кг

 

?

 

200 кг

 

Молодці.

І наступне завдання це рівняння № 698

150 + х = 300             230 – х = 80           y ∙ 10 = 400            z : 2 = 300

х = 300 – 150             х = 230 – 80           y = 400 : 10            z = 300 ∙ 2

х= 150                        х= 150                    y  = 40                    z = 600

150 + 150 = 300         230 – 150 = 80      40 ∙ 10 = 400          600 : 2 = 300

І ось відкривається наступна чарівна риба ____ Риба – жаба

 (Розповідь)

І остання риба у нас сховалася на прикладами. Розв’яжемо і дізнаємося про неї.

Приклади № 697

150 * 4 =

120 * 8 =

450 *2 =

140 * 5 =

І ось наша остання риба це ___ Морський дракон

Х. Підсумок уроку.

 

  1. Ось наша подорож  і підходить до кінця:
  • Чи сподобався вам наш урок?
  • Що сьогодні ми з вами вивчили на уроці?
  • Що цікавого ви дізнались?
  • Що найбільше вам запам’яталось?

 

 

  1. А зараз хто з вас був біля дошки поставить собі в щоденник олівцем оцінку, а на перерві ми узгодимо її разом.

 

Дякую за урок!

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку