ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 9 з переходом через десяток; вчити знаходити периметр многокутника; вдосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння аналізувати задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення, формувати потребу розв'язувати поставлені завдання швидко і правильно, навички роботи в парі і групі; виховувати навчальну активність.
Тема. Таблиці додавання й віднімання числа 9 з переходом через десяток. Периметр многокутника
Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 9 з переходом через десяток; вчити знаходити периметр многокутника; вдосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння аналізувати задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення, формувати потребу розв'язувати поставлені завдання швидко і правильно, навички роботи в парі і групі; виховувати навчальну активність.
Клас готовий працювати? (Так)
Додавати й віднімати? (Так)
На розряди розкладати? (Так)
Вчасно руку піднімати? (Так)
Вміло в групах працювати? (Так)
Вирази й задачі розв’зати? (Так)
Дзвінок до роботи уже кличе нас.
Країною знань мандрувати нам час.
Працюймо завзято і дружно усі,
Щоб всі молодцями були у кінці.
Вітання - знайомства
• Заготуйте картки з іменами кожної дитини. Кожна дитина витягує картку і вітає того, чиє ім’я на ній написане. Якщо у класі присутні відвідувачі (гості), зробіть картки з їхніми іменами, щоб була можливість привітати і їх.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 33, завдання 185; 186)
Завдання 185
— Прочитайте складені вирази.
Завдання 186
— Яку задачу склали за таблицею? Яку обернену задачу склали, щоб перевірити розв’язок?
2. Гра «МАТЕМАТИЧНІ ПОТЯГИ»
18 16 17
8+8
10+6
7+9
17+0
18-0
11+5
3. Гра«"Що зайве"
— У рядку знайдіть «зайве».
- Яка фігура зайва?(трикутник)
4. Хвилинка каліграфії
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені. 10; 8; 11; 9; 12; 10; 13; ?; ?.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 9 з переходом через десяток, навчимося знаходити периметр многокутника.
1. Робота за підручником (с. 41-42)
Завдання 180. Колективне опрацювання матеріалу. Усна лічба.
— За записами поясніть додавання і віднімання чисел з переходом через розряд.
— Перевірте результати обчислень за таблицями.
— Прочитайте таблицю додавання (віднімання) числа 9, починаючи від найбільшого результату.
— Прочитайте тільки результати таблиці.
— Прочитайте результати від найбільшого числа до найменшого.
— Затуліть лінійкою відповіді таблиці та розкажіть їх по пам’яті.
Завдання181 Колективна робота.
Завдання 182 Робота в групах
Командна гра «Ланцюжок»
Учні пояснюють, як виконати обчислення, працюючи у своїх зошитах.
Завдання 184. Колективне опрацювання матеріалу
1) Як називаються ці геометричні фігури?
1 — незамкнена ламана;
2 — замкнена ламана, многокутник, чотирикутник.
— Що зображено? (Многокутники)
— Назвіть кожний многокутник і покажіть його межі.
Учні виходять до дошки й указкою показують межі кожного многокутника. Ведуть по сторонах многокутника так, щоб лінія, яку опише кінець указки, представляла б замкнуту ламану.
— Що є межею многокутника? (Замкнена ламана.)
— Як знайти довжину ламаної? (Виміряти ланки і додати довжини.) Висновок: Сума довжин усіх сторін многокутника — це периметр многокутника.
2 + 5 + 2 + 4 = 13 (см)
Відповідь: 13 см.
— Перевірте, чи правильно знайшли периметр чотирикутника. Знайдіть самостійно периметр трикутника.
Завдання 184 Робота в групах..
Учні порівнюють і розв’язують задачі.
Завдання 193
Учні «ланцюжком» добирають числа, щоб рівності були правильними. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
Погляньте у віконечко. (Діти протягують руку).
Чомусь сховалось сонечко. (Знизують плечима).
А ми засвітимо сонечко. (Показують на себе).
Таке велике сонечко. (Руки в сторони).
Таке веселе сонечко. (Посміхаються один одному).
Я – сонечко! (Показують на себе).
Ти – сонечко! (Показують один на одного).
Ми – сонечка! (Беруться за руки).
Ми – світимося всі!
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра . ГРА «МАТЕМАТИЧНЕ ДОМІНО»
3. Розв'язування логічної задачі
Дід, баба, онучка, собачка, кішка та мишка тягнули ріпку. Скільки рук тягнули ріпку? (6)
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового дізналися на уроці?
— Що таке периметр?
— Як знайти периметр многокутника?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 35, завдання 187; 188.