Тема «Щоб себе в безпеці почувати, світлофор потрібно поважати!»

Про матеріал
: закріплювати вивчені правила ПДР, познайомити з історією виникнення та призначенням світлофора, його сигналами та різновидами; дати поняття про те, як регулюється рух на дорозі, коли немає світлофора; вчити застосовувати набуті знання; розвивати мовлення учнів, пам’ять, уяву, вміння складати творчі розповіді; виховувати культуру поведінки на дорозі; попереджувати дитячий травматизм.
Перегляд файлу

УРОК     Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

КЛАС: 1

Тема

«Щоб себе в безпеці почувати,

світлофор потрібно поважати!»

 

Мета:

закріплювати вивчені правила ПДР, познайомити з історією виникнення та призначенням світлофора,  його сигналами та різновидами; дати поняття про те, як регулюється рух на дорозі, коли немає світлофора; вчити застосовувати набуті знання; розвивати мовлення учнів, пам’ять, уяву, вміння складати творчі розповіді; виховувати культуру поведінки на дорозі; попереджувати дитячий травматизм.

Обладнання:

демонстраційні матеріали видавництва «Ранок”, дорожні знаки, плакати з різними видами світлофорів.

Хід уроку

І. Організація класу.

Уже нам дав сигнал дзвінок

Ми починаємо урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель

Я сьогодні на урок принесла вам цікаві повітряні кульки. В них сховалися загадки. Відгадайте їх.

Загадки

«Маленькі будиночки

По місту біжать.

Дорослі і діти

В будиночках сидять». ( Автобуси, тролейбуси, трамваї)

«Я не їм вівса, ні сіна

 Дайте випити бензину.

Усіх коней обжену,

Хоч кого наздожену»   (Автомашини)

«Тримаюсь тільки находу,

А якщо стану -  упаду.» (Велосипед, мотоцикл)

Вправа « Назви одним словом»

Як одним словом можно назвати відгадки до загадок?

ДИДАКТИЧНА ГРА « Які слова сховалися у слові?»

ТРАНСПОРТ – спорт, порт, торт, сорт, сон, рот, рота…

ДИДАКТИЧНА ГРА « Збери слово»

І, П, О, Ш, І, Д, Х

Вправа « Мікрофон»

-Хто такий пішохід?

-Назвіть кращих «друзів» пішоходів.

Диктант в малюнках « Диктант на дорозі» ( Дивитися додаток)

Вчитель

Діти! До нас приїхала ось ця машина.

(Демонструється іграшкова машина.)

Вона доставила нам незвичайний вантаж – конверт із завданням. Треба на малюнку впізнати дорожній знак і записати його назву.

Слово вчителя після диктанту

Руху правила єдині,
Їх повинні поважати,
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.
Добрий друг наш — знак дорожній
Ставиться не так собі,
Як подружиться з ним кожен,
Допоможе він тобі.
Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі небезпечно,
Тож обачним буть доречно.
Руху правила єдині,
Знати їх усі повинні.
Шануватимуть їх люди —
Скрізь тоді порядок буде!

Вчитель

У мене є ще одна кулька з загадкою. Ой, та тут їх три!

  1. «У мене око загорілось,

І враз усі машини зупинились,

Бо колір цей весь рух заборонив.

Ви здогадалися, який горів? (червоний)

  1. « Нарешті засвітилось друге око,

Не можеш, не біжиш, не ходиш кроком.

«Увага!» – колір цей сказав

І бути обережним наказав.   (жовтий)

  1. «Та ось і третє око засвітилось,

І зразу все заворушилось.

Відкритий шлях і для тебе і для мене,

Бо око засвітилось…. Яке? – ЗЕЛЕНЕ

І хто ж має такі гарні очі ? (світлофор)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Робота над темою уроку

Вчитель.

Слово «світлофор» означає носій світла. Він несе світло трьох   кольорів…

Стук у двері.

З'являється Світлофор.

Світлофор

 Я ваш добрий друг Світлофор.

Не дивіться, що я такий маленький, я вже досить старий  і дуже багато знаю. Більше ста років я допомагаю людям переходити вулицю.

 З вами ми часто зустрічаємося на вулицях міста і мені завжди хочеться звернутися до вас зі словами:

Як переходиш вулицю,

На розі зупинись

І перш за все уважно

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема.

Трикольорове око

Я маю недарма.

Нехай воно і мружиться,

Ніколи я не сплю,

З малими дітьми в хованки

Я гратись не люблю.

В роботі я суворий

І стриманий завжди.

Тролейбуси, машини

Біжать сюди й туди.

Дивлюсь червоним оком —

Велю спинитись я,

Одне мені потрібно —

Це витримка твоя.

А блисне жовте око,

Іти не поспішай,

Бо жовтий — не зелений:

Потрапиш під трамвай.

Увага — і зелений

Привітно замигтів.

Він колір найдобріший,

Щасливої путі!

Виходять дівчата з повітряними кульками в руках (жовтого, зеленого і червоного кольорів ) і танцюють танець « Веселий світлофор».

Вчитель

Світлофоре, у нашому класі пройшов конкурс малюнків « Наш друг Світлофор».

Всі діти дуже старалися і мені дуже важко визначити переможців. Спробуй ти це зробити.

Світлофор оглядає виставку малюнків.

Світлофор

Я з вами згоден,що всі роботи чудові. Тому я кожному юному художнику подарую свою листівку – побажання.

 

Будь завжди уважний, друже!

Знай всі правила, мій друже!

Де іти, де постояти,

Де потрібно почекати.

Це не жарти і не сміх,

Бо життя – одне на всіх!

 

 

 

Світлофор

Діти, а чи знаєте ви, коли з'явилися перші світлофори?

Вчитель

У нас є дослідники, які відвідали бібліотеку й познайомилися з деякими фактами з твоєї «біографії». Заслухаємо їхній виступ -  звіт.

Дослідники

Найперший світлофор було встановлено 10 грудня 1868 року в Лондоні біля будинку Британського парламенту. Він був газовий, з ручним керуванням.

У 1910 році в Америці в місті Чикаго з’явився перший автоматичний світлофор.

А перший електричний світлофор  придумали в Америці в 1912 році. В нього були тільки два кольори: червоний та зелений. Лише в 1920 році з’явилися трьохколірні світлофори.

 Перші світлофори в Європі  з’явилися у 1929 році. Вони були незручні, бо з усіх чотирьох сторін мали по три кольорових скла, по яких бігла чорна стрілка.

Потім з’явилися світлофори з вогниками, що переключалися, але підкорялися вони інспектору-регулювальнику, а перші інспектори-регулювальники з’явилися в Країнах Давнього Сходу. Вони підтримували дисципліну на базарах, а в Давньому Римі інспектори слідкували за безпекою руху, попереджували зіткнення колісниць.

(демонстування різних видів і типів світлофорів)

Учні

А ще в Інтернеті ми знайшли казку про країну Світлофорію.

Казка

У країні Світлофорії жили дуже чемні люди. Вони завжди дотримувались правил вуличного руху і тому в них ніколи не було аварій. А все це було завдяки мудрому Чарівникові , який робив лише добрі справи. Мав він кольорові чарівні палички. Махне зеленою паличкою і  настає весна, змахне іншою – зарум’яніють яблука. То змусить брехуна набрати води до рота, а хвалька посадить в чорну калюжу. Та найважливішою його роботою було змінювати кольори світлофора, щоб на дорозі був порядок. Але одного разу сталося лихо. Розбишака-автомобіліст викрав чарівну паличку червоного кольору. Що тут сталося…. Діти , а як ви думаєте, що сталося в  країні Світлофорії?

Вправа « Крісло автора»

Завдання:

 скласти усну розповідь про те що сталося, коли перестало горіти червоне світло і  хто виправив таку складну ситуацію?

Діти складають розповіді та моделюють можливі ситуації.

Вчитель

Діти, а на наших дорогах, хто може допомогти, коли раптом, не працює світлофор?

Вірним другом пішоходів і водіїв є регулювальник, який керує рухом  теж з допомогою чарівної палички, яку поважно називають «ЖЕЗЛОМ». Жезл – символ великої влади. Колись жезлом володіли тільки королі та полководці. Тому паличку, яка керує дорожнім рухом, і назвали жезлом. Вона володарка наших доріг.

Регулювальнику підкоряються і водії, і пішоходи. Він вказує, кому стояти, кому йти. Тому Ви повинні знати його жести. Перевіримо, чи це дійсно так.

ГРА «ЖЕСТИ РЕГУЛЮВАЛЬНИКА»

Для проведення гри кожному учасникові потрібен комплект з трьох кружечків — червоного, жовтого і зеленого.

Юний інспектор руху демонструє жести регулювальника:

піднімає праву руку із жезлом угору,

повертається боком, руки в сторони.

Школярі визначають, якому сигналу світлофора відповідає кожний жест,

і підносять над головою кружечок відповідного кольору.

Сигнали через певний проміжок часу (5—10 с.) змінюють.

Якщо гра повторюється, цей проміжок скорочують.

Вікторина «Правила дорожні знаємо – на питання без вагань відповідаємо!»

ВІКТОРИНА

1.  Яка машина може їхати без двигуна внутрішнього згоряння? (Іграшкова)

2.  З якої сторони треба обходити машину, пішохода? (Зліва)

3.  Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді? (Перевірити сигнал, гальма)

4.  Шофер веде машину. Попереду нього дві птиці — гуска і качка.

 Що треба давити? (Треба давити на гальма)

5.  Який сигнал світлофора дозволяє перехід? (Зелений)

6.  Які машини можуть їхати без сигналу? (Іграшкові)

7.  Яке значення мають зелений і жовтий колір світлофора? (Зелений колір дозволяє перехід, а жовтий — каже, що треба трішечки почекати, попереджає вільний перехід)

8.  Де повинні ходити пішоходи, якщо немає тротуарів? (По лівому краю проїжджої частини вулиці)

9.Що означає червоний колір світлофора? (Червоний колір — це завжди сигнал небезпеки і треба зупинитися, по­чекати. Він забороняє переходити дорогу.

10.Як потрібно обходити трамвай? (Спереду)

11.Як потрібно обходити автомобіль, автобус і тролейбус? (Ззаду)

Робота в парах « Шифрувальники»

Що тут написано?

€ ʊ Ø × ¥ × ≠ *£      ∞ Ø ©* ± ʊ≤ʊ÷

€ - П, ʊ - О, Ø – В, × - А, ¥ - Ж, ≠ - Й, * - Т, £ - Е, ∞ - С, © - І, ± - Л, ≤ - Ф, ÷ - Р.

«Поважайте світлофор!»

Вправа « З гумором про серйозне»

З’являється Незнайко.

Незнайко ( сумно)

Доброго дня вам дня, діти.

Мені Сорока сказала по секрету, що у вас тут йде урок про правила дорожнього руху. А я, як завжди,попав у халепу: на дорогах  - « час пік – пробки», неможливо проїхати. Тому й спізнився. Але я прийшов із подарунками.

Для того, щоб у вашій школі вчителі й учні могли вільно рухатись, я пропоную вам скористатися такими знаками дорожнього руху.

  •  Біля входу у школу повісити знак «Розворот заборонено» та додати до нього табличку «з 8-30 до 15-05“. (Показує знак).
  • На вході у роздягальню пропоную повісити знак «Затори на дорозі», а у вестибюлі — „Рух по колу”. (Показує).
  • Біля стільців у вестибюлі, де батьки чекають своїх дітей, можна повісити знак «Зона паркування». (Показує).
  • Над центральними сходами пропоную повісити знак «Головна дорога»(Показує).
  • А для руху по східцях вниз рекомендую знак «Обгін заборонено». Це означає, що більше як через три сходинки перестрибувати не рекомендується. (Показує).
  •   На мозковий центр школи — учительську — можна повісити знак «Пункт технічної допомоги». (Показує).
  •   На кабінет завуча, як головного регулювальника навчально-виховного процесу школи, пропоную повісити знак «Регулювання світлофором». (Показує).
  •   А на кабінет директора, найбільш небезпечне місце для двієчників і прогульників, можна повісити знак «Падіння каменів». (Показує).
  •   А під час перерв в шкільних коридорах використовувати знаки «Увага! Двосторонній рух», а також «Обмеження швидкості». (Показує).
  •   Для тих, хто вперше потрапляє до школи, корисними будуть знаки сервісу, повішені на дверях їдальні, медпункту і туалету. (Показує).
  •   А новий знак «Визначні місця» пропонуємо повісити біля шкільної «Дошки пошани». (Показує).
  •   Учням, які й досі не вивчили напам’ять свій розклад, допоможе знак «!». (Показує).
  •   А учням, що запізнились до школи і мають здати свій щоденник вчителю для відповідного запису, доведеться часто зустрічатись із знаком «STOP-контроль». (Показує).
  •   Черговому класу раджу виготовити табличку із знаком «Дикі звірі на дорозі» та вивішувати її там, де найбільше бешкетують учні .

Учні виконують пісню на мотив «Голубий вагон»

  1.  Може ми даремно вас образили

Календар старий закриє лист

Хочемо, щоб усе ви добре зважили

Йди в дорогу сміло й посміхнись.

Приспів:

Радісно, радісно, дальній шлях стелиться

Ти наші правил вчи і пам’ятай

Кожному, кожному в краще хай віриться

Правила дорожні ти не забувай

  1.  Пішоходи йдуть і усміхаються

Про дорогу знають вони все

Із проблемами вони справляються

Правила для них — понад усе

Приспів

V. Підсумок уроку

Вчитель

Ось і закінчується наш урок.

Вправа « Вільний мікрофон»

Хто керує дорожній рух?

Пригадайте історію світлофора.

Які є світлофори?

Що допомагає регулювальнику керувати рухом?

Заключне слово вчителя

Рух – це життя сказав філософ древній

Це шлях до того, щоб пізнати світ

Дорожній рух це складова прогресу,

Що формувався довгі сотні літ

Дорожній рух – це швидкість в плині часу

Дорожній рух – це зручність для людей

Та небезпечний він для правил строгих

І пам’ятати слід про це щоднини

Тож знати всім рекомендується

Як рух дорожній регулюється

Дорожні знаки,світлофорів ряд

Регулювальників й розмітка автострад

Знаки дорожні у нашій країні,

Для учасників руху єдині,

Дорожній рух вагу все більшу має,

Тож хай про це з вас кожен пам’ятає

Використовуй всі знання в дорозі,

Людське життя учитель строгий,

Безліч проблем ти зумієш здолати,

Коли правила дорожнього руху будеш вивчати

Людство прагне без аварій жити

І безпечно рухатись у світ

Бо життям все ж треба дорожити

Щоб щасливо всім прожити вік

На землі у домі вселюдському ,

Транспортних пригод в дорозі тьма

Будьте, діти, обережні в ньому,

Іншого життя у вас нема.

Світлофор

А я на згадку про нашу зустріч хочу подарувати вам пам’ятку « Правила пішохода». Хай вона допомагає вам  правильно поводити себе на дорогах нашого міста.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку