Тема. Різноманітність рослин. Їх будова

Про матеріал
Урок з предмету "Я досліджую світ" 1 класу НУШ Тема. Різноманітність рослин. Їх будова
Перегляд файлу

Тема. Різноманітність рослин. Їх будова

Мета:

  • формування предметних компетентностей: формувати уявлення учнів про різноманітність рослинного світу, уміння розрізняти органи рослин, називати їх, з’ясувати значущість; розвивати увагу, мислення, пізнавальний інтерес до світу рослин, пізнавальне ставлення до природи.
  • формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, компетентності в природничих науках і технологіях.

Обладнання: малюнки Яблуньки, Ромашки, Калинки, торбинка з малюнками герої казки, плакат з органами рослин, 3 тарілки з яблуками, квітами ромашки і плодами калини, пазли, картки для роботи в парах, шаблони яблук.

Тип уроку: засвоєння нових знань

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

Ви спокійно всі сідайте,

працювати починайте.

Чути дзвоник голосистий,

Він дзвенить немов намисто.

Намистинки розсипає

й весело усіх скликає.

Подивилися на мене,

усміхнулися усі:

  • Хто готовий до роботи?
  • Хто бадьорий?
  • Молодці!

2. Актуалізація опорних знань

- Я хочу розказати вам одну пригоду. Про це мені розповіло Сонечко.

В одному саду жили Яблунька, Калина і Ромашка. Вони грілися під промінням лагідного Сонечка. Та раптом Яблунька з презирством подивилася на своїх сусідок і сказала:

  • Ви мені не рівня. Я вища від вас, я краща, у мене завжди багато великих, запашних яблук. А от в тебе, Калинко, плоди гіркі й дрібні. А Романка взагалі маленька й тендітна. Тільки Сонечко припече, вона й листочки опустить.

Розгнівалися на неї Калинка й Ромашка. Вони почали так сперечатися, а ж прокинувся вітерець, який спав у садовій траві. Він почав їх заспокоювати і казати, що вони з однієї родини, але сусідки повідверталися одна від одної і слухати нічого не хотіли.

  • Діти, Сонечко й Вітерець просять вас помирити подружок, ми допоможемо їм?
  • Перш за все скажіть, чому Вітерець сказав, що вони з однієї родини? (Вони рослини)

3. Повідомлення теми та мети уроку

- Отож, сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося більше про рослини, їх будову і допоможемо помирити подружок. Для цього ми з вами поділимося на групи.

(Діти з торбинки витягують малюнки Яблуньки, Ромашки, Калинки і діляться на групи)

ІІІ. Основна частина

  1. Робота з підручником с. 3

(Учитель зачитує повідомлення у підручнику)

  • Діти, де ростуть рослини?
  • А щоб примирити наших сусідок, кожна група повинна сказати до якої природи належить їх героїня і чому.
  • А що ж потрібно нашим рослинам для життя?
  • Отож, цим вони схожі?
  1. Вивчення будови рослини
  • А ось Сонечко з Вітерцем сказали мені один секрет. І я з вами ним поділюся. Вони говорять, що всі рослини можуть бути дуже різні, але мають однакові частини – органи.

(На дошку вивішуємо плакат з органами рослин і ознайомлюємо дітей з ними)

  • Це корінь, стебло, листки, квіти й плоди з насінням. У рослини є надземна і підземна частина. Підземна частина це корінь.
  • Корінням рослина закріплюється в грунті, міцно утримуючи рослину. Чим більша рослина, тим більший корінь. Коренем рослина дістає воду з розчиненими в ній мінеральними солями. Стебло (або в дерев і кущів стовбур)  - тримає рослину над землею, повертає її до сонця та надає необхідні речовини для всього організму. Листя вбирає сонячне тепло і світло, випаровує воду. Квітка рослини – це не тільки краса. Із квітки утворюються плоди. У плодах дозріває насіннячко, яке в них сховане і завдяки насінню рослини розмножуються.
     
  1. Робота в групах

(Вчитель дає у кожну групу малюнки яблуні, калини, ромашки із коренем)

  • Діти, дослідіть чи є такі органи у ваших рослин. Обведіть корінь – червоним, стовбур – жовтим, листя – синім, квіти – зеленим, плоди з насіння – рожевим.

(Вивішуємо малюнки з обведеними органами рослин на дошку)

  • Чи схожі за будовою Яблунька, Ромашка і Калина?

 

  1. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A

  1. Тренувальні вправи

Гра «Пазли»

(Вчитель заздалегідь готує на ватмані малюнок рослини, розрізаний на 8 частин. Діти в групі мають скласти пазл і сказати, яка це рослина.)

Гра «Дослідники»

(На тарілочці в кожну групу ставимо розрізане яблуко, кілька квіток сухої ромашки і кілька ягід калини. Діти з допомогою вчителя розглядають плоди з насінням і квітку з насінням)

Вправа «Домалюй»

( Кожній парі учнів дають малюнок рослини, де немає якось органу. Дітям треба домалювати ті органи рослин, яких не вистачає.)

IV. Підсумок уроку

Вправа «Запитання-відповідь»

  • Чи схожі наші подружки – Ромашка, Яблунька і Калинка?
  • Чим?
  • Назвіть які органи у них є?
  • Діти, як ви вважаєте, ми примирили сьогодні подружок?
  • У вас на партах лежать яблучка, розмалюйте їх зеленим, якщо ви задоволені своєю роботою на уроці, жовтим, якщо помилялися і червоним, якщо було складно.

 

 

1

 

docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку