Дата |
|
|
|
|
Група |
|
|
|
|
Тема. Театральна афіша. Призначення афіші і театральної програми. Виготовлення афіші.
Мета. познайомити дітей з театральної афішею; формувати уявлення про те, як художник за допомогою фарб може створити афішу; розвивати фантазію, уяву вихованців; прищеплювати любов до світу мистецтва — до театру, шанобливе ставлення до роботи художника у театрі, акуратність під час роботи над театральною афішею.
Методи: словесні, наочні, практичні
Тип заняття: вивчення нового матеріалу
Обладнання: ноутбук, наочність (малюнки костюмів) олівці, аркуші
Хід заняття.
І. Підготовча частина.
1.1. Організаційний момент.
Привітання, перевірка присутніх.
1.2. Акторський тренінг.
«Пантоміма»
Мета: розвиток уяви, виразності рухів, навчитися краще
розпізнавати і самим відтворювати емоційні стани.
Хід вправи: всім учасникам роздається по одній фразі, вони по черзі
виходять на середину і мімікою показують, що в них написано,
інші відгадують:
- О горе мені, горе...
- Ой, який щасливий день!
- Бідна я, нещасна!
- Ура! Я їду на море!
- О скільки років, скільки зим...
- Караул! Караул!
- Не хочу, не буду...
- Ой боюсь, боюсь, боюсь...
Вправа «Скульптура емоцій». Потрібно за допомогою власного тіла зобразити емоцію. Ускладнення: самостійно придумують вихованці емоцію. Інші її відгадують.
Вправа «Карлики-Велетні»
Карлики і велетні. Зараз, якщо я буду називати великі предмети або тварин, наприклад: «будинок», «слон», ви повинні встати на носочки, підняти руки і тягнутися вгору, показуючи їх розмір. Якщо ж я буду називати маленькі предмети, ви повинні присідати, опустивши руки. Я буду показувати розміри предметів разом з вами. Але іноді буду обманювати, перевіряючи вашу увагу. Хто помилиться в перший раз, робить крок вперед і грає далі, при повторній помилку - вибуває з гриВправа «Берізки»
- Зараз вам потрібно відтворити дерева в різні пори року
-ЛІТО. Берізки розмовляють між собою, шелестом листочків,
помахуючи гілочками.
-ОСІНЬ. Облітає листя на берізках. Все частіше дує сильний вітер,
який гойдає дерева зі сторони в сторону.
-ЗИМА. Гілочки на березах тремтять від холоду. Сніг нахиляє їх аж
до землі.
-ВЕСНА. Сніг тане. Гілочки піднімаються вверх. Бруньки лопають і/з
них появляються ніжні листочки.
1.3. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми та мети заняття.
- Ми продовжуємо нашу подорож театром.
- Що ви пам’ятаєте про театр?
- Які бувають театри? Які театральні професії ви знаєте?
- На минулому занятті ми з вами розглядали тему костюми в театрі. Хто запам’ятав що таке театральний костюм? Які бувають театральні костюми?
- Уявіть, що нікому в нашій школі нічого невідомо про виставу, яку ми поставили. Ми чекаємо на глядачів, а вони не йдуть до нас! Як ви вважаєте, хто нам може допомогти? Так, художник! Сьогодні ми дізнаємося більше про ще одну складову роботи художника у театрі.
- Тема нашого заняття «Театральна афіша. Призначення афіші і театральної програми. Виготовлення афіші»
ІІ. Основна частина.
2.1. Вивчення нового матеріалу.
— Сьогодні ми говоритимемо про театральну афішу, яка допоможе сповістити глядачів про підготовлену нами виставу.
Театральні афіші мають давню історію. Ще в Давній Греції та Римі глашатай скликав публіку на сценічні ігри. Афіші з’явилися у Греції приблизно в IV столітті до н.е., у Римі — в I столітті до н. е. Афіші у давнину були двох видів: намальованими й написаними. Намальовані афіші вставляли в рами і вивішували поруч із дверима театру.
Що ж таке афіша? Що має бути зображено на афіші, щоб глядач знав, коли і куди йому приходити, щоб переглянути виставу?
Афіша — один з видів реклами, оголошення про виставу, концерт, виставку та ін., яке розміщують у людних місцях.
Якщо на афіші ми намалюємо тільки зображення (наприклад, головних дійових осіб вистави), глядач зрозуміє, на яку виставу його запрошують. Але він не знатиме час початку вистави.
2. Ознайомлення з театральними афішами
— Тому обов’язково кожна театральна афіша містить не тільки зображення, а й текст. Художник вирішує, якими літерами зробити напис та де його розташувати. (слайди 4-11)
Існує багато шрифтів, але не кожен з них може стати в пригоді для афіші.
Поміркуймо: чим відрізняються літери, шрифт на афіші від шрифтів у підручниках, дитячих книжках?
Зображення і текст на афішах мають бути видними ще здалеку, щоб привертати увагу. Тому краще, коли зображення яскраве, а текст стислий, але чіткий, яскравий. Пам’ятайте про це, створюючи афішу для власної вистави
А що включає в себе афіша?
1. Назва вистави
2. Дату
3. Час
4. Назва театру
5. Зображення головного героя
2.2. Самостійна практична робота вихованців.
Творче завдання
Виконайте ескіз афіші до однієї з театральних казок: «Колобок», «Дюймовочка», «Троє поросят» та ін.
ІІI. Заключна частина
Актуалізація набутих знань
Бесіда
— До якої вистави ви створили театральну афішу?
— Що є головним у вашій афіші?
— Які кольори переважають на афіші? Чому?