Тема. Урок розвитку мовлення. Печорін і байронічний герой. Печорін і Онєгін.

Про матеріал

Тема. Урок розвитку мовлення. Печорін і байронічний герой. Печорін і Онєгін.

Мета: узагальнити образ Печоріна; розкрити трагедію обдарованої особистості в умовах самодержавства; показати схожість і контрастність образів Печоріна, Онєгіна, «байронічного героя»; розвиватикритичне мислення та толерантне ставлення до оточуючих.

Обладнання: таблиці результатів групової роботи із попереднього уроку, заготовка трьох кіл («Кола Вена»),

Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення.

Перегляд файлу

Тема. Урок розвитку мовлення. Печорін і байронічний герой. Печорін і Онєгін.

Мета: узагальнити образ Печоріна; розкрити трагедію обдарованої особистості в умовах самодержавства; показати схожість і контрастність образів Печоріна, Онєгіна, «байронічного героя»; розвивати  критичне мислення та толерантне ставлення до оточуючих.

Обладнання: таблиці результатів групової роботи із попереднього уроку, заготовка трьох кіл («Кола Вена»),

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

На самоті людина почувається менш самотньою.

Дж. Байрон

                                                            Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

   1. Бесіда

  • Чому Печорін утрутився в життя контрабандистів?
  • Чим закінчилось його втручання?
  • Як складаються взаємини Печоріна з «водяним товариством» y повісті «Княжна Мері»?
  • Що спільного в Печоріна та Вернера? Чому вони не стали друзями?
  • З якою метою Лермонтов протиставив Печоріну Грушницького?
  • Що вам сподобалось в особистості Печоріна, а чого ви не розумієте?

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

      Про покоління, до якого належить Печорін, Герцен писав: «…Усі ми в більшій чи меншій мірі Онєгіни, якщо тільки не віддаємо перевагу тому, щоб бути чиновниками або поміщиками… Ми займаємося всім: фізикою, філософією, любов’ю, військовим мистецтвом, містицизмом, аби тільки розсіятися, щоб забути про величезну порожнечу, яка гнітить нас…». Роман Пушкіна вплинув на формування задуму Лермонтова — створити образ «героя свого часу». Інакше як пояснити наявність у романі «Герой нашого часу» того, що було замислено, але не втілено в остаточному варіанті тексту «Євгенія Онєгіна»? А якщо говорити про спільні риси обох згаданих героїв і байронівського типу героя, то слід визнати їх у чомусь дуже подібними, але одночасно і суто індивідуальними

 

ІІІ. Робота над темою уроку

    1. Печорін і байронічний герой. Колективна робота

  • Які риси байронічного героя ви помітили в образі Печоріна?
  • Що, на вашу думку, заважає Печоріну жити повноцінним життям?

   2. Печорін і Онєгін. Колективна робота з подальшим узагальненням

  • Що об’єднує героїв романів Пушкіна і Лермонтова?
  • Що їх різнить?
  • Чим відрізняються сцени дуелі в романах «Євгеній Онєгін» і «Герой нашого часу»?
  • Чому Пушкін звинувачує свого героя у вбивстві, а Лермонтов прощає Печоріна, знаходить йому виправдання?
  • Якими є проблеми особистого щастя в романі Пушкіна, а які — в романі Лермонтова? Як їх вирішують герої?
  • Чому героїв обох романів називають «героями свого часу»?
  • Чи можна їх назвати «зайвими людьми»? Чому?

 

 

3.Підсумок

Євгеній Онєгін Пушкіна живе типовим для «золотої молоді» того часу життям: бали, ресторани, прогулянки Невським проспектом, відвідування театрів. Він виділяється із загальної маси аристократичної молоді. Автор підкреслює його «мріям відданість, дивність і різкий, холодний розум», честь, благородство душі. Онєгін не розчарувався у способі життя та інтересах світського товариства, йому імпонує політична та соціальна ситуація в Росії.

   Лермонтовський Печорін спочатку прагне світських задоволень, потім розчаровується в них, робить спробу зайнятися наукою, читати книги та байдужіє до всього.

Хто винен у тому, що Печорін перетворився в «розумну непотрібність», у «зайву людину»? Сам герой на запитання відповідає так: «У мені душа зіпсована світом», тобто світським товариством, у якому він жив і від якого утекти не зміг. «Моя безбарвна молодість протекла в боротьбі із собою та світом: кращі мої почуття, боячись насмішок, я ховав у глибині серця: вони там і померли.»

    У 20-ті роки ХІХ ст., роки Онєгіна, із дворянського прошарку вийшли декабристи. А Печорін — людина 30-х років, типовий герой свого часу.

 

 

ІV. Рефлексія

  1. «Кола Вена»

 

 

V. Домашнє завдання

Підготуватись характеризувати жіночі образи роману.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковтун Тетяна Вікторівна
    Дякую за корисний матеріал, мені дуже допомогло у підготовці до уроку.
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
3766
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку