Тема розділу: Звуки і букви. Тема уроку: ЗВУКИ [дж], [дз], [дз’] — ВИМОВА І ПОЗНАЧЕННЯ НА ПИСЬМІ. ПЕРЕНОС СЛІВ ІЗ ЦИМИ БУКВОСПОЛУЧЕННЯМИ. ОРФОЕПІЧНІ ВПРАВЛЯННЯ № уроку в розділі У

Про матеріал
Тип уроку: Комбінований Цілі уроку: формування предметних компетентностей: удосконалювати навички нормативної вимови звуків [дж], [дз], [дз’]; формувати вміння правильно писати і переносити слова із дж, дз, здійснювати звуко-буквені зіставлення; закріплювати вміння розташовувати слова за абеткою; розвивати фонематичний слух; збагачувати словниковий запас; виховувати любов і повагу до близьких і рідних; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати правильної постави під час читання і письма, здатність співпрацювати в парі, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати розумові операції й практичні дії; комунікативної: розвивати усне діалогічне мовлення, уміння говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз; інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника. Основні терміни та поняття: Буквосполучення дж,дз; артикуляція звуків; Форми роботи: - індивідуальна - фронтальна Етап використання ЕОР: - актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок - закріплення, узагальнення та систематизація вивченого Мета використання ЕОР: активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати мовленнєві навички другокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.
Перегляд файлу

 

Технологічна карта

уроку  з використанням ЕОІР у 2-му класі

(автор: Бакунець О. А, вчитель Луцької гімназії №4

імені Модеста Левицького).

 

Тема розділу:

Звуки і букви.

Тема уроку:

ЗВУКИ [дж], [дз], [дз’] — ВИМОВА І ПОЗНАЧЕННЯ НА ПИСЬМІ. ПЕРЕНОС СЛІВ ІЗ ЦИМИ БУКВОСПОЛУЧЕННЯМИ. ОРФОЕПІЧНІ ВПРАВЛЯННЯ

№ уроку в розділі

Урок №14

Тип уроку:

Комбінований

Цілі уроку:

 

формування предметних компетентностей:

удосконалювати навички нормативної вимови звуків [дж], [дз], [дз’]; формувати вміння правильно писати і переносити слова із дж, дз, здійснювати звуко-буквені зіставлення; закріплювати вміння розташовувати слова за абеткою; розвивати фонематичний слух; збагачувати словниковий запас; виховувати любов і повагу до близьких і рідних;

 формування ключових компетентностей:

 уміння вчитися:

 розвивати вміння дотримувати правильної постави під час читання і письма, здатність співпрацювати в парі, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати розумові операції й практичні дії;

 комунікативної:

розвивати усне діалогічне мовлення, уміння говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз;

інформаційної:

удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

Основні терміни та поняття:

Буквосполучення дж,дз; артикуляція звуків;

Форми роботи:

- індивідуальна

- фронтальна

Етап використання ЕОР:

  •                   актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок
  •                   закріплення, узагальнення та систематизація вивченого

Мета використання ЕОР:

активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати мовленнєві навички другокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.

 

Хід уроку:

. Організаційний момент.

Дихальні вправи.

  • До нас залетів весняний вітерець. Вдихнемо свіжість повітря.

1,2,3 – вдих

4,5,6 – видих

7,8.9 – вдих

10 – видих.

Емоційне налаштування на урок.

Привітаємося з усім, що нас оточує.

  •  Я всміхаюсь сонечку:
  • Здрастуй золоте!
  • Я всміхаюсь квітоньці!
  • Хай вона росте.
  • Я всміхаюсь дощику.
  • Лий, мов із відра!
  • Людям посміхаюся.
  • Зичу ім добра!

- Як квіти тягнуться до весняних променів сонця, так і людина тягнеться до знань. 
- Тому девізом нашого уроку будуть такі слова:


Світ освітлюється сонцем,

А людина – знаннями.

  • Що ви  очікуєте від уроку? 
    - Нас чекає велика праця. Справитися з нею допоможуть ваша уважність, працелюбність та знання. За нашою працею буде стежити маленька істота, яка є однією з найпрацелюбніших у всьому світі. Здогадались?  (Бджілка).
    - Це комаха - символ мудрості, порядку, працьовитості. Сьогодні вона буде супроводжувати нас на уроці. Бджілки зберігають багато таємниць про себе. Людина до цих пір не змогла їх розгадати. А ми спробуємо заглянути в їхній загадковий світ. Але для цього потрібно виконати ряд завдань. У дорогу за бджілкою!  
    II. Актуалізація опорних учнівських знань
    - Їх дорога починається від вулика. На пасіці, звичайно, знаходяться багато вуликів.  Якщо заглянути в один із них, то можна побачити безлад. Але це не так. Кожна бджілка займається своєю справою. На нашій пасіці вулики незвичайні – із завданням.
     


1. Вправа-гра «Вірю — не вірю»

  • Чи вірите ви, що всі звуки в рідній мові поділяються на голосні та приголосні? (Вірю)
  • -  Чи вірите ви, що в українській мові 6 голосних звуків? (Вірю)
  •  -Чи вірите ви, що під час вимови голосних звуків струмінь повітря зустрічає перешкоду? (Не вірю) Чому?
  • Чи вірите ви, що вимові приголосних звуків на шляху видихуваного повітря мовленнєві органи створюють перепону? (Вірю)
  •  - Чи вірите ви, що в українській мові 33 приголосних звуків? (Не вірю) Чому?

 

2.  Хвилинка каліграфії Д, ж, з, дз, дж

— Що ми вже знаємо про буквосполучення дж, дз? Запис і читання складів джо, дже, дзе, дзьо.

 — Придумайте слова на кожний склад. Запишіть.

 

ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань.

 2. Робота за «Діаграмою Вена»

 — Згадайте, що ми вивчали на попередньому уроці?

 Це усі повинні знати:

 Нас не можна роз’єднати.

 Відзначаємось ми чим?

Літер дві, а звук — один. (дж, дз)

— А зараз ми за допомогою діаграми Вена знаходитимемо спільне та відмінне між буквосполученнями дж і дз.

 

ДЖ ДЗ

Спільне:

y буквосполучення мають однакову букву д;

у них по дві букви;

позначають один звук;

 не можна розривати при переносі слів; y вимовляються злито.

 Відмінне:

 дж позначає один звук [дж], а дз позначає два звуки: [дз] та [дз’];

вимовляються по-різному;

другі букви у буквосполученні різняться

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

1.Вправа «Відстрочена відповідь»

— Цікаво, чи все ми знаємо про буквосполученнями дж, дз?

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

2.Робота з ЕОІР « Українська мова, 2клас», частина 2, тема3. (далі ЕОІР).

 

          2..Виконання завдань.

   Завдання з ЕОІР.

 

Тема 3. Звуки [ дж], [дз], [дз’]. Позначання їх буквосполученнями ДЖ, ДЗ. Перенос слів з буквосполученнями ДЖ, ДЗ

 

Завдання 3.1.

Послухай вірш. Вибери слова з буквосполученням дз,лж.

 

 

 

 

 

 

 

 

Бджола може вилетіти з вулика майже на 8 кілометрів і безпомилково знайти дорогу назад. 
 

Коментування учнями ходу виконання завдання.

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 3.2. Теорія

Пригадай.

Звуки   [͡дз], [͡дз’] позначаються на письмі буквосполученням  ДЗ.

 

 

Завдання 3.3.

Вибери слова з буквосполученнями ДЗ, ДЖ.

(2 сцени)

 

Завдання 3.4.

Встанови закономірність та добери відповідні слова.

(2 сцени)

 

 

 

 

 

Завдання 3.5.

Встав пропущені букви, щоб утворилися слова.

(2 сцени)

Завдання виконують самостійно, презентують появою совенят.

— Сьогодні ми маємо продовжити вчитися правильно артикулювати слова зі звуками [дж], [дз], [дз’], щоб уміти правильно писати і переносити слова із буквосполученнями дж, дз.

 

Завдання 3.6. Теорія

Запам’ятай!

Буквосполучення ДЖ, ДЗ, які позначають один звук, при переносі слів розривати не можна.

ІІІ. Повторення та закріплення основних умінь і навичок

 

Завдання 3.7.

Вибери правильні варіанти переносу слів.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вибіркове списування.

 — Прочитайте вірш А. Німенко, вимовляючи звук [дж] як один неподільний звук. Випишіть слова з буквосполученням дж, поділяючи на склади для переносу. Підкресліть буквосполучення дж.

Нам дала англійська мова,

Часто «дж» — початок слова:

 Джерсі — в’язана тканина,

Джемпер — плетена кофтина,

 Джем — желе із фруктів й цукру,

Джинси — зручні усім брюки.

 

  1. Інтелектуальна розминка «Відповідь — слово».

Завдання 3.10.

Продовж речення. Добери відповідні слова.

(2 сцени)

Коментування учнями ходу виконання завдань.

Фізкультхвилинка-гра «Голосуємо ногами»

Учитель читає вірші.

Щойно діти чують слово, у якому є звуки [дж], [дз], [дз’],— вони тупотять ногами. Джмелі спросоння буц лобами.

Попадали, ревуть в траві.

 І задзвеніли під джмелями

Дзвінкі дзвіночки лісові.

 Джмелі і бджоли

Зустрічались у полі.

Дзвеніли, дзижчали,

Нектар збирали.

 

Завдання 3.9.

Прочитай текст. Добери пропущені буквосполучення.

(3 сцени)

 

 

 

 

Вправи для зняття втоми очей

 

Очі щільно ми закрили – 
це один, два, три, чотири. 
Потім ширше розкриваєм, 
Вдалині щось роглядаєм. 
І поки ми розглядали 
До шести порахували. 
Щоб очі наші відпочили, 
Робим це разів чотири. 

 

3.Робота за підручником (с. 22, впр. 1)

. а) Читання тексту вголос (колективно, «луною» за вчителем).

 б) Бесіда за прочитаним.

 — Де ви побували?

— З ким зустрілися на лузі?

 — На чому грали хлопчики?

 — Чому луг автор називає різнокольоровим?

 — Які квіти описано?

 — Де літали бджілка і джміль?

 — Про які дзвіночки розповідається в тексті?

— Поясніть значення слів. Дзвіночки, дзвоники — трав’яниста рослина з блакитними або фіолетовими квітками.

 Дзвіночок — музичний ударний, сигнальний інструмент

. — Навіщо вівцям на шию прив’язували дзвіночки?

 Словник (пояснення слів за ілюстрацією)

Луг — поросла травою і кущами ділянка, що використовується як пасовисько та сіножать.

Череда — гурт свійських тварин (переважно великої рогатої худоби), які утримуються, пасуться разом; отара.

Вівчар — той, хто доглядає овець; овечий пастух, чабан.

 

 в) Читання підкреслених слів (у парах). — Виразно, дзвінко прочитайте підкреслені слова для наших гостей — бджілки і джмеля.

 

— Які звуки ви чуєте на початку підкреслених слів?

 — Які букви позначають цей звук?

 г) Робота над правилом.

 — Прочитайте правило і розкажіть одне одному

. — Що дізналися? Де нам знадобляться ці знання?

 ґ) Коментоване письмо.

 — Спишіть речення з цими словами.

д) Самостійна робота.

 — Спишіть останній абзац вправи 1.

 Виразно вимовляйте виділені слова.

 — Які звуки ви чуєте на початку підкреслених слів?

— Які букви позначають цей звук?

 — До кого з більшою повагою ставляться люди? (До бджоли)

— Чому? (Вона приносить користь людям: виготовляє мед.)

 — Про яких людей кажуть «працює, як бджілка»? (Працьовитих, наполегливих) — Яку користь приносить джміль? (Опилює рослини.)

 — Назвіть квіти, що росли на лузі.

 — Назвіть їх за абеткою.

 е) Звуко-буквений зналіз слів.

 — Виконайте звуко-буквений аналіз слів дзень і дзінь.

 — Порівняйте звукові схеми слів.

  1. Робота над правилом 2 (с. 23)

. — Самостійно прочитайте правило.

             Чи підтверджує воно висновки, зроблені нами під час роботи?

 — Поясніть, як необхідно переносити слова з буквосполученнями дж, дз.

  1. Потренуймося! Бджілка на ромашці принесла слово-дію. Відгадайте його. Бджілка (що зробила?) ... задзижчала. — Поділіть це слово на склади для переносу. — Чого навчилися?

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Рефлексія

Інтерактивна вправа «Результат»

Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли (за схемою-опорою).

 Сьогодні на уроці я: y навчився... (правильно вимовляти, ділити на склади);

 умію... (писати слова з буквосполученнями «дж», «дз»);

можу прочитати в реченні слова з пропущеними... (буквосполученнями

 «дж», «дз»).

 2. Домашнє завдання (на вибір)

1. С. 25, впр. 3, завдання 2. Скласти і записати речення з трьома словами.

 2. Знайти і виписати 10 слів із буквосполученнями дж, дз, що сьогодні на уроці не зустрічалися.

 

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 -

 

docx
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
7929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку