Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Тема. Урок-театралізація за п’єсою О. Олеся «Бабусина пригода»

Про матеріал
Вітання: - Доброго ранку ! - я всім промовляю. - Доброго ранку! - звірятам, пташкам. - Доброго ранку! - я сонцю гукаю. - Доброго ранку! - я усім вам бажаю.
Перегляд файлу

Дата: 11.12.12

Урок № 39

Конспект уроку з читання

Клас: 3

Тема. Урок-театралізація за пєсою О. Олеся «Бабусина пригода»

Мета. Ознайомити дітей з п’єсою як літературним жанром, вдосконалювати навички виразного читання, вчити читати та інсценувати п’єсу засобами лялькового театру; пробуджувати емоційну активність дітей, спрямовуючи їх на співпереживання, співчуття, внутрішню співдію.

Обладнання: ширма, ляльки для лялькового театру, картки з буквами, словами текстами.

Тип уроку: урок-театралізація

Хід уроку

 

 I. Організаційний момент.

  Вітання: - Доброго ранку ! -  я всім промовляю.

                  - Доброго ранку! - звірятам, пташкам.

                  - Доброго ранку! - я сонцю гукаю.

                  - Доброго ранку! - я усім вам бажаю.

  ІІ. Вступна бесіда.

  Гра «Склади слово»

  Учні розподіляються на групи. Кожна група отримує набір карток з  буквами:

  1.                                               т, т, е, р, а;
  2.                                               а, т, к, о, р;
  3.                                               п ,с, є, а;
  4.                                               в, с, и, т, в, а, а.

   Діти складають слова і записують їх на дошці.

  •                  Прочитайте слова, записані на дошці. Зробіть висновок: про що йтиме мова на уроці?

 --Хто з вас був у театрі?

 --Що ви знаєте про театр?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  --Сьогодні на уроці ми ознайомимося з п єсою-казкою Олександра Олеся

«Бабусина пригода» і спробуємо створити лялькову виставу за цією

п єсою.

ІV. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

  1.                           Ознайомлення з новим жанром.

П єса – це твір, який призначений для театральної вистави.

За будовою п ‘єса відрізняється від казки, оповідання , вірша.

     2.Ознайомлення зі структурою п єси.

Гра «Знайди пару».

      РЕПЛІКА  ДІАЛОГ  РЕМАРКА

  1.                           авторська примітка в тексті п’єси зі стислою характеристикою обставин дії та поведінки дійових осіб;
  2.                           відповідь одного співрозмовника іншому в сценічному діалозі;
  3.                           розмова  між двома або кількома особами.

  Діти підбирають до слів їх значення.

V. Опрацювання пєси-казки Олександра Олеся «Бабусина пригода».

  1.                           Визначення структури п ‘єси.

Діти читають перелік дійових осіб пєси. Знаходять в тексті назви дійових осіб та їх слова, вказівки автора щодо інтонації, темпу мовлення чи дій героя, описи місця подій, вказівки щодо руху дійових осіб на сцені.

  1.                           Словникова робота.

Прочитати слова парами:

каченятка – крилятка

поринайте – запамятайте

бачите – вгледите

чорненький – пильненько

захищу – провчу

дати – ласувати

діточки – зірочки

присягаю – благаю

хатинка – торбинка

кричіть – біжіть

напаслися – наїлися.

3.Підготовка до правильного інтонування.

--В пєсі важливо не лише прочитати слова дійової особи, але й передати за допомогою інтонації її характер, настрій, почуття.

Гра «Відгадай, хто говорить?»

Вчитель виставляє на дошці картинки з назвами дійових осіб, зачитує уривки з п’єси-казки, відповідно інтонуючи. Діти впізнають, чиї слова прочитані:

 

  •                                       А хто це тут лежить та спить?

Хто  смів ногою тут ступить?

Тут все моє – і луг, і гай.

Я зїм тебе! Ану, вставай!

  •                                       Неправду каже Лис,

Що я його напало…

Чого б я в рот скакало?!

Щоб голову одгриз?

Так-так! Ках-ках, так-так, ках-ках…

  •                                       Пасіться, любі каченятка,

Скубіть собі мяку травичку,

Купайте в сонечку крилятка,

Та поринайте у водичку.

  •                                       Пустіть, у мене діточки…

Всі золоті, як зірочки.

Вони мене додому ждуть,

Без мене не їдять, не п’ють.

Я вже не буду, присягаю…

  •                                       Гав-гав, гав-гав! Гав-гав, гав-гав!

4.Фізкультхвилинка.

Діти отримують ляльки, одягають їх на руку, підходять один до одного, «вітаються», обмінюються ляльками, об єднуються в танок.

5. Первинне ознайомлення з текстом.

Діти читають текст відразу в особах.

6. Аналіз змісту п’ єси.

--В яку пору відбувається дія п ‘єси?

--З ким прийшла бабуся на луку?

--Які настанови дала бабуся каченятам і песикові?

--Хто розбудив бабусю?

--Чим пригостила бабуся ведмедя?

--Хто напав на каченят?

--З чого видно, що бабуся і ведмідь потоваришували?

7. Поділ тексту на логічно завершені частини (4 частини ).

8. Читання тексту за частинами з відпрацюванням особливостей мовлення, інтонації, темпу, змін у настрої героя.

9. Характеристика дійових осіб.

Гра «Розкажи про свого героя».

Діти розподіляються на групи. Кожна група отримує карточку з назвою героя п єси і виписує слова для його характеристики:

Веселий, злий, грайливий, сердитий, слабенький, голодний, хитрий, улесливий, сильний, безпомічний, сміливий, старенька, жадібна, рішучий, доброзичлива, добрий, щедра, сумна.

10. Читання тексту за частинами з використанням ляльок. Використання авторських ремарок. Відпрацювання рухів, які передають настрій і характер героїв.

11. Інсценізація п єси за частинами. Кожну частину інсценізує інша група дітей, що дає можливість всім побути в ролі акторів і глядачів.

VI. Підсумок уроку

  •          З яким новим жанром познайомилися на уроці?
  •          Чи сподобалося вам бути акторами?
  •          Чи хотіли б ви продовжити роботу над виставою у позаурочний час?

 

 

 

Дата: 12.12.12

Урок № 40

Конспект уроку з читання

Клас: 3

Тема. Стара казка на новий лад. Ніна Куфко «Гуси-лебеді»

Мета: продовжити ознайомлювати з особливостями п'єси; вчити учнів

інтонаційно виділяти слова, важливі для розуміння твору; вдосконалю-

вати навички виразного читання; вчити порівнювати твори; розвивати уяву й фантазію; виховувати у дітей любов і повагу до своїх братиків і се­стричок.

Обладнання: серія малюнків до російської народної казки «Гуси-

лебеді», маски для інсценізації п'єси.

Тип уроку: комбінований

ХІД УРОКУ

     І. Організація класу

ІІ.Актуалізація опорних знань.

 Підготовка до вивчення нового матеріалу

  1. Гра «Згадайте казку».

На дошці написані опорні слова, за якими діти мають зрозуміти, про яку казку йдеться.

Дідбабаяйцекуркамишка. («Курочка ряба») Котиклискапівниклисенята. («Котик і Півник»)

КнязівназмійКирило. («Кирило Кожум'яка») 

ПтахоловХодитутДуплотес. (О. Зима «Закляття золота й вогню») Бабусякаченятаведмідьпесик. (О. Олесь «Бабусина пригода») АльонушкаБабаЯгагуси-лебеді. («Гуси-лебеді»)

  • Які з цих казок літературні?
  • А які — народні? Який народ склав казку «Гуси-лебеді»? (Росій­ська народна казка)             
    1. Робота із серією малюнків.

На дошці виставлені малюнки до казки «Гуси-лебеді», але не за по­рядком. Учні повинні пригадати зміст казки і відновити порядок ма­люнків.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку 

  • Українська письменниця Ніна Куфко оновила цю російську на­родну казку і створила віршовану п'єсу-казку із такою самою назвою.

ІV. Опрацювання п'єси-казки Н. Куфко «Гуси-лебеді»

  1. Ознайомлення із дійовими особами п'єси.
  • Прочитайте мовчки перелік дійових осіб.
  • Як звати дівчину? А її брата?
  • Які дійові особи такі самі, як і в російській казці? (Мати, бать-

ко, подруги, піч, річка, гуси). 

  • Яких нових героїв додала автор? (Кіт, сова, черешня, їжак)
    1. Словникова робота.
  • Щоб легко було читати, потренуйтесь у вимовлянні слід. 

Діти читають слова в парі. 

Меткі веліла ґанок

котичок кульгає мабуть

крашанки Великдень людожери

вклонились зустрічають домовились

  • Поясніть значення слів: метке — швидке, енергійне;

людожери — казкові істоти, які можуть з'їсти людину.   

  • Доберіть слова, близькі за значенням до Великдень (Пасха), велі­ла (наказала), кульгає (шкутильгає), мабуть (можливо, напевно).
    1. Первинне ознайомлення з текстом. Діти читають п'єсу одразу за особами.
  • Де відбуваються дії п'єси?
    1. Аналіз змісту п'єси. Вибіркове читання.
  • В яку пору року відбувається дія казки?
  • Чому так думаєте? Доведіть словами з тексту.
  • Якою була Орися? Прочитайте.
  • Хто викрав Іванка? Кого зустріла Орися? (Прочитайте, що нака­зала сова дівчинці.)
  • Кого ще зустріла Орися? Чи дотрималась вона поради сови? Чи добра була ця порада?
  • Хто пояснив Орисі, як визволити брата?
  • Прочитайте, хто живе у лісовій хатці.
  • Хто і як допоміг Орисі та Іванкові врятуватися?
    1. Спостереження за мовленням дійових осіб.
  • Хто з дійових осіб не має слів? Розкажіть, які дії повинен викона­ти кожен з них.
  • Чиї слова читати найлегше? (Ведучих) Чому?
  • Які зміни настрою слід передавати словами Орисі? З якою інтона­цією потрібно читати слова черешні, печі, річки?
    1. Інсценізація казки.

Діти обирають уривок казки для інсценізації — той, що найбільше сподобався.

  1. Порівняльний аналіз п'єси-казки.
  • Порівняйте казку Н. Куфко і російську народну казку.
  • Чим вони подібні?
  • Чим відрізняються?

V. Підсумок уроку. Домашнє завдання

  • Які особливі прикмети має п'єса?
  • Доведіть, що «Гуси-лебеді» — чарівна казка.
  • Поміркуйте і продовжте речення: «Щоб показати п'єсу на сцені глядачам, потрібно...».

 

 

doc
Додано
16 листопада 2019
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку