5 листопада о 18:00Вебінар: Онлайн-сервіси для дистанційної роботи: Google Meet, Skype, Zoom

​Тема: Розв'язування прикладів та задач на додавання і віднімання. Розв'язування задач на час (конспект уроку)

Про матеріал

Тема: Розв'язування прикладів та задач на додавання і віднімання. Розв'язування задач на час

Мета:

  • навчити розв'язувати задачі на час, закріпити вміння розв'язувати задачі опрацьованих видів ; удосконалювати обчислювальні навички;
  • розвивати спостережливість, уважність, пам'ять, увагу, логічне мислення;
  • виховувати самостійність.
Перегляд файлу

Тема: Розв'язування прикладів та задач на додавання і віднімання. Розв'язування задач на час

Мета:

  • навчити розв'язувати задачі на час, закріпити вміння розв’язувати задачі  опрацьованих видів ; удосконалювати обчислювальні навички;
  • розвивати спостережливість, уважність, пам'ять, увагу, логічне мислення;
  • виховувати самостійність.

Обладнання: предметні картинки.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент

- Станьте, діти, всі рівненько.

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

II. Контроль, корекція та закріплення знань учнів

1. Усний рахунок.

- Ось до класу на урок

Залетіло шість сорок.

Дві пізніше прибуло.

Скільки птахів всіх було?

(6 + 2 = 8).  

  

- Руки вгору підніміть,

Пальці швидко полічіть.

Зліва п’ять і справа п’ять.

Скільки разом? Як сказати?

(5 + 5 = 10).

  

- Бігло до річки троє каченят.

А на шість більше – курчат.

Дуже вони захотіли попити.

Скільки курчат ? Нумо лічити!

(3 + 6 = 9).

 

- Каже мати – квочка:

В мене два синочки

І чотири дочки.

Скільки ж діток в квочки?

(2 + 4 = 6).

  

- Скачуть жабки:

 Ква-ква-ква!

Ой,яка м’яка трава!

Тут – п’ять жабок, а там – дві.

Скільки разом їх в траві?

(5 + 2 = 7).

 

- У Надійки три копійки,

А Світланка має п’ять.

Допоможемо дівчаткам

Гроші всі порахувать.

 ( 3 + 5 = 8 ).

2. Задача.

500px-M1_92 - копия.jpg500px-M1_92.jpg

- Погляньте уважно на малюнок.

- Кого ви там бачите?

- Що нам відомо?

- Скільки цуценяток прийшло?

- Що треба дізнатися?

- Якщо стало більше, то якою дією знайдемо скільки стало цуценяток?

Задача

Розв'язання

8 + 2 = 10 ( ц.)

Відповідь: стало 10 цуценяток.

3. Дидактична гра " Збери виноград".

- Діти, давайте з вами усно розв'яжемо приклади і допоможемо їжачку зібрати виноград. Але будьте уважні! Їжачку потрібен тільки той виноград, де відповіддю буде число 9.

4. Хвилинка каліграфії.

- Відкриваємо зошити. Опускаємось на 4 клітинки вниз і на другій клітинці ставимо крапочку. Щоб почати працювати,  потрібно каліграфічно прописати цифру. А яку, ви дізнаєтесь, коли порахуєте кількість тварин, згаданих у вірші.

 Їжачок – кравець чудовий,

Шиє звірам він обнови.

Для ведмедя – кожушки,

Для лисички – чобітки,

А для мишки – рукавички,

І для білочки – спіднички,

Зайцю валянки на лапки

І для вовка теплу шапку. (Сім).

5. Математичний диктант.

1) Запиши цифрами числа: дванадцять, чотирнадцять, чотири, вісімнадцять.

( 12, 14, 4, 18 ).

2) Запиши число, у якому 1 десяток і 5одиниць. ( 15 ).

3) Запиши число, наступне за числом 16. ( 17 ).

4) Запиши число, яке передує числу 20. ( 19 ).

5) На скільки число 8 більше від числа 6? ( 2 ).

- Давайте перевіримо з вами відповіді.

6. Розв'язування прикладів на закріплення.

- Діти, перед тим, як ми з вами будемо розв'язувати цікаву задачу, ми виконаємо приклади.

10 - 8 = 2               6 + 4 = 10

5 - 4 = 1                 3 + 5 = 8

1 + 5 = 6                8 - 4 = 4

2 + 7 = 9                7 - 2 = 5

9 - 6 = 3                 4 + 3 = 7

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

- Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо розв'язувати задачі, приклади, складати рівності за зразками та малюнками і розв'яжемо з вами цікаву задачу. А допомагати нам в цьому буде дуже розумна Сова, яка буде дуже уважно слідкувати за вашою роботою на уроці і потім роздасть невеличкі подаруночки.

 

IV. Ознайомлення з новим матеріалом. Робота з підручником

1. Бесіда.

- Діти, у кого живе у селі дідусь чи бабуся?

- Хто їздив до них у гості?

- Чи допомагав ти їм?

- Ось Марійка гостювала у дідуся з бабусею 5 днів. Як ви думаєте, що вона робила?

- А ось Сергійко гостював тиждень. Що він міг там робити?

- Скільки днів у тижні?

- Тепер скажіть, що таке тиждень?

2. Розв'язування задачі.

- Давайте уважно прочитаємо нашу задачу.

- Про що розповідається у задачі?

- Скільки всього днів гостював Юрко у дідуся?

- А як ми можемо дізнатися, скільки всього днів гостював Юрко у дідуся?

- Що нам потрібно для цього знати?

- Скільки ж днів у тижні?

- Якою ж дією ми знайдемо скільки всього днів гостював Юрко у дідуся?

Задача

Гостював - 7 д. і 3дн.

Всього - ?дн.

 

Розв'язання

7 + 3 = 10 (дн.)

Відповідь: 10 днів.

3. Фізкультхвилинка.

Буратіно потягнувся,

Раз — нагнувся, розігнувся,

Руки в сторону розвів —

Наче ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба тихо пострибати.

Пострибали, покрутились

І за парти тихо всілись.

4. Складання рівностей за зразком і малюнками.

- Зараз ми з вами складемо і запишемо приклади за допомогою малюнків.

- Погляньте уважно на зразок і перший рядок малюнків.

- Що ви помітили?

- То які приклади ми складемо? ( 10 + 1 = 11; 12 - 1 = 11).

- Подивіться на другий рядок.

- Що тут ви помітили?

- Які приклади отримаємо? ( 3 + 10 = 13; 14 - 1 = 13).

- Подивіться на останній третій рядок малюнків.

- Що ви помітили?

- Які приклади у вас вийшли? ( 2 + 5 = 7; 10 - 3 = 7 ).

5. Визначення закономірностей та продовження рядів.

- Діти, наше завдання із зірочкою, а це значить, що нам треба поміркувати для того, щоб виконати його правильно.

- Розглянемо перший рядок, де записані числа 1, 3, 5, 7,...

- Що ви помітили тут?

- Давайте закінчимо цей ряд. ( Учень називає усі числа, згідно закономірності).

- А тепер запишемо їх у зошит.

- Розгляньте уважно третій рядок з числами 20, 18, 16, 14,...

- Що ви тут помітили?

- Давайте завершимо це рядок. ( Учень називає усі числа, згідно закономірності ).

- А тепер запишемо їх у зошит.

- А тепер будьте дуже уважні. Розгляньте другий рядок.

- Подумайте, як тут розташовані фігури?

- Давайте спробуємо завершити цей рядок. ( Учень називає відповідні фігури згідно закономірності ).

- А тепер беремо в руку олівець і малюємо наші фігури у зошит.

V. Підсумок уроку

- Що нового ви дізналися на уроці?

- То скільки днів у тижні?

- Що на уроці вам сподобалось найбільше?

- Хто був найактивнішим?

- Мені дуже сподобалось, як ви сьогодні працювали на уроці. А найактивнішим учням наша розумна Сова передала невеличкі подарунки.

 

docx
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку