Мета уроку. Ознайомити учнів з основами спадкового права, порядком оформлення заповіту; розвивати вміння учнів дискутувати, висловлювати власну точку зору; виховувати повагу до дотримання норм закону, прав і свобод людини; формувати правову культуру здобувачів освіти.
Тема. Спадкове право.
Мета. Ознайомити учнів з основами спадкового права, порядком оформлення заповіту; розвивати вміння учнів дискутувати, висловлювати власну точку зору; виховувати повагу до дотримання норм закону, прав і свобод людини; формувати правову культуру здобувачів освіти.
Обладнання. КУ, витяг з ЦКУ, підручник.
Основні поняття. Спадщина, спадкування, спадкоємці, заповіт, обов`язкова частка.
Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Акктуалізація опорних знань.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Мотивація.
Вчитель зачитує уривок казки:
«Було у млинаря троє синів. І, помираючи, залишив він їм млин, осла і кота. Брати поділили між собою батьківське добро. Старшому дістався млин, середньому – осел, а молодшому довелося брати кота».
Яким чином брати отримали майно? (у спадок)
Чи справедливо вони його розподілили? Відповідь на це питання буде обговорено після вивчення матеріалу уроку.
Робота з поняттями.
Спадкове право – це сукупність цивільно – правових норм, які регулюють порядок переходу прав та обов`язків від померлої особи до інших осіб.
Спадщина – права та обов`язки спадкодавця.
Спадкування – перехід прав та обов`язків від спадкодавця до спадкоємця.
Розповідь вчителя.
Норми цивільного права передбачають дві підстави спадкування – за законом і за заповітом.
Спадкоємцями за заповітом є фізичні особи, які є живими на час відкриття спадщини, а також особи, які були зачаті за життя спадкодавця і народжені живими після відкриття спадщини.
Порядок складання заповіту:
Види заповіту:
Робота з витягом з ЦКУ ст. 544. (Зміна заповіту).
Учні знайомляться з текстом статті 544 і роблять висновок, що новий заповіт скасовує старий повністю або в тій частині, в якій суперечить йому.
Випадки, коли заповіт визнається недійсним:
Розв`язування юридичних ситуацій.
Учні роблять висновки:
Особи, що мають право на обов`язкову частку:
Всі вони мають не менше половини від того, що б вони отримали в разі спадкування за законом.
Робота з поняттями.
Спадкування за законом – порядок визначення спадкоємців визначається нормативними актами держави, якщо:
Робота з підручником.
Черги спадкування (підручник ст. 115)
Розв`язування юридичних ситуацій.
Визначте:
ІV. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф підручника. Знайти повідомлення про цікаві заповіти.