Тема.. Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання в межах 10
Мета: на основі розгляду малюнків і дидактичних ігор розкрити зміст дій додавання та віднімання; закріпити нумерацію чисел від 1 до 10; вчити використовувати зв'язок між додаванням та відніманням під час розв'язування прикладів; формувати вміння складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання за малюнками; розвивати мислення, мовлення, пізнавальні здібності учнів; виправляти мовні помилки; виховувати активність, прищеплювати любов до математики.
Обладнання: потяг (малюнок), назви станцій, малюнки для прикладів, малюнки будиночків, квитки на потяг, предметні малюнки.
І.Орг. момент.
Вже дзвінок нам дав сигнал Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Працювати починаймо.
1.Мовна робота.
- Який сьогодні день тижня?
- Який був вчора?
- Який буде завтра?
- Скільки днів має тиждень?
II. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми помандруємо на чарівному потязі „Математика",будемо розв'язувати приклади на додавання і віднімання в межах 10,повторимо, як пов'язані між собою дії додавання та віднімання.
III. Основна частина-подорож.
І.-Нас потяг швиденько до цілі домчить,Але що трапилося ? Де поділися вагони? Хто їх познімав з коліс? Хто ж нам допоможе? Хто поставить вагони по порядку за паровозом від 1 до 10?
Гра «Знайди помилку».
На набірному полотні поставлені цифри від 1до 10 в довільному порядку. Учням потрібно знайти помилку і виставити правильно.
Взаємоперевірка
Коли хтось із учнів зробить це завдання, запропонувати решті перевірити.
- Молодці! Ви швидко впорались із цим завданням. Наш потяг незвичайний. Щоб зайняти в ньому своє місце, необхідно правильно розв'язати приклад, написаний на квитку.
8-5= |
4+3= |
3+6= |
2+4= |
10-5= |
8-4= |
1+6= |
8-2= |
9-4= |
5+3= |
1+5= |
3+2= |
9-5= |
10-2= |
6+3= |
4+4= |
2. Щоб успішно подорожувати Треба усний рахунок розпочати.
А) Фронтальне опитування.
- Назвіть числа від 1 до 10;
- від 10до 1.
- Гра «Назвіть сусідів»
- Б) Складання прикладів за малюнками та їх розв'язання.
2+1=
4+1 =
10-3=
3. Перша зупинка-,, Пізнавальна".
- Поки ми усно рахували, наш потяг прибув на зупинку „ Пізнавальна". Навкруги - чудова галявина. Скоро зима і лісові звірята почали готуватися до неї.
( Робота з демонстраційним матеріалом).
- Білочка зібрала гриби і горішки. ( на дошці предметні малюнки: ( 5 горішків і 1 грибочок),
- Скільки грибочків зібрала білочка?
- Скільки горішків?
- Який приклад треба скласти, щоб дізнатись, скільки всього грибів і горіхів зібрала білочка? Запишемо приклад: (5+1= 6).
- Грибок білочка віддала сусідові. Який приклад можна скласти? (6-1=5),
- Прочитайте його.
Аналогічно складають і читають приклад: 6-5=1.
- Прочитайте всі приклади, які ми записали.
4. – Ви добре попрацювали, і ми можемо вирушати далі. А після гарної роботи потрібно що?( відпочити). Ось ми і прибули на зупинку „Відпочинок"
Фізкультхвилинка.
Трава низенька — низенька, Дерева високі- високі.
Діти тихенько за парти сідають.
5. Відпочили і рухаємося далі. Наступна зупинка „Загадкова"
- Послухайте задачі, за кожною з них складіть приклади запишіть.
Каже мати квочка:
-У мене 3 дочки ,
Та два синочки.
Скільки ж діточок у квочки? (3+2=5).
У садок до годівниці Прилетіло 4 птиці, Потім ще 4 синиці.
Скільки птиць на годівниці?(4+4=8).
- Перевіряємо приклади до загадок.
Самостійно під кожним прикладом на додавання складіть і запишіть по два приклади на віднімання.
6. Молодці, наш потяг рухається далі. Наступна зупинка називається «Поміркуй». Завдання кожній дитині на карточці. Умови. Хто виконає перший, той отримає подарунок.
Взаємоперевірка. Запропонувати учням обмінятися карточками і перевірити один в одного завдання.
IV. Підсумок уроку.
- Добре, усі діти виконали завдання і ми можемо вирушати до кінцевої зупинки „Місто Знань".
«Продовж речення»
(що робили на уроці)
- На уроці я …
- На уроці я …
- На уроці я …
-На уроці ми … (учні говорять разом)
- Молодці, а ось і місто Знань - це і є ваша клас, де ви навчаєтесь..Дякую вам за урок!