Тема. «У колі вірних друзів»

Про матеріал
Створити у класі дружнє середовище-простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті. Обговорити з учнями розуміння поняття «щастя»
Перегляд файлу

 

Перший урок у 2 класі.

Тема.  «У колі вірних друзів»

 

Мета: створити у класі дружнє середовище-простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті. Обговорити з учнями розуміння поняття «щастя»;

- формувати усвідомлення того, що кожна людина може бути щаслива, людина ніколи не зможе бути щасливою , мріючи про щастя; щасливим потрібно бути вже сьогодні, цінуючи кожну мить свого життя;

- вчити дітей приносити радість своїм батькам;

- розвивати вміння своєю працею прокладати шлях до щастя, відчувати в собі гармонію;

- розвивати вміння аналізувати, робити висновки;

- розвивати вміння працювати в парах, групах та самостійно;

- виховувати бажання жити для людей;

- виховувати потребу відчувати вдячність за гарні моменти свого життя.

 

Обладнання: музика, квітка добра, шаблони квітів, дерево, посвідчення, стікери, кольорові олівці

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Пісня « Привітання з 1 вересня»

I.Організація класу. Слайд1
Доброго дня вам, діти!
Ось і скінчилося літо.
Школа чекала на вас,
Радо запрошує в клас.
Бачу, ви всі відпочили,
влітку зросли і зміцніли.
Я вас зі святом вітаю,
Бути уважним, старанним
Кожному з вас я бажаю!
Запрошую вас у мандрівку – в 2 клас
Цікаву, проте незвичайну.
Якщо ви готові до старту,
Тоді усі разом рушаймо!


Пісня «СВІТ ШКІЛЬНИЙ»

 

ІІ. Повідомлення завдань уроку,мотивація навчальної діяльності

Дорогі мої учні! Ось і промайнуло тепле літечко, завершилися канікули і ми знову зустрілися в нашому класі. За літо ви всі підросли, набралися сил, стали серйознішими. Я дуже за вами всіма скучила і щиро вітаю всіх з початком нового навчального року. Бажаю кожному з вас міцного здоров’я, успіхів у навчанні і високих досягнень!

- Отже, ми розпочинаємо наш перший урок!

 

Я запрошую вас у цікаву подорож до містечка Дружби. У мандрівку нас кличе чарівний трамвайчик.

         Ми їдем, їдем, їдем

          У світлий, дружній край.

          Сідай із нами, друже,

          У чарівний трамвай.

ІІІ. Робота за темою уроку

Вчитель: За дрімучим – дрімучим лісом, за довгим – довгим полем, за кам’яною горою знаходиться місто Дружби. Ось ми й опинилися у ньому. Жити тут – велика втіха. Всі мешканці цього містечка казково ввічливі. Навіть собаки соромляться голосно гавкати, а горобці – не сміють битися. Люди розмовляють найввічливішими словами. Це найдобріше місто з усіх казкових міст на білому    світі. Мандруючи цим містечком, ми бачимо щирі посмішки, гарний настрій та серця, сповнені любов’ю.

 Ранкове коло  Слайд 2

- Любі діти! Я пропоную об’єднатися в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане « колом добрих друзів». А друзі , зустрічаючи один одного , з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.

- ( Діти по колу передають квіточку добра( іграшку, кульку, свічку…). Всі звертаються один до одного на ім’я , що допомагає створити атмосферу дружби.)

- Сьогодні ви прийшли до школи , переповнені гарних спогадів і з нетерпінням хочете поділитися своїми враженнями.

- Я зараз пропоную , по черзі вийти та вибрати картку-думку (Додаток 2.)роздрукувати на всіх учнів), на якій написано запитання.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 Ігровий тренінг « Я обираю настрій…»

- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати те сонечко, яке відповідає вашому настрою і який ви б хотіли зберегти на цілий день( чіпляють стікери )

 

II. Актуалізація опорних знань

Гра « Інтерв’ю»

- Сьогодні роль журналіста у нас буде виконувати ,(учень)______________________________ нумо дізнаймося чи добре ви відпочили на канікулах!

- Пограймо в гру « Інтерв’ю »

- Чи добре ти відпочив улітку?

- Як ти допомагав своїм близьким?

- Як спілкувався з однокласниками протягом літа?

- Хто із задоволенням йшов до школи?

- Хто скучив за товаришами?

- Про що думав по дорозі до школи?

 

Гра «Рухайся та відповідай!»

 Підніміть руки вгору, хто вважає себе школярем.

 Присядьте ті, хто має красивий рюкзак.

 Підстрибніть ті, хто думає, що в школі нудно.

 Плесніть у долоні ті, хто знає, що в школі цікаво і захоплююче.

 Підніміть одну ногу, хто любить малювати.

 Підніміть вгору кулачок, хто любить писати.

 Клікніть пальчиками ті, хто любить слухати казки.

 Потягніться вгору ті, хто буде щоранку швидко прокидатися.

 Складіть із пальчиків сердечко, хто хоче подякувати своїм батькам за всі куплені речі до школи.

 Крикніть «Ура!» ті, хто хоче щодня здобувати знання.

 

III. Мотивація і оголошення теми уроку

1. Вправа подарунок сусіду по парті Слайд 3

- У кожного з вас лежить квіточка –дружби, розмалюйте її та напишіть, якесь побажання для свого товариша по парті. (Діти розмальовують і дарують сусіду по парті, а поки йде робота, звучить пісня  « Дружба»

- Я помітила, що всі посміхнулись, усім стало приємно і тепло на душі.

- Прослухавши пісню, як ви гадаєте, про що ми будемо з вами говорити?

- Сьогодні ми будемо вчитися цінувати тих, хто поруч, налагоджувати дружні стосунки.

- Дружба, товариство, друг і товариш…. Здавалося б поняття прості, але потрібно розібратися , чим вони різняться. Як?

- А як ви вважаєте, що таке дружба? Як би ви її намалювали?

Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати…(знайомий)

 Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, ви скажете…(приятель)

 Про однокласника, з яким за багато років навчання ви сиділи за партою, скажете …(товариш)

 Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можете розділити радощі і печалі, скажете…(друг)

3.Гра « Це мій друг і я»

- Якщо відповідь про вас, промовляйте хором враз « Це мій кращий друг і я», якщо ні , то мовчимо і тихенько сидимо

Рано вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхнувся?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто, граючи в футболу, у вікно заб’є нам гол?

 

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

 

4. Фізхвилинка

 

5.Групове заняття. Вправа « Сіамські близнюки»

На партах лежать : газета, пляшка з кришкою. Діти об’єднуються в пари. Пара «близнюків» обіймає одне одного міцно за талію, так, щоб у кожного була вільна одна рука: в одного- ліва, у другого-права. Пари підходять до столу з предметами й за командою вчителя вільними руками виконують команди:

- Помніть газету, а тепер розрівняйте;

- Відкрутити кришку на пляшці, а тепер щільно закрутіть;

- Чи легко було виконувати вправу?

- Що вам допомогло?

- Як ви розумієте вислів « Нерозлийвода»?

6. Складання правил дружби Слайд 4-10

 Радіти успіхам друга

 Частіше посміхатися

 Називати друга на ім’я

 Допомагати другові

 Захищати друга

 Ділитися з другом

7. Вправа « Оживи дерево добра» Слайд 11

Ось ми підійшли до парку дружби.  Скільки різних дерев у ньому росте. Так само і у вас є багато друзів. Кожен друг – неповторний, найкращий. Йому можна довірити свої таємниці, він завжди прийде на допомогу, ніколи не залишить у біді. Це і є справжній друг.

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити.

Тож без друга не прожити!

Дивіться, яке велике дерево росте у парку! Це чарівне дерево дружби. Та на ньому немає жодного листочка, жодної квіточки. Давайте «оживемо» його.Діти, візьміть у руки квіточку. Кожну квітку легко зламати і викинути, так само і дружбу. Напишіть на квіточці ім*я свого найкращого друга. Ми зберемо з вами оживимо дерево добра і це буде букет нашої єдності і дружнього колективу. Давайте ми посадемо біля нашого дерева квітку щастя. 

8.Творча робота над  складанням  « Квітки  Щастя» Слайд 12

Я розповім вам про сім кольорів щастя, а ви будете вибирати і приклеювати та записувати на основу свої кольори до власної квітки щастя.

- Щастя кольорове, воно — веселе, дивовижне, радісне, прекрасне, захоплююче, піднесене. Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі. Ось таке воно — щастя.

Перший колір щастя — це життя, яке подарувала мама. Слайд 13

Вона дала кожному із нас найбільше — життя! Вона перша в житті пригорнула кожного із нас. Наділила теплом, подарувала любов. Без неї ми б не бачили цього дивовижного, незбагненого і такого цікавого світу!

Другий колір щастя – це жити у прекрасній країні, ім’я якій – Україна. Слайд 14

Україна – це наша земля. Рідний край із славною історією, з мудрими, талановитими людьми, з чарівною піснею, що дивує весь світ, з невмирущими народними традиціями, з мальовничою природою. Україна – це рідна мова, якої навчила нас мама, співаючи колискову.

Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною. Впізнає її з-поміж інших. Як ви впізнаєте свою державу, українців серед інших народів?
Вікторина
Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо ми свої сили і дамо відповіді на запитання.
* Назва нашої держави? (Україна.)
* Столиця України? (Київ.)
* Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий.)
* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)
* Рослини – символи України. (Верба і калина.)
Проведемо гру і перевіримо, чи справжні ви українці?

Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню.

Повна скриня – це символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, якими відрізняється український народ від інших народів.
Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них, що належить українському народу.
Плов, вареник, пельмень.
Лелека, слон, мавпа.
Пальма, калина, ялина.
Вишитий рушник, віяло, матрьошки.
Береза, каштан, верба.
Місяць, зірка, тризуб.
Чорнобривці, кактус , гвоздика.
Віночок, хустинка, шапка.
Суп , борщ, уха.
– Молодці, ви справжні маленькі українці.


Пісня « Барви рідної землі»
В цьому році наша Україна відзначає 30 річницю своєї незалежності. Мені дуже хочеться, щоб ви запалили у своїх сердечках хоча б маленький вогник гордості за те, що ви – українці. Саме вам, діти, вивчати, берегти, шанувати і вивершувати. Будьте горді, чесні, розумні, любіть свій рідний край. Її майбутнє – у ваших руках.

Третій колір щастя – Краса, Світло, Добро. Слайд 15

Щоб ми з вами не робили і де б ми не були треба завжди пам’ятати, що Добро-є велика сила і вона завжди переможе зло. Робіть добрі вчинки, будьте добрими, чуйними, світлими людьми і тоді і світ наш буде набагато добріший.

Четвертий колір щастя — це люблячі вірні друзі. Слайд 16

Адже добре,коли поруч з вами є друзі, які завжди підтримають,зрозуміють, з якими добре і в радості і в горі. І це дійсно велике щастя- коли є поруч такі люди. Ви ще маленькі, але у вас уже зараз є друзі. І я вам бажаю щоб і надалі в вашому серці було місце для справжніх друзів.

П’ятий колір щастя – це знання, які є для нас скарбом Слайд 17

Школа – це світла дитяча країна, у якій ми навчаємося, ростимо, мудрішаємо і міцніємо. Школа, як мама. Вона так само піклується про нас, дає основу усіх знань, які необхідні людині у житті.

Шостий колір щастя – це Природа, бачити велич  нашої  природи, милуватися  нею. Слайд 18

Мене дивують звуки природи. Вони так багато можуть розказати. Прислухайтесь до пташиного співу, чи мелодійної української пісні, до кожного голосу. До дзюркотіння струмочка, сплеску хвилі на річці і ви зрозумієте, яке це щастя чути світ!

А ось він і сьомий колір щастя — це здійснені наші мрії! Слайд 19, 20

Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємось, про що постійно думаємо і так бажаємо, щоб воно збулося. І раптом — мрія стає реальністю, вона здійснюється — оце щастя!

Можливо, щастя має більше кольорів. Хто знає? Та я знаю лише те, що воно — різнокольорове, барвисте, світле. І хай у кожного  ─щастя буде веселкове, чисте, бо людина приходить у світ для добра і щастя.Ось і завешилася наша мандрівка по місту дружби, кожен з вас отримав подарунок від друзів- квіточку, ми оживили дерево дружби, посадили біля нього квітку щастя. І я впевнено можу сказати, що тепер у нашому класі будуть лише дружні стосунки, адже наш клас перетворився на стравжне містечко дружби.

(Учні створюють власну Квітку щастя)

IV. Підсумок уроку Слайд 21

-Уміти дружити – це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом- це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам.

- Я впевнена, ви зрозуміли, що таке дружба і тепер зможете правильно дружити самі і навчите інших.

- Пропоную отримати посвідчення справжнього друга!

Пісня «Шляхом доброти»

 

 

 

docx
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку