Урок з української мови у 4 класі НУШ

Про матеріал
Удосконалювати навички учнів розрізняти іменники, що означають назви істот та неістот, поглиблювати знання про власні та загальні назви.
Перегляд файлу

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 4 КЛАСІ НУШ

ТЕМА.  ІМЕННИКИ - НАЗВИ ІСТОТ ТА НЕІСТОТ, ВЛАСНІ ТА ЗАГАЛЬНІ НАЗВИ

МЕТА. УДОСКОНАЛЮВАТИ НАВИЧКИ УЧНІВ РОЗРІЗНЯТИ ІМЕННИКИ, ЩО ОЗНАЧАЮТЬ НАЗВИ ІСТОТ ТА НЕІСТОТ, ПОГЛИБЛЮВАТИ ЗНАННЯ ПРО ВЛАСНІ І ЗАГАЛЬНІ НАЗВИ;

ВИХОВУВАТИ ІНТЕРЕС ДО  ЦІКАВИНОК ПРО РІЗНІ ЄВРОПЕЙСЬКІ КРАЇНИ   ТА ДО ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ;

РОЗВИВАТИ НАВИЧКИ РАЦІОНАЛЬНО РОЗПОДІЛЯТИ ЧАС ДЛЯ ВИКОНАННЯ ПЕВНОЇ РОБОТИ , ФОРМУВАТИ ЗДАТНІСТЬ ПРАЦЮВАТИ ШВИДКО ТА ЗОСЕРЕДЖЕНО В ГРУПАХ;

РОЗВИВАТИ ПАМ'ЯТЬ, СЛОВНИКОВИЙ ЗАПАС ТА ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ УЧНІВ.

ОБЛАДНАННЯ: ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКУ, ЗАВДАННЯ В ГРУПАХ, ПІДРУЧНИК.

ТИП УРОКУ: УРОК ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу

 Встаньте, діти, всі рівненько,

Підрівняйтеся гарненько.

Посміхніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день»

  1. Мотивація навчальної діяльності (слайд 1)

У нас сьогодні буде урок – подорож «Мовний експрес». Подумайте та скажіть, яким ви його хочете бачити? (Цікавим, веселим, загадковим, світлим).

Якими ви повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, активними, зібраними)

  1. Підготовка до сприйняття (слайд 2)

Щоб слова і букви правильно писати,

Хвилинку каліграфії пора розпочинати.

На дошці записані літери: м І е н к и н. Прочитаємо їх та запишемо у зошити.

Яке слово сховане у буквах? (Іменник). Яка орфограма у цьому слові? (Подовження приголосних). Скільки букв та звуків  у слові іменник ? Складемо речення зі словом іменник та запишемо краще.

III. Повідомлення теми та мети уроку (слайд 3)

Мова на уроці піде про іменник, назви істот та неістот, власні та загальні назви. І  у вас повинні бути сформовані знання та вміння, які нам знадобляться на наступних уроках.

IV. Робота над темою уроку

  1. Хвилинка – цікавинка (слайд 4)

Іменник – велетенська, могутня, незрівнянна за можливістю  поповнення новими словами частина мови. У найбільшому 11- томному словнику української мови нараховано близько 13500 слів. Половина з них припадає на іменник.

2. Вправа «Кубування»

Бліцопитування. Закінчіть фразу:

А) Іменник – це …(частина мови, що означає предмет та відповідає на питання хто? що?)

Б) Слова, які відповідають на питання хто? Це назви …

В) Слова, які відповідають на питання що? Це назви…

Г) Назвіть 3 власні іменники.

Д) Назвіть 3 загальні іменники.

Е) З якої літери пишемо власні назви?

Давайте перевіримо себе за правилом. (с.33)

3. Подорож у місто «Хтосики та щосики» (слайд 5)

Вправа 1. Прочитайте слова, поставте питання  та запишіть у 2 стовпчики (робота біля дошки, а  хто бажає, пише самостійно). Перевірка.

4. Робота в групах (слайд 6)

Наш  мовний потяг їде далі. А зараз робота непроста, робота в групах (обираємо спікера, секретаря, доповідача). У кожної групи зашифрована країна. 4 групи (ольПащ, яхіЧе, яФарніц, імеНичачн). На осінніх листочках записані слова, які стосуються окремої країни. Їх потрібно записати у 2 стовпчики: істоти та неістоти.

1 група Варшава, Вісла, рибалка, Варс, Сава, лавочки.

2 група Прага, Томаш, Елішка, вази, замки, президент.

3 група Париж, вежа, туристи, мода, Луїза, Андре.

4 група Берлін, порядок, дороги, Ганс, Еріка, Білосніжка.  

            Кожний доповідач зачитує  слова і розказує про цю країну щось цікаве, використовуючи слова з листочків та матеріал попередніх уроків.

V. Руханка (слайд 7)

VI. Робота з підручником.

Складіть слово  з перших букв слів вправи 1.

Покажіть на карті Швейцарію (слайд 8)

Інформацію про Швейцарію  прочитайте (вправа 4).

Чому іменники написані  з великої літери? (Це власні назви).

Які слова пишуться з великої букви? Перевір себе за правилом.

1. Розподільний диктант (у 2 колонки)

Власні      Загальні

Швейцарія, країна, гори, Альпи, вершина, Дюфур.

2. Робота зі світлинами.

Складіть та запишіть 3 речення, використовуючи власні назви. Підкресліть назви істот.

VII. Домашнє завдання (диференційоване)

1 група с. 34, вправа 6. Списати текст, розкриваючи дужки. Підкреслити іменники - власні назви.

2 група с. 34, вправа 7. Списати слова, розкриваючи дужки. Підкреслити власні назви. Виписати їх в алфавітному порядку. З виділеними словами скласти речення: 1 - про Україну. А 2 - про Швейцарію.

VIII. Підсумок уроку (слайд 9)

Власна назва – аплодуємо, а загальна – крокуємо.

Озера, Швейцарія, Україна, річки, гори, Карпати.

Наш урок підійшов до завершення.

Дуже ви були старанні.

Отже, всі ви учні гарні.

І за працю на уроці,

Вам подякувати хочу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Антонова Надія
    чудово,молодець!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
961
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку