Природознавство, математика 3 клас
Тема. Риби. Множення трицифрового числа на одноцифрове виду 240 * 3. Розв’язування рівнянь. Задачі вивчених видів
Мета: познайомити учнів з різноманітністю риб, особливостями будови; розвивати пізнавальну активність учнів, спостережливість, увагу; виховувати почуття відповідальності і бережного відношення до світу природи, розуміння своєї значимості у вирішення екологічної проблеми. Вчити учнів виконувати множення трицифрового числа на одноцифрове виду 240 * 3 . формувати уміння розв'язувати задачі з даними, які перебувають у пропорційній залежності величин .
Обладнання: підручник, презентація, індивідуальні картки.
Хід уроку
І. Організація класу
До уроку приготуйтесь
На роботу налаштуйтесь
Будемо ми риб вивчати
Й нові знання здобувати
II. Актуалізація опорних знань
1.Бесіда
- Хвилинка спостереження
III. Повідомлення теми і мети уроку
Відгадайте загадку і дізнайтесь , яку групу тварин ми будемо вивчати на уроці.
1.Загадка про рибу
У лусці мої боки,
Вони холодні і слизькі.
Плавать можу досхочу,
Та усе життя мовчу.
Тема нашого уроку: «Риби» та «Множення трицифрового числа на одноцифрове (240 ∙ 3).
Розв’язування рівнянь. Задачі вивчених видів.»
- Сьогодні до нас завітала золота рибка. Вона буде допомагати на цьому цікавому уроці.
КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
Щоб наша золота рибка не покинула нас, давайте ми її намалюємо в наш зошит .
( малювання рибки в зошит)
V. Вивчення нового матеріалу
- Риби живуть в озерах, ставках, в річках, морях і океанах, і навіть в акваріумах.
У басейні Дніпра нараховують 61 вид риб. Найбільш численні біля 20 видів риб. Серед них тюлька, щука, плотва, красноперка, амур білий, линь, лящ, карась, короп, товстолоб, сом судак окунь, бички.
Я пропоную сьогодні нам всім відправитися в підводну експедицію.
- Згодні?
- А хто знає, що значить експедиція?
- Експедиція – це подорож з конкретним завданням.
- Як ви думаєте на чому можна подорожувати в підводне царство?
- А відправимося ми в експедицію на підводному човні.
- Перебуваючи на ньому, ви повинні дотримуватись правил:
1. Не шуміти.
2. Бути уважними.
3. Відповідати на поставлені запитання.
- Наша експедиція буде проходити під девізом: «Спостерігай, вивчай і оберігай!»
- Всі готові?
- Починаємо зануренняв річку, а потім на морське дно.
- Подивіться в ілюмінатор!
- Водорості виділяють кисень. А риби дихають киснем розчиненим у воді, який надходить через розкритий рот, а з нього проганяється через зябра і потрапляє в кров риби,
- Кого ви впізнали? (краснопірка).
- Ця риба рухається зграєю.Водорості є основним джерелом харчування. Рослиноїдні риби очищують водойми від надмірної кількості водяних рослин і запобігають заболоченню.
Карась Живуть у річках, ставках, озерах, канавах. Невимогливі до якості води, може жити у дуже замулених водоймах з низьким вмістом кисню у воді, навіть у болотах. Всеїдна риба, живиться водоростями, планктоном, безхребетними.
Окунь
Харчується дрібною рибою. Є доступною здобиччю для багатьох хижих видів риб (сом, щука, судак, минь), а також навколоводних птахів
Щука
Тіло щуки має видовжену, стрілоподібну форму У водоймі щука тримається в заростях водяної рослинності. Як правило, вона там стоїть нерухомо і зачаївшись, раптово кидаючись на здобич. Впіймана здобич проковтується тільки в напрямку з голови. Навесні щука з охотою поїдає жаб.
Сом
Найбільша прісноводна донна риба, що живе на глибоких ділянках річок.Сом веде одиночний спосіб життя, лише перші 2-3 роки молоді соми тримаються зграями.. Тіло голе, без луски, покрите шаром слизу. Як і щука, сом — прекрасний санітар водойм: він з'їдає хворих і ослаблих риб. Шукає їжу сом за допомогою нюху, дотику, слуху .
Сом має великий попит у споживачів. Цінним є не тільки його жирне й ніжне м'ясо. З плавальних міхурів сома виготовляють клей.
Занурення в море.
- Як тут красиво!
- Як багато тварин і рослин!
- Більшість риб рухаються зграєю. Плавати рибі допомагають плавці та хвіст. За допомогою хвоста риби можуть повертати у воді.
- А ще у риб є плавальний мішечок. Він наповнений повітрям і допомагає рибам легше спливати на поверхню і опускатися на глибину.
Фізкультхвилинка
А ми з вами занурюємося глибше і дізнаємося які ж риби ввішли в топ 10 самих чудернацьких та незвичайних риб світового океану. Але золота рибка так просто нам цих риб не покаже. Вона підготувала нам завдання які ми з вами повинні будем розв’язати. Після кожного правильно розв’язаного завдання , буде відкривати нам цих незвичайних риб. Тому не будемо гаяти часу і приступимо до роботи .
Перше завдання усний рахунок. Але для початку повторимо таблицю
множення на 8 і 9.
Гра « Швидко і точно»
12 * 6 – 2 : 10 * 9 +17 = 80
28 * 3 – 4 : 10 *7 – 26 = 30
19 * 3 + 3 : 2 +50 : 10 = 8
18 * 6 = 108
26 *4 = 104
37 * 2 = 74
Молодці. І нам відкривається перша риба це -
(розповідь про рибу Скорпена ямбом )
Наступне завдання знаходиться у вас на партах.
Ви будете працювати в парі. Ваше завдання скласти за схемою задачу і розв’язати її.
Назва риби |
Маса однієї риби |
Кількість |
Загальна маса |
Скорпена ямбом |
870 г |
2 |
? |
Риба – жаба
|
2 кг |
? |
16 кг |
Морський дракон
|
? |
4 |
1200 г |
Місяць – риба
|
235 кг |
2 |
? |
Широконоса химера
|
20 кг |
? |
200 кг |
Молодці.
І наступне завдання це рівняння № 698
150 + х = 300 230 – х = 80 y ∙ 10 = 400 z : 2 = 300
х = 300 – 150 х = 230 – 80 y = 400 : 10 z = 300 ∙ 2
х= 150 х= 150 y = 40 z = 600
150 + 150 = 300 230 – 150 = 80 40 ∙ 10 = 400 600 : 2 = 300
І ось відкривається наступна чарівна риба ____ Риба – жаба
(Розповідь)
І остання риба у нас сховалася на прикладами. Розв’яжемо і дізнаємося про неї.
Приклади № 697
150 * 4 =
120 * 8 =
450 *2 =
140 * 5 =
І ось наша остання риба це ___ Морський дракон
Х. Підсумок уроку.
Дякую за урок!