Інтегроване заняття
«Я досліджую світ»
Тема тижня :Мої друзі
Тема дня: Що таке дружба? Хто такі друзі?
Підготувала :
слухач очної форми навчання
вчителів початкових класів,
які будуть навчати учнів 1-х класів у 2020-2021н.р.
Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Мирогощанської сільської ради
Музика Марія Василівна
№ п/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Ранкова зустріч |
||
1. |
Вправа «Чарівні окуляри» |
Створення у класі дружнього середовища – простору, де цінують дружбу і друзів; використання відповідно до ситуації спілкування несловесних засобів(жести, міміка тощо). |
2. |
Обмін інформацією |
Формує запитання про все, що цікавить учня; висловлює, доводить свою думку |
3. |
Оголошення теми уроку |
Сприймання усного монологічного мовлення; зацікавлення учнів, мотивація. |
Актуалізація опорних знань |
||
1. |
Розповідь вчителя |
Сприймає монологічне висловлювання, поглиблює знання про дружбу. |
2. |
Складання павутинки «Дружба» |
Розмірковує якими рисами має володіти друг. |
3. |
Стіна слів |
Розширення словникового запасу учнів. |
4. |
Гра «Мої таємниці» |
Підтримує та сприймає інших; ділиться своїми почуттями. |
Вивчення нового матеріалу |
||
1. |
Слухання та обговорення ситуації. Метод «Прес». |
З повагою сприймає усні репліки учителя й однокласників, доречно реагує на усну інформацію в діалозі. |
2. |
Вправа «Сіамські близнюки» |
Формувати навички співробітництва в команді, уміння адаптуватись, виконувати різні функції в команді. |
3. |
Технологія «Незакінчене речення» |
Вступає в діалог на теми, які викликають зацікавленість. |
4. |
Фізкультхвилинка |
Збільшення працездатності, покращення самопочуття. |
5. |
Розв’язання моральної задачі «Що я скажу» |
Описує зміни власних емоцій, почуттів, настрою. |
6. |
Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!» |
Вступає в діалог, розвиває увагу та мислення. |
Закріплення та осмислення матеріалу |
||
1. |
Творче завдання «Як навчити персонажів казок та мультфільмів жити дружно»
|
Висловлює припущення чому люди стають друзями/ворогами; встановлює, що попри неповторність кожного, усі люди можуть дружити. |
2. |
Вправа «Коли дружба заважає, а коли – допомагає» |
Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію. |
3. |
Робота в зошиті |
Розвиває навички роботи в зошиті. |
4. |
Моделювання ситуації спіл-кування «Знайди свою квітку»
|
Об’єднує об’єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою; бере участь у колективному виконанні творчого задуму. |
Підсумок уроку |
||
1. |
Вправа «Інтерв’ю» |
Формує навички співробітництва в групі, уміння адаптуватись, виконувати різні функції в групі; бере участь у сюжетно-рольовій грі. |
2. |
Висновки |
Усвідомлення дітьми цінності дружби. |
3. |
Вправа «Ми – друзі» |
Розвиток пам’яті, навичок співробітництва, ділиться почуттями та емоціями. |
4. |
Щоденник вражень |
Висловлює власні емоції , здобуті протягом уроку. |
Тип уроку : урок формування навичок та вмінь.
Обладнання: мікрофон, дзвоник, окуляри, матеріали для гри «Сіамські близнюки»; картки для роботи в групах, підручники, зошити, кольорові олівці, ілюстрації ; збірник-посібник «Ранкові зустрічі (1 семестр); Щоденники вражень; відео фізкультхвилинки; запис Людвіга ван Бетховена «Мелодія ангела»; ілюстрації до теми.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Без справжньої дружби життя – ніщо
(Цицерон )
Дружба ― то найдорожчий скарб.
(Прислів’я)
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ
1. Вправа «Чарівні окуляри»
- Діти, я пропоную всім стати у коло для проведення ранкової зустрічі.
- Подивіться, що я вам принесла? (окуляри) Це непрості окуляри, а «чарівні». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Ось я зараз їх приміряю: «Які ж ви гарні, веселі, розумні і дружні!»
А тепер мені б хотілося, щоб кожен з вас приміряв ці окуляри і гарненько роздивився свого товариша (сусіда). Можливо, вони допоможуть помітити в товаришеві те, чого ви не бачили раніше.
2. Обмін інформацією
- Молодці, як багато цікавого ми дізнались про вас, ваші вміння і уподобання. І безперечно, кожному із вас було приємно почути гарні слова від друзів.
В народі говорять що: «Дерево сильне корінням, а людина – друзями».
- Як ви розумієте цей вислів?
(Відповіді дітей)
3. Оголошення теми уроку
- Пропоную поговорити сьогодні про дружбу, товаришування. Сьогодні ми разом поміркуємо, що ж таке дружба і кого називають справжнім другом.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
– Потреба в друзях та дружбі у людини виникла дуже давно. Ще первісні люди, наші предки, разом полювали на звіра, берегли вогонь, охороняли житло, ділилися здобиччю.
2. Складання павутинки «Дружба»
3.Стіна слів
4.Гра «Мої таємниці».
- Ця гра допоможе вам краще пізнати своїх товаришів. Передаючи м’яч один одному по колу, кожна дитина розповідає про себе. (Ніхто не знає, що я …)
ІІІ, ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Вирішення проблемного питання
Ситуація
Таня та Оля живуть в одному будинку, в одному під’їзді й обидві на восьмому поверсі. Вони разом ідуть до школи, де навчаються в одному класі, і завжди разом повертаються додому.
Метод «ПРЕС»
Вибираємо пару дітей.
У коробці :
Пара «близнюків» обіймає одне одного за талію так, щоб у кожного була вільна лише одна рука: в однієї дитини – ліва, в іншої – права. За командою вчителя пара починає працювати:
Запитання:
3.Технологія «Незакінчене речення»
Хто з ким дружить?
4.Фізкультхвилинка.
Мультяшна розминка
5.Розв’язання моральної задачі «Що я скажу»
Дмитрик і Петрик – братики.
Петрик хоче попри все йти гратися на вулицю, хоча надворі дощ. Спробуйте знайти правильні слова, щоб зупинити його.
- Якщо хочу налякати, скажу…
- Якщо хочу домовитись, скажу…
- Якщо хочу заборонити, скажу…
6.Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»
Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:
«Це все я, це все я, це мій кращий друг і я».
Якщо ні — то мовчимо і тихенько сидимо.
А тепер давайте грати — треба вам відповідати.
· Рано-вранці хто піднявся?
· А хто сонечку всміхався?
· Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
· Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?
· Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
· Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?
· А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?
· Хто веселу вдачу має і усім допомагає?
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ
1.Творче завдання «Як навчити персонажів казок та мультфільмів жити дружно»
Діти обирають пару, добирають запропоновані вчителем казку чи мультфільм та придумують, як помирити персонажів.
2.Вправа «Коли дружба заважає, а коли – допомагає»
Дружба заважає |
Дружба допомагає |
1. |
1. |
2. |
2. |
3. |
3. |
3.Робота в зошиті
(Звучить пісня)
4.Моделювання ситуації спілкування «Знайди свою квітку»
Ситуація: кожна дитина отримує одну кольорову пелюстку.
Група дітей ділиться на команди, які спільно виконують завдання.
Завдання: зібратися в команди за кольором пелюсток, кожній команді виконати колективну аплікацію.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
1.Вправа «Інтерв’ю»
Діти діляться на пари і вони по черзі проводять один з одним інтерв’ю.
Орієнтовні питання:
- Кого ми називаємо другом?
- Хто може бути другом?
- Чи відрізняється зовні той, кого ми називаємо другом?
- Що допомагає розпізнати, що це мій друг, а це не мій друг?
- Кого Можна назвати справжнім другом?
- Яким би кольором ти намалював свого друга – чорним, білим чи рожевим?
- Чи є у тебе справжні друзі? А твої друзі можуть назвати тебе справжнім другом?
- Поясни, що таке дружба?
2. Висновки.
- Я сподіваюся, що змогла вас переконати, що дружба – найбільший скарб.
Пам’ятайте!
Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
Друга шукай, а знайди – тримай.
То ж хай вам щастить у дружбі, а хто ще не знайшов друзів – шукайте!
А друзі знайдуть вас!
3.Вправа «Ми – друзі»
- Пропоную вам стати у коло, взятися за руки і тричі повторити:
«Давайте дружно будемо жити
І нашою дружбою дорожити».
«МИ – ОДНА СІМ’Я».
4.Теми для Щоденника вражень.
Додатки