Тема уроку "Баскетбол"

Про матеріал
Удосконалювати навики в грі баскетбол , різнними методами навчання. Уроки з баскетболу дітям дуже цікаві якщо вони неодноманітні.Останнім часом учні стали більш цікавитись цією грою. Я розділяю хлопчиків та дівчаток на команди.Дівчата грають на одній половинні ,хлопці на другій на одне кільце.Це дуже ефективно,всім подобається.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з фізичної культури 6 клас.

  1. Тема: Баскетбол.

           Історія виникнення. Ведення м’яча на місці, передача двома руками від грудей.

Завдання:

  1. Ознайомити учнів з історією виникнення гри в баскетбол;
  2. Перевірити екіпіровку, виконання ДЗ: знання основних правил ТБ на уроках спортивних ігор;
  3. Продовжити навчання бігу по майданчику, веденню м’яча на місці, передача двома руками від грудей; навчити веденню по прямій правою та лівою рукою кроком та повільним бігом, а також ловінню м’яча з кроком на зустріч м’ячу, передача його двома руками від грудей з кроком вперед;
  4. Розвивати швидкість, точність і координаційну спільність рухів.

Місце проведення: спортивний зал

Інвентар: баскетбольні м’ячі (по кількості учнів), лавка гімнастична (5 шт.), свисток, секундомір.

                   Зміст навчального матеріалу

Дозування

Організаційно-методичні і технічні вказівки. Помилки.

                Підготовча частина (4 хв.).

  1. Шикування в одну шеренгу. Повідомлення завдання уроку. Техніка безпеки.

2’

Команда: «Сісти на лавки». ЧСС – 1.

  1. ТБ на уроці баскетболу; перевірка екіпіровки (взуття для зала )

2’

Вчитель задає питання по ТБ: «Коли не можна передавати м’яч?». За правильну відповідь учень отримує 1 бал. В процесі уроку учень може набрати 3,4,5 і більше балів – оцінка до класного журналу виставляється по підсумкам уроку. Така гра в бали буде проводитись кожного уроку.

Команда: «Ноги рівні». Вчитель перевіряє чистоту взуття для спортивного залу. Оцінка.

        Основна частина (37 хв.).

  1. Історія виникнення гри в баскетбол.

4’

Вчитель розповідає про історію виникнення гри в баскетбол. «М’яч має свою історію. Древні греки під час ігор використовували кожані м’ячі, набиті пухом. Американські індіанці понад 2500 років тому грали м’ячами із каучукової смоли. Вони є попередниками наших синтетичних м’ячів. В 1981 році в США відбулась «проба» гри. На балконах спортивної зали були підвішені дві корзини для збору персиків, куди і стали закидувати м’яч.  По англійські корзина – basket,  м’яч -  ball, звідси і пішла назва – баскетбол. Винайшов гру вчитель Джеймс Нейт Сміт (США). Перші правила гри були опубліковані у 1892 році, в цьому ж році вперше було зіграно офіційний матч між жіночими командами.

  1. Комплекс вправ з баскетбольним м’ячем сидячи на гімнастичній лавці.

А) рухи м’ячем навколо голови ліворуч на праворуч;

Б) колові рухи м’ячем навколо тулуба та кожної ноги;

В)перекодування м’яча з руки у руку.

3’

Команда:»Взяти м’ячі!

Вказівки: «Не дати м’ячу впасти на підлогу»

Команда: «Почали – дивись за моїми діями.. Стій!»

Вимоги:»Покажіть як треба тримати м’яч» .

Вчитель перевіряє та виправляє помилки, після команди «Стій!» - оцінювати кращих.

  1. Комплекс вправ з м’ячем стоячи:

А) колові рухи м’ячем навколо голови, тулуба, лівої та правої ноги. «Вісімка» праворуч та ліворуч.

Б)колові рухи м’ячем навколо тулуба – одне коло праворуч, інше ліворуч;

В) «вісімка».

4’

Вказівка: Вправу виконувати протягом 10 с. Рахувати кількість рухів. Оцінка.

  1. Ведення м’яча сидячи та стоячи правою та лівою рукою .

4’

Вчитель демонструє ведення м’яча на місці сидячи та стоячи.

Команда: «М’яч під правою рукою, 50 рухів. Рахувати. Почали!

М’яч під лівою рукою, 50 рухів. Рахувати. Почали!»

Вказівка:

А) на м’яч не дивитись;

Б)долонями по м’ячу не плескати.

  1. Перевірка ДЗ (оцінка):

А)упор лежачі на підлозі – на долонях;

Б) на кулаках;

В) на пальцях.

3’

Команда: «Закінчили вправу. Покласти м’ячі. Встати, два кроки вперед..марш! Виконуємо домашнє завдання: упор лежачі прийняти! Тримати тулуб в прямому положенні 5 с.»

Помилки. Вчитель оцінює дії дітей. Записи в журнал вчителя здійснює звільнений від уроку учень.

Команда: Встати, сісти на лавку!»

  1. Ведення м’яча по прямій кроком та повільним бігом лівою та правою руками (мал. 1,2).

https://lh5.googleusercontent.com/TNrq6fMp840yf3xvx64Bp7u6LT8kFqbzQPpfNBHPnWtDqr3-xHjUzIRNbtVQ2m1DdO1JAC5GaNNwqvNIIEZI6lj40aR6k7Km_vPvMdHdEedztStSGlfNPVf3drZjc8HtOCmgNFFmnXEnZ9pH0g

Мал. № 1                           Мал. № 2

5’

Вчитель демонструє ведення м’яча в кроці та під час повільного бігу.

Вказівки: М’яч направляти товчком  вниз-вперед. Сила товчка постійна, під час повільних рухів м’яч вдаряється об поверхню підлоги дещо збоку від ноги. М’яч контролюємо периферичним зором (мал. 1,2).

Команда: «Взяти м’ячі. Ведення правою рукою в кроці почали».

 Колона рухається по периметру волейбольного майданчика. Вчитель по центру залу слідкує за виконанням вправи.

Команда: «Стій!»

Вчитель виправляє характерні помилки. Ведення м’яча лівою рукою в протилежну сторону (мал. 1).

Команда:»Почали!» Зупинка. Вчитель відмічає кращих оцінкою в балах.

Команда: «Повільним бігом ..марш!..Стій!..» Покласти м’ячі на бокову та лицьову лінію волейбольного майданчика. Відстань між м’ячами 2-2,5 м.».

Учні стають спиною до центру залу на відстані кроку від м’яча.

Команда:»Прийняти основну стійку баскетболіста».

  1. Біг правим та лівим боком, основна стійка баскетболіста.

2’

Біг лівим та правим боком, темп – повільний, середній, «змійкою» між м’ячами . Почали! Стій! Взяти м’ячі. За направляючим в обхід на ліво – марш! Дистанція один крок. Стій! Ліворуч! На 1-2-й розрахуйсь».

Якщо учень впустив м’яч або хтось з дітей вибив його з рук іншого учня, вчитель дає команду «Зупинись!» Учню – мінус  1 бал.

Команда:»На 1-2-й розрахуйсь другі номери, покласти м’ячі за лавку. Перші номери на місці, другі 8 кроків вперед кроком марш!»

Якщо команда виконана погано, то звучить команда «Зупинись!» Учні повертаються на своє місце в строю. ЧСС – 2.

  1. Тримання м’яча та передача двома руками від грудей.

https://lh6.googleusercontent.com/r0lL59P57ZHg5ekKTdDOVUmMrYQHw9Zup5YxnEJYYczYQLOL_BO88iioLjC82b5S6BSWdOkSGVPJXD2ptsYT61_4Q39uAwxbMGHzaPjH7P3C1Tjz9UqZbxs_kypGr4Fy2jL5uLUXqERstx39Pw

3’

Команда: «Другі номери, вісім кроків.. марш! Кругом!».

ТБ. Звернути увагу учнів на положенні кисті в момент ловлі м’яча. (мал.3)

Вчитель знову демонструє тримання та ловлю м’яча. Цей прийом  навички освоюють важко. Його слід повторювати як у мого більше разів.

  1. Передача м’яча двома руками від грудей з кроком вперед та ловля м’яча з кроком на зустріч.

3’

ТБ. Учні імітують передачу м’яча двома руками від грудей з кроком вперед. Вчитель та учень помічник підказують, як треба ловити м’яч з виконанням кроку вперед. За командою вчителя виконується передача та ловля м’яча. Потім він вказує на помилки. Якщо учні успішно освоїли завдання, вчитель зменшує кількість вправ, демонструє ведення м’яча на місці з наступною передачею м’яча партнеру з кроком вперед. Після ловлі м’яча з кроком на зустріч – партнер виконує ведення м’яча на місці правою чи лівою рукою.

Команда: «Закінчити вправу! М’яч у першого номера».

  1. Рухлива гра «Гонка м’ячів в колонах».

А)Передача м’яча назад над головою (вперед).

Б)Передача м’яча зліва та справа назад (вперед).

Б)Передача м’яча між ніг назад (вперед).

6’

Після закінчення гри – ЧСС 3.

        Заключна частина (4 хв.).

  1. Перешикування з колони по чотири в колону по одному.
  2. Ходьба на носках с закритими очами.
  3. Вправа на увагу.
  4. Підведення підсумків уроку: оцінювання роботи учнів на уроці.

Домашнє завдання (ДЗ):

А)упор лежачі на підлозі на долонях, кулаках, пальцях ;

Б)ловля м’яча двома руками з кроком вперед;

В) передача м’яча двома руками від грудей з кроком вперед.

  1. Організований вихід із залу.

30”

30”

30”

1’

1’  30”

Підсумки гри.

Вказівки: першою йде колона переможців. Наступні колони за підсумками гри. Зупинити колону біля гімнастичних лавок, повернути ліворуч.

Команда: «Сісти!» ЧСС 4. Встати!. Рівняйсь! Струнко!

Праворуч. За направляючим на вихід із спортивної зали – кроком руш!»

 

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
1121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку