Технологічна карта
уроку з використанням ЕОІР у 2-му класі
(автор: Бакунець О. А, вчитель Луцької гімназії №4
імені Модеста Левицького).
Тема розділу: |
Звуки і букви. |
||||||||||||||||||
Тема уроку: |
ЗВУКИ [дж], [дз], [дз’] — ВИМОВА І ПОЗНАЧЕННЯ НА ПИСЬМІ. ПЕРЕНОС СЛІВ ІЗ ЦИМИ БУКВОСПОЛУЧЕННЯМИ. ОРФОЕПІЧНІ ВПРАВЛЯННЯ |
||||||||||||||||||
№ уроку в розділі |
Урок №14 |
||||||||||||||||||
Тип уроку: |
Комбінований |
||||||||||||||||||
Цілі уроку: |
формування предметних компетентностей: удосконалювати навички нормативної вимови звуків [дж], [дз], [дз’]; формувати вміння правильно писати і переносити слова із дж, дз, здійснювати звуко-буквені зіставлення; закріплювати вміння розташовувати слова за абеткою; розвивати фонематичний слух; збагачувати словниковий запас; виховувати любов і повагу до близьких і рідних; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати правильної постави під час читання і письма, здатність співпрацювати в парі, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати розумові операції й практичні дії; комунікативної: розвивати усне діалогічне мовлення, уміння говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз; інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника. |
||||||||||||||||||
Основні терміни та поняття: |
Буквосполучення дж,дз; артикуляція звуків; |
||||||||||||||||||
Форми роботи: |
- індивідуальна - фронтальна |
||||||||||||||||||
Етап використання ЕОР: |
|
||||||||||||||||||
Мета використання ЕОР: |
активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати мовленнєві навички другокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
||||||||||||||||||
Хід уроку: . Організаційний момент. Дихальні вправи.
1,2,3 – вдих 4,5,6 – видих 7,8.9 – вдих 10 – видих. Емоційне налаштування на урок. Привітаємося з усім, що нас оточує.
- Як квіти тягнуться до весняних променів сонця, так і людина тягнеться до знань.
А людина – знаннями.
2. Хвилинка каліграфії Д, ж, з, дз, дж — Що ми вже знаємо про буквосполучення дж, дз? Запис і читання складів джо, дже, дзе, дзьо. — Придумайте слова на кожний склад. Запишіть.
ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань. 2. Робота за «Діаграмою Вена» — Згадайте, що ми вивчали на попередньому уроці? Це усі повинні знати: Нас не можна роз’єднати. Відзначаємось ми чим? Літер дві, а звук — один. (дж, дз) — А зараз ми за допомогою діаграми Вена знаходитимемо спільне та відмінне між буквосполученнями дж і дз.
ДЖ ДЗ Спільне: y буквосполучення мають однакову букву д; у них по дві букви; позначають один звук; не можна розривати при переносі слів; y вимовляються злито. Відмінне: дж позначає один звук [дж], а дз позначає два звуки: [дз] та [дз’]; вимовляються по-різному; другі букви у буквосполученні різняться ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності 1.Вправа «Відстрочена відповідь» — Цікаво, чи все ми знаємо про буквосполученнями дж, дз? Виконання завдання на інтерактивній дошці. 2.Робота з ЕОІР « Українська мова, 2клас», частина 2, тема3. (далі ЕОІР).
2..Виконання завдань. Завдання з ЕОІР.
Тема 3. Звуки [ дж], [дз], [дз’]. Позначання їх буквосполученнями ДЖ, ДЗ. Перенос слів з буквосполученнями ДЖ, ДЗ
Завдання 3.1.
Завдання 3.2. Теорія
Завдання 3.3.
Завдання 3.4.
Завдання 3.5.
Завдання виконують самостійно, презентують появою совенят. — Сьогодні ми маємо продовжити вчитися правильно артикулювати слова зі звуками [дж], [дз], [дз’], щоб уміти правильно писати і переносити слова із буквосполученнями дж, дз.
Завдання 3.6. Теорія
ІІІ. Повторення та закріплення основних умінь і навичок
Завдання 3.7.
— Прочитайте вірш А. Німенко, вимовляючи звук [дж] як один неподільний звук. Випишіть слова з буквосполученням дж, поділяючи на склади для переносу. Підкресліть буквосполучення дж. Нам дала англійська мова, Часто «дж» — початок слова: Джерсі — в’язана тканина, Джемпер — плетена кофтина, Джем — желе із фруктів й цукру, Джинси — зручні усім брюки.
Завдання 3.10.
Фізкультхвилинка-гра «Голосуємо ногами» Учитель читає вірші. Щойно діти чують слово, у якому є звуки [дж], [дз], [дз’],— вони тупотять ногами. Джмелі спросоння буц лобами. Попадали, ревуть в траві. І задзвеніли під джмелями Дзвінкі дзвіночки лісові. Джмелі і бджоли Зустрічались у полі. Дзвеніли, дзижчали, Нектар збирали.
Завдання 3.9.
Вправи для зняття втоми очей
Очі щільно ми закрили –
3.Робота за підручником (с. 22, впр. 1) . а) Читання тексту вголос (колективно, «луною» за вчителем). б) Бесіда за прочитаним. — Де ви побували? — З ким зустрілися на лузі? — На чому грали хлопчики? — Чому луг автор називає різнокольоровим? — Які квіти описано? — Де літали бджілка і джміль? — Про які дзвіночки розповідається в тексті? — Поясніть значення слів. Дзвіночки, дзвоники — трав’яниста рослина з блакитними або фіолетовими квітками. Дзвіночок — музичний ударний, сигнальний інструмент . — Навіщо вівцям на шию прив’язували дзвіночки? Словник (пояснення слів за ілюстрацією) Луг — поросла травою і кущами ділянка, що використовується як пасовисько та сіножать. Череда — гурт свійських тварин (переважно великої рогатої худоби), які утримуються, пасуться разом; отара. Вівчар — той, хто доглядає овець; овечий пастух, чабан.
в) Читання підкреслених слів (у парах). — Виразно, дзвінко прочитайте підкреслені слова для наших гостей — бджілки і джмеля.
— Які звуки ви чуєте на початку підкреслених слів? — Які букви позначають цей звук? г) Робота над правилом. — Прочитайте правило і розкажіть одне одному . — Що дізналися? Де нам знадобляться ці знання? ґ) Коментоване письмо. — Спишіть речення з цими словами. д) Самостійна робота. — Спишіть останній абзац вправи 1. Виразно вимовляйте виділені слова. — Які звуки ви чуєте на початку підкреслених слів? — Які букви позначають цей звук? — До кого з більшою повагою ставляться люди? (До бджоли) — Чому? (Вона приносить користь людям: виготовляє мед.) — Про яких людей кажуть «працює, як бджілка»? (Працьовитих, наполегливих) — Яку користь приносить джміль? (Опилює рослини.) — Назвіть квіти, що росли на лузі. — Назвіть їх за абеткою. е) Звуко-буквений зналіз слів. — Виконайте звуко-буквений аналіз слів дзень і дзінь. — Порівняйте звукові схеми слів.
. — Самостійно прочитайте правило. Чи підтверджує воно висновки, зроблені нами під час роботи? — Поясніть, як необхідно переносити слова з буквосполученнями дж, дз.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА Рефлексія Інтерактивна вправа «Результат» Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли (за схемою-опорою). Сьогодні на уроці я: y навчився... (правильно вимовляти, ділити на склади); умію... (писати слова з буквосполученнями «дж», «дз»); можу прочитати в реченні слова з пропущеними... (буквосполученнями «дж», «дз»). 2. Домашнє завдання (на вибір) 1. С. 25, впр. 3, завдання 2. Скласти і записати речення з трьома словами. 2. Знайти і виписати 10 слів із буквосполученнями дж, дз, що сьогодні на уроці не зустрічалися.
.
- |