Тема:Складені задачі на знаходження дробу від числа.

Про матеріал
конспект уроку з математика Тема:Складені задачі на знаходження дробу від числа.
Перегляд файлу

 

Тема:Складені задачі на знаходження дробу від числа.

Навчальна:навчити розв’язувати складені задачі на знаходження дробу від числа;

Розвивальна:розвинути критичне мислення,увагу,пам’ять.

Виховна:виховувати любов до рідного краю;виховувати інтерес  до  вивчення математики.

Очікувані результати:

-дитина вільно володіє поняттям дріб;

-учень розуміє,як знайти частину від дробу;

-учень розв’язує складені задачі на знаходження дробу від числа;

Обладнання: підручник,мультимедійна_дошка,презентація,відео,наочний матеріал.

Література: С.Логачевська,Т.Логачевська ,О.Комар Математика:підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти Ч.2.  Київ : Літера ЛТД,2021.-112с.

Тип уроку:комбінований

Форма проведення: урок-подорож

Хід уроку

І.Організація здобувачів освіти до уроку

-Пролунав уже дзвінок

Всіх покликав на урок,

А урок в нас незвичайний,

А математично-подорожувальний.

-Добрий день, я називаюся Катерина Юріївна.Сьогодні я проведу у вас урок математики.

-Сядьте рівненько ,будь ласка.Закрийте очі,глибоко вдихніть , і уявіть що ви у весняному саду , де тепло світить сонечко і цвітуть квіти.Промовте « Сьогодні я дізнаюся багато нового та цікавого.Я - молодець!Я з усім впораюся».А зараз видихніть та відкрийте очі.

   -Який у вас настрій?

 ІІ.Актуалізація опорних знань.Мотивація навчальної діяльності

- Зараз ми пограємо в гру «Шифрувальники». Вам потрібно усно доповнити рівності.

1т = …кг П

1кг = …г О

1 ц = …кг  Д

1год = …хв О

1 хв = …с Р

1 с = … год О

1 доба = …  г Ж

 

               -Покажіть , яке слово у вас вийшло.(ПОДОРОЖ)

-А подорожувати ми будемо визначними місцями Волині. Щоб дізнатися першу нашу зупинку потрібно виконати завдання

1.Усне  опитування

-Хто пригадає, що таке дріб? ( Дріб — число, яке позначає частину цілого.)

-Як знайти частину від числа? ( Щоб знайти частину від числа, треба ціле розділити на кількість рівних частин у ньому)

-Де у дробі знаходиться чисельник? (вгорі над рискою дробу)

-Де у дробі знаходиться знаменник? (під рискою дробу)

2.Усні обчислення

Розгорніть, будь ласка, підручники на сторінці 56 і виконаймо перше завдання.

Скільки кілограмів у 1/2 т?(500) 1/8т?(125) 1/5т?(200) 1/10т?(100)

Скільки грамів у 1/2 кг?(500) 1/8кг?(125) 1/5кг?(200) 1/10кг?(100)

Скільки годин у 1/8 доби?(3) У 2/3 доби?(16) У 5/8 доби?(15)

3.Каліграфічна хвилинка

Запишіть у зошити число,класна робота.Це і буде дата нашої подорожі.

Запишіть числа в порядку спадання,тобто від найбільшого до найменшого

300        533          564       253    132       535       133

(132,133,253,300,533,534,253)

- Замок Любарта

За легендою, в стінах фортеці зберігаються скарби. Знайти скарб Луцького замку Любарта можна, але винести за ворота не можливо. Сам засновник прокляв скарби, що можуть використовуватись лише в інтересах мешканців Луцька. Щоправда, у кожного є шанс примножити капітал фортеці. Необхідно перед в’їзною баштою, зображеною на 200-гривневій купюрі, потерти вищевказану банкноту в руках.

-Наступна зупинка «Лютеранська кірха».Зацікавило? Тоді виконайте завдання і я розповім про неї вам детальніше

3.Математичний диктант

-Запишіть ,будь ласка , на полях МД і розпочнемо.Записувати потрібно лише результати.

-Знайдіть сьому частину числа 700?(100)

-Знайдіть 8 частину числа 640?(80)

-Знайдіть 5 частину числа 250?(50)

-Знайдіть 3 частину числа 333?(111)

-Чудово!Давайте перевіримо,що у вас вийшло.

-Лютеранська кірха могла бути побудована не в Луцьку, а в Торчині (зараз – селище міського типу Луцького району). Ці два міста змагалися за право спорудження храму. Для побудови обрали Луцьк через його близькість до залізниці та важливих адміністративних органів.

ІІІ.Оголошення теми і мети уроку

-Для того,щоб подорожувати далі, нам потрібно навчитися розв’язувати складені задачі на знаходження дробу від числа.

IV. Сприймання та осмислення нового матеріалу.

Чим далі ми їдемо тим цікавіше.Зупинка «Ринкова площа».

1.Робота з підручником

Розгорніть підручник на сторінці 56,потрібно виконати вправу 2.

-Вам потрібно знайти частину від числа.

-Хто хоче вийти до дошки і розв’язати?

 

-Молодці!Наступне завдання 3 .Давайте розглянемо ,як розв’язувати складену задачу на знаходження дробу від числа.(Усно)

-Про що розповідається у задачі?(Про зерно)

-На що змелювали пшеницю?(на борошно)

-Яку частину становлять висівки?(2/5 маси зерна)

-Яка маса зерна?(1 тона)

-Про що нам потрібно дізнатися?(Скільки висівок і скільки борошна отримають після змелювання однієї тони пшениці?)

-Що нам потрібно зробити спочатку?(Спочатку потрібно перевести тони в кілограми)

-Скільки кілограмів в одній тонні?(В одній тонні 1000 кг)

-Для того,щоб дізнатися скільки висівок отримали потрібно загальну масу поділити на знаменник дробу і помножити на чисельник дробу..А що ж потрібно зробити,щоб дізнатися масу борошна?(Потрібно від загальної маси відняти масу висівок)

Задача

1т=1000кг

1)1000кг:5*2=400 (кг)-маса висівок

2)1000-400=600(кг)

Відповідь:отримають 400кг висівок і 600 кг борошна.

-Ринкова площа – історичне осердя Луцька, міста-перлини Волині. Один із найстаріших майданів обласного центру сформувався у часи середньовіччя і нині є складовою частиною історико-культурного заповідника «Старий Луцьк». Ринкова площа досить велика за розмірами, тут збереглося кілька давніх споруд. У кожному її куточку можна відчути подих історії і побачити сліди, які залишилися в місті до наших днів. А от чого немає на площі, так це ратуші. Вона тут, звісно, була, але згоріла в пожежі разом з іншими будівлями, розташованими неподалік. Попри це, на Ринковій площі є чимало об’єктів, вартих уваги мандрівника.

Руханка

-А зараз підніміться,посміхніться.І зробімо руханку.(Ми українці)

-Щоб дізнатися наступну зупинку потрібно розв’язати задачу 4.(Біля дошки)

-Про що розповідається в задачі?(Про залізну руду)

-Скільки заліза містить залізна руда?(3/5 )

-Що нам потрібно дізнатися?(Скільки заліза можна одержати з однієї тонни залізної руди?

-Чи можемо ми одразу дати відповіть на запитання задачі? (Так)

-Яким чином? (Знаходженням дробу від числа)

Задача

Скорочений запис  

     3/5 від 1000

1т=1000кг

1)1000:5*3=600(кг)-маса залізної руди

Відповідь:600 кг заліза можна одержати з однієї тони залізної руди

-Молодці!Зупинка «Озеро Світязь»

Щоб дізнатися детальніше потрібно виконати вправу 5 на сторінці 56-57.

 

Про що говориться в задачі? (про маслозавод).

Скільки всього кілограмів масла відправив маслозавод? (900).

Скільки масла відправили до першої крамниці? (1/10 всього масла).

Скільки масла відправили до другої крамниці? (2/5 від загальної маси).

А скільки масла відправили до третьої крамниці? (решту).

Складемо скорочений запис задачі.

Всього - 900 кг

1 крамниця - 1/10 - ?

2 крамниця - 2/5 - ?

3 крамниця - ?, решта

Якщо у задачі відомо, що всього відправили 900 кг масла, а до першої крамниці - 1/10 всього масла, то що можна дізнатися? (Скільки кілограмів масла відправили до першої крамниці).

Яким чином? (знаходженням дробу від числа).

Про що дізнаємось потім? (скільки масла відправили до другої крамниці).

Яким чином? (знаходженням дробу від числа).

А що дізнаємось після цього? (скільки кілограмів масла відправили до першої та другої крамниці разом).

Якою дією? (дією додавання).

Що будемо додавати? (кількість масла, яке відправили до першої крамниці та кількість масла, яке відправили до другої крамниці).

А що дізнаємось потім? (Скільки кілограмів масла відправили до третьої крамниці.

Якою дією? (дією віднімання).

 Що від чого будемо віднімати? (від загальної кількості масла кількість масла, яке відправили до першої та другої крамниці разом)

Задача

1) 900 : 10 * 1 = 90 (кг) - масла одержала перша крамниця;

2) 900 : 5 * 2 = 360 (кг) - масла одержала друга крамниця;

3) 90 + 360 = 450 (кг) - масла одержала перша та друга крамниця разом;

4) 900 - 450 = 450 (кг)

Відповідь: 90 кг масла одержала перша крамниця; 360 кг одержала друга крамниця; 450 кг масла одержала третя крамниця.

 

Найвідоміше озеро – Світязь, воно ж є найглибшим озером природного походження в Україні. Найбільша глибина сягає 58 метрів. За словами біологів, вода в Шацьких озерах чистіше, ніж в деяких міських водопроводах країни. Тобто, її можна навіть пити і готувати на ній.

-Наступна зупинка «Замок Радзивиллів»

-Замок в Олиці був заснований в XVI столітті князем Миколою Радзівіллом. Розміри замку досягали близько 100 х 120 метрів. Замок витримав безліч облог і вистояв, та захоплений був лише раз – шведами в 1702 році.

Щоб приїхати до наступної станції потрібно виконати вправу 7 на сторінці.

-Ви молодці!Ми прибули у Володимир-Волинський Успенський собор

 Про що говориться в задачі? (про дошку).

Яка довжина цієї дошки? (3 метри).

Що зробили з дошкою? (відпиляли шматок).

А скільки становив шматок дошки від довжини цілої дошки? (2/5).

Що потрібно знайти? (якої довжини стала дошка).

Було 3 м

Відпиляли 2/5

Залишилося - ? м

Якщо у задачі відомо, що довжина всієї дошки - 3 метри, а відпиляли шматок, який становить 2/5 від загальної довжини дошки, то про що можна дізнатися? (яку довжину дошки відпиляли).

Як саме? (знаходженням дробу від числа).

Про що дізнаємось потім? (якої довжини стала дошка).

Якою дією? (віднімання).

Що від чого будемо віднімати? (від загальної довжини дошки віднімемо довжину її шматка).

  1.     300 : 5 * 2 =120 (см) – дошки відпиляли;
  2.     300 – 120 = 180 (см)

Відповідь: 180 см стала дошка.

Свято-Успенський собор  є візитною карткою нашого міста. Часто собор іменують Мстиславовим храмом на честь його засновника волинського князя Мстислава Ізяславовича.

Собор знаходиться в самому центрі Володимира. Поруч з ним розташовані давні міські земляні вали, єпископський будинок і дзвіниця. 

-Ми уже на фінішній прямій.Зупинка «Стометрівка»
Знаменита пішохідна вулиця ім. Лесі Українки в Луцьку, яку в народі називають «стометрівкою», насправді має довжину 730 м. Її перейменовували 13 разів! Назви вулиці у різні часи: Пречистенська, Олицька, Дубенська, Шосова (Шосейна), Головна, Ягеллонська, Шевченка,  Радянська, Лесі Українки.

-Невдовзі ми прибудемо на нашу останню зупинку,тож давайте пришвидшимо цей процес.

-Давайте виконаємо задачу про нашу сьогоднішню подорож.

Учні 4-Б класу вирушили подорожувати Волинню.Для того ,щоб відвідати усі визначні місця потрібно проїхати 200 км, прибувши у Луцьк на «Стометрівку» хм повідомили ,що вони проїхали 3/4 шляху.Яку відстань їм залишилося проїхати?

-Про що розповідається у задачі?(Про учнів 4-Б,що подорожують)

-А де вони подорожують?(Волинню)

-Яку відстань їм потрібно проїхати?(200 км)

-Яку відстань вони проїхали?( проїхали ¾ загального шляху)

-Де їм про це повідомили?( на «Стометрівці»)

-Про що нам потрібно дізнатися?(Яку відстань їм залишилося проїхати?)

-Яким чином ми про це дізнаємося(Знаходженням дробу від числа)

Задача

1)200:4*3=150 (км)-відстань яку проїхали

2)200-150=50 (км)

Відповідь:50 км залишилося проїхати

-Ви неперевершені!Вирушаймо у «Надслучанську Швейцарію»

Ландшафтний парк, який є одним зі ста чудес України. Знаходиться він в долині річки Случ, що на Волині. Тут можна чудово провести час, насолоджуючись незрівнянними краєвидами. На території знаходиться безліч заказників та пам`яток природи місцевого значення. Також тут розташований Губківський замок.

VI.Підсумок уроку. Рефлексія

«Незакінчене речення»

-Мене на уроці вразило….

 -Мені було легко робити на уроці…

  -Мені важко було виконувати на уроці …

-Найбільше мені сподобалося у …

 

-А зараз давайте згадаємо, якими  місцями ми подорожували. Подивіться на екран.

-Мені прийшов час прощатися.А на згадку залишу вам сувенірчики.Дякую за співпрацю!До нових зустрічей!

 

docx
Додав(-ла)
Чуль Катерина
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
14 березня
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку