Тема. Складання тексту - розповіді за поданим початком з опорою на малюнки «Заєць та їжак»

Про матеріал
Мета: вчити учнів складати перекази і твори - розповіді з опорою на початок тексту,опорні слова та малюнки, збагачувати лексичний словник; розвивати зв'язне мовлення, творче мислення, уяву, увагу, пам'ять, вміння передавати свої думки влучними образними виразами ; виховувати любов до природи, кмітливість та винахідливість, інтерес до вивчення української мови.
Перегляд файлу

Тема. Складання тексту - розповіді за поданим початком з опорою на малюнки «Заєць та їжак»

Мета: вчити учнів складати перекази і твори - розповіді з опорою на початок тексту,опорні слова та малюнки, збагачувати лексичний словник; розвивати зв'язне мовлення, творче мислення, уяву, увагу, пам'ять, вміння передавати свої думки влучними образними виразами ; виховувати любов до природи, кмітливість та винахідливість, інтерес до вивчення української мови. Обладнання:ілюстрації, презентація,мультфільм, опора «Куб», картки для індивідуальної роботи,роботи в парах,групах.

Хід уроку

  1. Організація класу
  2.    Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку

2.1. Загадки

Між  листям і гілками по лісових доріжках

Біжить клубок з голками на коротеньких ніжках. (їжак)

Зимою в білому, як сніг,

 А влітку в сірому гуляє.

Вловить його ніхто не зміг,

Тому що ноги довгі має.

Великі вуха, косий зір,

 Як називається цей звір? (Заєць)

2.2. Оголошення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо усно складати й записувати текст «Заєць та їжак» за поданим початком та малюнками. Ми будемо розвивати своє зв'язне мовлення, будемо вчитися передавати свої думки влучними словами й образними виразами та ,звичайно дізнаємося про деякі цікаві факти про їжаків,

попрацюємо в парах , групах.

3. Створення позитивного настрою. З.1.Гра «Так чи не так?»

-Давайте перевіримо, як добре ви обізнані з життям їжаків

  • Їжаки харчуються тільки ягодами та фруктами
  • Голки їжаків завжди тверді й колючі
  • Голки їжаків отруйні
  • їжаченята народжуються сліпими та без голок
  • їжак-дружелюбна тварина

3.2.Перегляд презентації «Їжак»,перевірка учнями своїх відповідей.

 

4.Робота з новим матеріалом.

4.1 .Читання початку тексту по особах.

 

 

Був собі їжак. Якось вийшов він раненько зі своєї домівки подивитися на білий світ. Вийшов та й каже сам до себе:

  А піду лишень у поле — подивлюся, як там моя морква та буряки.

Іде собі та пісеньку мугикає. Коли виходить із-за куща заєць. Він саме в полі оглядав свою капусту, чи велика виросла.

  О, — каже їжак, — хто прудкий, то вже й на ниві *1!

  А ти, — заєць йому, — усе кривуляєш, криволапку! І батько твій криволапко, і дід криволапко був. Такий увесь твій рід, і ти такий!

Їжак здивувався, що на своє добре слово дістав таку нечемну одмову, що й батька його, й діда лихим словом пом’янули.

От він зайцеві й каже:

  Ти мене береш на сміх? А хочеш зі мною наввипередки? Побачимо, хто кого пережене!

Заєць як зарегоче:

  Ти? Наввипередки? Зі мною?!

А їжак спокійно:

  А так, із тобою.

  Ну, добре, — засміявся заєць. — Давай бігти.

  1.      Аналіз-розбір тексту . Робота в парах за запитаннями. -Хто діючі особи казки? -Як Заєць образив їжака?

-Хто запропонував змагання?

-Чому їжак не злякався?-Хто переміг?Чому йому це вдалося?

 

*Придумайте свої запитання до тексту.

  1.      Проблемне питання.
  2.      Хто хутчіший:заєць чи їжак? Математична розминка.

Розв’язання задачі. Швидкість зайця-50 км на годину,їжак за 3 секунди пробігає відстань 3 метри. Чи зміг би він перегнати зайця ,якщо б він так біг цілу годину ?

  1.                Підготовча робота до написання твору
  1.                                             Стратегія «Кубування» (повторення видів текстів)

(Вчитель проводить учнів через процес «кубування», пропонуючи викласти думки усно).

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до вас

 Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

 Знання наші перевіряє.

Увага! Аналізуємо знання «Чарівного кубика».

  •                     Які види текстів ви знаєте?
  •                     Текст - опис - це ...?
  •                     Текст - розповідь - це ...?
  •                     Текст - міркування - це ...?
  •                     Пригадайте будову тексту.
  •                     Який тип тексту будете писати ви? (Текст-розповідь)
  •                     Чому?
  1.       Орфографічна підготовка. Робота над словосполученнями.Добір контекстуальних синонімів.

Слова з орфограмами: куцолапий, наввипередки, змагання

Введення у речення словосполучень: посміявся з______, домовився з______,

чекати на_______, розумніший за____________.

Добір контекстуальних синонімів.

їжак- їжачок,колючий звірок,він;.їжачиха-дружина,жінка,подруга їжака,вона.Заєць-Зайчик,Зайчисько,Вухатий,він

 

 

  1.                       Усне складання тексту.

-Скільки абзаців буде в вашому тексті? Чому?

  1. Робота над пам'яткою

У кожного з вас на парті є пам'ятка. Прочитайте її мовчки і пригадайте умови написання твору та переказу. (Діти читають мовчки).

ПАМ'ЯТКА

  1.                          Кожну частину тексту писати з абзацу.
  2.                           Не вживати занадто великих речень.
  3.                           Послідовно викладати свої думки.
  4.                           Стежити за мовою, вживати яскраві, образні вирази.
  5.                            Уникати повторів слів.
  6.                                 Під час написання складних слів користуватися орфографічним словником.

Хвилинка релаксації

  •              Сядьте рівненько, подивіться на небо. Вдихніть повітря, воно наповнює легені, все ваше тіло здоров'ям. Вдих, 1- 2, затримали повітря, видих. Ще раз.

Покладіть руки одна на одну на парту, на них - голівки, заплющіть очі. Пригадайте яскраві спогади про осінні канікули. (Звучить музика).

  •                  Розплющіть очки. Підійміть голівки. Потягніться до сонечка, до блакитного неба, подивіться на нього, а тепер - один до одного. Подаруйте усмішку і побажайте подумки здоров'я і добра вашим друзям.
    1.                        Написання твору.
  •                  Отже, беріться до найвідповідальнішої і найцікавішої роботи - написання своїх текстів-розповідей з елементами опису «Заєць та їжак». *Вислови свою думку:Чому переміг їжак?
  1. Самостійна робота учнів
  2.                 Індивідуальна допомога учням. Здійснення диференційованого підходу.
    1.                        Перевірка виконаної роботи
      1. Самоперевірка,редагування текстів
      2. Зачитування 2-3 робіт
    2.                   Підсумок уроку.Рефлексія.

8.1. Бесіда. Рефлексія

- Діти, які ваші враження від уроку?

  •             Чи сподобався вам урок?
  •             Чого навчив вас цей урок?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Скажіть, чи справдилися ваші надії?

-Як ви виконали роботу? Діти позначають на картках для рефлексії. (відмінно, добре, посередньо)

Додаткові завдання:

1.Перегляд мультфільму «Їжак та Заєць».

2.Робота в групах.

3найти якомога більше відмінностей між мультфільмом та запропонованим уривком тексту казки.

3.Дібрати прислів’я до казки

  • Добро роби — добро й буде!
  • І сила перед розумом никне!
  • Мудра голова не дбає на лихі слова,
  • Поганий на вроду, та гарний на вдачу.

4.Створити сенкан « Заєць»

5.Створити сенкан «їжак»

 

docx
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
1062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку