Тема. Солі. Хімічні властивості солей
Мета уроку
1. Навчальна:
2. Розвивальна:
3. Виховна:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Форма уроку: урок-подорож
Конспект уроку
Шановні учні запрошую, вас відправитись у подорож з метою вивчення хімічних властивостей солей
Станція «Теоретична»
Дати відповіді на запитання
Станція «Формула солі»
Fe, SO4, Na, K2, CI, PO 4, Li 3, Ca, CO3, SO3 , S, Mg.
2. Мотивація навчальної діяльності
Увага « Чорна скриня»
Відгадайте: « Що в цій скрині?»
(Додаткові дані: це біла кристалічна речовина. Вона має свою давню історію. В Київській Русі нею князі платили своїм дружинникам і лісорубам…в Ефіопії бруски цієї речовини були , як гроші…на її честь названо міста де її добували.. її ми шануємо в кожнім домі за обіднім столом… на неї нарікаємо і без неї страждаємо.. .)
(На дошці тема уроку, а на мультимедійній станції нашої подорожі )
4. Вивчення нового матеріалу.
Станція «Експериментальна»
Для здійснення основної мети уроку учитель демонструє досліди, що характеризують хімічні властивості солей.(На мультимедійній дошці проектуються алгоритми рівнянь реакцій)
Учні роблять відповідні записи у зошиті.
1. Взаємодія з металами.
Fe + CuSO4 = FeSO4 + Cu
2. Взаємодія з кислотами.
H2SO4 + BaCl2 = BaSO4 + 2HCl
3. Взаємодія з основами.
AI2 (SO4)3 + 6NaOH = 2AI(OH)3 +3Na2SO4
4. Взаємодія з солями.
BaCl2 + 2AgNO3 = Ba(NO3)2 + 2AgCl
5. Первинне засвоєння матеріалу.
Станція «Тест»
Варіант 1.( завдання високого рівня )
З наведеного переліку речовин вибрати ті, що характеризують хімічні властивості солей. Записати рівняння реакцій цих речовин з FeCI2
Zn, H2SO4, H2, CaO, NaOH, KCl, H2O
Варіант2. (завдання достатнього рівня)
Закінчити рівняння реакцій :
Zn + CuSO4 =
H2SO4 + Ba( NO3)2 =
Ca(NO3)2 + KOH =
6. Заключний контроль
Здійснити перетворення.
Р – Р2О5 – Н3РО4 – К3РО4 – Са3(РО4)2
7. Рефлексія
Станція «Завершальна»
Скласти « Сенкан»
8. Домашнє завдання
Опрацювати § 14, виконати задачу Розв’язати задачу
Натрій гідроксид масою 4г прореагував з ферум (ІІ) сульфатом. Обчислити кількість речовини утвореної солі?
Лист відповідей учнів під час уроку-подорожі.
(контроль здійснює вчитель)
Станція «Теоретична»
1. Із наведеного переліку формул речовин формули середніх солей підкреслити однією рискою,а кислих двома
а)Fe2(S04)3,б)FeS04, в)Na2S04,г) NaHS04, д)K2C03, ж)CaHP04, з)Ba3(P04)2, к)Ca(H2P04)2, л)NaHC03.
Станція «Формула солі»
2.. Напиши формули солей за їх назвою:
а) кальцій хлорид; б) магній нітрат; в) алюміній сульфат; г) натрій силікат; д) цинк сульфід.
3. Напиши назви солей за їх формулами:
a)MgCO3; 6)CuCl2; в)СuСl; г) Na3PO4; д) Ba(NO3)2.
Станція «Тест»
Варіант 1.
З наведеного переліку речовин вибрати ті, що характеризують хімічні властивості солей. Записати рівняння реакцій цих речовин з FeCI2
Zn, H2SO4, H2, CaO, NaOH, KCl, H2O
Варіант2.
Закінчити рівняння реакцій :
Zn + CuSO4 =
H2SO4 + Ba( NO3)2 =
Ca(NO3)2 + KOH =
Додатки