17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Тема тижня. Світ тварин Тема дня. Хто такі комахи?

Про матеріал
Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ "Світ твари" НУШ. Тема тижня ". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________               Я досліджую світ 1  клас

 

Тема тижня. Світ тварин

Тема дня. Хто такі комахи?

Мета: Збагатити знання учні про комах, їх значення у живій природі, про цінність їх

для людини; розвивати допитливість, уміння працювати в колективі, виступати перед класом; виховувати естетичні смаки, почуття прекрасного, любов до природи.

Формувати групу компетентностей:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного

використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення

навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )

Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)

Використовує різні форми привітання, прощання

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами

Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)

Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття

Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Психолого-емоційне налаштування. Перегляд відеоматеріалів.

https://www.youtube.com/watch?v=f43Va22kSg8

 

ІІ. Етап цілепокладання

Метод «Сторітелінг»

Сьогодні ми з вами опинилися на зеленій галявині. Світить сонечко. Саме сюди запросив нас Лунтик. Тут живуть його друзі. Баба Капа, дідусь Шер, Міла, Вупсінь та Пупсінь, дядько Шнюк та інші.

Як одним словом ми можемо їх назвати? (Комахи).

- А сьогодні ми дізнаємося: Хто такі комахи?

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Існує понад мільйон комах. Вони живуть всюди, за винятком морських глибин. У багатьох з них шість ніг, пара вусиків, одна або дві пари крил і тіло, що складається з трьох частин. Найголовніший орган почуттів комах - це вуса, у когось вони волохаті, у когось зовсім коротенькі, а у когось тоненькі як ниточка!

Довгі вусики допомагають комасі навколо себе обмацувати предмети. Рот у комах теж у всіх різний і залежить від їжі, якою вони харчуються.

У метелика, який любить поласувати солоденьким нектаром, - довгий хоботок. Дуже гострі і зазубрені щелепи у жука.

Багато комахи погано бачать, а у деяких і зовсім немає очей. Зате очі бабки займають майже всю голову, і кожне око складається з величезної кількості очок, кожен з яких може дати своє зображення. На всі боки дивиться бабка і, не повертаючи голови, хапає здобич своїми довгими лапками!

Як ви думаєте, чи можна вбивати комах (Ні). Чому? (Все в природі взаємопов'язано, якщо люди знищать комах, загинуть птиці, які ними харчуються, чи не буде птахів, значить - не буде і тварин)

Робота з підручником.

Люди придумали про метеликів багато казок і легенд. В одній з казок говориться, що метелики - це ожилі квіти, які зірвалися зі стеблинки. За їх красу люди дали метеликам красиві імена: махаон, адмірал, Аполлон, світанок, лимонниця. Раніше всіх навесні вилітає яскрава жовта метелик - лимонниця. Вона живе довше за всіх метеликів - 10 місяців: народиться влітку, перезимує, навесні відкладе яєчка і помре. З яєчок з'являться гусениці, які перетворяться в лялечок, а з лялечки вилітає метелик. Харчуються метелики нектаром квітів. А є такі, які взагалі не їдять.

- Скільки крил у метеликів? (Чотири)

- Скільки ми бачимо? (Два) Чому?

- Скільки ніг у метелика? (Шість)

Діти знаходять у метелики голову, груди, черевце, вусики, очі, хоботок, за допомогою якого метелик п'є нектар. На грудях у метелика крила і ноги.

- Які комахи прилетіли до метелику? (Стрекоза, сонечко)

Учитель вивішує на дошку відповідні картини. Діти розглядають бабку і сонечко, знаходять у них ті ж частини тіла. У бабки і сонечка немає хоботка, замість нього - щелепи бо ці комахи харчуються іншою їжею.

- Порахуйте кількість ніг у бабки і у сонечка. Що ви можете сказати? (Їх по шість)

- Яких комах ви бачите?

- Порахуйте ніжки у комах.

ВИСНОВОК (діти роблять самостійно): що у всіх комах по 6 ніг.

- Так як же дізнатися, яка тварина - комаха, а яке-ні? (Відповіді дітей: Потрібно порахувати його ніжки)

Математична інтеграція

- Скільки пар черевичків потрібно метелику? (Відповіді дітей: три) Чому? (Відповіді дітей: Метелик - комаха. У неї шість ніг або три пари ніг, в одній парі дві туфельки. У двох - чотири, а в трьох - шість туфельок. Значить на шість ніжок треба шість туфельок).

- Назвіть тварин, які не є комахами. (Сороконіжка, рак, павук)

- Чому? (Відповіді дітей: тому що у них не по шість ніжок)

Діти, а як ви думаєте, павуки є комахами? (Ні) Це особлива група - павукоподібні. У них на відміну від комах вісім ніжок і немає крил. На черевці у павуків є залізяки, з яких виділяється рідина, яка на повітрі застигає у вигляді ниточки - павутинки.

Фізкультхвилинка під відеосупровід

https://www.youtube.com/watch?v=ICMycemsh_A

- Хто знає, як називається ця комаха? (Учитель показує малюнок богомола).

- Зараз я вам розповім про цю цікаву комаху

Богомол зазвичай коштує на чотирьох з шести лап, а передні тримає складеними попереду, наче молиться. Але не дайте себе обдурити! Насправді цей хижак чекає в засідці комах, щоб блискавично схопити необережну жертву. Богомол - комаха півдня, багато хто з вас його зустрічали. Уявляєте, стародавні греки богомола в середні століття його вважали провісником погоди чи вісником весни.

А хочете більше дізнатися про комах, яких ми бачили на початку уроку? Мурахи відносяться до класу комах, яких на землі налічується близько 1 млн. Видів (це половина всіх видів тварин на землі). У цих комах суспільство подібно до людського, зі своїми царями, рабами, робітниками і солдатами. Посадіть мурашки в банку, і він незабаром загине, незважаючи на багату поживу, а в мурашнику той же мураха може прожити до двох років. Кожна мураха виконує в родині певну функцію. Потривожений мураха приймає оборонну позу і вистрілює з залози речовина тривоги. Відчувши його запах, то ж роблять інші мурахи.

Відомі сім'ї рудих лісових мурах, які залишалися на одному місці понад 100 років, тоді як одна самка живе в середньому близько 10 років. Ось що дає цим комахам життя в суспільстві або сім'ї. Є дуже багато різних видів мурах.

- Яких тварин можна назвати комахами? (У яких 6 ніг).

Гра «Дізнайся комаха» (Діти встають зі своїх місць і звуками зображують комах)

Робота з відеоматеріалами. Відгадай загадки

https://www.youtube.com/watch?v=-N-Z7JGNRbc

Аналітико-синтетичні вправи

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Робота з лего

З лего-деталей виготовіть метелика

- Отже, що вас здивувало, запам'яталося, що дізналися

Діти, дайте відповідь на питання, хто такі комахи? (Це тварини, у яких шість ніг)

- Які у них є ще відмінні риси? (У них є ще крила, вусики). Наведіть приклади комах.

 

Список використаних джерел

http://sitidogs.ru/disease/how-many-cats-have-fingers-norm-and-polydactyly/

https://komahy.com/plan-konspekt-uroku-z-navkolishnogo-svitu-1-klas-z-temi-hto-taki-komahi/

 

 

 

1