Тема. Слідство веде детектив Іменник

Про матеріал
Тема. Слідство веде детектив Іменник. Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про іменник як частину мови, його граматичні ознаки; навчати дітей розпізнавати іменники за питаннями «хто? що?» (істоти – неістоти); формувати вміння змінювати іменники за зразком «один-багато»; розвивати мовлення,здатність аналізувати та творчо мислити; виховувати почуття радості в спільній роботі, повагу до слова та любов до природи. Обладнання: мультимедійна презентація, завдання на картках, роздатковий матеріал, LEGO .
Перегляд файлу

05.12.19  2 клас укр. мова

Тема. Слідство веде детектив Іменник.

Мета:  систематизувати та узагальнити знання учнів про іменник як частину мови, його граматичні ознаки; навчати дітей розпізнавати іменники за питаннями «хто? що?»  (істоти – неістоти); формувати вміння змінювати іменники за зразком «один-багато»; розвивати мовлення,здатність аналізувати  та творчо мислити;  виховувати почуття радості в спільній роботі, повагу до слова та любов до природи.

Обладнання: мультимедійна презентація,  завдання на картках, роздатковий матеріал, LEGO .

Хід уроку

І. Організація класу

Я неймовірно рада зустрічі з вами. Чула, що ваш клас один з кращих у цій школі, що ви всі надзвичайно талановиті, працьовиті, дуже уважні.
А щоб у цьому переконатися, я пропоную вам розшифрувати девіз, за яким ми сьогодні будемо працювати

(Сл. 1)

Душуісерцевроботувложи,

Добреподумайімудроскажи.

Натиснути

Душу і серце в роботу вложи,

Добре подумай і мудро скажи.

Діти промовляють хором  цей девіз.

Бажаю вам відчути радість і задоволення від спільної праці. Візьміться за руки, посміхніться один до одного, побажайте собі добра та злагоди в роботі.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати таємниці слова, розкривати багатство мови, слідкувати за   її чистотою , стежити за культурою письма,  знаходити правильні рішення, міркувати та творчо працювати.

(Слова вчитель розміщує на дошці)

 А чи знаєте ви, люди якої професії досліджують  таємниці, розслідують різні заплутані справи, стежать за людьми, рокривають злочини, знаходять загублені речі та зниклих людей? (детективи)  .

(Слайд 2).( про детектива)

Детектив – з англ.. detective – слідчий,

з лат. detectio – викриття

той, що викриває таємниці

Сьогодні до нас на урок завітав один із детективів. Прошу вас відгадати його ім’я .

( прикріплюю малюнок детектива)

(Слайд 3)

 Вилучіть, будь ласка, зайві літери і скажіть, як можуть звати нашого героя.

  А І М О Л Е Н Н И И К Т (перша літера велика)

І М Е Н Н И К 

Сьогодні ми будемо допомагати детективу Іменнику розпізнавати слова – назви предметів  за питаннями  хто? що?, змінювати їх за зразком «один – багато»

ІІІ. Повторення основних понять. (Метод «Кубування»)

1. Частина мови (яку частину мови ми вивчаємо?)

2. Значення  (називають, іменують) предмети (що називають предмети?)

3. Істота (приклад) На які питання відповідають іменники – назви істот. Наведіть приклад

4. Неістота (приклад)

5. Скласти речення з іменником – істотою

6. Скласти речення з іменником – неістотою.

Прекрасно.

Ми з вами виконали завдання детектива.

IV. Тренувальні вправи на закріплення знань, вмінь та навичок.

1. Хвилинка каліграфії .

Тепер давайте встановимо дату

А зараз зафіксуємо її  .

Розгорніть, будь ласка, зошити та запишіть дату

Д  де те кт тив  Детектив 

 Коментую і пишу: верхнє безвідривне з’єднання,  де  те  кт  тив (буквосполучення), можна в повітрі провести.

Наступне буквосполучення    те..   (Записали після того, як я проаналізувала.)

 Яке слово можна утворити із цих буквосполучень? (Детектив).

 Запишемо охайно, каліграфічно слово «Детектив».

Що це за слово?

Це один предмет чи багато?

А скажіть це слово, щоб було багато. 

На яке питання відповідає  це слово ? (Хто?)

 Слово « детектив»   має ще інше  значення і може відповідати на питання що?  Це у тому випадку, коли ми говоримо про книгу, написану у жанрі детективу, тобто, книгу про розслідування злочинів.

Запам’ятайте, як пишеться це слово,  зверніть увагу, що у ньому є дві букви е. 

2. Вправа «Засели будиночки» (Усна)

 Слідство привело детектива у місто Хтосиків і Щосиків. Але його мешканці кудись зникли. Давайте їх повернемо та розселимо у будинки.  Треба заселити будинки, розмістивши у них слова, які іменують  малюнки . Діти по черзі підходять із картками з словами до будиночка , демонструють їх , озвучують  слово, що називає зображений предмет , ставлять до нього питання.  Поясніть нам, будь ласка,  чому саме у будиночок  Хтосиків  були записані слова. Дуже гарно справилися з цим  завданням. Показали, які ви розумники.

Приготуємо наші пальчики до письма.

Сл. 4

3. Гра «Оживи слово» (усно)

Фотоапарат – фотограф

Космос -  космонавт

Поліція – поліцейський

Дослід – дослідник

Пожежа – пожежник

Д- якую, я  знала, що ви зможете це зробити.

Вимикаю, вкл. музику

Пропоную помічникам детектива відпочити .

Фізкультхвилинка

4. «Капелюх детектива».

Отже, ми з вами закріпили вміння розпізнавати іменники за питаннями хто? та що? (істоти, неістоти) . А зараз детектив Іменник хоче побачити, чи вмієте ви змінювати іменники за зразком «один-багато».  Просить допомогти

У капелюсі знаходяться картки зі словами. Це назви того, що допомагає детективові у роботі.  (Фотоапарат, ручка, блокнот, окуляри, собака,  капелюх, комп’ютер, газета, годинник, карта, автомобіль , уважність, кмітливість, портфель, мотоцикл, диктофон, ).

Вчитель тримає в руках капелюх,  підходить до дітей по черзі, пропонує вийняти  з капелюха один листочок, озвучити слово та підібрати йому пару за зразком «один – багато»  .

5. Робота з підручником

Справжній детектив повинен вміти працювати з різноманітними джерелами інформації. Основне джерело, з якого кожен черпає інформацію – це – книга. Отже розгорніть підручники на с. 83, знайдіть впр.225.

У новому рядочку записуєм слово «вправа».

Слідкую за правильним сидінням, чи правильно лежить зошит.

Прекрасно!

Ми з детективом впевнені, що ви і самі задоволені своєю роботою. Приємно, що ви – активні, дружно включилися в роботу.

Працюємо далі…

6. Вправа Шифрувальник». (Робота у групах)

-Діти, у вас на партах лежать цеглинки лего. Оберіть будь-який колір та підніміть руку угору. Об’єднайтесь за кольорами із однокласниками.

До офісу детектива потрапила невідома особа і викрала  букви з деяких слів.

На партах у вас є картки. Візьміть їх.

 Ваше завдання розшифрувати, тобто вставити літери, які були викрадені, записати їх просто у картках.

К _ и ж _ а                        У _ и _ е л ь                         

у _ о к                               ш _ о л _ р                             з _ ш _ т

л і _ ій_а                           п_р_а

( Група, яка справилася, піднімають руки.)

Прекрасно! Ви впоралися з цим завданням. 

Це слова – назви істот чи неістот?

Вони означають назву одного  предмета чи багатьох?

  Скажіть,  хіба може у школі бути один вчитель, учень,  одна книжка….? (ні). То ж давайте  утворимо кожному з цих слів  пару   за зразком «один - багато».  (Запишемо)

Через рисочку запишіть , будь ласка, ці слова.

А яких предметів у школі є ще багато? А хто у школі є один?

7. Робота з ЛЕГО

VІ. Підсумок.  

  1. Вправа «Мікрофон»  

Продовжіть речення.

Сьогодні на уроці ми…

- Сьогодні на уроці я пригадав….

          - Сьогодні на уроці я дізнався …………

Мені  теж сподобалась ваша робота на уроці. Але я хотіла б, щоб кожен із вас сам визначив, як працював. На партах у вас є смайлики – детективи. Позначте на них настрій, з яким ви закінчуєте урок.

Підніміть, будь ласка,  смайлики з хорошим настроєм. Подивіться один на одного та посміхніться.

VII. Домашнє завдання .

А завдання вам буде – забрати цей настрій додому, із ним виконати вправу, яка записана на жовтих аркушах паперу. Але так як ви тепер  детективи, то я пояснювати нічого не буду. Розгляньте уважно аркуші з двох сторін, дослідіть їх та запишіть у зошит.

 

 

docx
Додано
1 травня 2023
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку