Тема. "Розвиток музики різних жанрів"

Про матеріал
Мета; визначити особливості жанрового розвитку та закріпити інші відомі прийоми музичного розвитку; формувати слухацькі та виконавські навички; розвивати музичний слух, емоційну оцінку чутливість до музики, навички аналізу-інтерпретації музики; виховувати інтерес до вокальної та інструментальної музики, доброту. Музичний матеріал; Ф. Шопен "Вальс", "Полонез", муз. А. Олейникова "Рушничок".
Перегляд файлу

Тема. "Розвиток музики різних жанрів"

Мета; визначити особливості жанрового розвитку та закріпити інші відомі прийоми музичного розвитку; формувати слухацькі та виконавські навички; розвивати музичний слух, емоційну оцінку чутливість до музики, навички аналізу-інтерпретації музики; виховувати інтерес до вокальної та інструментальної музики, доброту.

Музичний матеріал; Ф. Шопен "Вальс", "Полонез", муз. А. Олейникова "Рушничок".

Хід уроку

 

1. Організаційний момент

Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

Урок музики у нас Запросив усіх у клас.

Привітаймось дружно всі:

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі!

2. Актуалізація опорних знань

- Що таке розвиток музики?

- Що може змінюватись в музиці?

Отже. існують різні прийоми розвитку музики.

- Якщо в музиці відбуваються інтонаційно- мелодичгі зміни, такий розвиток називається...(інтонаційно-мелодичним).

- Якщо зміни  стосуються ритму - ...(ритмічний).

- Відбуваються зміни динаміки - ...(динамічний).

- Змінюється темп - ...(темповий).

- Темброві зміни- ...(тембровий).

-  Зміни у регістровому звучанні - ...(регістровий).

3. Основна частина

Зміни характеру звучання в музичних творах  також бувають пов'язані з ознаками пісенності, танцювальності, маршовості. Такі зміни називають жанровими чи жанровим розвитком музики.

Розвиток музики також залежить від жанру твору. Інколи такий розвиток музики виокремлюють як вид і називають жанровим.

У творчості польськолго композитора Ф. Шопена можна простежити за розвитком музики в різних  танцювальних жанрах.

Хто ж такий шопен?

Загальні відомості про Ф. Шопена.

Ф. Шопен - це талановитий польський композитор і піаніст.  Музична обдарованість хлопчика виявилася ще в ранньому дитинстві: вже в шестирічному віці він із задоволенням грав на фортепіано, пробував складати музику самостійно.

Він був неперевершеним творцем чарівних мелодій. які звучать в вишуканих мазурках, ліричних вальсах, урочистих полонезах.

Цікаві факти.

- В дитинстві Ф. Шопен грав в повній темряві, що допомагало йому зосередитися. Ця звичка зберіглася до кінця життя.

-Коли Шопен вчився грати, він не міг діставати деякі акорди. Тоді він вигадав винахід, який вдягав на пальці кожного дня, хоча це було дуже боляче.

- Одного разу знайома Ф. Шопена сказала. що хотіла б скласти пісеньку про свою собачку. Тоді композитор створив вальс .який зараз відомий кожному. ("Собачий вальс")

Ф. Шопен написав чимало музики танцювального характеру, але не призначеної для танців. Такими є і його вальси. Музику цих витонченно - поетичних п'єс відзначають яскрава мелодійна виразність, легкість і польотність звучання.

Вальс — бальний танець у помірному темпі, музичний розмір 3/4, популя­ризований у XIX ст. (Й. Штраус-батько і син); види: віденський, англ., франц., америк. (т. зв. бостон); наявний в класичній музиці.

 Слухання музики. Фридерик Шопен «Вальс»

 Аналіз прослуханого твору.

- Чи сподобалася музика?

- Які образи виникають в уяві під час її звучання?- Чи змінюється характер. темп, динаміка музики протягом звучання твору?

- Який проходив музичний розвиток у п'єсі?

 

Полонез  є урочистим танцем-ходою. Виконується в помірному темпі. З’явився в Польщі.

 

Танцювали полонез зазвичай на початку балів, підкреслюючи цим урочис­тий, піднесений характер свята.

Пари, танцюючи цей танець, переміщаються за встановленими правилами геометричних фігур. Музичний розмір танцю — 3/4.

 Слухання Ф. Шопен "Полонез"

 

 Аналіз прослуханого твору.

- Якого характеру музика п'єси?

Як розвивається мелодія?

- Які образи виникають в уяві під час її звучання?- Чи змінюється характер. темп, динаміка музики протягом звучання твору?

- Який проходив музичний розвиток у п'єсі?

Творче завдання; придумати вірші до початкової фрази однієї із п'єс Ф. Шопена.

За допомогою фарб намалювати, образи. які навіяла музика або пластичне інтонування (повторне слухання).

4.   Фізкультхвилинка.

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали

5. Вокальна робота

6. Підсумок уроку.

- Які музичні твори прозвучали на уроці?

- Які особливості їх музичного розвитку?

- Як ви розумієте жинровий розвиток музики?

Жанровий розвиток - це музичний розвиток того. що відбувається, виходячи із особливостей жанру (пісенного, танцювального, маршового твору).

docx
Додано
23 червня 2020
Переглядів
1137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку