Тема: Урок систематизації знань. Множення і ділення раціональних чисел.

Про матеріал
Урок математики в 6 класі. Тема: Урок систематизації знань. Множення і ділення раціональних чисел.
Перегляд файлу

 Математика, 6 клас

 

Тема: Урок систематизації знань. Множення і ділення раціональних чисел.

Мета: Закріпити в  учнів навички множення і ділення раціональних чисел.

Виховна мета:  Виховання в учнів колективізму, прагнення до знань.

 Форма проведення: Урок-гра „Учитель - клас”.

Обладнання: Різнорівневі завдання, які будуть використані для розв’язування.

 

На дошці написано:         Клас                             Учитель

(Під заголовками ведеться рахунок очок).

Правила гри.

1. По команді „Консультація” учні  пояснюють  запропонований вчителем матеріал один одному. Кожен учень, який не виконав команду, приносить класу – 1 очко (мінус 1 очко).

2. По команді „Консультація закінчена” учні займають свої місця. Кожен учень, який не виконав команду, приносить класу – 1 очко.

3. Вчитель може запитати будь якого учня, в тому числі того, хто не піднімав руку. Правильна відповідь +1 очко на користь класу, неправильна +1очко на користь вчителя.

4. Учень, який пропустив велику кількість уроків по хворобі, вважається прийнятим в команду умовно, його правильні відповіді приносять очка команді, неправильні – не приносять очка вчителю.

5. Якщо учневі підказали:  5 балів на користь вчителя.

6. Якщо над учнем посміялися за неправильну відповідь:  2 бали на користь вчителя.

7. Порушення дисципліни під час гри: - 1бал.

Хід гри.

Учні працюють в парах.

Учням називається тема і оголошується консультація, яка триває 1-2 хвилини. Консультація закінчена. Учні відповідають на теоретичні питання по темі і розв’язують різнорівневі практичні завдання. За правильно розв’язане завдання І рівня клас отримує 2 бали, за завдання ІІ рівня – 5 балів, за завдання ІІІ рівня – 8 балів, за завдання ІV рівня – 10 балів. Якщо завдання не виконане, бали відповідно отримує вчитель.

Тема: Множення.

1. Сформулювати правило множення раціональних чисел.

2. Коли ab=0?

І Рівень.

1.Виконати множення:

а) 4,5 ∙ (-4);                                    в) (-2,4) ∙ (-5);

б) (-5,6) ∙ 6;                                   г) (-6,7) ∙ 5;

ІІ Рівень.

1. Знайти добуток:

а) -5,7 ∙ (-8,7);                               в) -6,5 ∙ (-4,7);

б) -9,8 ∙ 7,4;                                    г) -4,3 ∙ 6,9;

ІІІ Рівень.

1. Виконати дії зручним способом:

а) 2,43 ∙ (-0, 25) ∙ 4;

б) -0,125 ∙ 456,7 ∙ 8;

ІV Рівень.

1. Виконати дії:

а) (-345,6 ∙ 45,7 – 6,7) ∙ 4,2;

б) (-562,78 ∙ 2,5 – 5,4) ∙ 8;

 Тема: Степінь.

1.Сформулювати правило піднесення від’ємного числа до степеня.

2. За яких умов аb = 1?

І Рівень.

1. Обчислити:

а) 42; (-4)2; (-4)3;                          б) 22; (-2)2 (-2)3;

ІІ Рівень.

1. Знайти значення виразу:

а) (-4)2 + (-3)3;                              б) (-5)2 + (-5)3

ІІІ Рівень.

1. Обчислити:

а) (-4,5)2 + (-2,3)3;                        б) (-4,6)2 + (-4,6)3;   

 ІV Рівень.

1. Обчислити:

а) (-45,4)2 ∙ (-3)3;                               б) (-94,5)2 + (-3)3;  

Тема: Переставна, сполучна і розподільна властивості множення.

1. Сформулювати переставну, сполучну і розподільну властивості множення.

І Рівень.

1. Обчислити:

а) -4,2 ∙ 3 ∙ (-5);                             б)-2,5 ∙ 4,3 ∙ (-4)

ІІ Рівень.

1. Обчислити:

а) (-4,5 + 3,4) ∙ 3,2                         б) (-3,6 + 4,5) ∙ (-6)

ІІІ Рівень.

1. Обчислити:

а) (4,5 – 45,6) ∙ 23,64;                    б) (45,2 – 67,54) ∙ 34,24;

ІV Рівень.

1. Обчислити:

а) (-34,4 – 34,5) ∙ (-4)2;                   б) (-65,7 – 56,7) ∙ (-5)2

Тема:  Коефіцієнт.

1. Дайте означення коефіцієнта.

2. Що означає „звести подібні доданки”?

3. Які доданки називаються подібними?

І Рівень.

1. Спростити вираз і назвати коефіцієнт.

а) а + а + а + а + а;                           б)ав + ав + ав;

ІІ Рівень.

 1. Спростити вираз і назвати коефіцієнт.

а) 3а + 4в + 5в + 23а;                        б) 4а – 5в + 45а – 5в;

ІІІ Рівень.

1. Спростити вираз і назвати коефіцієнт.

а) -45,4х – 46,9х + 56,4а – 45,5а;     б) -57,45а – 98,3в +13,4а – 0,46в;

ІV Рівень.

1. Звести подібні доданки:

а) 34,5а + (4,5а)2 – 67,45а – (4,2а)2;  б) 32,567а – (-7,1а)2 + 45,98а – 34,а2;

Тема: Ділення.

1. Сформулювати правило ділення раціональних чисел.

2. Чи існує число, яке дорівнює оберненому до нього числу?

3. Яке число не має оберненого числа?

І Рівень.

1. Знайти частку:

а) 10 : (-4);                                            б) -10 : (-4);

в) -19,5 : 3;                                            г) -19,5 : (-3);

ІІ Рівень.

1. Знайти частку:

а) -14,8 : 4;                                           в) -27,3 : (-3);

б) -0,32 : (-0,8);                                    г) 0,32 : (-8);

ІІІ Рівень.

1. Розв’яжіть рівняння:

а)14,4 = -12х;                                       б) -0,7х = -0,84;

ІV Рівень.

1. Виконати зазначені дії:

а) (-13,4 ∙ 0,5 + 2,5) : (-0,2)2;                б) (-14,8 ∙ (0,5)2 + 18,1) : (-0,6);     

Тема: Множення.

1. Сформулювати правило множення раціональних чисел.

2. Коли ab=0?

І Рівень.

1.Виконати множення:

а) 4,5 ∙ (-4);                                    в) (-2,4) ∙ (-5);

б) (-5,6) ∙ 6;                                   г) (-6,7) ∙ 5;

ІІ Рівень.

1. Знайти добуток:

а) -5,7 ∙ (-8,7);                               в) -6,5 ∙ (-4,7);

б) -9,8 ∙ 7,4;                                    г) -4,3 ∙ 6,9;

ІІІ Рівень.

1. Виконати дії зручним способом:

а) 2,43 ∙ (-0, 25) ∙ 4;

б) -0,125 ∙ 456,7 ∙ 8;

ІV Рівень.

1. Виконати дії:

а) (-345,6 ∙ 45,7 – 6,7) ∙ 4,2;

б) (-562,78 ∙ 2,5 – 5,4) ∙ 8;

 Тема: Степінь.

1.Сформулювати правило піднесення від’ємного числа до степеня.

2. За яких умов аb = 1?

І Рівень.

1. Обчислити:

а) 42; (-4)2; (-4)3;                          б) 22; (-2)2 (-2)3;

ІІ Рівень.

1. Знайти значення виразу:

а) (-4)2 + (-3)3;                              б) (-5)2 + (-5)3

ІІІ Рівень.

1. Обчислити:

а) (-4,5)2 + (-2,3)3;                        б) (-4,6)2 + (-4,6)3;   

 ІV Рівень.

1. Обчислити:

а) (-45,4)2 ∙ (-3)3;                               б) (-94,5)2 + (-3)3;  

 

Тема: Переставна, сполучна і розподільна властивості множення.

1. Сформулювати переставну, сполучну і розподільну властивості множення.

І Рівень.

1. Обчислити:

а) -4,2 ∙ 3 ∙ (-5);                             б)-2,5 ∙ 4,3 ∙ (-4)

ІІ Рівень.

1. Обчислити:

а) (-4,5 + 3,4) ∙ 3,2                         б) (-3,6 + 4,5) ∙ (-6)

ІІІ Рівень.

1. Обчислити:

а) (4,5 – 45,6) ∙ 23,64;                    б) (45,2 – 67,54) ∙ 34,24;

ІV Рівень.

1. Обчислити:

а) (-34,4 – 34,5) ∙ (-4)2;                   б) (-65,7 – 56,7) ∙ (-5)2

Тема:  Коефіцієнт.

1. Дайте означення коефіцієнта.

2. Що означає „звести подібні доданки”?

3. Які доданки називаються подібними?

І Рівень.

1. Спростити вираз і назвати коефіцієнт.

а) а + а + а + а + а;                           б)ав + ав + ав;

ІІ Рівень.

 1. Спростити вираз і назвати коефіцієнт.

а) 3а + 4в + 5в + 23а;                        б) 4а – 5в + 45а – 5в;

ІІІ Рівень.

1. Спростити вираз і назвати коефіцієнт.

а) -45,4х – 46,9х + 56,4а – 45,5а;     б) -57,45а – 98,3в +13,4а – 0,46в;

ІV Рівень.

1. Звести подібні доданки:

а) 34,5а + (4,5а)2 – 67,45а – (4,2а)2;  б) 32,567а – (-7,1а)2 + 45,98а – 34,а2;

Підсумок уроку.

На дошці появляється кінцевий результат гри.

а) якщо виграв клас з різницею більшою, ніж 10 очок, всі учні які відповідали отримують найвищі бали свого рівня;

б) якщо виграв  клас з  різницею меншою, ніж 10 очок, всі учні які відповідали отримують середні бали свого рівня;

в) якщо клас програв, всі учні які відповідали отримують нижчі бали свого рівня і завдання повторити теоретичний матеріал, який розглядали на уроці.

Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи. Виконати №876, №866*.

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондарець Катерина Петрівна
    Сподобалася форма проведення: Урок-гра „Учитель - клас”. Дякую за урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 січня
Переглядів
118
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку