Я досліджую світ "Хто такі друзі?"

Про матеріал
РОЗРОБКА УРОКУ З ПРЕДМЕТА Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ -1 клас « Хто такі друзі ?» Мета уроку : створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з'ясувати критерії справжньої дружби; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті. Використано: ранкові вітання в колі друзів, ігри, вправи, складено правила товаришування.
Перегляд файлу

 Тема : Хто такі  друзі

Мета : Сформувати уявлення про дружні стосунки. Заохочувати учнів бути добрими друзями : підтримувати своїх друзів,ділитися з ними, дбати про них.

Результати навчання

Наприкінці заняття учнів :

  • називають ознаки справжньої дружби ;
  • наводять приклади того,що друзі роблять одне для одного;
  • розпізнають дружню і недружню поведінку.

Обладнання і матеріали

  • Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.
  • Комп’ютер , доступ до інтернету, мультимедійний проектор ( бажано )

Що підготувати заздалегідь

  • Намалювати на дошці чи на плакаті серединку соняшника.
  • Роздрукувати 8 екземплярів або підготувати пелюстки соняшника з ознаками справжнього друга.
  • Намалювати на плакаті дерево без листочків.

Рекомендації щодо організації освітнього простору .

  • Ранкове коло, підсумкові завдання  виконують у загальному колі : всі сидять на стільчиках , на килимку або стоять.
  • Решта вправ теж можна проводити в колі або за столом (на розсуд вчителя )

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ

 Ранкове коло

5 хв

 Читання та обговорення вірша Марії Пригари   « Тихенька дівчинка »

5 хв

 

Мультфільм « Квіти дружби »

7 хв

 

 Бесіда « Закон Дружби »

 5 хв

 

 Руханка

3 хв

 Вправа « Дерево дружби »

5 хв

 Підсумкові завдання ( зворотний зв’язок, рефлексія,релаксація )

5 хв

                                          Усього тривалість

35  хв

 

ХІД  УРОКУ

І. Ранкове коло (зворотний зв'язок, вступ до теми, знайомство)

1. Зворотний зв'язок із минулим тематичним тижнем

  • Про що ми говорили на минулому тижні?
  • Згадайте з якими правилам класу ми познайомилися?
  • Дійсно, на минулому тижні ми говорили про правила класу, як треба ходити по школі, класу , сидіти за партою, як відповідати .

2. Актуалізація нової теми.

    - У житті кожної людини особливе місце займають друзі. Спілкування з друзями  приносить задоволення, радість. Друг – це той, з ким цікаво розмовляти, весело гратися,  кому ви довіряєте, хто завжди допоможе вам і підтримає вас.

3. Оголошення теми уроку.

- Отже, сьогодні  тема нашого уроку «Хто такі друзі?»

- Як ви думаєте, про що  ми дізнаємося на уроці?     

4. Вправа    «Знайомство» , «Комплімент»  

- Зараз ми пограємося в гру « Мій друг». Кожен по черзі  продовжує  речення

  « Мене звуть …Мого друга (подругу) …Разом ми любимо  (гратися, слухати музику і т. д.)»

- Скільки букв у слові  ДРУГ ?

- Спробуємо дібрати слова до кожної букви, які вкажуть, яким повинен бути друг?      

- Яке слово протилежне другові?  (ворог, недруг)

5.Очікування            

ІІ. Робота над темою уроку

1. Робота за малюнками.  

- Розгляньте малюнки , дайте відповіді на питання

- Що роблять друзі?

- Що ще вони можуть робити разом або одне для одного? 

C:\Users\Лариса\Desktop\image031.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Читання та обговорення вірша Марії Пригари « Тихенька дівчинка»

 ( слайд 6)

- Як ви вважаєте, що заважає дружбі?

- Щоб мати друзів серед хлопчиків і дівчаток, вам треба вчитися товаришувати. - Зараз я вам прочитаю віршика про дівчинку, а ви мені скажете, чи вміє вона товаришувати.

 

ТИХЕНЬКА ДІВЧИНКА

 

Чого це на мене так сердяться в школі?
Тож я не чіпаю нікого ніколи.
Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,
А з цього виходить одне тільки лихо.
Оце я сказала — така в мене звичка,—
Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка.
Що в Каті спідничка — неначе з рогожі,
Та ще й черевички на човники схожі.
Що в Тані волосся нечесане досі,
Що очі в Мар'янки маленькі та косі,
Що в зошиті в Лесі самі тільки плями:
Напевне, бруднючими пише руками.
Я ж правду кажу їм... І що тут такого?
Тож я не чіпаю ніколи нікого.
Сиджу собі тихо і в школі, і вдома,
І чом вони сердяться всі — невідомо!

(слайд 7)

- Чому в цієї дівчинки нема друзів?

(Тому що вона всіх ображає, обзиває, принижує)

-  Як ви розумієте прислів’я : « Гостре словечко коле сердечко»?

( Це неприємно, коли тебе обзивають, ображають)

- «Лагідне слово залізні двері відчиняє»

( Тим , хто поводиться ввічливо, всі хочуть допомогти.)

- Чого справжні друзі ніколи не роблять?

- З тими хто ображає інших , ніхто не хоче дружити.

3. Перегляд мультфільму «Квіти дружби».    

http://autta.orq.ua/ua/materials/material/Kv-ti-druzhbi/

- Яку гру бавилися Зайчик і Їжачок?

- Чому посварилися друзі?

- Хто помирив їх і як ?

4. Бесіда «Закони дружби»    

- Давайте зараз разом з’ясуємо, яким має бути справжній друг?

( на дошці  серединка соняшника та пелюстки з ознаками справжнього друга

Допомагати з складними завданнями, ділитися іграшками, говорити приємні слова, звертатися на ім’я, усміхатися при зустрічі, весело разом проводити час, втішати тебе, коли тобі сумно, робити подарунки)

- Я зараз буду зачитувати ознаки справжнього друга. Якщо ви згодні з ними – плекайте, я буду прикріплювати  пелюсточку соняшника, а якщо не згодні – тупайте ногами

               Допомагати з складними завданнями,

               ділитися іграшками,

               обзиватися,

               говорити приємні слова,

              звертатися на ім’я,

               робити боляче,

               принижувати,

               усміхатися при зустрічі,

               весело разом  проводити час,

               брати без дозволу твої речі,

               втішати тебе, коли тобі сумно,

               робити подарунки

- Подивіться , яка наша квіточка. Щоб вона не зівяла давайте будемо дотримуватися цих правил.

РУХАНКА     

5 Оповідання  «Списав задачу»  В. Сухомлинського               

Павлик прийшов до школи дуже стурбований. Дома він довго сидів над задачею й не міг розв’язати її. Тепер він прийшов до школи, щоб у когось списати задачу. Бо працювати сам Павлик не любив.

Прийшла Зіна. Вона добре вміла розв’язувати задачі. Павлик запитав у неї:

— Зіно, на скільки питань задача?

— На троє, — відповіла Зіна. — А хіба ти не розв’язав?

— Не вийшла... Дай, Зіно, списати...

— Ой Павлику, чому ж ти сам не хочеш працювати? — запитала Зіна.

Вона дала йому свій зошит.

Павлик почав списувати. Списав одну дію, другу, перейшов до третьої. В третій дії він помітив у Зіни помилку. Там, де треба було написати 23, Зіна написала 32.

В своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї помилка.

Учителька зібрала зошити для перевірки.

Наступного дня вона принесла зошити.

— У Павлика — п’ять, — сказала вчителька. — Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, — чотири. Помилку допустила...

Зіна поблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і схилив голову над партою.

- Чи можна  назвати  Павлика другом?

- Чому ви так вважаєте?

6. Вправа  «Дерево дружби».            

(На дошці плакат з намальованим контуром дерева, листочки з кольорового паперу, на яких написані твердження)

- Погляньте, яке в нас гарне дерево! А чого на ньому не вистачає? ( листя)

- Дерево підкаже нам, що повинні робити справжні друзі.

Надписи на листочках

допоможу другові                                                 побажаю другові добра

поділюся з другом іграшками                             буду завжди уважний до друга

назву друга ласкавим іменем                             завжди підтримаю друга

не буду сміятися, якщо друг помилився            зателефоную, коли друг хворіє

не ламатиму іграшки друга                               привітаю з днем народження

усміхнуся другові                                               пограюся з ним на комп’ютері вступлюся за друга                                             поясню домашні завдання

зроблю другові приємне                                     поділюся з другом  яблуком

не ображу друга                                                 допоможу прибрати в кімнаті

 буду ввічливий із другом                                   запитаю поради

привітаю друга зі святом                                 пригощу друга

запрошу друга на день народження                  поступлюся місцем

дам другові пораду                                              навчу друга того, що вмію сам

- Підсумуємо правила товаришування:

Ніколи не принижуйте друзів, не висміюйте їх;

Завжди пропонуйте свою допомогу;

Завжди привітно усміхайся при зустрічі;

Не обговорюйте друзів за їхніми спинами.

- Дотримуйтеся завжди такого правила «Треба  поводитися з друзями так, як хочеш, щоб вони поводилися з вами»

ІІІ. Підсумкові завдання

1. Мирилки               

- Іноді між друзями можуть виникати непорозуміння, треба поговорити з другом.  Розібратися, чому виникла сварка і якомога швидше помиритися.

2. «Калейдоскоп мудрих думок»      

3. Дослідження «Сила дружби»

Принесіть до класу оберемок із 30 тоненьких дерев’яних прутиків, зв’язаних

докупи і запропонуйте їх зламати.

- Чи вдалося це зробити? Чому? Відповідь обґрунтуйте.

Розв’яжіть оберемок, дайте кожному одну паличку і запропонуйте її зламати.

 -  Чи вдалося це зробити? Чому? Відповідь обґрунтуйте

4. Рефлексія «Чарівний пензлик настрою»

Запропонуйте учням стати в коло. Учні тримають у руках символічний пензлик і по черзі говорять:

«Мій настрій після закінчення заняття …….. кольору, тому що ……..» .

5. Прослуховування  пісні «Справжній друг»       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
3120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку