Тема: Спорт в Україні та Британії. Види спорту. Усне мовлення. Теперішній доконаний та минулий неозначений часи.

Про матеріал
Розвивати індивідуальні психологічні особливості студентів: увагу, спостережливість, обсяг оперативної та довготривалої слухової / зорової пам'яті,фонематичний та інтонаційний слух, гнучкість артикуляційного апарату, швидкість сприйняття, мовну здогадку та мовленнєву реакцію.
Перегляд файлу

Тема: Спорт в Україні та Британії. Види спорту. Усне мовлення. Теперішній доконаний та минулий неозначений часи.

Мета:

Практична:

  1.                    Активізувати мовленнєву діяльність студентів.
  2.                    Відпрацювати лексичні одиниці в усному і писемному мовленні.
  3.                    Практикувати вживання теперішнього доконаного та минулого неозначеного часів в усному та писемному мовленні.

Освітня:

1. Збагачувати словниковий запас студентів.

2. Контролювати рівень розвитку навичок діалогічного мовлення.

3. Сприяти усвідомленню механізмів сприймання та осмислення інформаціі.

Розвиваюча:

1. Розвивати індивідуальні психологічні особливості студентів: увагу, спостережливість,        обсяг оперативної та довготривалої слухової / зорової пам'яті,фонематичний та інтонаційний слух, гнучкість артикуляційного апарату, швидкість сприйняття, мовну здогадку та мовленнєву реакцію.

Виховна:

  1.    Виховувати культуру спілкування, повагу один до одного, ініціативність, вміння висловлювати і захищати свої думки, культуру інтелектуальної праці.

Обладнання: підручник, граматична  таблиця.

Література:

  1. Бережна О.О., Кубарьков Г.Л., Тимощук В.О. Збірник нових тем сучасної англійської мови. – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2008. – 688 с.
  2. Голіцинський Ю. Б. Граматика: Зб. Вправ/Перекл. З рос. 4-го вид. – К.: А.С.К., 2005. – 544 с.
  3. http://prezentacii.com
  4. http://english-basis.ru

Студент повинен знати:

  • орієнтовний лексико — граматичний мінімум по темі;
  • правила утворення та вживання теперішнього доконаного та минулого неозначеного часів.

Студент повинен вміти:

  • використовувати лексико-граматичний мінімум по темі;
  • вести бесіду в межах запропонованої теми.

 

План

I.   Вступ (організаційний момент).

  1. Основна частина.
    1. Фонетична зарядка.
    2. Мовна зарядка.
    3. Опрацювання нових лексичних одиниць.
    4. Робота над текстом.
    5. Лексична гра «Музичний стілець».
    6. Граматична зарядка.
    7. Виконання лексико-граматичних вправ.
  2.  Підсумки. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan

I.        Introduction .

ІІ. Main Part

1. Phonetical Warming up.

2. Conversational Warming up.

3. Presenting the new vocabulary units.

4. Working at the text.

5. Speaking.

6. Vocabulary game “Musical chair”.

     7. Grammar guiz.

     8. Doing vocabulary and grammar exercises.

IV.     Summing-up

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Topic.  Sport in Ukraine and Great Britain. Speaking. The Present Perfect and Past Simple Tenses.

Objectives:

  • to develop students` speaking, listening, writing and reading skills;
  • to activate students’ prior knowledge on the topic;
  • to revise and consolidate the active vocabulary on the topic;
  • to enlarge students` scope.

Equipment: texts, cards, pictures, posters,computer.

 

Plan

I.        Introduction .

ІІ. Main Part

1. Phonetical Warming up.

2. Conversational Warming up.

3. Practising the vocabulary.

4. Working at the text.

5. Vocabulary game “Musical chair”.

     6. Grammar guiz.

     7. Doing vocabulary and grammar exercises.

IV.     Summing-up .

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

                                                     Procedure

 

  1. Introduction.

 

  • Good morning. I am glad to see you…We have a guest today. Let`s greet her.

 

  1. Main Part.
    1. Phonetical Warming Up.
  • Proverbs;
  • Poems.

2.Conversational Warming Up.

- Speaking about St.Valentine Day.

- Learning valentines(“Roses are red…”, “I am like a cabbage…”)

-I hope you will present your sweethearts with these valentines. But your girls(boys) like healthy boys (girls).I am sure you are healthy because you go in for sport. Besides, sport is your future profession. What kinds of sport do you remember?

3.Practising the vocabulary.

-Let’s look through the presentation and recollect the most popular kinds of sport in Ukraine and Great Britain.

- Now come to the front and draw the diagram on the most popular kinds of sport in Ukraine and Great Britain.

                                            Kinds of Sport

     Ukraine                                                                Great Britain.

 

 

  1. Working at the text “Sport in Ukraine and Great Britain”

a)  retelling the first part of the text;

Let us show our guest how well you possess the information about sport.

b) reading the second part of the text and answering the questions .

5. Speaking.Vocabulary Game “Musical Chair”.

- So you should go in for sport to be healthy. What else must you do to be healthy?

-Yes, you must eat healthy food and visit a doctor if you are ill.

- Let us split into teams and remember the vocabulary on such topics as

food, medicine and sport.

  • Now, it is high time to play our game ”Musical Chair”.

6. Grammar Warming Up.

a) irregular verbs;

b)presentation on the present perfect tense.

7. Doing Grammar Exercises. 

- (a minute of rest: singing the song “Sweet Dreams”)

a) forming interrogative and negative forms:

1. Helen prefers table tennis.

2. His brother crossed the river 5 minutes ago.

3. We will swim much in summer.

4. They are playing badminton now.

5. My friends were watching the football match from 3 to 5.

6. John will be waiting for you at the stadium at 6.

7. We have just won the game.

b) writing:

-use the expression ”train in the gym” in all tenses you know.

c) The Present Perfect and Past Simple Tenses (explanation)

-adverbs of time;

-Ex.205, 206(Gol.)

     IV.     Summing-up. Home Assignment.

. Home Assignment

1. Topic Sport in Ukraine and Great Britain”

2. .Ex.206 (Gol.)

 

 

doc
Додав(-ла)
Мазепа Ірина
Додано
18 вересня 2021
Переглядів
375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку