План-конспект уроку з фізичної культури 6 клас.
Історія виникнення. Ведення м’яча на місці, передача двома руками від грудей.
Завдання:
Місце проведення: спортивний зал
Інвентар: баскетбольні м’ячі (по кількості учнів), лавка гімнастична (5 шт.), свисток, секундомір.
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні і технічні вказівки. Помилки. |
Підготовча частина (4 хв.). |
||
|
2’ |
Команда: «Сісти на лавки». ЧСС – 1. |
|
2’ |
Вчитель задає питання по ТБ: «Коли не можна передавати м’яч?». За правильну відповідь учень отримує 1 бал. В процесі уроку учень може набрати 3,4,5 і більше балів – оцінка до класного журналу виставляється по підсумкам уроку. Така гра в бали буде проводитись кожного уроку. Команда: «Ноги рівні». Вчитель перевіряє чистоту взуття для спортивного залу. Оцінка. |
Основна частина (37 хв.). |
||
|
4’ |
Вчитель розповідає про історію виникнення гри в баскетбол. «М’яч має свою історію. Древні греки під час ігор використовували кожані м’ячі, набиті пухом. Американські індіанці понад 2500 років тому грали м’ячами із каучукової смоли. Вони є попередниками наших синтетичних м’ячів. В 1981 році в США відбулась «проба» гри. На балконах спортивної зали були підвішені дві корзини для збору персиків, куди і стали закидувати м’яч. По англійські корзина – basket, м’яч - ball, звідси і пішла назва – баскетбол. Винайшов гру вчитель Джеймс Нейт Сміт (США). Перші правила гри були опубліковані у 1892 році, в цьому ж році вперше було зіграно офіційний матч між жіночими командами. |
А) рухи м’ячем навколо голови ліворуч на праворуч; Б) колові рухи м’ячем навколо тулуба та кожної ноги; В)перекодування м’яча з руки у руку. |
3’ |
Команда:»Взяти м’ячі! Вказівки: «Не дати м’ячу впасти на підлогу» Команда: «Почали – дивись за моїми діями.. Стій!» Вимоги:»Покажіть як треба тримати м’яч» . Вчитель перевіряє та виправляє помилки, після команди «Стій!» - оцінювати кращих. |
А) колові рухи м’ячем навколо голови, тулуба, лівої та правої ноги. «Вісімка» праворуч та ліворуч. Б)колові рухи м’ячем навколо тулуба – одне коло праворуч, інше ліворуч; В) «вісімка». |
4’ |
Вказівка: Вправу виконувати протягом 10 с. Рахувати кількість рухів. Оцінка. |
|
4’ |
Вчитель демонструє ведення м’яча на місці сидячи та стоячи. Команда: «М’яч під правою рукою, 50 рухів. Рахувати. Почали! М’яч під лівою рукою, 50 рухів. Рахувати. Почали!» Вказівка: А) на м’яч не дивитись; Б)долонями по м’ячу не плескати. |
А)упор лежачі на підлозі – на долонях; Б) на кулаках; В) на пальцях. |
3’ |
Команда: «Закінчили вправу. Покласти м’ячі. Встати, два кроки вперед..марш! Виконуємо домашнє завдання: упор лежачі прийняти! Тримати тулуб в прямому положенні 5 с.» Помилки. Вчитель оцінює дії дітей. Записи в журнал вчителя здійснює звільнений від уроку учень. Команда: Встати, сісти на лавку!» |
Мал. № 1 Мал. № 2 |
5’ |
Вчитель демонструє ведення м’яча в кроці та під час повільного бігу. Вказівки: М’яч направляти товчком вниз-вперед. Сила товчка постійна, під час повільних рухів м’яч вдаряється об поверхню підлоги дещо збоку від ноги. М’яч контролюємо периферичним зором (мал. 1,2). Команда: «Взяти м’ячі. Ведення правою рукою в кроці почали». Колона рухається по периметру волейбольного майданчика. Вчитель по центру залу слідкує за виконанням вправи. Команда: «Стій!» Вчитель виправляє характерні помилки. Ведення м’яча лівою рукою в протилежну сторону (мал. 1). Команда:»Почали!» Зупинка. Вчитель відмічає кращих оцінкою в балах. Команда: «Повільним бігом ..марш!..Стій!..» Покласти м’ячі на бокову та лицьову лінію волейбольного майданчика. Відстань між м’ячами 2-2,5 м.». Учні стають спиною до центру залу на відстані кроку від м’яча. Команда:»Прийняти основну стійку баскетболіста». |
|
2’ |
Біг лівим та правим боком, темп – повільний, середній, «змійкою» між м’ячами . Почали! Стій! Взяти м’ячі. За направляючим в обхід на ліво – марш! Дистанція один крок. Стій! Ліворуч! На 1-2-й розрахуйсь». Якщо учень впустив м’яч або хтось з дітей вибив його з рук іншого учня, вчитель дає команду «Зупинись!» Учню – мінус 1 бал. Команда:»На 1-2-й розрахуйсь другі номери, покласти м’ячі за лавку. Перші номери на місці, другі 8 кроків вперед кроком марш!» Якщо команда виконана погано, то звучить команда «Зупинись!» Учні повертаються на своє місце в строю. ЧСС – 2. |
|
3’ |
Команда: «Другі номери, вісім кроків.. марш! Кругом!». ТБ. Звернути увагу учнів на положенні кисті в момент ловлі м’яча. (мал.3) Вчитель знову демонструє тримання та ловлю м’яча. Цей прийом навички освоюють важко. Його слід повторювати як у мого більше разів. |
|
3’ |
ТБ. Учні імітують передачу м’яча двома руками від грудей з кроком вперед. Вчитель та учень помічник підказують, як треба ловити м’яч з виконанням кроку вперед. За командою вчителя виконується передача та ловля м’яча. Потім він вказує на помилки. Якщо учні успішно освоїли завдання, вчитель зменшує кількість вправ, демонструє ведення м’яча на місці з наступною передачею м’яча партнеру з кроком вперед. Після ловлі м’яча з кроком на зустріч – партнер виконує ведення м’яча на місці правою чи лівою рукою. Команда: «Закінчити вправу! М’яч у першого номера». |
А)Передача м’яча назад над головою (вперед). Б)Передача м’яча зліва та справа назад (вперед). Б)Передача м’яча між ніг назад (вперед). |
6’ |
Після закінчення гри – ЧСС 3. |
Заключна частина (4 хв.). |
||
Домашнє завдання (ДЗ): А)упор лежачі на підлозі на долонях, кулаках, пальцях ; Б)ловля м’яча двома руками з кроком вперед; В) передача м’яча двома руками від грудей з кроком вперед.
|
30” 30” 30” 1’ 1’ 30” |
Підсумки гри. Вказівки: першою йде колона переможців. Наступні колони за підсумками гри. Зупинити колону біля гімнастичних лавок, повернути ліворуч. Команда: «Сісти!» ЧСС 4. Встати!. Рівняйсь! Струнко! Праворуч. За направляючим на вихід із спортивної зали – кроком руш!» |